Ticīgie aicina Rīgas Domi pārtraukt izstādi „Bodies Revealed"

45

Komentāri (45)

raimonds_bossltd 03.03.2011. 11.51

to a_kirsteins
“pedofilo kapitālismu”!!!!!!!!!!!
Varbūt Pujāta sakarā drīzāk pieminēsim “pedofīlo čekistisko katolicismu”?

0
0
Atbildēt

0

Marta Zariņa 03.03.2011. 04.21

aigarius: Viedoklis, tā pat kā pakaļas caurums, ir ik vienam, tādēļ še nu arī mans (viedoklis): Es labāk nezinu atbildes uz sarežģītiem jautājumiem nekā ticu nepareizām atbildēm. Līdz ar to man šķiet muļķīgi visur piesaukt dievu, tā esamību, vai tieši otrādi neesamību.
Reliģija man šķiet loģikas kļūda un nekas diži vairāk, taču citiem tā ir dzīves centrālā ass, manis pēc, taču man nav skaidrs kādēļ ar to uzmākties citiem?

Lai vai kā, jautājums ateistiem: Vai ir tik grūti aptvert, ka ticība svētajiem rakstiem ir kristiešu aksioma no kuriem viņi veido sev vien saprotamas un sev vien loģiskas implikācijas, tādēļ to patiesumu ir neloģiski apstrīdēt. Tas vienkārši ir neproduktīvi un stulbi.

0
0
Atbildēt

1

    janazakovica > Marta Zariņa 03.03.2011. 12.08

    pec kristiesu versijas ticiba ir davana…un to te nevar izstridet vai logiski saprast

    0
    0
    Atbildēt

    0

Marta Zariņa 03.03.2011. 04.02

“Uz kailu cilvēka ķermeni ziņkārē lūkoties ir netikumiski un apkaunojoši [..]”

Būtu mūžu nodzīvojis, bet nebūtu ienācis prātā. Tagad to darīšu arī ar kauna sajūtu.

0
0
Atbildēt

0

andris_vasins 02.03.2011. 15.19

Mani šokē tas, ka šiem ķermeņiem ir sejas. Tās ir sejas ar izteiksmēm kas kautko pauž. Viņi reklāmās piepilda visu pilsētu, viņi skatās virsū un grib runāt ar mani

provokatīva tā izstāde ir, ar nolūku

+4
-1
Atbildēt

2

indra_butkane 02.03.2011. 13.01

Nu bet kuru tur sūta ar varu? Nu nepatīk neej. Man nepatīk tādas izstādes un es neeju. Kam patīk, kāpēc ne?

+3
-3
Atbildēt

2

    Þanis Bezmers > indra_butkane 02.03.2011. 13.57

    Es iestājos pionieros, pēc tam komjauniešos. Neviens nelika ar varu, tikai nemitīgi žūžoja: “tas ir labi, tas ir patriotiski, tas ir perspektīvi”, līdz mokoši nonācu pie šo melu atklāsmes. Es nodarbojos ar sportu, neviens nelika ar varu, tikai visapkārt žūžoja: “tas ir labi, tas ir veselīgi”, līdz sevi sakropļoju. Es kļuvu sporta līdzjutējs un roka fans, neviens nesūtīja ar varu, tikai visapkārt žūžoja: “tas ir interesanti, tas ir jautri, emocionāli un izglītojoši”, līdz beidzot atjēdzos, cik daudz laika, naudas, garīgās enerģijas esmu izšķiedis blandoties līdzi komandām un grupām pa stadioniem un hallēm. Vai tu, Antra Kārkla, vari pie sevis pateikt, kur beidzas tavs Patīk un kur sākas Vara? Šajā reklāmas viesuļvētrā, kurā pistrādā gauži aptēsti smadzeņu iegrozītāji. Un tavi bērni?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    janazakovica > indra_butkane 02.03.2011. 14.08

    tavs ieksejs dzilais intuitivais protests nenostradaja..ta pec ari tadas auzas ja protams tas nav izdomats stasts no serijas -mazins biju neredzeju..

    +2
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 02.03.2011. 12.39

viaa pasaule pareizticigos un pat katolu klosteros ir atklataa veidaa izstaditi kadreiz dzivojoso muku-tai skaita-kanonizeto kauli-skeleti-galvas kausi tos var aptaustit un pieskarties..ari rigas kristus piedzimsanas katedralee banica zarcinaa gul janis pomers vienigais latviesu biskaps-kas kanonizets sveto karta..pie vina nak cilveki lasa lugsanas un ziedo tiesi blakus skirstam novietotaa kastite..vai tik skarba baznicas vaditaju reakcija sekoja praida un vai sekos citos sabiedribai jutigos morali etiskos jautajumos..?

+3
-1
Atbildēt

0

gumijkoks 02.03.2011. 12.37

Kāds te sakars ar medicīnu vai zinātni???Manuprāt, arī ar reliģiju ne – te runa par ētikas principiem, kas tomēr kopīgi visiem cilvēkiem – neatkarīgi no attieksmes pret reliģiju.Šādas izstādes aizstāvjiem – vai jūs uzskatāt, ka tik pat labi varētu izstādīt vispārējai apskatei pagājušajā gadsimtā četrdesmitajos gados čekas pagrabos nomocīto cilvēku pīšļus?Šī situācija identiska – nav nekāda sakara ar zinātni vai medicīnu – te tiek kāsts čungurs par nomocītu cilvēku pīšļu apskati.Par katru no izstādītajiem eksponātiem būtu jābūt skaidrai dokumentācijai par tā izcelsmi – ka tāds un tāds dzīves laikā parakstījies, ka novēl savu ķermeni pēc nāves medicīnas vai zinātnes vai tml. vajadzībām

+6
-3
Atbildēt

3

    Irena Cirule > gumijkoks 02.03.2011. 13.01

    Bodyworlds gan apgalvo, ka visus ķermeņus cilvēki viņiem ziedojuši (tā ir katra brīva izvēle) . Nav pamata neticēt, kamēr nevienā tiesā nav pierādīts pretējais. Tā kā Bodyworlds saknes ir Vācijā, ko mēs visi uzskatam par demokrātisku un tiesisku valsti, tad gan jau ķermeņu izcelsmi turienes likuma sargi būs pārbaudījuši.

    Ir arī Van Hegen vadīts raidījumu cikls Anatomy for Beginners, kurā viņš ķermeņus preparē, demonstrē dažādus orgānus un par tiem stāsta (torrentos gan jau ka ir joprojām). Diez vai civilizētu Rietumeiropas valstu varas iestādes pieļautu šādu darbību, ja tā neatbilstu likumiem.

    Visiem izstādes noniecinātājiem: neviens nespiež uz to izstādi iet. Drīkst neiet :) Maciņš ir labs veids, kā nobalsot par izstādes (ne)derīgumu. LV tumsoņām ka tik ko aizliegt un turpināt savā mucā dzīvot…

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    zodarznieks > gumijkoks 02.03.2011. 20.33

    “Bodyworlds” un “Bodies Revealed” ir divas dažādas izstādes :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Irena Cirule > gumijkoks 03.03.2011. 10.36

    Piekrītu:

    Original & Copycat

    With several anatomical exhibits, similarly titled and derivative of Gunther von Hagens’ BODY WORLDS, that have shown around the world —“Bodies…The Exhibition,” “The Amazing Human Body,” “Body Exploration,” “Bodies Revealed,” “Mysteries of the Human Body,” and “Our Body, The Universe Within,” “Our Body,” “Corps Ouvert,” and others —there has been confusion among the media and the public about Gunther von Hagens’ BODY WORLDS exhibitions and their relationship to the copycat exhibits. These exhibitions are imitations of Dr. Gunther von Hagens’ work, and in no way affiliated with, sponsored or endorsed by BODY WORLDS.
    (c) http://www.bodyworlds.com/en/exhibitions/original_copycat.html

    Tam vēl jo vairāk būtu jāmaina cena uz leju.

    OK, amerikāņu pakaļdarinājums vāciešiem. Tātad DE likuma sargiem uzticamies, ASV nē?

    0
    0
    Atbildēt

    0

anete_raugule 02.03.2011. 12.30

Gribētu cienītajiem baznīcas pārstāvjiem novēlēt izrādīt tādu pat entuziasmu un aktivitāti, nosodot un pakarojot arī citus ētikas un baušļu pārkāpumus. Vai kāds ir dzirdējis, ka Pujats komentētu kāda valsts ierēdņa sataisītās šmuces sakot, ka zagšana ir grēks un ir neētiski izmantot savu dienesta stāvokli uz sabiedrības rēķina? :))

Man kā ierindas pilsonim rodas iespaids, ka baznīca nekavējas izteikt skaļus un populistiskus paziņoujumus par atsevišķām iemīļotām tēmām (piemēram, gejiem, Potera grāmatām, izstādēm), bet citus nekristīgas rīcības piemērus pilnīgi ignorē.

+10
-6
Atbildēt

5

    m_18 > anete_raugule 02.03.2011. 20.02

    Tas tiešām ir apbrīnojami, kā Baznīcas institūcijas selektīvi vēršas pret kādu vienu lietu, bet citu, kas nav labāka, ignorē…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > anete_raugule 03.03.2011. 04.25

    Vai Tev nešķiet, ka baušļi ir saistoši Tev, jo Tu, šķiet, esi kristietis, nevis visiem, jo baušļi ir absolūti?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anete_raugule > anete_raugule 03.03.2011. 15.38

    Baušļi ir saistoši man kā kristietim, nevis visiem, jo tie ir absolūti?? Piedod, bet loģiku neuztvēru ;)

    Lai kā tur būtu, baznīca ar saviem paziņojumiem aicina izstādi slēgt visiem apmeklētājiem, neatkarīgi no to pārliecības, nevis aicina kristiešus to neapmeklēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > anete_raugule 03.03.2011. 22.33

    Loģika, kuru Tu neuztvēri ir sekojoša: kristiešiem ir viņu vērtību sistēma, pēc kuras viņi vadās dzīvē, taču tas nenozīmē, ka arī visiem pārējiem kristiešu izvirzītie dzīves principi ir jāpieņem.

    Manuprāt baznīca dara nepareizi aicinot izstādi slēgt, nevis aicinot kristiešus to boikotēt. Mēs dzīvojam sekulārā valstī, kur kristietība ir tikai viens no veidiem kā dzīvot “pareizi”. Man šķiet, ka uzskatīt baznīcas izvirzītās vērtības par absolūtām ir šaurpierība nevis tikumība.

    Taču iespējams iepriekš lasot Tevis teikto, pārpratu Tavi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anete_raugule > anete_raugule 04.03.2011. 10.26

    Es jau par to pašu arī rakstīju, tikai ar slēptu ironiju. Iespējams, pārāk labi paslēptu ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Irena Cirule 02.03.2011. 11.54

Tad jau reliģiozajiem fanātiķiem jāatsakās arī no jelkādām operācijām – ārsti redzēs kas viņiem iekšā, cik tas būtu šausmīgi. Varbūt vispār tumsonības vārdā aizliegt medicīnu un atgriezties pie panacejas – lūgšanām un asiņu nolaišanas pret visām kaitēm?
Šī izstāde ir neliela daļa no http://www.bodyworlds.com/en.html
Vienīgais, par ko LV šībrīža situācijā varētu diskutēt, ir 7 Ls no cilvēka – dārgi :(

+8
-6
Atbildēt

0

Ieva 02.03.2011. 11.54

Te jau nav runa par ticīgajiem vai ateistiem, te ir jautājums vai netiek pārkāpti ētikas principi.
Manuprāt tiek. Tak nerokam līķus ārā no kapiem, vai neizstādam amputētās kājas. Vai, piemēram, nolakojot aborta rezultātā iegūtu nedzimuša bērna embriju, iegūsim mākslu? Vai piekarinot birku “māksla”, varam atļauties visu? Manuprāt nē. Ir jābūt kādai tolerancei pret sensitīvām lietām. Tāpēc , iespējams, ticīgie ir izdarījuši lāča pakalpojumu- jo tagad sabiedrība metīsies virsū ticīgajiem, tā vietā, lai padomātu par būtību.

+6
-5
Atbildēt

1

    maracecina > Ieva 02.03.2011. 11.58

    neej un neskaties, ētiskais tu mūsu… Neētiski ir bāzties citiem virsū ar saviem “tikumiem”.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

maracecina 02.03.2011. 11.53

konfesiju pārstāvjiem neviens nav pateicis, ka nav vairs 1666. gads? Kāda nolaidība.
Izstāde tulīt cauri un viņi beidzot pamanījās izsits sev PR uz citu panākumu rēķina. Lētie, kā jau vienmēr. A ko organziētās reliģijas pāstāvji nav nolikuši posteni pie saiemas ar desmit baušļu plakātu? Tas viņus neuztrauc? Un anatomiska izstāde uztrauc? Ņjā, nu katram savas prioritātes…

+8
-2
Atbildēt

0

ilmisimo 02.03.2011. 11.37

banāls uzvārīšanās pasākums.Izmantuojuot publikas “veselīguo” interesi par “miruoņīšiem”.

+7
-4
Atbildēt

0

kkristaps 02.03.2011. 10.30

Vai ticīgie mūlāpi nepieprasīs aizliegt arī anatomijas mācību grāmatas un atlantus? Un slēgt Anatomikumu? Aizriebusies šitā deguna bāšana darīšanās, kas ar baznīcu biznesu nekādi nav saistītas.

+8
-10
Atbildēt

0

vecums 02.03.2011. 10.18

Izraisīt diskusiju jau ari ir patiesais izstades merkis. Mes varam diskutet par mirushiem kermeniem, par to, ka shie kermeni ieguti un veidu, ka mes uz to skatamies. Tas, savukart, lauj aizdomaties, ka mes uztveram dzivu kermeni, ka mes izturamies pret sevi, pret lidzcilvekiem gan fiziska, gan gariga limeni. Un visbeidzot,- kada ir cilveka dzives un naves veertiba?

+9
-4
Atbildēt

0

Juris Millers 02.03.2011. 10.17

Ķīniskā izcelsme ir viena lieta. Relīģiskais fanātsisms pret zinātni ir pavisam cita.

Es, neticīgo vārdā, pieprasu Rīgas Domi aizliegt skandināt baznīcu zvanus un demonstrēt krustus, kas asociējas ar trauksmes sirēnām un barbarisko nāves soda formu – krustā sišanu ka arī ar daudzo latviešu nāvi krustnešu laikos! Ja tik ļoti grib pielūgt savu dievību, lai dara to savās mājās aiz ciet durvīm un nebāžas mums sejā!

+9
-7
Atbildēt

8

    buchamona > Juris Millers 02.03.2011. 10.22

    Un, kas notika peec tam, kad krusti no bazniicaam tika norauti un zvani paarkauseeti? Bija jau muusu plashajaa “dzimtenee” PSRS arii shaads periods, kad cilveekus atshaava peec kvotaam, vai suutija nomirt aiz polaaraa loka.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > Juris Millers 02.03.2011. 10.26

    aigarius. Agresīvs ateists nav ne par matu labāks vai gudrāks par fanātisku ticīgo. Viens tic, ka Dievs ir, otrs tikpat fanātiski netic, lai gan savu taisnību nespēj pierādīt ne viens, ne otrs:))

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 02.03.2011. 10.44

    Ateistam sava taisnība nav japierāda. Pats fakts, ka ticīgie gadu tūkstošu gaitā nav sava dieva esamību pierādījuši, ir pietiekošs pierādījums, ka kristīgais dievs ir tādas pašas muļķības ka flying spagetti monster – http://www.venganza.org/

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 02.03.2011. 11.07

    Vai tu lasi Einštainu, Einšteinu vai Ērenštreitu realitāte no tā nemainas. Bībeli ir rakstījuši cilveki, un pēc tam simiem gadu vēlāk citi cilvēki to rediģēja, ravēja ārā nepatīkamos stāstu un veselas gramatas, pārtaisīja stāstus, pielika vel ko klāt. Tas ir mākslas darbs ar attālinātu sakaru ar reāliem notikumiem. Pāris tūkstošu gadu veca gramata, kas ir daudzkārt pārrakstīta un izmainīta nav nekāds pierādījums. Nav pat lietišķu pierādījumu ka tāds Jēzus ir eksistējis un tas nav vienkārsi pasaku apkopojums, nemaz nerunājot par apgalvojumiem, ka viņš ir veicis kaut kādus brīnumus, ka viņs ir dieva dēls, ka dievs pastāv un ka viņš ir radījis pasauli un ka viņs ir visvaresn un visredzoš un ka elle un paradīze pastāv un ka cilvēki tur nonāk pēc naves.

    Katrs no šiem apgalvojumiem ir nepamatots lēciens. Ja evolīcijas teorijā cilveka attīstības vēsturē iztrūkst 0.1 miljons gadu no pāris simtiem miljonu, tad kristieši brēc, ka tas apgāž visu evolūcijas teoriju, bet pašu kristiešu ticība ir bāzēta uz vismaz 9 augstāk minētiem konceptuālajiem lecieniem, kas katrs pats par sevi pilnīgi un apsolūti nepamatoti un nepierādīti. Vēl jo vairāk, pati ticība apgalvo, ka viņi ir principā nepierādāmi.

    Kristietība ir meli, kas pēdējos tūkstoš gadus ir tikai traucējuši sabiedrības attīstībai nogalinot zinātniekus un apspiežot jebkādu brīvu un loģisku domu izpausmi, jo tas apdraud kristīgās baznīcas institūcijas varu.

    Vai kristīgā baznīca vēl joprojām nemaksā nodokļus par saviem ieņēmumiem un īpašumiem? KĀPĒC!?!?!

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    janazakovica > Juris Millers 02.03.2011. 12.45

    tik jauns un jau ateists-laikam jau no varda ateja-spriezot pec komentariem..

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 02.03.2011. 12.55

    Tik liels un vēl pasakām tic. Ziemassvētku vecīti un lieldienu zaķim arī vēl tici? Viņiem pierādījumu ir pat vairāk nekā kristīgajam dievam.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    janazakovica > Juris Millers 02.03.2011. 13.13

    musu valsts himnu iemacies-Dievs sveti Latviju.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    ventis_mikuda > Juris Millers 02.03.2011. 21.29

    Nevajag maisīt Latviju ka valsti ar Dievu. Katrs var ticēt kam grib, bet nav jauzspiež savas dogmas. Šai izstādei redzu tikai plusus un katram ir tiesības informēt/izglītot sabiedrību. Cilvēkiem ir brīva izvēle, apmeklēt vai nē.
    Ja baznīcas aicina uz labām lietām, apsveicami. Ja noniecina zinātni, tad piedodiet, Dieva kalpi nekalpo sabiedrībai.
    Rietumos baznīca atbalstītu šādas izstādes. Tad te mēs nerunājam par baznīcu, bet par atsevišķu cilvēku viedokli baznīcā!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

sinergie 02.03.2011. 10.17

Nav nemaz jābūt reliģiozam, lai pilnībā piekristu kristīgo konfesiju pārstāvjiem. Paldies viņiem.

+8
-11
Atbildēt

0

P_Dancis 02.03.2011. 10.07

Šī izstāde ir ļoti diskutabla ne tikai reliģiskajā aspektā.
Izstādē izmantotie līķi ir iegūti Ķīnā un to izcelsme ir ne tikai neskaidra, bet pastāv aizdomas, ka tie ir politieslodzītie. Komunistiskajā Ķīnā ir senas orgānu piespiedu donoru tradīcijas.

No dailymail: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1241931/Bodies-Revealed-exhibition-accused-putting-executed-Chinese-prisoners-show.html

No vikipēdijas: “Professional ethicists, human rights activists and religious leaders have also objected. “Given the (Chinese) government’s track record on the treatment of prisoners, I find this exhibit deeply problematic,” said Sharon Hom, the executive director of the advocacy group Human Rights in China. Thomas Hibbs, Baylor University ethicist, compares cadaver displays to pornography in that they reduce the subject to “the manipulation of body parts stripped of any larger human significance.” Harry Wu, a long-time human rights activist, terms the practice of obtaining exhibit specimens from China “immoral” and describes how the Chinese label of ‘unclaimed’ on bodies may imply that families were not notified of the death.”

+5
-5
Atbildēt

0

singer777 02.03.2011. 09.52

Vai biedri ticīgie ir apmeklējuši arī medicīnas muzeju? Varbūt arī tur viss ir slikti un netikli?

Tik pat labi es varētu rakstīt Rīgas domei sūdzību un lūgt aizvērt pāris draudzes, jo, manuprāt, ar krustu un zobenu pasaulē ir nodarīts daudz lielāks ļaunums, nekā ar skalpeli un termometru.

Liekuļi. Tā ir medicīna un zinātne. Tie esam mēs paši.

+16
-10
Atbildēt

1

    Edmunds Zālīte > singer777 02.03.2011. 12.59

    jā, nepārsteidz pareizticīgo konfesiju iebildumi, bet ja tādam viedoklim piekrituši arī luterāņi, tas gan skumji. luters būtu sašutis par šādu, viņa sekotāju, tumsonību.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

disassociative 02.03.2011. 09.37

Šai izstādei daudz labāka un noderīgāka vieta varētu būt Medicīnas muzejs, Dabas muzejs vai kaut kas tamlīdzīgs. Tad tā būtu izglītojoša izstāde. Patlaban tā ir naudas kāstuve.

+7
-4
Atbildēt

0

LAURIS 02.03.2011. 09.17

Šito izmeklēs Diks Mārtijs

+1
-1
Atbildēt

0

ventis_mikuda 02.03.2011. 09.13

Nu tak beidziet akstities! Pasaule izstades skatas vis-visadas… nu nevajag ka tumsonam visu aizliegt. Tur tacu ir zinatne un neviens neaicina nogalinat vai ka savadak kaitet. Kam interese, lai iet skatities, kam neinterese, lai neiet. Esmu skatijis lidzigu izstadi, nu neka tada sausminosa nav. Varbut lieku reizi liek aizdomaties par kaitigo ieradumu atmesanu…

+8
-4
Atbildēt

1

    reksa > ventis_mikuda 02.03.2011. 21.19

    Kaut kā neesmu dzirdējis, lai kristieši būtu tik naski iebilduši pret korupciju. Laikam jau korupcija baznīcai netraucē.

    Savukārt kailums, lūk, pēkšņi traucē.

    Vai nav dīvaini?

    Ar korupciju, kas kaitē visai sabiedrībai, baznīca lieliski sadzīvo.
    Bet kailums, kas nevienam nenodara it nekādu ļaunumu (cilvēks pat piedzimst kails!), izraisa baznīcā protestu.

    Pati baznīca ar savu ticību ir viena liela korupcija. Vākt no lētticīgajiem cilvēciņiem miljardus par pasaku stāstīšanu baznīca māk.

    Vērtības un antivērtības taču ir ūniversālas. Ja tās ir pieņemtas par pamatu, tad tās darbojas visās jomās.
    Ja korupcija ir pieņemama baznīcai, tad korupcija ir izplatīta arī ticīgo vidū. Baznīca ņem desmito tiesu, korumpētie konkursu rīkotāji arī ņem savu desmito tiesu.
    Kailums (atklātība) atklāj ne tikai ķermeņus, bet visu, arī korupciju un jebkuŗu citu nekrietnību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam