Nosaka pagaidu aizliegumu VID EDS sistēmai

77

Komentāri (77)

normunds 07.03.2011. 14.52

Papildinot iepriekšminēto un atbildot komentāros izteiktajam EDS lietotāju viedoklim, attiecībā uz to ka DVI tagad liedzis EDSā iegūt info par personu adresēm, vēlos infomēt, ka saistībā ar fiziko personu adrešu pārbaudi valstī pavisam oficiāli un likumīgi ir nodrošināta bezmaksas iespēja katram:
1) darba devējam IIN nomaksas nodrošināšanai uzzināt pašvaldību (Rīga/Liepāja/Ventspils/cita), kurā bija deklarēta attiecīgā persona kalnedārā gada sākumā. Skat. http://bit.ly/adr_parbaude
2) pārbaudīt viņa rīcībā esošās ziņas par jebkuras personas deklarēto adresi, piemēram., slēdzot līgumus vai administrējot līgumu izpildi. Arī šo skat. http://bit.ly/adr_parbaude

0
0
Atbildēt

0

normunds 07.03.2011. 00.16

Ir jau patīkami tīksmināties par problēmas sekām, bet racionālā daļa būtu jāmeklē cēloņos. Manuprāt nupat mediju un DVI hiprtrofētās EDS datu izplūdes sekas ir vājš deklarēšanās procesa (nevis IT sistēmas!!!) dizains. Nu kas tad plēsa deklarēšanās NA (un vēlāk arī EDS)autorus elektroniskajā procesa versijā kopēt papīru, pat nepadomājot, kādu lomu spēlē papīra anketas datu lauki?

Papīra versijā personas dzīvesvietas adrese bija paredzēta datu validēšanai, nevis atkārtotai iesniegšanai valstij(atcerēsimies,ka VID bija viens no pirmajiem, kas ieviesa elektronisku datu apmaiņu ar PMLP IR, tā ka adreses VID jau zina:) ). Bet nez kāpēc elektroniskajā versijā šis datu lauks tika nopozicionēts, kā funkcionāla iespēja iesniegt VID info, ko vēlāk VID kā mega servisu piedāvāja aizpildīt automātiski no sev zināmās info(kas tagad pēc DVI lēmuma bija jāatslēdz). Sanācis absurds. Laikam jau tāpēc, ka programmētāji(kā tas kārtīgam programmētājam pienākas) formāli precīzi izpildīja darba uzdevumu, bet kāds, kas ko saprot no attiecīgās deklarācijas anketas biznesa jēgas un būtības tur pat klāt nav stāvējis(droši, ka tika atlaists, pie kārtējās reorganizācijas, kā dārgs un liekēdīgs ierēdnis).

Tāpēc pirms turpināt cepties par šo, es ieteiktu VID pieņemt darbā kādu analītiķi (derēs 3.kursa LU DF students uz 1/4 slodzi) nosēdināt kopā ar juristu un abiem kopā ASAP sagatvot grozījumus NA, operatīvi ar FMa palīdzību tos nolobēt MK un Saeimā, lai NA pēc iespējas ātrāk elektroniskā deklarēšanās būtu ietverta nevis pēc formas, bet gan atspoguļotu būtību. Un tad attiecīgi pielabot EDSu.

Lai mums visiem LV veicas!

+2
0
Atbildēt

0

anrijs 06.03.2011. 12.53

Lielākā LV problēma, ka tiek cepti projektiņi uz projektiņa ….

Nav nepieciešams ne lielas megasistēmas, ne mazas web lapas.

Vienīgais kas nepieciešams: standarti un to pielietošanas kontrole!

Daudzi standarti nav jāizdomā no nulles, tādi IT industrijā jau eksistē, gan drošibas, gan sistēmu savietojamībai utt.

Intereses bija, ir un būs … diemžēl, tapēc jāpiemērojas tā lai šis negācijas mūs netraucētu! Un to var panākt ar prasībām (standartiem) kas obligāti jāievēro jebkuras IT sistēmas izveidē … neatkarīgi no “otkatiem” ….

Vienkāršākais būtu izveidot standartizācijas padomi/darba grupu (pie EM vai standartizācijas padomes vai IT ministrijas – nav būtiski), taču likumdošanā noteikt ka standarti jāievēro – OBLIGĀTI jebkuras IT valsts sistēmas izveidē sākot ar vienkāršu iestādes mājas lapu, beidzot ar “megasistēmām” …..

Otra lieta – kontrole. Jāizveido tāds standartu ievērošanas kontroes mehānisms, kas nebūtu atkarīgas, ne no pasūtītāja (valsts iestādes) ne no izpildūitāja ….

To varētu izveidot uz līdzīgiem pamatiem, kā zvērinātiem revidentiem – viņus sertificē (kautvai tā pati standartizācijas padome), bet savā darbībā tie ir neatkarīgi. Savukārt savu atbildību – apdošina (civiltiesiskās atbildības apdrošināšana). Auditors nav atbildīgs par sistēmu, tikai par godīgu un pilnīgu tās trūkumu atklāšanu, bet ja tas slēpj vai tādus neatklāj – ir atbildīgs par zaudējumiem !
Šiem auditoriem būtu pienākums savu atzinumu iesniegt pasūtītājam (iestādei), un pēc notekta laika (piem., 1/2 gada publiskot) – t.i. dot pasūtītājam un izpildītājam novērts atklātos trūkumus …..

0
0
Atbildēt

1

    modriss > anrijs 06.03.2011. 13.18

    Izstrādātāja atbilstība CMMI 5.līmenim ir pietiekams kvalitātes rādītājs vai arī nē?

    0
    0
    Atbildēt

    0

aguslens 05.03.2011. 17.34

Ir visnotaļ normāli apturēt šādu sistēmu darbību, it īpaši, ja tās veidotas ignorējot elementārās pamatprasības. Visiem iesaistītajiem tās ir bijušas labi zināmas, tikpat ‘labi’ tās ir arī apzināti ignorētas. Interesanti, ka pat no formāli par augstas klases IT prof-iem uzskatāmām personām ik pa brīdim nākas dzirdēt pilnīgu sviestu, kad tās aizmirst savas kompetences reālās robežas un sāk spriedelēt par tiesībām, privātumu un tamlīdzīgām lietām.

0
0
Atbildēt

0

keikoo 04.03.2011. 23.56

Hanlon’s Razor:
“Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.”
Robert J. Hanlon

+2
0
Atbildēt

0

lailabidzane 04.03.2011. 22.10

.
Kāpēc cilvēki tik sirsnīgi ir gatavi spriest par pussaprastām lietām?
Nevaru apgalvot, ka ļoti rūpīgi izlasīju visus komentārus, bet nepārprotami rodas iespaids, ka tiek apspriestas auto dzinēja jaudas pārneses īpatnības uz aizmugurējās ass riteņiem, automašīnai, kuras pārvietošanos nodrošina priekšējās ass piedziņa.
Atvainojos, ka tik personīgi, bet izņemot tomsbergmanis komentus, pārējie ir par lietām, kuras jau ir apmuļļātas un vispārzināmas, bet ne par tēmu. Tā tas šoreiz ir arī ar abām “zilajām”.
Šajā gadījumā NAV jautājums par to, cik slepens vai atklāts ir personas kods. Runa IR par CITU datu piesaisti un publicēšanu, kad persona X ievada personas Y personas kodu. Pie tam, persona X sistēmu (EDS) lieto legāli un autorizēti.
Un šis nav jautājums, atbildība par kuru būtu jāuzņemas izstrādātājiem. Neskatoties uz to, ka IT pakalpojumu sniegšana, tieši tāpat kā praktiski visi citi, ir dziļi un plaši saistīti ar pasūtītāju korumpētību.
Savdabīgi bija arī VID preses sekretāres “vingrojumi”, cenšoties situāciju skaidrot ar ērtību nodrošināšanu klientam. Nesalīdzināmi lielāks ieguvums pilsoņiem saskarē ar valsti un pašvaldībām būtu konsekventi īstenots uzstādījums, ka valsts un/vai pašvaldības institūcijas nepieprasa no pilsoņa datus, kuri ir pieejami daudzajos publiski vai regulēti lietojamajos reģistros. Kā tam būtu jādarbojas EDS nav aprakstāms pāris teikumos, un, šķiet, ir.lv publikai būtu pārāk smagi “sagremojams”.

+3
-2
Atbildēt

4

    bebiekste > lailabidzane 04.03.2011. 22.36

    Nu vot tā. Atteicies izgaismot priekšējās piedziņas priekšrocības plebejiem :(

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dainis > lailabidzane 04.03.2011. 22.40

    Negribu diskutēt par IT pakalpojumu korumpētību, bet domāju, ka tieši šis gadījums jau nu nekādi nenorāda uz korupciju vai tās neesamību.

    Ja pats veiktu (aizpildītu maksājuma uzdevumus) nodokļu maksājumus par saviem darbiniekiem, tad konstatētu, ka nepieciešams zināt darbinieka deklarēto dzīves vietu, jo tieši pēc tās ir nosakāms konts uz kuru skaitāms iedzīvotāja ienākuma nodoklis.
    To jau šeit komentāros norādīja artio.

    Protams, var jau teikt, ka to deklarēto dzīvesvietu var uzzināt no darbinieka.
    Bet patiešām ir darbinieki, kas nemaz nevar sakarīgi paskaidrot kur viņi deklarēti, kur it kā dzīvo (stāv lielākā daļa mantu), kur vienkārši ieklīst pārgulēt. Jo sevišķi tādēļ, ka paši darbinieki (saprātīgie) speciāli visur (attiecīgi arī darba devējam) norāda adresi, kurā viņus faktiski var sasniegt (kaut vai tikai tādēļ, lai laicīgi saņemtu pastu), nevis deklarēto. BET NODOKLIS JĀMAKSĀ PĒC DEKLARĒTĀS.

    Šajā gadījumā VID tiešām ir nācis pretī.
    Protams, var diskutēt par to:
    – vai pareizi (ērti klientam – nodokļu maksātājam), ka tie konti atšķiras;
    – vai jāparāda visa deklarētā dzīves vietas adrese (priekš nodokļa konta pietiktu ar pilsētu/novadu).

    Es domāju, ka tā nav kļūda (parasti kļūdas ir tad, kad kas speciāli neiet, nevis iet), bet tieši speciāli pasūtīta funkcija.

    Un visa problēma šeit ir:
    – sensācijas kāros žurnālistos. Veikta NU TĀDA žurnālistiskā izpēte, … tikai to sen jau zināja katrs grāmatvedis un katrs, kam vajadzēja noskaidrot dzīvesvietas;
    – paranojiskos pilsoņos;
    – pārspīlētā DVI centībā, kas cenšas attaisnot savas iestādes svarīgumu un nepieciešamību Gan jau vienkārši saprot, ka kādam izdomās paprasīt atbildi par šiem visiem “skandāliem”, tad nu pirmie izrāda aktīvu rīcību. Padomju milicijas skola vēl kaulos.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    aguslens > lailabidzane 05.03.2011. 17.44

    VID nav nācis pretī, bet gan ir pārkāpis likumu. Dēļ dažiem muļļām tikusi dota pieeja faktiski brīvi rakāties pa ne-publiskiem datiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > lailabidzane 06.03.2011. 12.33

    Jānis, perfekts komentārs! Es pašlaik saskatu tikai raganu medības no sērijas – būsim proaktīvi un sitīsim visus tā vietā lai DVI pieķertos pie problēmas cēloņa – it kā sensitīvie personu kodi tiek publicēti visur, pilnīgi legāli un oficiāli.

    Diemžēl visa šī jezga novedīs nevis pie tā lai pilsoņiem atvieglotu dzīvi, bet pie tā, ka nākamajās vēlēšanās, kas tiks nosauktas par elektroniskām, autorizēties varēs tikai kaut kādā ūberdrošā veidā, kas sašaurinās auditoriju līdz 0.01%, bet par to DVI varēs sist sev pie krūts un teikt, ka formāli tas ir nenormāli droši.

    Tautas skaitīšanā bija izvēlēts tāds autorizācijas veids, kas ļāva internetā saskaitīties 99% Latvijas iedzīvotāju. Jo vairāk saskaitās internetā, jo mazāki izdevumi par visdārgāko darbu – tautas skaitītāju vizītēm mājās pie iedzīvotājiem. Tā vietā DVI kaut kādu iemeslu dēļ izvēlējās nevis aiztaisīt caurumu bet slēgt iespēju reģistrēties vispār, tādējādi palielinot tautas skaitīšanas izdevumus. Ar ko arī viņus apsveicu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

maija_br 04.03.2011. 20.08

He, he, man izdevās saskaitīties izmantojot caurumu datu bāzē. Kā Jums tas izdodas? Vajadzēs izmantot citu caurumu…

0
0
Atbildēt

0

Gints 04.03.2011. 19.35

Mani visvairāk uztrauc cita lieta- pieņemsim, gudri cilvēki atklāja kļūdu. Tad negāja vis kļūdu labot, bet piekāra pie lielā zvana, satracināja tautu un visāda veida šmaucējiem pateica priekšā, ko nu tagad varēs izdarīt sistēmā. Tas bez kavēšanās arī tika izdarīts un nekas cits jau neatlika, kā pasākumu slēgt.
Mani visu laiku tracina doma- likumus pie mums pieņem, vadoties no domas, ka pārējie ir absolūti blēži. Un daudzinātais piepildās ar ģeometrisku progresiju! Lai apietu pārāk piesardzīgos likumus, kas katram darītājam kaklā uzliek desmit pārbaudītājus, ļaudis iemanās šmaukties arvien sarežģītāk un talantīgāk. It kā apstiprinās likumdevēju hipotēzes- bet patiesībā tās ir likumdevēju aplamā darba sekas.
Kāda panika sacēlās pēc paziņojuma, ka ir iespēja piekļūt personas datiem! sazvērestības teorijas aug kā sēnes pēc lietus un tām pakaļ tiesiskais nihilisms. Un tiem, kas reāli jau reģistrējušies, nekādu problēmu atbildēt uz jautājumiem. Nu, cerams , vismaz otro reizi nevajadzēs visu atkārtot!

+7
-1
Atbildēt

4

    dainis > Gints 04.03.2011. 20.03

    un kā teica Cicerons:
    “The more laws, the less justice.”

    Un tas darbojas abos virzienos.
    Gribētos cerēt, ka pagaidām mums vairāk likumi vajadzīgi, jo trūkst izpratnes, ne tādēļ, ka sabiedrība ir degradējusies, un, ka visi tie bļāvēji “par likumu nesakārtotību” ir vienkārši nekompetenti, kas tomēr kādreiz kļūs kompetenti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dainis > Gints 04.03.2011. 20.12

    un vēl, par sazvērestības teorijām.

    Smieklīgākais ir tas, ka visi šie klaigātāji par personas datu apdraudējumu ir īstākie “policejiskas” sabiedrības kareivji.
    Ja šobrīd jebkura moderna cilvēka darbība tiek fiksēta ļoti lielā apmērā. Ieviešot papildus informācijas piekļuves ierobežojumus un, sekojoši, piekļuves precīzāku fiksēšanu, tikai tiek veidotas arvien jaunas un jaunas datu bāzes, ka fiksē Jūsu IP, datora parametrus, utt, t.i.
    PIEPRASOT STINGRĀKU PERSONAS DATU AIZSARDZĪBU FAKTISKI TIEK PIEPRASĪTA ARVIEN LIELĀKA KATRA INDIVĪDA DARBĪBU FIKSĒŠANA.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    http://pasmuko.jimdo > Gints 06.03.2011. 17.30

    Cicerons laikam gan teica Summum ius summa iniuria.
    ;-)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dainis > Gints 07.03.2011. 10.21

    :) Paldies. Savā slinkumā atradu tikai tulkojumu (versiju).

    0
    0
    Atbildēt

    0

zanejurjane7 04.03.2011. 18.42

Nu un par ko kipišs ?
Nu, kāds varbūt zin manu pk un pases #. Nu un ??!! Nu, zin kur es dzīvoju… Nu un ??!!
Rakstīs man vēstules nevis “Rīgā, tētim”, bet “Ļeņina iela 40, telšu pilsētiņa” ??!! Nu tak lai raksta…

Nu zinās cik man mājās podi… bet lielākā daļa jauniešu, paši, bez prasīšanas, ir ielikuši internetos savas bildes ar saviem tetovējumiem visās iespējamās vietās, nemaz nerunājot par transportu, dzīvokļa interjeru un aktivitāšu plānu nākošajam mēnesim…
Generation facebook/cocacola.
Un kas no tās slikts notiek ?

+5
-1
Atbildēt

0

dainis 04.03.2011. 18.17

Man gan personīgi liekas, ka visa šī ņemšanās ar personas datu aizsardzību ir pilnīgi nevietā.
Manas profesijas dēļ mani personas dati (vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese) ir publiski pieejama jau sen. Šis attiecas uz viesiem ārstiem, notāriem, advokātiem, utt.
Vēl pirms gada šie dati bija pieejami par visām fiziskajām personām – PVN maksātājiem. Tikai pēc mana iesnieguma (ko iesniedzu sistēmas absurduma parādīšanas dēļ :) ) un papildus paskaidrojumiem pēc 8 (!) mēnešiem VID izņēma no sistēmas dzīvesvietas adresi, bet DVI atbildēja, ka “lai arī ir bijis pārkāpums, nevienu nevar sodīt, jo viņi nesoda uz trešās personas iesnieguma pamata”. :D
Un šeit es runāju nevis par kādu autorizētu sistēmu, bet gan par VID PVN maksātāju datu bāzi, kuras piekļuvei vispār nav nekādas autorizācijas un ierobežojumi. Teorētiski varētu būt, ka IP adrese fiksējas, bet IP adreses masku jau nav grūti atrast…

Bez šiem datiem, arī mani pases dati visur kur mētājas apkārt, t.i. tie gan it kā nav publiski pieejami, bet tie jau ir tik daudz iestādēs un uzņēmumos (kaut vai pusē no LV bankām, jo katra uzskata par pienākumu nokopēt pasi), ka faktiski jau ir publiski.

Un saprotot to, ka bez šiem datiem ir neiespējami identificēt, neredzu iemeslu kādēļ tie būtu tā slēpjami.

Vai tiešām kāds šeit iedomājas, ka vajadzības gadījumā šos (personas kods, dzīvesvieta) Jūsu datus ātri neatradīs jebkurš, kam tas nepieciešams? Un no kā vispār tik mazā valstī, kā Latvija jāslēpjas.

Es personīgi esmu par to, ka DVI ir jālikvidē, bet visi pamata dati jāpadara publiski, sākot ar personas kodu un dzīvesvietu, un beidzot ar nodokļu deklarāciju tādā līmenī, kāda tā ir amatpersonām.

+9
-2
Atbildēt

0

Ieva 04.03.2011. 17.58

Latvijas Pasts notirgoja abonentu datubāzi leišiem. Izdarīja to apzināti. Tas laikam normāli. Tur ir reāli vārdi un adreses. Pērkot kaut ko uz kredīta, jūsu pasi kopē, bankā ar jums nemaz nerunā, ja pases kopijas nav. Nevajag būt parnojiskiem. Vārds Uzvārds nav slepens, personas kods nu izrādās superslepens. Puse jau tāpat zināma, ja esi svinējis kādam dzimšanas dienu. Es drīzāk uztrauktos par visādu tūrisma firmu, autoservisu, supermarketu (nesenā RIMI akcija) vēlmi iegūt jūsu adresi, telefona numuru un epasta adresi spamošanai, lai vēlāk sūtītu labos piedāvājumus par atlaidēm, vai, lai veiktu komivojažieru zvanus

+8
-1
Atbildēt

0

sanitai19 04.03.2011. 17.22

EDS sakarā. Nav zināms, kurš izgudrojis un, galvenais, kāpēc, kas iegūst, no tā, ka visiem uzņēmējdarbības veicējiem OBLIGĀTĀ kārtā jāreģistrējas kā lietotājiem no šā gada 1. janvāra. Ieguvējs – VID ierēdņi. Lielāku stulbumu, vienkārši, vairs nevar izgudrot. Ir taču tādi saimnieciskās darbības veicēji, kuri nelieto datoru. ( Pensionāri, mazās mednieku biedrības, u.c.). No šīs sistēmas viņi ir tik tālu, kā Zeme no Mēness. Ko darīs ar tādiem? Sistēmai ir jāattīstās pakāpeniski, un, kāpēc obligātā kārtā? Ja man iziet no ierindas dators, tad, ko darīt? Vairs nedrīkstu nosūtīt pa pastu vai iesniegt personīgi VID nodaļā? Zinu, ka Vācijā, Dānijā tādas muļķības, kādas veido šeit ierēdņi, tā nenotiek. Kārtējais marasmātiskais darījums? savādāk to nosaukt nevar!

+6
-3
Atbildēt

3

    andris902 > sanitai19 04.03.2011. 17.46

    …par 2010.gadu Gada ienākumu deklarācijas var iesniegt arī papīra formātā. Sistēma ir attīstījusies pakāpeniski no 2007.gada…šobrīd ir jau 2011.gads, cik vēl gadiem jāpaiet, lai iedzīvotāji ar šo sistēmu būtu iepazinušies?…lietoju EDS no tās pirmsākumiem un ar sniegto pakalpojumu esmu apmierināta, tas ir gan laika, gan arī ekonomisks ieguvums…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    sanitai19 > sanitai19 04.03.2011. 18.25

    Vai esi izlasījusi uzrakstu pirms ieej EDS sistēmā? Arī VID iestādēs – pirmais, kas krīt acīs, ir šis uzraksts par obligāto atskaišu iesniegšanu EDS sistēmā. Kā likumpaklausīgs pilsonis, lai neklausītu?
    Par sevi – arī es lietoju sistēmu no tās pirmsākumiem. Taču zinu firmas un iedzīvotājus, kuri nelieto datoru, taču nodarbojas ar uzņēmējdarbību, tad, ko? – atteikties no uzņēmējdarbības tikai tādēļ, ka nav datora?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > sanitai19 04.03.2011. 18.39

    …nav datora?…tuvāk un lētāk tam cilvēkam ir aiziet uz savu bibliotēku, nekā braukt lauku iedzīvotājam uz rajona centru, lai nodotu atskaites…ja arī tas neapmierina – ikvienā VID klientu apkalpošanas iestādē – zālē uz vietas ir pieejams dators, tieši tāpat, kā jebkurā bankā…var aizpildīt atskaiti pats, bet neskaidrību gadījumā lūgt palīdzību…
    …nevajag skaldīt matus!…:))

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

andris902 04.03.2011. 17.08

….satraukums ne pa jokam!…:))…sajūta, ka tiešām tas viss tiek darīts apzināti…jā, drošībai ir jābūt!..bet…neviens nevarēs novērst interneta “tārpu” plosīšanos un savu ambīciju demonstrēšanu…kamēr netiks sodīti tie, kuriem ir vēlme bāzt savas netīrās roķeles un degunus kur nevajag…var likt priekšā nezin cik zieģeļus…tie radīs tikai vēlmi “tārpiem” pašapliecināties…
…kāpēc nevienu neuztrauc iestāžu piesūtītie rēķini ar personas kodiem?…brīvi dodam kopēt pases kopijas visiem un visur – sākot no līzinga kantoriem, pakalpojumu sniedzējiem, iestādēm un kur tik vēl ne…bet par to jau neuztraucamies, jo savu muļķību atzīt ir pagrūti…

…gribētos sagaidīt arī Nellijas novērtējumu prastu interneta “tārpu” rīcībai…

+5
-3
Atbildēt

0

Šandors Gotvonī 04.03.2011. 16.56

Komentāri līmenī.. Drāma ne pa jokam:) Izskatās pēc DVI nespējas darīt savu darbu – ne tikai post factum reaģēt un ķert slavas mirkli, bet proaktīvi veikt kaut cik jēdzīgu izskaidrošanas darbu valsts iestādēs par personas datu aizsardzību – kā nekā skaitās speciālisti.. Šobrīd situācija ir amatieru līmenī, kad katra iestāde pa savam interpretē – lietojamību ar burtisku likuma realizāciju piemērošanu.

+4
-1
Atbildēt

0

Māris Diņģelis 04.03.2011. 16.48

Šī ākstīšanās ar IT sistēmu izstrādi jāmet pie malas. Pēdējā gadījumā ar tautas skaitīšanu pārņem ne tikai kauns, bet reāla panika par to, vai atbildīgie ir kaut kā izslīdējuši no Tvaika ielas vai vēl nav tajā piereģistrēti.
Jāpaņem igauņu e-pakalpojumu saraksts, jāizsvītro lietas, līdz kurām “latvieši vēl nav izauguši”, jānokaulē laba cena un jāievieš. Kurš būtu gatavs to paveikt?

+5
-4
Atbildēt

5

    ribens > Māris Diņģelis 04.03.2011. 17.05

    Nu tas jau izklausās pēc anekdotes no sērijas par ‘padošanos’ gūstā kādai bagātai valstij :)
    Te taču nav Baltkrievija, kur labais cars var slēgt līgumu ar ko grib.
    Kāpēc līdz šim igauņi nav piedalījušies valsts IT iepirkumos?
    Visos iepirkumos ir saliktas prasības, kam reāli atbilst tikai dažas vietējās firmas.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    bebiekste > Māris Diņģelis 04.03.2011. 19.29

    Kā tā var, kā tā var…?
    Latvija ir unikāla un mums ir jāizstrādā savi unikāli risinājumi. Pie viena jāatbalsta vietējie uzņēmēji.
    Hehe.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > Māris Diņģelis 04.03.2011. 20.07

    Kaut vai es mierīgi to varētu pacelt. Bet es neesmu nevienā partijā, kur nu vēl Vienotībā. Tātad nespīd lodziņš.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    modriss > Māris Diņģelis 05.03.2011. 21.19

    Nellij, tad var būt jāmet pie malas arī ākstīšanās ar neatkarīgu valsti un nemākulīgu tās pārvaldīšanu?

    Kāda jēga no “teorētisko cerību” partijas, kuras sastāvdaļas savstarpēji plēšas un tikai mēģina atrast kādu ārējo “ļauno spēku”, kas neļauj būt labākiem. Citām Saeimā iekļuvušajām, kas tiek nodēvētas par “valsts izzadzēju” pārstāvjiem. Ak jā vēl palika viena – latviešu aizstāvji, kas nezin kādēļ tieši šobrīd dod ieganstu pretējās pozīcijās esošajiem aktivizēties un grasās “aplaimot” valsts budžetu ar liekiem (0,5-2mlj. Ls) izdevumiem. Prezidents ar kaut kāds “zoodārzā izvēlēts”. Viss pārējais – izglītība, medicīna, policija, utt. – ar pie mums tiek novērtēts kā galīgi nekam nederīgi. Tad jau laikam jāatzīst vienreiz, ka ne paši, ne mūsu vadoņi neko nejēdz no saimniekošanas šai teritorijā un jāmet mierā māžošanās, vai ne?

    Izsludinām starptautisku konkursu un nokaulējam izdevīgākos nosacījumus, vai ne? :))

    0
    0
    Atbildēt

    0

    modriss > Māris Diņģelis 05.03.2011. 22.12

    Un tagad nopietni.
    Ja runā par Exigen, tad cik man zināms, šīs firmas LR filiāle nodarbojas arī ar starptautisku pasūtījumu izstrādi un uzstādīšanu. Šķiet nav dzirdēti starptautisko institūciju reklamācijas un arī darba organizācijas atbilstība starptautiskajiem standartiem ir ne tikai ISO līmenī… Taču konkrētus faktus par šīm lietām labāk uzzināt no konkrētā uzņēmuma amatpersonām nevis kaut kāda komentētāja.
    Protams neņemos spriest par to vai LR pasūtījumi tiek iegūti godīgā ceļā, bet, lai izteiktu pārmetumus, ir jābūt pierādītiem faktiem. Ja tādi ir, būtu interesanti izlasīt uz tiem balstītu rakstu, bet ja nav, tad kvalitātes ziņā dikti strauji tuvojaties “dzeltenās preses” līmenim.
    Analizējot pieejamo informāciju var secināt, ka EDS problēma nav tehnisks brāķis. Līdzīga datu atlase notiek arī citās sistēmās, piemēram, VIIS (informācija par indivīdu pieejama pat plašākā apjomā). Tā ka jau laicīgi var celt traci arī par šo informācijas sistēmu:)) Taču jāatceras, ka gan EDS, gan citās līdzīgās sistēmās darbojas autentificēti lietotāji, kas parakstījuši līgumus un kuru darbības sistēmā lielākā vai mazākā mērā tiek reģistrētas. Līdz ar to arī iespējams veikt kontroli un izmeklēt datu noplūdes incidentus.
    Būtībā brēka tiek celta par datiem, ko ikdienā brīvprātīgi uzticam privātiem ārvalstu uzņēmumiem (piemēram, veicot pasūtījumu no pasta katalogiem, piesakoties dažādām pircēju kartēm u.tml.) un nezinot, ko ar šiem datiem darīs tālāk. Līdz ar to arvien vairāk šķiet, ka ažiotāža sacelta nevis par lietu būtību, bet citu iemeslu dēļ. Trīs iespējas minēju jau vienā citā komentārā pie šī raksta.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 04.03.2011. 16.01

Jau otrreiz šodien atsaukšos uz Norvēģiju. Norvēģijā brīvi ir pieejama pat informācija par cilvēka ienākumiem, ja naudu viņam maksā no valsts budžeta.

Jautājums: kam ir izdevīgi šie datu skandāli ar sensitīvām lietām? Mans septītais prāts saka, ka ļoti drīz būs varas maiņa Latvijā un vienkārši tiek bruģēts ceļš uz to.

+7
-1
Atbildēt

1

    dainis > disassociative 04.03.2011. 18.28

    Pilnīgi piekrītu.
    Informācija par personas ienākumiem (jebkuras) ir pieejama ne tikai Norvēģijā, bet arī Zviedrijā.
    Neesmu pētījis par citām eiropas valstīm, bet domāju, ka šīs nav vienīgās.

    Es tiešām nesaprotu, kas ir slēpjams, ja esi likum paklausīgs pilsonis. Protams, vienlaikus būtu vēlams, lai žurnālisti beidz taisīt skandālus ne no kā, piem. Mūrniece ved bērnus uz skolu pa ceļam uz darbu (vai tiešām viņai līdz centram būtu jābrauc ar savu auto un tad tas jāliek centra stāvvietā (privāto, jo nevar taču likt valsts apmaksātā) un tad jāpārsēžas ministra auto), vai ka Vilnītis vairākus gadus pirms stāšanās amatā bija pāris reizes pieķerts par ātruma pārsnigšanu (tur nebija stāsts par braukšanu uz 200 vai 160)? utt

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

janazakovica 04.03.2011. 15.48

meklejam kam tas ir izdevigi..un atrodam ka milzigos apjomos palielinasies personigi vai privati sakaiatamo cilveku daudzums-ieguveji firma kas uzvareja skaitisanas konkursaa it ka bus spiesta sakaitit daudz un daudz vairak apsolventu interesentu vai vnk pilsonu..protams valsts to bus spiesta apmkasat..jo iestajas force major apstakli..normali un pardomati biznesa panemieni ja cilveki piedoma..par sevi.

0
0
Atbildēt

0

Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.36

Evalc, nav jau jāsoda tie, kas dara (es arī eju pāri ielai pie sarkanā, kad steidzos, lai gan zinu, ka nevar). Izstrādātajam un pasūtītājam jāatbild, lai to tehniski nevarētu izdarīt.

+4
-5
Atbildēt

4

    ribens > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.48

    Pareizi, bet apdraudējums nav īsti samērojams ar tautasskaitīšanas apdraudējumu. DVI tagad ir atvēzējusies, bet viņi jau ir tie, kas šīs sistēmas reģistrēja bez problēmām.
    1) Kur viņi bija visu laiku?!
    2) vai DVI ir kāds IT speciālists (atbilstoša līmeņa), ne tikai juristi?

    Un par to sodīšanu – nesapratu, kāpēc nav jāsoda svešu datu iegūšana (zagšana)?
    Kas tad ir jāsoda? Luksofora izstrādātājs?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    modriss > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.48

    Sanita, Jūs esat pārliecināta, ka ir.lv portāls ir izveidots nevainojami un nekādas kolīzijas nav iespējamas? :)

    Piemēram, ja kāds “nocels” reģistrēto lietotāju datubāzi un uz e-pastiem sāks piesūtīt masveida spamu, tad pēc analoģijas būs jāsoda IT House un AS Cits Medijs, vai ne?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Makss, viss ir iespējams un mēs tad norausimies pēc pilnas programmas, par to šaubu nav:) No mums gan šādā veidā neko sensitīvāku kā epasta un pasta adreses diez vai var dabūt, atšķirībā no EDS. Bet tad kā privāts kantoris diez vai vēl kādreiz strādāsim ar to pašu izstrādātāju.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    modriss > Anda Burve-Rozīte 05.03.2011. 21.01

    Sanit, domāju, ka īstenībā “norausies” tikai ar IT saistītie darbinieki, bet diez vai Jūs varēsiet iesūdzēt tiesā lapas izstrādātājus un vinnēt šo prāvu :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

ribens 04.03.2011. 15.33

Bet atšķirībā no CSP, VID EDS to taču dara autorizēti lietotāji!
Resp., var pateikt, kurš ir ievadījis citus pers. kodus, ne savējos.

+3
-1
Atbildēt

0

anita_meistere 04.03.2011. 15.30

ja kāds manā darbā (privāts kantoris, aŗi daudz privātu datu), atļautos nopludina’t kaut dažus ierakstus…pirmkaŗt izmestu no darbavietas…otkārt, pakastu klientus un biznesu = bankrots..vai vismas sagrauta reputācija.
tas leik domāt nevis 2x rez..bet 100x rez. visu atkal un atkal parbaudīt ,izrunāt…apspriest. utt utt.

valst maizē ir pilnīga bezatbildība…visatļautība. kopš NEO skandāla, nav manījies absolūti nekas.
VDI ir pilnīgākie nejēgas…no viņiem nav absolūti nekādas jegas, ja visu ko tie liekēži spēj, ir jau pēc fakta pakomentēt.

+3
-1
Atbildēt

0

parfume3 04.03.2011. 15.25

Ko var gribēt no sistēmām, kuras tiek veidotas pēc “otkatu” principa.

Man gan vairāk interesē, ko tie auditori auditē, ja EDS ir auditēts vairākkārtīgi arī pēc Neo atklātā cauruma un arī tautas skaitīšanas IS tika auditēta un abas sistēmas tika atdzītas par drošām…

+12
-1
Atbildēt

2

    piziks > parfume3 04.03.2011. 15.29

    Derētu Strīķi… vēl pasargāt… citādi, nedod Dies, kāds tiešām pārbaudīs/auditēs vēlreiz un uzzinās, ka arī auditētāji labi apmaksāti, bet arī Mūrniece ar saviem kāju durīs licējiem pie šiem jau neies… Neērti = savējie. Tie savējie, kuri nesapratīs… :)

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > parfume3 07.03.2011. 12.21

    Tur jau tā lieta, ka šis nav ‘caurums’ tajā nozīmē, kā to pieņemts saprasts. Tā ir funkcija, ko VID speciāli bija pieprasījis. Tie personas dati tur neparādās ‘nejauši’ – tur bija cilvēkam pamatīgi japiestrādā, lai uzrakstītu kodu, kas tos datus no reģistriem izvelk un atskaitei pievieno. Problēma ir tajā, ka VIDā nevienam neienāca prātā, ka tāda funkcija kādu viņi pasūtīja varētu būt izmantota citādāk nekā viņi to paredzēja. Tas ir kā pavārnaža ražotaju sodīt par to, ka ar nazi cilveku nodūra.

    0
    0
    Atbildēt

    0

piziks 04.03.2011. 15.23

“Jaunais drošības sistēmas pārvaldnieks par apdraudējumiem izvairās runāt”, tā IR rakstīja par VID infosistēmu, — būtu labāk vienu žurnaļūgu no LETA-s darbā pieņēmuši.

Vai VID-am pateicībā nederētu piešķirt LETA-s puikam vai meitenei prēmiju. Vienotības nekritiskie fani nesen bija sašutuši, ka “Fēniksa” Zūzāns neko policistiem Jēkabpilī nepiešķīra… :)

Tā strādā/ražo Vienotības draugi un pati Vienotība. Laimneši… Vis-vis-vis-godīkāie… :)

+1
-9
Atbildēt

3

    andris902 > piziks 04.03.2011. 15.58

    …informācijai:

    Firma “Dati” Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) izstrādi uzsāka 2001.gadā.

    Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā atrodamo informāciju VID sistēmu drošības pārbaudes veicis KPMG Baltics, kas kopš 2007.gada par “VID informācijas sistēmas drošības un veiktspējas novērtēšanu” un “konsultāciju pakalpojumu sniegšanu par IS [informācijas sistēmu] drošības jautājumiem” četros dažādos iepirkumos saņēmis 167 500 latu. VID precizējis, ka tieši EDS pārbaudes uzņēmums veicis divas reizes par teju 46 000 latus.

    ….vai Tev Vienotība murgos nerādās?…esi aizmirsis, kuras partijas “privātkantoris” visus šos gadus ir bijis VID?…

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 04.03.2011. 16.02

    ZanE, man pērn un šogad pilnīgi pietiek ar tiem, kas VID-u iekabatojuši pēdējos 2 gadus, nevis kopš Mozus laikiem. :)

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > piziks 04.03.2011. 16.20

    …protams!…meklēt cēloņus ir apgrūtinoši krietnai daļai sabiedrības…kāpēc sevi apgrūtināt ar domāšanu, ja šodien pietiek ar bļaušanu…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.23

Ja cilvēks ir kādreiz mēģinājis nodarboties ar biznesu vai ir naturalizējies, viņa personas kods ir brīvi pieejams Lursoft un MK noteikumos. Latweet, man gan tas nešķiet marasms, vnk pavēlu gan pamodušies: nevienam nevajadzētu būt iespējai aplūkot citus datus, kā vien savējos. Man jau kādu nedēļu ir doma, ka IT uzņēmumiem, kuri, dzīvojot uz valsts konkursu, nevis patiesas konkurences rēķina, vēl pamanās iesniegt patērētājam s*dīgu produktu, uz 5 gadiem būtu jādiskvalificē no katra konkursa. Tad varbūt sāktu domāt.

+22
-4
Atbildēt

9

    disassociative > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.27

    Bezcerīga ideja. IT valsts pasūtījumi ir sadalīti praktiski tikai savējiem. Un par milzu summām. Nekādas konkurences patiesībā vispār nav.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_sulmane > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.35

    Nav taisnība, alias. Visas iestādes nevar mest pār vienu kārti.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    disassociative > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.37

    Gandrīz visas var. Tikai par to neviens nekad nekur nesūdzēsies un neviens nekad to nevarēs pierādīt.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.38

    tur jau tā lieta, ka VDI tā vietā lai izdomātu kā nepublicēt visur tik ļoti sensitīvo personas kodu, izvēlas vienkārši atfutbolēties – redz kādi mēs labi, VID EDS pievērām. Vienu lāča pakalpojumu viņi jau izdarīja – pat pēc tam kad tika atslēgta iespēja tautas skaitīšanā labot un skatīt datus viņi aizliedza vispār reģistrēties ar pases numuru un personas kodu. Paskatīsimies kādi būs internetā reģistrēto iedzīvotāji pret Lietuvu, kur neviens neķer kreņķi, ka lai piereģistrētos pietiek ar to pašu pases numuru un personas kodu.

    ne velti bieži vien ir stāstīts, ka mēs paši savā pārcentībā sajājam visu ko var sajāt. ja ES normas rekomendē, mēs uzskatām, ka rekomendē nozīmē obligāti paģēr. ne velti puspasaule smejas par mūsu stulbumu.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    modriss > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.45

    Subjektīvs novērtējums. Exigen nav vietējā mēroga darbonis, kas pārtiek tikai no valsts pasūtījumiem… Tiesa, lai spriestu par “otkatiem” utt. no šīs firmas lēmumu pieņemošajām amatpersonām, ir jābūt konkrētiem pierādījumiem un plašākai informācijai. Tā ka ir visas iespējas izvērst pētniecisko žurnālistiku nevis tikai uzkurināt publiku ar emocionālu komentāru :)

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 15.53

    Ja to nevarēs pierādīt, tad kā Tu zini, kā tā ir taisnība?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > Anda Burve-Rozīte 04.03.2011. 16.00

    Maxxs, publika ir kākurina kaut vai tādēļ, lai ar katru atklāto haltūru publikai atgādinātu, kādi darītāji, strādātāji, ražotāji ir Vienotība un tās fani, jo tieši Vienotība ciniski ar nesamērīgiem nodokļiem nepārtraukti soda visus atlikušos ražotājus, jo neatzīs6t tos par savējiem: Vienotības savējie ir uzpūstās un neīsinātās — nekonsolidētās! — pārvaldes pildījums, kurš noēd aizdevēju aizdoto naudu katru dienu.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Konkurences tās veselīgajā izpratnē, tiešām nav. Bet bezcerībai es nepiekrītu. Bezcerība ir tik ilgi, kamēr neko nedaram, lai kaut ko mainītu. Tiklīdz sākam darīt, tā vairs jau nav bezcerība.

    Sanitai respect par LV žurnālistikai netipiski dziļu izpratni par patieso IT nozares problēmu. Par civilizētas valsts iedzīvotāja prātam neaptverama mēroga korupcijas un valsts nozagšanas sērgas patieso iespaidu uz reālo ekonomiku. Štrunts par tiem miljoniem šodien, ko pašapmierināti politiķi, ierēdņi vai pseidouzņēmēji tādā veidā nopelna. Tas, ko nevar piedot, ir ka viņi, lielā daļā gadījumu, to neapzinoties, norok mūsu bērnu izredzes izaugt pārtikušas un inteliģentas sabiedrības valstī.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    modriss > Anda Burve-Rozīte 05.03.2011. 20.50

    -> Optiskais Tēmeklis
    Diemžēl tā ar to publiku ir. Pat virtuālā vidē dažbrīd vērojami klasiskie pūļa fenomeni, kad it kā izzūd cilvēka individualitāte, bet veidojas kaut kāda amorfa masa…

    Bet runājot par šo EDS gadījumu jau sāk šķist, ka vai nu brēka ir tikai brēkas pēc, vai nu DVI sākusi tēlot aktīvu darbību, sajūtot kaut kādu potenciālo apdraudējumu savai pastāvēšanai, vai nu izvērsta mērķtiecīga kampaņa sagatavojot “augsni” LVRTC e-paraksta obligātai ieviešanai. Kā īsti ir redzēsim tuvākā nākotnē ;)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

piziks 04.03.2011. 15.17

Vienotības drauga “Exigen” izstrādājumi caurumainībā konkurē ar Šveices sieru, bet nederīga produkta ražošana, pieņemšana un apmaksa jau ar korupciju un KNAB ierašanos ciemos nu nekādi nevar būt saistīta, ja draugos pareizā partija ar vispareizāko jumtu. :)

+3
-6
Atbildēt

2

    disassociative > piziks 04.03.2011. 15.28

    Tev būs daudz mīnusiņu, kaut arī doma pareiza.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > piziks 07.03.2011. 12.17

    Šajā gadījumā tas nav caurum, bet gan funkcija, ko klients (VID) pieprasīja.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Evija Zauere 04.03.2011. 15.09

DVI jau sāk nodarboties ar marasmu lai tikai viņus nesāk dauzīt par to, ka internetā ir brīvi pieejami pilsoņu pasu numuri un personas kodi. Tipa, nevaram tagad iztīrīt visus pieejamos reģistrus, novērsīsim uzmanību ar VID EDS.

Un vēl – es esmu EDS lietotājs un man nav iespēju apskatīties neko, kas nav mana uzņēmuma dati.

+6
-5
Atbildēt

6

    indra_d > Evija Zauere 04.03.2011. 15.29

    Laikam slikti izmanto EDS, jo es ar izmantoju EDS un tieši vienmēr meklēju deklarēto dzīvesvietu, lai varētu uz pareizo kontu aizskaitīt iedzīvotāju ienākuma nodokli. Rīgas pilsētai ir savs atsevišķais konts, citādi VID sūta vēstules, ka skaitot uz nepareizo kontu. To daru tikai tāpēc, ka daudzi cilvēki paši nezina kāda viņiem ir deklarētā dzīvesvieta, kas ir reģistrēta valsts sistēmās.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    modriss > Evija Zauere 04.03.2011. 15.30

    Rakstā precīzi norādīts, kurā vietā šāda iespēja pastāvēja – gada ienākumu deklarāciju D4 pielikumā, norādot datus arī par saviem ģimenes locekļiem var ievadīt jebkādu personas kodu un iegūt informāciju

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > Evija Zauere 04.03.2011. 15.38

    Šķiet, ka DVI nav jāuzņemas tieša atbildība nedz par EDS nedz arī Tautas skaitīšanas e-versijas dizaina kļūdām, tādēļ Tavs komentārs, šķiet, jebkurā tā izteikumā, ir visai tālu no jebkā, ko varētu saukt par racionālu domu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > Evija Zauere 04.03.2011. 15.41

    mans komentārs bija par to, ka personas kodi tiek brīvi publicēti internetā, to dara valsts iestādes un DVI divdesmit gadu laikā tas nav interesējis. lai viņi izpurina Latvijas Vēstnesi, kur katrā numurā pilnīgi oficiāli ir nopublicēti dažis simti personas kodi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > Evija Zauere 04.03.2011. 15.49

    Ja Tu runā par ko konkrētu, tad norādi kā to var atrast, jo Tu esi pirmais, no kā ko līdzīgu dzirdu. Tiesa, nekad par to neesmu daudz interesējies.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dainis > Evija Zauere 04.03.2011. 18.02

    Latvijas Vēstnesī publicējas (vismaz agrāk publicējās) visi jaunie LV pilsoņi, publicējot to vārdu, uzvārdu un personas kodu.
    Šie dati joprojām ir pieejami, līdzīgi kā MK lēmumi par uzņemšanu pilsonibā 2005.gadā. Nezinu par citiem, bet te būs links par veselu kaudzīti LV pilsoņu ar visiem personas kodiem:
    http://www.likumi.lv/doc.php?id=122708&from=off

    0
    0
    Atbildēt

    0

lismanis 04.03.2011. 15.04

Tā ir tāda baigā māžošanās ap to personas kodu. Teorētiski tas ir slepens, bet praktiski to var itin viegli uzzināt. Vajag tik rakt. Piemēram, ieej Latvijas Vēstnesī, ieraksti vārdu uzvārdu un aidā. Varbūt personas kodam vajadzētu noteikt tādu pašu statusu kā vārdam un uzvārdam (tā tāda fiksā ideja).

+2
-3
Atbildēt

2

    Marta Zariņa > lismanis 04.03.2011. 15.34

    “VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotājiem, zinot jebkura cilvēka personas kodu, iespējams noskaidrot šī cilvēka vārdu, uzvārdu, deklarēto dzīvesvietas adresi un citus datus”, nevienā vietā nesaka, ka personas kods ir kas neatrodams, taču nav pieļaujams, ka pēc šī viena parametra neautorizēti pieejama informācija par personu, bez tās piekrišanas.

    Tevis teiktais izklausās pēc tādas “praktiskā latvieša” muļķības un neizpratnes.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 05.03.2011. 11.39

    Es atvainojos par savu “praktiskumu”. :)
    Cheers!

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam