Vēsturisks kompensāciju precedents

28

Komentāri (28)

edge_indran 21.08.2015. 13.11

——–

Slava 4.maija republikas dibinātājiem!

https://www.youtube.com/watch?v=frlgW5ERmRw

0
-1
Atbildēt

0

Ēriks 21.08.2015. 12.50

Njā,diez kā nevedas pārdot publikai šo produktu ar nosaukumu ”Lembergs-pats lielākais ļaunums Latvijai”.Nez aiz ko tā?

+2
-1
Atbildēt

0

Charlie Hebdo 21.08.2015. 07.55

autoram

Lembergs un Ušmeriks ir neaizskarami tāpēc, ka dombrovski, zatleri, āboltiņas, zaķi, kampari, matīsi, straujumas, vējoņi, rinkēviči un kozlovski bendes cilpu paši piemērojuši uz saviem kakliņiem, un ziniet, nepatīkami žņaudz.

+1
-2
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 29.12.2010. 23.20

to birzs
Tie bija Kauguru čigāni kam tika tiesības uz tavas mātes “pirmo nakti”.

0
-1
Atbildēt

0

Lelde Kļaviņa 29.12.2010. 21.21

eh, ja vācieši par 700 gadiem, un vēl par pirmās nakts tiesibām samaksātu!

+1
-4
Atbildēt

1

raimonds_bossltd 29.12.2010. 17.55

Mums nevajag no krievijas nekādu kompensāciju. Pilnīgi pietiks, ka mēs atgriezīsim sev vēsturiskās zemes, līdz pat Maskavai ieskaitot, un visā mūsu plašā teritorijā nebūs neviena krieva.

+1
-2
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 29.12.2010. 16.49

Daži kungi-komentētāji, manuprāt, neapzināti (ceru :)) jauc 2 principiāli atšķirīgas lietas. Kompensācijas konkrētām represētām personām – TAS GALĪGI NAV TAS PATS , kas kompensācija LATVIJAS VALSTIJ, t.i. – tā sauktās reparācijas. Un te nu nevar būt nekādu kompromisu – mums pienākas kompensācija par to, ka Krievija laupīja mums normālas attīstības iespējas KĀ VALSTIJ. No VALSTS okupācijas cieta pilnīgi VISI, neatkarīgi no tā, kas konkrēti notika ar katru personiski vai ar viņa ģimeni. 50 gados aiz “priekškara” mēs nonācām tajā pakaļā, kurā nonācām … un ne tikai ekonomiski, bet arī psiholoģiski, tā vietā, lai būtu tikpat normāla valsts kā Somija vai Dānija. Un to aizmirst vai neatgādināt, ir, atļaušos apgalvot, VALSTISKA tuvredzība. Pietiek jau ar to vien, ka galvaspilsētas mērs visā nopietnībā rīko okupētājvalsts svinības “savā” pilsētā. Krievija pagalam nekautrējas pa labi pa kreisi popularizēt savu marodierisko “uzvaru” – a mēs te diskutējam “vai ir jēga kompensāciju prasīšanai” … Pamostamies varbūt ?

+4
-1
Atbildēt

2

    aivarstraidass > AUTOEXEC.BAT 29.12.2010. 19.32

    Tas ir koks ar diviem galiem – varbūt ir patīkami apzināties, ka citi ir Latvijas valstij ko parādā. No otras puses, tas apsvērums, ka Latvijas puse vēlas piestādīt rēķinus par okupāciju, var praktiski apgrūtināt okupācijas fakta atzīšanu (vai labākā gadījumā – vēlmi to dēvēt par “inkorporāciju” vai “aneksiju”).

    Manuprāt, ir arī turpmāk jāpieturas pie Valda Dombrovska uzsāktā kursa – nav vietas Latvijas valdībā tiem, kuri okupāciju neatzīst, vai arī uzskata PSRS par “atbrīvotājiem” nevis 2.pasaules kara agresorvalsti. Un priekš tam ir nepieciešams, lai okupācijas atzīšana būtu ne vairāk un ne mazāk kā labas gribas izpausme. T.i. lai tā neuzliktu nevienas valsts nākamajām paaudzēm miljardos mērāmas finansiālas saistības, lai arī mēs atturētos apsaukāt savus politiskos oponentus par “okupantiem” – tad, ja viņi nav personīgi piedalījušies okupācijas noziegumos. Ikvienam noziegumam ir konkrēti atbildīgie, un arī konkrēti upuri, kam ir jāsaņem kompensācijas. Es, teiksim, sevi par okupācijas upuri neuzskatu, jo piedzimu stipri vēlāk.

    No otras puses – prasīt kompensācijas konkrētiem cilvēkiem (PSRS režīma upuriem) no PSRS tiesību pārmantotājas Krievijas ir humānisma diktēts jautājums. Tiesības prasīt šīs individuālās kompensācijas mums pastāv neatkarīgi no vienas vai otras vēstures notikumu “globālas” interpretācijas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 29.12.2010. 23.06

    Kaut kā nedaudz purvs sanāk, Kalvi … 1) Prasība Krievijai atzīt Latvijas okupāciju NENOZĪMĒ automātiski prasību pēc kompensācijas. Vēl jo vairāk, ka jebkurš lieliski apzinās Krievijas ekonomisko situāciju, nemaz nerunājot par politisko. Pat vienkārša, oficāla okupācijas fakta atzīšana no Krievijas puses būtu milzīgs panākums ; 2) mūsu pašu valstiskā apziņa par TIESĪBĀM uz kompensāciju (reparācijām) varbūt pat ir svarīgāka par pašu kompensāciju. Tad varbūt nebūtu zaudēta Abrene. Un tas vienmēr jāpatur kā iekšpolitisks arguments, lai aizbāztu muti “Austrumu virziena” trubadūriem un meļiem par PSRS “dižajiem” ekonomiskajiem darbiem ; 3) individuālās kompensācijas te vispār nevajag vilkt klāt. Katram cilvēkam jau tagad ir visas tiesības INDIVIDUĀLI pieprasīt sev kompensāciju neatkarīgi no valstu ārpolitikas – ar iespējamajiem juridiskiem līdzekļiem. Tam nav nekāda sakara ar reparācijām.
    P.S. Es gan sevi uzskatu par okupācijas upuri, kaut vai tapēc vien, ka biju spiests dienēt krievu armijā, saukts uz čeku, man tika liegta iespēja brīvi izteikties, iegūt informāciju, ceļot, utt., utjpr.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

lebronj2356 29.12.2010. 12.08

Par to Āfrikas valstu komfortu var daļēji dzerim49 piekrist, joa daudzās tiešām pēc koloniālisma valda nepieredzēts haoss, kaut gan resursu daudz – te gan savu artavu ielikušas korporācijas, bet nu tas tā. Lībijai jau tā nauda ir samaksāta ar ”cēlu” nolūku – E resursiem, jo gāzes tur ir daudz un lai Itālija ar saņemtu savu pīrāga daļu, nevis visu dotu 3.pasaules ”draugam” Gazpromam. Itālijas organizētā Lībijas okupācija ir bijusi civilizētāka nekā mūsu ”uzņemšana brālīgajā saimē”….atšķirībā no mums Lībija par šo faktu nekautrējas runāt, nevis paslauka zem paklāja kad vajag, bet kad lielais onkulis atkal nejauks, tad pabļaustās !

+3
0
Atbildēt

5

    mary75 > lebronj2356 29.12.2010. 14.32

    Dabīgi, ka pamatā energoresursi.
    Kad te Lielbritānija atbrīvoja to Līvijas teroristu no cietuma taisni tā paša iemesla dēļ.
    Bet, ar Itāliju jau var runāt, runāt par to ar Krieviju ir absolūti bezjēdzīgi un bezperspektīvi, velta gaisa tricināšana.
    Tad jau drīzāk, kā saka K. Apsītis – varētu runāt par atsevišķām represēto kategorijām, bet, ja pat nav atzīta okupācija, arī tas ir bezjēdzīgi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > lebronj2356 29.12.2010. 15.56

    Bezjēdzīgi ir, bet jātur sava līnija…Es nedomāju, ka japāņi bezjēdzīguma dēļ no Kuriļiem jebkad atteiksies vai arī Saakašvili no Abhāzijas. Taču ir jāpastāv par sevi…tiesa pieeja varētu būt līdzīga Apsīša ieteiktajai. Bet paslaucīt zem paklāja par iespēju paēst ikrus, pastaigāt pa sarkaniem paklājiem vai dabūt atlaides kkādiem resursiem ir vienkārši nožēlojama. Tikpat nožēlojami ir cilvēki, kas pēc tam kamerās stāsta par dažādiem labumiem un ieguvumiem(šķietamiem protams) un mistiskiem iemesliem kāpēc atkal mums ir jāpiekāpjas !

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Lelde Kļaviņa > lebronj2356 29.12.2010. 21.27

    okupāciju un represijas veica gruzīni staļins un berijs!
    Kā var nezināt, ka 1953.gadā, kad šie nelieši nosprāga – izvešanu ne tikai neturpināja,
    1)bet represētie drikstēja pārvietoties
    2)emigranti drikstēja atgriezties, 70gados, kad PSRS valdiba gribēja ievest krievus, armēņi no visas pasaules sabrauca savā Erevānā, kur bija Latvijas streipi, vvf-as?

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > lebronj2356 30.12.2010. 14.11

    populārs čekistiņu triks, sevišķi pēc 2008. gada – ”bej gruzinov”, jab gruzīni tagad pie visa vainīgi. Kad jādižojas, tad gan ”veļikij narod”. Varu tev vienu pateikt – NEMULDI !

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > lebronj2356 30.12.2010. 23.42

    to birzs
    “okupāciju un represijas veica gruzīni staļins un berijs!”
    ———-
    To visu veica tavas sugas brāļi, osetīnu un žīdu izcelsmes, krievi, Staļins un Berija.

    0
    0
    Atbildēt

    0

aivarstraidass 29.12.2010. 09.56

Latvijā joprojām mīt daudzi politiski represētie, kuri tika apcietināti un deportēti no skolas sola, pavadīja Sibīrijā bērnību, vai arī ir tur dzimuši. Lai 10 tūkstošiem represētu cilvēku izmaksātu kaut vai 80 latu pabalstu – šāda programma prasītu vien 10 miljonus latu gadā – pieticīga summa priekš Krievijas mērogiem. Un tas neprasītu nekādu milzīgu vēstures pārvērtēšanu Krievijā – visi jau tagad atzīst, ka represijas pret atsevišķiem cilvēkiem bija. Plašākā nozīmē to var attiecināt arī uz tiem LR pilsoņiem, kuri cieta būdami (nelikumīgi) iesaukti PSRS bruņotajos spēkos, teiksim, Afganistānā via Černobiļā.

Ja turpināsim pļāpas par abstraktiem miljardiem un nesaredzēsim iespēju palīdzēt konkrētiem cilvēkiem – politiski represētajiem – tad pēc apmēram 10 gadiem liela daļa no represētajiem būs jau aizsaulē – vienkārši nebūs neviena, kuram tās kompensācijas izmaksāt pat ja Krievija nezkāpēc kļūtu tam gatava.

+3
-1
Atbildēt

0

mary75 29.12.2010. 09.42

Principā, tas ir absurds.
Patreiz dažas Āfrikas valstis pieprasa kompensācijas un vaino visās savās nelaimēs kolonizāciju, kaut arī pie ļaunajiem kolonistiem dzīvoja simtreiz labāk.
Un daudzas Eiropas valdības turpina sev kaisīt uz galvas pelnus, un saka – ak, viņi nabadziņi, mēs tiem nodarijām pāri, tāpēc mums tiem jāmaksā, jāļauj visiem iebraukt mūsu valstī, jāmaksā tiem pabalsti, jo viņiem, lūk, savdabīgas tradīcijas, viņi nevar streādāt lielvaikalos, jo tur ir cūkgaļa, nevar darīt šo un to, utt.
Un šie “nabadziņi” to izmanto, un kāpj eiropiešiem uz galvas.
Jo ļaunie eiropieši, lūk, likvidēja viņu tradicionālo kultūru – kanibalismu, nu kā tā var, vēl uzcēla ceļus, skolas, slimnīcas, nelieši tādi, likvidēja epidēmijas, sūtīja ārstus.
Lai par to makksā kompensāciju.
Un politkorektie līdz idiotismam eiropieši to arī dara.
Es te īsumā atstāstu Latiņinas viedokli, bet, es tam simtprocenti piekrītu.
Manuprāt, vēsture ir vēsture, ir lietas, par kurām valstīm ir jāastvainojas, bet, principā, kas bijis, tas bijis.
Tas, saprotams, neattiecas uz fašismu un staļinismu – cilvēku iznīcināšanu ideoloģisku apsvērumu dēļ.

+4
-6
Atbildēt

3

    aivarstraidass > mary75 29.12.2010. 10.03

    Pilnīgi pievienojos Dzerim. Kad Kolins Pauels (toreizējais ASV valsts sekretārs – tātad valdības loceklis) izdzirdēja par prasību ASV valdībai maksāt kompensācijas par verdzības gadsimtiem, viņš vienkārši pateica, ka tagad viņš nesaprotot, vai viņam būšot jāmaksā kompensācija sev pašam :))

    Var un vajag kompensēt konkrētu noziegumu upuriem kamēr viņi ir dzīvi – lieki diskutēt par to, ka to darīt būtu morāliski pareizi. Un ja Krievijas valdība to (vēl) nedara, tas, iespējams, jākompensē Latvijas valdībai – un par to tad arī var vēlāk piestādīt rēķinu. Bet mēs nekādi nevaram kompensēt par iepriekšējo paaudžu ciešanām – jo viss ātri sajaucas kopā. Jau tagad gan Latvijā, gan Krievijā dzīvo tādi cilvēki, kuriem viens vectēvs bija NKVD virsnieks, bet otrs – pats bija politiski represētais. Kas kam vairs ko var maksāt?!

    Vēl viena nianse – visi tie rēķinu piestādītāji par Latvijas okupāciju neapzinās to, ka viņi ir viens no “taustāmiem” iemesliem, kādēļ Krievija (un ar Krieviju saistītās organizācijas Latvijā – piemēram Saskaņas Centrs) nevēlas neko dzirdēt par okupācijas atzīšanu. Okupācijas atzīšanai un nožēlošanai jābūt vienkārši labas gribas izpausmei – vēlmei atzīt vēstures patiesību, nevis tirgus precei ar cenas birku klāt.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 29.12.2010. 13.05

    dzeris. Tas, saprotams, neattiecas uz fašismu un staļinismu – cilvēku iznīcināšanu ideoloģisku apsvērumu dēļ.
    _____________________________
    Nu beidz! Ne staļinismu, bet komunismu. Asinspirts bija gan Parīzes Komūna, gan Ļeņina Krievija, tāpat tā sauktās tautas “demokrātijas” valstis, ieskaitot Dienvidslaviju.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 29.12.2010. 14.27

    Piekrītu, pareizāk teikt komunismu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 29.12.2010. 09.22

Interesanti, ka rakstā ne ar vārdu nav pieminēts nekas par Latviju. Lasi un gaidi… bet nesagaidi. Es tā ka cerēju, ka rekasta beigās būs teikts, ka mums vajadzētu ņemt piemēru. Nu ja ne tiešā tekstā, tad caur puķēm. Bet raksts ir tiiiiiiik ļoti caur puķēm :-)

+3
-3
Atbildēt

2

    AUTOEXEC.BAT > daina_tabuna 29.12.2010. 09.29

    Nu beidz, nevajag būt dižam asprātim, lai izprastu kontekstu … Patika :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 29.12.2010. 10.10

    Nu tas konteksts tāds kā krievu laikos- runā par vienu, bet visi saprot, ka doma ir pavisam cita. Man domāt, ka tie laiki ir beigušies un drīkst arī tiešāk teikt…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 29.12.2010. 09.20

Libijas iedziivotaajiem laimeejaas vairaak – vinjus okupeeja sena kultuuras tauta. Mums – latviehiem ir jaabuut pateiciigiem liktenim, ka no tumsoniiga bandiita paspeejaam laikus pasleepties zem NATO lietussarga. Arii taa ir laime :))

+10
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam