Savākti 10 000 paraksti par mācībām tikai latviešu valodā

72

Komentāri (72)

pavasaris_berzins5 01.03.2011. 10.01

Ļoti laba iniciatīva. Labāk vēlāk, ne kā … vēl vēlāk.
Katrā ziņā esmu pārsteigts, ka olimpiādēs uzdevumi ir bijuši arī krieviski.

+1
-1
Atbildēt

0

Dainida Sarma 28.02.2011. 16.43

Paskatiet skolu karti Latvijā-krieviem ir palikuši tikai divi ,,bastioni,,Rīga un Daugaupils,kur skolas krievu valodā ir vairāk.Citur tās jau nolikvidētas.Tā,ka šis process vienkārši ir bišķi jāpagrūž ar likumu un viss būs kārtībā.Mazākumskolas visā pasaulē/ārpus tās valsts tautas teritorijas/ sponsorē pašas sīkās tautības pārstāvji-latvieši,igauņi,lietuvieši,ukraiņi,krievi un žīdi.

+3
-2
Atbildēt

3

    bekijja > Dainida Sarma 28.02.2011. 21.44

    Nu nebūs gan jums taisnība: Zviedrijā valdība finansē skolas somu un angļu valodās, Somijā – zviedru, Dānijā angļu… Tie ir piemēri, kurus zinu no galvas, bez meklēšanas internetā. Protams, šo skolu programmas ir veidotas tā, lai pakāpeniski visi skolēni pilnībā apgūtu valsts valodu. Dažas no šīm skolām nodorošina pāreju uz apmācībām valsts valodā vecākajās klasēs. Un tomēr ne visas. Ir valsts finansētas eksperimentālās skolas, kurās bērni mācās angļu valodā pēc starptautiskām programmām. Valsts šīs skolas finansē, lai pārbaudītu, cik konkurētspējīgi varētu būt bērni, kas šādas skolas beiguši.

    Jautājums ir par izglītības sistēmas mērķiem – ja gribam bērnam iemācīt priekšmetu zināšanas, cik svarīga ir valoda, kādā šie priekšmeti tiek pasniegti? Ja gribam bērnam iemācīt valodas, kāda loma te ir priekšmetu pasniegšanai vienā vai otrā valodā? Varbūt ir vērts sadalīt priekšmetus grupās un katru grupu pasniegt savā valodā?

    Ja skolas uzdevums ir izaudzināt Latvijai lojālus pilsoņus, vai ar valodas iemācīšanu vien pietiek? Mēģinot aizrakties līdz saknēm – kas mūs satrauc vairāk? Pati valodas nezināšana vai cieņas trūkums, kas caur šo nezināšanu tiek demonstrēts? Ja cieņas trūkums, tad vai to var atrisināt iemācot visiem latviešu valodu? Pārfrāzējot – vai Raini var iemācīties mīlēt, iekaļot visu viņa daiļradi no galvas?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    betija.tur > Dainida Sarma 28.02.2011. 23.15

    Man liekas, kas Jūs neizprotat pašu būtību. Kā var iemantot cieņu, ja viens otru nepazīstam. Kāda sieviete citā portālā rakstīja, ka viņai nav neviena drauga krievalodīgo vidū, jo bērnudārzos, skolās, kad iemanto draugus, mēs mācāmies atsevišķi. Par sevi varu teikt to pašu – man personīgi nav nekādu kontaktu ar krievvalodīgajiem. Kā lai radu cieņu – eju uz ielas un saucu ciemos?
    Ja bērni no mazām dienām mācītos kopā – netiktu dalīti latviešvalodīgajos un krievalodīgajos, tad veidotos savstarpēja sapratne, cieņa utt.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    bekijja > Dainida Sarma 01.03.2011. 12.37

    @Gunta: Mes runajam par vienu un to pasu. Es centos rosinat pardomas par to, kas cilvekus vairak satrauc – pati valodas nezinasana vai tas, ka ar so valodas nezinasanu biezi vien tiek demonstreta attieksme. Ir ta ka jus sakat – jo vairak bus saskarsmes iespeju, jo labaka iespeja iepazit vienam otru. Jo vairak viens otru iepazistam, jo, cerams, vairak cienam. Ko butu svarigi apzinaties…tas neattiecas tikai uz izglitibas sferu un skolam. Jums pilnigi noteikti piekritu, ka skola ir sakums!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

tocelovskis 28.02.2011. 16.36

Es šai iniciatīvai vienmēr esmu un joprojām no sirds novēlu smagu izgāšanos!
1. Tas nekādā veidā neatrisinās latviešu valodas nelietošanas problēmu! No mazākumtautību jauniešiem absolūti lielākā daļa prot latviešu valodu labā vai ļoti labā līmenī, jo bez latviešu valodas zināšanām nav iespējams pabeigt ne pamatskolu, ne vidusskolu (abas beidzot ir jākārto centralizētais eksāmens latviešu valodā). Un arī daudzi pieaugušie māk latviešu valodu labā līmenī.
Bet valodas lietošanu nosaka pavisam citi faktori! Kaut vai tas, ka mēs, latvieši, pārstāsim būt bezmugurkaulnieki un uzstāsim uz latviešu valodas lietošanu sadzīvē! “Labs” piemērs ir mans patēvs, kurš atbalsta šo iniciatīvu, vienmēr lamājas par krieviem, kas nemācās un nerunā latviski, bet pats ar krieviem vienmēr runā krieviski…
2. Jau esošie likumi dod pietiekami daudz iespēju risināt valsts valodas nelietošanas problēmu, bet tās vienkārši netiek izmantotas. Un jauni likumi un likumu izmaiņas neko nedos!
3. Opja jau pieminētā ne-krievu mazākumtautību pārkrievošana. Ja tiks atņemts valsts finansējums šo mazākumtautību skolām (kas šobrīd no valsts budžeta tiek finansētas daļēji, un tas ir, manuprāt, ideālais modelis), tās vairs nespēs pastāvēt, un tad vairs nekas nevarēs novērst šo mazākumtautību rusifikāciju.
Pēc 2010. gada datiem – krievi ir TIKAI 27,6% no Latvijas iedzīvotājiem, pārējie 13% ir poļi, igauņi, lietuvieši, ukraiņi, čigāni, ebreji, baltkrievi, vācieši un citi.
4. Kā jau atgādināja dzeris – katra darbība rada pretdarbību. Ja spējam, atsaucam atmiņā 2004. gadu. Kas notika, kad tika ieviesta pašreizējā mazākumtautību izglītības sistēma? Un tā reforma bija daudz pārdomātāka, pamatotāka, labāk izstrādāta.

+5
-4
Atbildēt

6

    raimonds_bossltd > tocelovskis 28.02.2011. 20.12

    to Krišjānis Liepiņš
    Vai tava māte tev ar tādu sajūsmu stāstīja, kā viņa vazājās pa krievu armijas garnizoniem un praporiem ar ko tikās, ka tev tāds naids pret latviešu valodu? Ja latvieši paši necienīs savu valodu, kāpēc lai tunguss, tatārs vai čukča to cienītu. Krievs gan savu mākslīgo saziņas līdzekli(feņu) ceļ debesīs.
    Ko nozīmē “katra darbība rada pretdarbību”? Kad es ievācos pēdējā mājoklī, tur bija pilns ar prusakiem bet manas darbības rezultātā tie pazuda un nav vairs manīti 6 gadus. Tev laikam ledusskapī tiek uzturēta tāda temperatūra, lai tie netraucēti varētu tur dzīvot, baroties un vairoties.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > tocelovskis 28.02.2011. 23.07

    Es savu valodu mīlu un cienu, tomēr es cienu arī visas pārējās valodas.
    Man nepatīk šitādi nacionālisti un visi pārējie radikāļi.
    Un par šādiem izteikumiem par manu māti “dzīvajā” Tu būtu palicis bez zobiem.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > tocelovskis 01.03.2011. 01.12

    to Krišjānis Liepiņš
    Derusifikācija ir neizbēgama 21.gs. realitāte un tā visur notiek pēc vienotiem principiem, izspiežot krievu valodu. Tā ir Centrālāzijā, Kaukāzā, tas notiek arī Tatarstānā un Baškartostānā, tā ir Igaunijā. Klaja demagoģija un naids pret nacionālpatriotiem, ir SCP centieni iztapt sev ideoloģiski tuviem, SC, kas iecerējuši šeit oāzi savam izzūdošam saziņas līdzeklim, kad tas būs izskausts citur pasaulē.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > tocelovskis 01.03.2011. 11.42

    1. Kas no manis teiktā ir demagoģija?

    2. SCP ideoloģiski tuvi ir Pilsoniskā Savienība un Jaunais Laiks. Starp SCP un SC ir ļoti būtiska ideoloģiska atšķirība – mēs esam par nacionālu un latvisku Latvijas valsti, viņi nav.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > tocelovskis 01.03.2011. 12.45

    to Krišjānis Liepiņš
    Demagoģija ir mēģinājums iestumt, ka uzturot Latvijā privilēģijas krievu valodai, tā pārietu, ka iesnas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > tocelovskis 01.03.2011. 13.15

    Es neko tādu neesmu apgalvojis! Iemācies lasīt un izlasi manu komentāru vēlreiz!
    Ja netici 1. argumentam, pameklē internetā sociolingvistiskos pētījumus, kaut vai 2009. gada nogalē Latviešu valodas aģentūras un SIA Fieldex veikto pētījumu (http://www.valoda.lv/Petijumi/Valodas_situacijas_izpete/mid_510)
    Ja netici 3. argumentam, Centrālās statistikas pārvaldes datu bāzē var atrast datus par iedzīvotāju sadalījumu pēc nacionālās piederības, no 1934. līdz 2010. gadam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Zane_Vitola 28.02.2011. 16.26

Šī filma ir rūpīgi jānoskatās, lai visu saprastu, jo tur ir atbildes uz nākotnes notikumiem: ‘Zeitgeist:Moving Forward’
(meklē internetā EN vai RU tulkojumu)
Tā ir režisora Pītera Džozefa pilnmetrāžas dokumentālā filma, kas uzskatāmi parādīs nepieciešamību virzībai prom no pasaules sabiedrībā valdošās monetārās sociālekonomiskās paradigmas. Filmas tēma paceļas pāri kulturālā relatīvisma un tradicionālo ideoloģiju jautājumiem, pievēršoties empīrisku cilvēka un sabiedrības izdzīvošanas priekšnosacījumu kopumam, lai, liekot lietā zināšanas par nemainīgajiem dabas likumiem, virzītos uz jaunu, ilgtspējīgu sociālo paradigmu, sauktu par ‘Resursu balstītu ekonomiku’ (RBE – Resource Based Economy)…….

0
-3
Atbildēt

0

mxblack 28.02.2011. 15.41

Tas jau būtu tikai loģiski ja valsts apmaksātajās mācību iestādēs visas mācības notiktu latviešu valodā. Mūsu demogrāfiskā situācija nemaz citu modeli nepieļauj. Tomēr ir arī jārēķinās ar to, ka arī sveštautieši šeit maksā nodokļus un būtu jaatbalsta arī citas valodas, ne tikai krievu valoda. Cik procentu tad no visiem sveštautiešiem ir to krievu? Bet mācot skolās krievu valodā visus kuriem tā ir saprotamāka par latviešu valodu, mēs faktiski pārkrievojam lielu daļu sveštautiešu, kuri nemaz nav krievi.

+5
-1
Atbildēt

1

    Gabčiks > mxblack 28.02.2011. 17.23

    NODOKĻUS VISI MAKSĀ VISUR!
    Arī turki Vācijā un latvieši Īrijā. Bet vai tāpēc turkiem Vācijā skolas ir turku valodā? Vācijā gatavo jaunu likumprojektu, kurš noteiks, ka bērnudārza apmeklēšana vienu gadu pirms skolas ir obligāta un BĒRNUDĀRZA vecākajās grupiņās, kas sagatavo bērnus skolai, saskarsmes valoda ir VĀCU!!! Jo šobrīd imigrantu bērni, atnākot uz skolu neprot vācu valodu un tas traucē ne tikai integrāciju, bet arī normālu mācību procesu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Agnese Lûse 28.02.2011. 15.21

Ko tur pukstēt,tiklīdz uzlabosies sociālekonomiskā situācija Latvijā,Eiropā,tā visādu sugu radikāļi dabiskā ciklā pazudīs no politiskās skatuves,lidz nākošām krīzēm jo diemžēl radikāļi,populisti,sovinisti tas ir krīzes neatņemama sastāvdaļa :)
Viņi ir stipri populistiskos ielu lozungos,saukļos,bet ne reālos un praktiskos risinājumos !

+2
-2
Atbildēt

2

    raimonds_bossltd > Agnese Lûse 28.02.2011. 15.33

    to ✔
    Vai tad pārtikušā valstī tādi kravcovi un urbanoviči un viņu elektorāts iegūst cilvēciskus sejas vaibstus?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Agnese Lûse 28.02.2011. 17.49

    Paaugsies un redzēsi, kā maldies. Liekulīgā politkorektuma laiki ir beigušies, tas pielec beidzot arī multikulturālisma slavinātājiem viscaur Eiropā. Jo tāds multikulturālims nemaz nav, ir ķīselis kuru ievāra muļķi, bet to visu izmanto slīpēti ciemiņi !

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 28.02.2011. 15.20

Tā arī dzīvojam… Citam nepatīk krievvalodīgais, citam – latviski runājošais. Cits ar ārvalstu vadošajiem cilvēkiem vai žurnālistiem runājas lauzītā angļu valodā… Kā saka – dziļi lauki! Nebūtu sniegu izveduši – sūnu ciems! Kamēr Lažas pagastā visi strīdēsies, kādā valodā mācīsies, kaimiņi jau būs tiktāl attīstījušies, ka brauks uz Lažas pagastu pirkt vergus trauku mazgāšanai, jo traukus mazgājot valodu nevajag.

+3
-4
Atbildēt

0

dro 28.02.2011. 14.07

Ierosinājumam nav nekāda vaina, tikai manuprāt tas vairāk domāts mundiera spodrināšanai. Ilustrācijai varu atgādināt Dombrava saeimas kolēģu stučīšanu, toties par Muižnieces un Rasnača varoņdarbu 100. panta preses klubā viņam nekas nebija sakāms – viņš nezinot:))

+9
-2
Atbildēt

2

    ilmisimo > dro 28.02.2011. 14.33

    viņš nezinot:))
    ——————————

    zināšanas vairuo bēdas.
    Nezināšana ir spēks.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > dro 28.02.2011. 22.18

    Arī man tas izskatījās kā nacionālie jaunieši pieredzējuša kolēgas Rasnača vadībā pamazām ieslīpējas mūspolitikas virtuvītes mākslās..

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 28.02.2011. 13.56

…Pašlaik Satversmes 112.pants nosaka, ka ikvienam ir tiesības uz izglītību. Valsts nodrošina iespēju bez maksas iegūt pamatizglītību un vidējo izglītību. Pamatizglītība ir obligāta. Ja tiks veikti grozījumi, tad pants tiks papildināts ar vārdiem “valsts valodā”…

Ja tieši tā arī ir ieplānots, tad tas NAV PAREIZI. Jābūt papildinātam ar vārdiem “latviešu valodā”. Ja būs “valsts valodā”, tad tas dos iespēju ātri šo pasākumu ieviest arābu, ķīniešu vai krievu valodā. Tik vien vajadzēs, kā noteikt, ka ir otra (trešā, ceturtā) valsts valoda, kas ir daudz vienkāršāk, nekā izmaiņas, kuras plānots veikt šobrīd.

+5
-2
Atbildēt

0

janazakovica 28.02.2011. 13.52

vergi galeraa airee ..bet macisies un runas latviesu valodaa.zidi,komunisti un cekisti izzaga vinu valsti bet vini tikai macities grib latv.val

+1
-8
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > janazakovica 28.02.2011. 14.16

    to KRUSTTEVS
    “komunisti un cekisti izzaga vinu valsti”
    Atceries, ka visi tie izdzimteņi, kā viens, bija rusofīli. Lai viņiem daikts uz pieres izaug.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

kdaljajev 28.02.2011. 13.48

Šādu likumu vajadzēja ieviest dzīvē pirms 20 gadiem.Un pakāpeniski pāriet.Pašreizējā situācijā Saeimā likums neizies cauri.Būs liela brēka,bet labuma nekāda.

+3
-1
Atbildēt

1

    tocelovskis > kdaljajev 28.02.2011. 16.42

    Manuprāt, pirms 20 gadiem šajā ziņā tika izdarīta pareizā izvēle!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Agnese Lûse 28.02.2011. 13.44

Pilnīgi piekrītu ka dzerim49,ka viss šitais ir PR gājiens,labi apzinoties ka pat netiks savākti viena desmitā daļa no pēdējās Saeimas vēlētāju parakstiem ja jau vajadzēja turpat gadu,lai knapi savāktu 10.000 parakstu ..
Bet šiem nacionālradikāļiem vajag tikai “podioumu” no kuras bļaut “krievs,krievs”,bet kad jārisina ekonomiskās un sociālās problēmas,tad pat viņu pīkstienus nevar dzirdēt…
Intresanti,vai tiešām vislatviesi domā ,ja krievvalodīgie iemācīsies latviešu valodu,ko jau tagad daudzi māk,tad noliks eksāmenus pilsonības iegūšanai un jūs tiešām domājat,ka pirmais par ko vini balsos,tas ir par vislatviešiem…?
No jūsu patiesās logikas spriežot,jo mazāk būs “jaunpilsoņi” jo mazāk būs Saskaņas centra vēlētāju,tad jau jums jādara viss,lai šie cilvēki nemācētu valodu,nenoliktu naturalizācijas eksāmenus pilsonibas iegūšanai utt.
Bet ielu populisms šiem “peļķu zvirbulēniem” ir neatņemama sastāvdaļa..

+6
-12
Atbildēt

4

    raimonds_bossltd > Agnese Lûse 28.02.2011. 14.11

    to ✔
    Jums, šovinistiem, saistībā ar mazā kroplīša ar lielo galvu, Mendeļa, nodomiem izmainīt laika joslas, galīgi laika izjūta sagājusi šķērsām. Krievu(mākslīgi pirms 250 gadiem izveidotai), vergu valodai nav ne morāla ne tiesiska pamatojuma eksistēt pasaulē.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Agnese Lûse 28.02.2011. 14.11

    Papuksti vēl par savu sāpi un ”ļaunajiem nacionālradikaļiem”, kas labos kosmopolītus nesaprot….Mūsu pašreizējā sistēma noved pie lūk kā :

    ”SC prasa Brokam skaidrot prasību olimpiāžu uzdevumus sagatavot tikai latviski”

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/sc-prasa-brokam-skaidrot-prasibu-olimpiazu-uzdevumus-sagatavot-tikai-latviski.d?id=37085237

    Apetīte aug ēdot, bet nekaunība pakļaujoties, tā kā sēdies divi – sava artaviņa rusificētajā Latvijā ir arī tādiem kā tu !

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    aigiigais > Agnese Lûse 28.02.2011. 14.57

    Qu’est-ce qu’une personne qui parle 4 langues ? Un cosmopolite.
    Qu’est-ce qu’une personne qui parle 2 langues ? Un nationaliste.
    Qu’est-ce qu’une personne qui ne parle que le russe ? Un internationaliste.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Agnese Lûse 28.02.2011. 15.05

    Pie pirmā derētu poliglots. Kosmopolīti ne vienmēr, faktiski lielākoties nav sevišķi apdāvināti. Par pārējiem diviem gan akurāt, kā no padomju anekdotes !

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Juris Millers 28.02.2011. 13.31

Vai ir vēl vispār kādas ne-ex-PSRS valstis kūrās par valsts naudu var mācīties matemātiku un bioloģiju ne valsts valodā? Tas man škiet diezgan absurdi un tas arī šķeļ sabiedrību krievos un latviešos. Mēs visi esam Latvieši. Krievi dzīvo krievijā, Man nav nekas pret to ka kādi krievi grib arī Latvijā padzīvot, bet ja viņi grib saviem bērniem izglītību krievu valodā, lai maksā par privato skolu, tāpat kā tas jādara angļiem, ēbrejiem un citam minoritātēm, kas grib savus bērnus izglītot savā valodā. Un centralizetie valsts eksāmeni un olimpiādes vienalga jārīko valsts valodā, jo nav nekāda pamata tos sarežģīt tulkojot.

+18
-1
Atbildēt

0

buchamona 28.02.2011. 13.29

Ar to bija jaasak 1991. gadaa, tagad tas buus gruuti – ieviest shaadas izmainjas, tachu der papuuleties, bet ja par krievvalodiigo tiesiibaam :) Mees varam riikoties 1:1 taa, kaa riikojas krievi Krievijaa ar mazaakumtautiibaam, kur karelji varbuut vienreiz nedeeljaa un fakultatiivi var parunaat skolaa savaa valodaa, bet tataariem ar likumu aizliedza lietot latinju alfabetu.
Nevajag izgzdrot divriteni. Vaacijaa runaa vaaciski, Francijaa franciski un Lielbritaanijaa angiliski (visas ES valstis) un briidi, kad shaada kaartiba saak skjobiities, Merkele, Sarkozi un anglju premjers noliek savus migrantus pie vietas.
Dzerim – es esmu paarliecinaats, ka visu mazaakumtautiibu paarstaavji Krievijaa arii maksaa nodokljus :)

+14
-2
Atbildēt

2

    Juris Millers > buchamona 28.02.2011. 13.33

    Varētu Latvijā par valsts naudu palikt tik pat daudz krievvalodīgās skolas, cik Krievijā ir valsts apmaksātas latviešuvalodīgās skolas.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > buchamona 28.02.2011. 13.58

    Latišskimi bukvami možna zaprasta pisaķ pa russki :-)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 28.02.2011. 13.28

Labs sākums, ātri tas nenotiks, bet uzturēt pašreizējo kārtību nav Latvijas intersēs, jo tā ir tikai piekāpšanās divkopienu statusam, kā nākamais būtu divvalodība…kas eksistē de facto lielā daļā Latvijas. Protams ies grūti, bet domāju, ka turpmāk VL! savas pozīcijas tikai uzlabos uz dažādu populistu un meļu rēķina kas diemžēl joprojām biezā slāni valda Latvijā. Bet visiem tiem, kas ko saka par PR gājieniem, utt. iesaku paskatīties, kas bija VL! programmā un praktiski visu viņi cenšas realizēt pretēji gan pāsreizējai koalīcijai gan Saeimai kopumā !

+9
-3
Atbildēt

0

mary75 28.02.2011. 13.15

PR gājiens, tas neies cauri ne Saeimā, ne referendumā.
Toties nāks par labu gan SC – kā “krievvalodīgo aizstāvjiem”, gan TB/VL – kā “vislatviskākajiem no visiem latviešiem”.
Nez vai patreiz tā ir vissvarīgākā problēma, neko citu, kā starpnacionalās spriedzes pastiprināšanos tas neizraisīs.
No vienas puses – valstij ir tiesības regulēt šo normu, no otras puses – krievi arī maksā nodokļus, un viņu domas arī jāņem vērā.
Bez tam – katra darbība izraisa pretdarbību, un, ja tādu likumu pieņemtu, tas nebūt nevairotu krievvalodīgo mīlestību pret šo valsti.
Tādās lietās jābūt vismaz zināmam vienprātības principam un diskusijām ar tiem, uz ko šis likums attiecas, ja mērķis nav vienkārši konfrontācija.

+10
-18
Atbildēt

20

    egils_krastins > mary75 28.02.2011. 13.26

    >dzeris
    Kaapeec tikai krievu? Kur visas paareejaas tautiibas?
    Britaanijaa ir liela indusu popiena. Nevienam ne praataa nenaak pierasiit pamatizgliitiibu vinju valodaas (to ir daudz) finanseet no budzeta. Tam ir privaatskolas un neviens pat nepiemin nodoklju maksaashanu. Skola ir vieta izgliitiibas ieguushanai nevis politikas taisiishanai.

    Dzeri, ir jaatiek valjaa no padomju mantojuma. Visas shiis debates ap krievu jataajumu tikai paildzina agoniju.
    Ljauj spraagonim nomirt!
    Ljauj krieviem beidzot maaciities dziivot Latvijaa!

    +22
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 28.02.2011. 13.41

    “krievi arī maksā nodokļus, un viņu domas arī jāņem vērā” – šis “arguments” ir klasisks piemērs, kas no demagoģijas krājumiem paņemts. Jo gan Krievijā, gan Īrijā, gan UK, gan ASV un Kanādā u.c. ir latvieši, kas maksā nodokļus, taču, nez kādēļ viņi tur uzskata par pašsaprotamu, ka valsts apmaksāta izglītība ir tikai oficiālā/valsts valodā. Un otra lieta. “…katra darbība izraisa pretdarbību, un, ja tādu likumu pieņemtu, tas nebūt nevairotu krievvalodīgo mīlestību pret šo valsti.” – mums nevajag viņu mīlestību, pietiks ar to, ka viņi respektēs tās valsts likumus un tradīcijas, kur kā kolonisti atbrauca labāku dzīvi meklēt.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 28.02.2011. 15.50

    Demagoģija ir jūsu abu argumenti, nevis mani.
    Krievu kopiena te dzīvojusi vienmēr, un valsts finansētas krievu skolas bija arī līdz okupācijai.
    Indusi Lielbritānijā dzīvo daudz īsāku laiku, un tie ir, pārsvarā, imigranti, un tie nav 30% no iedzīvotājiem.
    Ar Kanādas vai kādas citas valsts situāciju to nevar salīdzināt.
    Krievu kopiena ir salīdzinoši ļoti liela, salīdzināt to ar gruzīnu vai armēņu kopienu ir muļķīgi un demagoģiski.
    Bez tam, cik zinu, daudzi krievvalodīgie jau tagad sūta bērnus uz latviešu skolām, tas arī jāveicina, nevis tādi kavalēriski uzbraucieni.
    Atkal jāmin Igaunijas piemērs – tur arī notiek pakāpeniska pāreja uz izglītību igauņu valodā, bet, mierīgi un ļoti pakāpeniski, bez kampaņveida rakstura, brēkšanas un spriedzes pastiprināšanas sabiedrībā.
    Un ytas arguments, ka, ja slēgs krievu skolas, visi krievi pēkšņi sāks runāt latviski ir vienkārši smieklīgs.
    Viss tas izskatās pēc pēc tā, ka paši tam neticam, ka esam te noteicēji, tāpēc nepārtraukti tas jāpierāda.
    Es te pat nerunāju par tīri tehniskām lietām – kur ņems tik daudz pasniedzēju, kas perfekti varēs pasniegt latviešu mēlē, utt.
    Valsts ieinteresēta, lai būtu izglītoti pilsoņi, un galvenais ir tas, nevis, kādā valodā, vienmomenta pāreja uz izglītību tikai latviešu valodā to neveicinās, jo daudziem būs grūtāk iegūt pamatskolas izglītību, un pazemināsies arī pasniegšanas kvalitāte.
    Ja kas, es būtu par pakāpenisku pāreju uz izglītību uzreiz trijās valodās – latviešu, krievu un angļu, jo tad absolventu konkurentspēja būtu nesalīdzināmi augstāka, kā tagad, bet, tas ir nereāli.
    Krievu valodai kā tādai, vispār, nav ne vainas.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 28.02.2011. 17.16

    Demogojija ir runaat par visiem krieviem, ka vinji te ir dziivojushi vienmeer. Taa pat nav demogojija, bet nelietiiba – pieliidzinaat krievus, kuri LR dzivoja pirms okupaacijas tiem krieviem, kuri sabrauca LR peec tam, kad vinjiem, deportejot vieteejos latvieshus un arii krievus uc tautiibas, atbriivoja Latvijaa dzives telpu.
    Nu jau kaadi paaris raksti ir paraadijushies IR par teemu – visi krievi, vai visi ebreji nav vienaadi. Ir uz Krievju orienteeti krievi LV par kuriem mums nav nekaadas daljas, kaa vinji te juutas un ir LR lojaali krievi, kuri paarsvaraa sheit tieshaam dziivo paaudzeem ilgi, ar vinjiem arii parasti nav probleemas.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > mary75 28.02.2011. 17.29

    @riņķī apkārt
    Par okuupantiem saukt kaut vai 2.paaudzes krievvalodīgos ir ne tikai neētiski, bet arī vecmodīgi. Neviens nav vainīgs par vietu, kur piedzimst!
    Tas ko vēlos pateikt – strauja pāreja uz mācībām latviešu valodā ir ne tikai tuvredzīga, bet arī pretrunā mērķiem. Ja mēs vēlamies, lai sabiedrībā vairāk dominē latviešu valodas, tad ir jāsāk ar vides sakārtošanu (piem. aizliegt reklāmas krievu valodā, ierobežot krievu valodas parādīšanos publiskajā telpā, nodrošināt bezmaksas un mērķtiecīgu latviešu valodas apguvi, PR kampaņas utt.). Kādēļ vēl joprojām daudz vecāki izvēlas sūtīt bērnus krievu skolās? Tādēļ, ka viņi neredz pietiekoši daudz risku krievu valodas dominancei sabiedrībā. Ja viņi redzēs tos riskus, tad sūtīs latviešu skolās. Krievu skolu pārsaukšana latviešu skolās neko nemainīs – bērni savā starpā un ar vecākiem turpinās sazināties krieviski, jo vide jau nemainīsies.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 28.02.2011. 17.39

    Ja vispaar shajaa situaacija var runaat par jeedzieniem “etiski”, vai “neetiski”, tad vispirms jau jaajautaa, vai tiem , kuri “savu piedzimshanas vietu nav izveelejushies” ir “eetiski” publiski sivineet latvieshu masveida slepkaviibu un deportaacijas vilnja kaartejo gadskaartu Paardaugavaa.
    Attieksme pret okupaacijas fakta atdzishanu, vai neatdzishanu – tas ir kattalizators caur kuru katrs LR dzivojoshs cilveeks ( arii latvietis) apliecina “kas es esmu” atieksmee pret Latvijas valsti

    Ja par teemu, kuraa valodaa maacities LR, jau teicu pieprieksh – nav ko gudrot divriteni. Sarkozi ar Merkeli , atzistot kljuudas savaas valstiis, netieshi apliecinaaja, ka arii muusu lidzshineeja integraacijas politika ir bijusi paaraak lojaala pret migrantu, lai vinjsh arii dzivo sheit 2 paaudzes, bet nejuutas LR piederiigs. Mums nav shiem migrantiem jaaluudz, lai vinji miiletu LR, mums vinji ir jaapieliek pie vietas

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 28.02.2011. 17.55

    “Nolkt pie vietas”. “okupanti” – pagājušā gadsimta retorika.
    “Okupantu” pēcteču vairākums ir Latvijas pilsoņi ar visām tiesībām.
    Situācija ir tāda, kāda tā ir, un jo ātrāk to sapratīsim, un sāksim domāt reāli, jo būs labāk.
    Es piekrītu Nasing viedoklim.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 28.02.2011. 18.06

    Un, kaada tad ir shii situaacija – mums patiik raudaat, ka krievi ar mums nerunaa latviski? :))) Un mums pat praataa neienaak, ka mees ar vinjiem vareetu nerunaat krieviski un visas probleemas buutu atrisinaatas. Tachu tam, aciim redzot, latvieshi ir kljuvushi par miikstu. Patieshaam laime, ka Atmoda saakas astonjdesmitajos gados, nevis tagad kaut kad

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > mary75 28.02.2011. 18.12

    @riņķī apkārt
    1. Tas, ko Tu dari, ir visus pielīdzini pēc viena principa – dzimatā valoda ir krievu – tātad pulcējas pie Uzvaras pieminekļa, nelojāls Latvijas valstij, seko līdzi tikai Krievijas medijiem… utt. Bet ar šo vienu piegājienu Tu paspēji aizvainot ļoti daudzus desmitus tūkstošus entisko krievvalodīgo, kuri lielākoties sazinās latviski un kuri sevi identificē tikai ar Latviju.
    2. Atvaino, bet cilvēks, kas ir piedzimis šeit, nav migrants! Kas zina, vai pats esi tik “šķīsts” latvietis, par kādu izliecies. Varbūt arī esi migrants.
    3. “Mums nav jālūdz, lai mīlētu LR, bet jānoliek pie vietas” – tas izklausās pēc staļiņisma. Staļins arī nelūdza mīlēt komunismu un kolektivizāciju – viņš vienkārši pavēlēja visus izsūtīt uz Sibīriju, tā teikt, “nolikt pie vietas”!

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 28.02.2011. 19.13

    Tagad Tu mani apvaino nepamatoti :) Dazhas rindinjas augstaak es tieshi Dzerim saku, ka taa ir liela kljuuda – novienaadot visus krievus kaa vienu nemainiigu lielumu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > mary75 28.02.2011. 19.57

    to dzeris49
    “Krievu kopiena te dzīvojusi vienmēr” ohōōōōōōōōōō
    —————
    Ko nozīmē “vienmēr”? Par baltiem ir zināms tikai, ka tie ir dzīvojuši šais zemēs vēl pirms leduslaikmeta, bet pasludināt, ka “vienmēr”, to neviens neatļausies.
    Krievu vispār kā selekcionētas vergu varzas visa vēsture nesniedzas tālāk par 10.gs. beigām, bet Latvijā tie tikai ir kopš Pētera I karapūļu ierašanās un tad vēl, stipri ierobežoti, protams, ja neskaita vecticībniekus, kas bēga no sadistu un cilvēkēdāju, krievu ortodoksu baznīcas.
    Indusi Lielbritānijā, tāpat kā tadžiki krievijā ir koloniālais mantojums, krievi Latvijā ir nelegālie imigranti, kas šeit nometināti, nekaunīgi pārkāpjot 1949. gada Ženēvas konvenciju, kas aizliedz nometināt okupētā teritorijā savus civilokupantus.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > mary75 28.02.2011. 20.24

    Nasing spešal! @riņķī apkārt
    Par okuupantiem saukt kaut vai 2.paaudzes krievvalodīgos ir ne tikai neētiski,
    —–
    Kāpēc ne? Lai būtu skaidrāk – kāds dzimšanas gads bija omoniešiem, piemēram? Varētu būt 1970. utml.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 28.02.2011. 21.05

    Nasing spešal! Cik histērisks, tikpat netaisns esi pret riņķī apkārt, pierakstot viņam savas fantāzijas. Iedzer ko nomierinošu:))

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    juhans > mary75 28.02.2011. 21.24

    Dzeris: “…krievu kopiena te dzīvojusi vienmēr…”

    Dzeri, tā gan ir latviešu paruna, tā ka tu to droši vien nezini – meliem īsas kājas.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 28.02.2011. 22.14

    http://www.mfa.gov.lv/data/file/l/p/mazakumtautibas.pdf – mazākumtautības Latvijā.
    AR “vienmēr” nav domāts “pirms mūsu ēras”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > mary75 28.02.2011. 22.45

    to dzeris49
    Vēstures viltošana ir ļoti smags noziegums, par kuru parasts nāves sods nebūtu pārmērīgi bargs. Eiropā 13. gs, izņemot krieviju un bizantiju, verdzības nebija, kā gan russu vergi, kas nekad nepārvietojās tālāk par savu novadu, arī valodas barjeru dēļ, būtu nonākuši Latvijā? Pat labi bruņoti un organizēti mongoļi to nespēja.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > mary75 28.02.2011. 23.13

    @andza
    Izdalot atsevišķus indivīdus Tu vari noniecināt arī latviešus – Andrievu Niedra, Vilis Lācis, Aleksandrs Kirhenšteins utt. Vai Tu to vēlies? Vai Tu vēlies, lai šie indivīdi tiktu identificēti, ka latviešu tautas atspulgs?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 01.03.2011. 11.07

    Ta ir neveiksmiiga demogogjija no Tavas puses. Vispirms jau nevar staadit blakus Kirhenshteinu Niedrem, kaut vai taadelj, ka Niedre nekad nav bijis LR pilsonis, pretstataa Kirhenshteinam, vai Laacim. Niedre latvieshu kultuurai ir devis “Lidumnieku duumos” un Niedras “valdiiba”, nekad nav izveersusi taadas represijas pret latvieshu tautu (varbuut nepaspeeja),kaa taadi okupantu izpaliigi, kaa Lacis ar Kirhenshteinu. Patiesiibaa shaada “filozofeshana” ir tuksha burbulju kulshana. Jautaajums ir – vai latvieshi labpraatigi atdeva savu valsti Kremlim un pashi sakaapa lopuvagonos, vai arii pret mums tika pastraadats noziegums 1940 – 51 gados, ar paarkrievoshanas turpinaajumu liidz pat 1991. gadam. Un kas mums ir tie, kuri tagad “muusdienaas” katru gadu LR atziimee staljinistu noziegumu atceri, kaa savus lielaakos nac. sveetkus

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 01.03.2011. 11.24

    riņķī apkārt. Nasing spešal kā vairumam no jaunās paaudzes ir vārgas zināšanas vēsturē /paši savu pieaugušā cilvēka mūžu dzīvojuši tikai mūsdienu Latvijā, baroti no bijušo PSKP vēstures katedras pasniedzēju virtuves, paši maz lasījuši/, tādēļ arī tik viegli iespaidojami ar Urbanoviča – Cilēviča demagoģiju.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > mary75 01.03.2011. 11.56

    @Ino
    Nenoliegšu, ka liela daļa vēstures izpratnes nāk no Ulmaņa vai PSRS interpretācijas, bet mums jau nekā cita nav! Kaut kādu ASV vēsturnieku interpetāciju nevar nosaukt par objektīvu, jo viņi nemaz nezina, kā tas bija dzīvot šeit uz vietas, kā arī viņi balstās uz PSRS oficiālajiem datiem. Objektīvas vēstures nav un vēl kādu laiku arī nebūs!
    Redzi, tas ko es mēģinu visu laiku pateikt – beigsim rieties viens uz otru par vēsturi, kuru mēs neietekmējām! Ir jāveido kopēja nākotnes sabiedrības vīzija, un tā ir jāveido balstoties uz visu sabiedrības locekļu viedokļa. Sen jau ir zināms, ka liela daļa krievvalodīgo sevi Krievijā neredz, jo Latvija nodrošina daudz labākus dzīves apstākļus (strauji sāk attālināties no Krievijas vidējā līmeņa). Un Krieviju viņi piemin tikai retoriski, lai pakaitinātu latviešus pēc katra latviešu uzbrukuma krieviem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

andrisoz 28.02.2011. 13.13

Jāsaka gan, ka pašos grozījumos 112. Satversmes pantā nesaskatu pāreju valsts apmaksātai izglītībai valsts valodā. Turpmāk gan valdība un Saeima, sastādot jauno budžetu varēs izvēlēties, apmaksāt vai nē apmācības procesus arī svešvalodās, taču tas neuzliek par pienākumu valstij pāriet uz apmācību tikai latviešu valodā.

Piedāvātie grozījumi nosaka vien to, ka ar Satversmi garantēta bezmaksas izglītības iegūšana ir tikai valsts valodā. Citās valodās bezmaksas apmācība noteiktajā līmenī vairs netiks garantēta un tas būs atkarīgs no tā, kādi ievēlēti Saeimā būs priekšstāvji. Iespējams, ka izglītība bez maksas būs iegūstama tikai latviešu valodā, bet arī varbūt, ka ne. To tagad lems vairs ne Satversme, bet gan ar savu subjektīvo skatījumu valstsvīri un sievas.

Skatot patreizējo deputātu klāstu Saeimas pozīcijā var droši teikt, ka apmācība arī citās valodās bez maksas turpināsies vismaz līdz šis Saeimas darba beigām. Bet ir visas iespējas (konsolidējoties ZZS un SC) nonākt pie tā, ka valsts valoda ir arī krievu valoda.

Pieņemot, ka jau nākamajā Saeimas vēlēšanās VL viedoklis Saeimā dominēs, neredzu nekādas vajadzības vākt parakstus ar tādu piepūli tagad. Kad esot dominējošā pozīcijā izmaiņas Satversmē var veikt ar vienkārši Saeimas balsojumu. Ja VL nedominēs arī nākamajā Saeimā, mācības skolās tāpat notiks dažādās valodās.

No tā secinu, ka šai parakstu vākšanai ir kāda cita nozīmē, jo piedāvātā,- ka izmaiņas Satversmē garantēs pāreju uz latviešu valodas apmācību skolās neatbilst realitātei.

Tad kāpēc jāvāc paraksti un jāvirzās uz referendumu, ja rezultātā sagaidāms vien čiks? Protams ja paskatās uz notiekošo no loģikas pozīcijām :)

+6
-8
Atbildēt

6

    andris902 > andrisoz 28.02.2011. 14.00

    …”Pieņemot, ka jau nākamajā Saeimas vēlēšanās VL viedoklis Saeimā dominēs, neredzu nekādas vajadzības vākt parakstus ar tādu piepūli tagad.”

    …labi, ja ir tāds optimisms, taču atskatoties pagātnē, kad 1999.gadā par “Valsts valodas likumu” bija nobalsojuši 73 Saeimas deputāti…pēdējais galavārds piederēja V.V.Freibergai, kura šo likumu atgrieza Saeimai labošanai…vai mēs varam būt pārliecināti, kā rīkosies nākošais Valsts Prezidents?…

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > andrisoz 28.02.2011. 14.02

    Vienreiz jābeidz māžoties ar to terminu “valsts valoda”. Nav tādas valsts valodas! Ir latviešu valoda. Un tieši tā Satversmē arī ir jābūt ierakstītam visur. 4. pantā ieraksta Valsts valoda Latvijas Republikā ir latviešu valoda. Un viss. Turpmāk visos pantos ir jābūt rakstītam “latviešu valoda”. Citādi izmainot tikai vienu pantu (šo pašu- ceturto), visa Satversme automātiski akceptē, ka valsts valoda var būt arī cita/ -s. Tas tā ļoti tālredzīgi iestrādāts, bet vajadzētu šo lietu padarīt maksimāli sarežģītu tiem, kas gribēs kaut ko mainīt valodas sakarā.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    andrisoz > andrisoz 28.02.2011. 14.08

    Uz to jau arī vēršu uzmanību. Rīt SC saiet kopā ar ZZS un PLL un valstī ir vēl viena valsts valoda, varbūt vēl divas. Un kāda tad jēga šai parakstu vākšanai?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > andrisoz 28.02.2011. 14.13

    Tāda, ka Satversmē var nostiprināt tikai vienu valsts valodu. Satversmē ir vairāki panti, kurus nav iespējams mainīt bez pilsoņu balsojuma. Jo vairāk Satversmē būs minēts “latviešu valoda”, jo ilgāk laika šādiem SC+ZZS+PLL vajadzēs sava melnā darba veikšanai.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > andrisoz 28.02.2011. 16.38

    “Pieņemot, ka jau nākamajā Saeimas vēlēšanās VL viedoklis Saeimā dominēs”

    Nesaceries! VL! jau ir sasnieguši savu iespēju griestus, Latvijā vienkārši nav vairāk aprobežotu rasistu.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > andrisoz 28.02.2011. 16.41

    >>> Laiks Tautai: Bet ir visas iespējas (konsolidējoties ZZS un SC) nonākt pie tā, ka valsts valoda ir arī krievu valoda.

    >>> Laiks Tautai: Uz to jau arī vēršu uzmanību. Rīt SC saiet kopā ar ZZS un PLL un valstī ir vēl viena valsts valoda, varbūt vēl divas. Un kāda tad jēga šai parakstu vākšanai?
    ======
    Dolārs jau labi paskaidroja – tiem, kuri nesaprata, skaidrojam vēlreiz:

    Satversmes 4.pantu (par to, ka valsts valoda ir latviešu valoda) var grozīt tikai ar tautas nobalsošanu (Satversmes 77.pants). Tas nozīmē to, ka pusei no visiem BALSTIESĪGAJIEM apmēram 700 tūkstošiem cilvēku ir jāaiziet uz referendumu un visiem jānobalso vēl par vienu valsts valodu. Lai cik vareni būtu bijušie komjaunatnes funkcionāri – Urbanovičs ar Lembergu – bet tādas spējas pārliecināt cilvēkus viņiem tomēr nav :))

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

janazakovica 28.02.2011. 13.03

nacionalistu reklamas rullitis..ja ieksaa ir nodeveja un verga dvesele tad arejaa valodas lietosanas atributika nepalidzes..ta pat ka draudziba ar banditiem ceceniem..

+5
-15
Atbildēt

4

    egils_krastins > janazakovica 28.02.2011. 13.18

    Latvieshos, Krusteev, ir latvieshu dveesele, kura grib domaat, runaat, dziedaat un sev apkaart dzirdeet latvieshu valodu. Taa ir latvieshu tautas briivaas gribas izpausme. Un mees to panaaksim.
    Ja shii zinja tevi apbeedina, tad tas noraada, ka tev nav nekaadas cienjas pret manu un citu latvieshu briivo gribu.
    Tas ir slikti. Mainies!

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    Guncītis > janazakovica 28.02.2011. 13.23

    lai Tauta lemj. Nevajag liegt Tautai šīs tiesības, ne arī baidīties, ka viņa ar šīm tiesībām nesaprātīgi izrīkosies. Ja kādam citi jautājumi ir būtiskāki, sāciet vākt parakstus un veiciniet demokrātiju.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    janazakovica > janazakovica 28.02.2011. 13.38

    kur ta jusu latviesu brivaa griba noveda..atlavat savu vienigo valsti daziem civekiem izzagt un vel ebreju banku nopirkt pa miljardu latiem tagat atdodiet naudu ko pasi neesat terejusi.nozelojama ta latviesu tautas briva izpausme-kalpu un vergu tauta tikai atlaus ar sevi ta rikoties..un vel leninu tacu sargaja.

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > janazakovica 28.02.2011. 14.22

    to KRUSTTEVS
    Ļeņins bija malacis. Ierādīja vergiem viņu vietu un pateicoties viņa aktivitātēm, Stambula šodien nesaucas Carjgrad un daudzas tautas tika pie pašnoteikšanās tiesībām.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam