Ar aizdevējiem runā par “ēnu ekonomiku” un dividendēm

38

Komentāri (38)

Juris Millers 23.11.2010. 12.53

Ja cilvēks nemaksā nodokļus, tad viņš zog valsts pakalpojumus (policija, ugunsdzēsēji, ceļi, mediķi, sociālie dienesti, pārtikas inspekcijas, …) no mums – no visiem pārejiem, kas nodokļus maksā. Ja tāds cilvēks pats nav pietiekosi grudrs, lai saprastu savu tiešo labumu nodokļu maksāšanā un neredz tālāk par savu maku, tad ir jāpiemēro represīvi pasākumi, kas ir tieši uz šo maku mērķēti. Citādi nevar.

VID vajadzētu piešķirt kādus 10 miljonus latu lai katru otro nedēļu visu nākošo gadu taisītu paraugprāvas ar nodokļu nemaksātājiem un tā kā mums te ir krīze, sodītu visus pēc maksimāli iespējama limita – sodi, vadība cietumā, mantas konfiskācija, …

Lai visi zina, ka nemaksājot nodokļus ir ļoti laba iespēja ne tikai noraut sodu, bet arī ķurķī tikt. Tad ātri vien ēnu ekonomika pazudīs.

0
0
Atbildēt

3

    Juris Millers > Juris Millers 23.11.2010. 13.21

    Interesanti, kur tad viņi pazudīs? Darbinieki ir šeit, patērētāji lielākajai daļai uzņēmumu arī ir šeit. Nekur citur pārcelties viņi nevar.

    Ja tu domā, ka pēkšņi visi bankrotēs, ja sāks maksāt nodokļus tās arī ir muļķības – vienkārši tirgus normalizesies. Ja nevar dabūt krāsotāju par 4 Ls stundā, tad nāksies ņemt par 6 Ls stundā, jo krāsot pašam vienalga sanāks dārgāk (brāķis, materiālu pārlietojums, garantijas neesamība, …). Un ja ir 9 uzņemēji tirgū, kas maksā nodokļus un viens, kas nemaksā, tad ir tikai mirkļa jautajums, pirms tie maksātāji viņam uzrīdīs VID un vēl iedos VIDam savu privatdetektīvu sakasītos pieradījumus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Juris Millers 23.11.2010. 13.23

    Tur nav tik viennozīmīgi. Izlasi manu stāstu par celtnieku brigādi augstāk. Problēma ir tā, ka daudzi maksā aploksnēs nevis aiz ļunprātības vai mantkārības, bet tāpēc, ka pretējā gadījumā būtu jāpapildina bezdarbnieku rindas. Diemžēl, aplokšņu algu izskaušana šobrīd var nozīmēt sociālā budžeta palielinājumu, vai pat valsts ienākumu samazinājumu. Jo tie, kas saņem naudu aploksnēs, nodokļus no minimālās algas vismz maksā, atškirībā no tiem , kas paši stāv bezdarbnieku vai simtlatnieku rindās. Aploksnes jau nav tas briesmīgākais, briesmīgākais ir PVN atmazgātāji, liela izmēra kontrabandisti, kurus piesedz VIDa sportisti, ofšoru shēmotāji, digitalizētāji, vai dārgo tecu cēlāji, arī korupcija uz ceļiem vai slimnīcās, točku neiznīdējamais bizness utt. Un tur, kā tika teikts augstāk, ēna ir lielāka par pašu ekonomiku.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Juris Millers 23.11.2010. 13.36

    Uz Aigariusu

    > Ja tu domā, ka pēkšņi visi bankrotēs, ja sāks maksāt nodokļus tās arī ir muļķības – vienkārši tirgus normalizesies

    Labi, nospriežam, ka no 15. decembra visi maksās nodokļus!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

bez4pieci 23.11.2010. 09.45

Dzirdot tādus teicienus “apkarosim ēnu ekonomiku”, man rodas iespaids, ka šis cilvēks vai nu ir pārāk tālu no realitātes vai nu vienkārši stulbs. Es ieteiktu parunāt ar parastiem cilvēkiem, vai uztaisīt uzticības tālruni tiem, kas nemaksā nodokļus un kāda iemesla dēļ. Apsolu, ka redzes loks paplašināsies un risinājums būs nevis apkarot, bet radīt labvēlīgu vidi.

0
0
Atbildēt

0

bez4pieci 23.11.2010. 09.33

Jo tālāk, jo trakāk.
Ja nesamazina šogad tēriņus, tad pēc gada tie dubultosies un attiecīgi dubultosies konsolidācijas summa nākamgad.
Paņemt pensijas, tā nav konsolidācija, bet vienkārši kārtēja aizņemšanās.
Man nav nekas pret 2. pensiju līmeni, šo naudu var izmantot un ir jāizmanto, bet ne jau primitīvi aizdod valstij, kura ir mīnusos.

0
0
Atbildēt

0

ir_lv 22.11.2010. 23.24

Hmm… Tev ir citi priekšlikumi, kā cilvēkiem, kuri tagad strādā, sakrāt lielākas pensijas par valsts nodrošinātajām? Darba devējs uzkrāj jebšu katrs ir acināts uzkrāt zeķē.
principā 3 līmeņu pensiju sistēma teorijā ir OK, tā strādā daudzās valstīs: valsts pensija ir salīdzinoši maza, tādēļ to papildina shēmas, kurās iesaistās, piemēram, darba devējs +, protams, brīvprātīga krāšana pensijai ar apdrošināšanu, ieguldījumiem vai kā savādāk.

+1
-1
Atbildēt

0

Kristers Pazāns 22.11.2010. 20.51

Pilnīgi neizprotama jūsu skepse par pensiju 2. līmeni. Tas ir viens nodaudzajiem pasakumiem ar kura palīdzibu valsts risina nakotne paredzamās problēmas. Tā ir reāla nauda, kuru varēsi izmantot pensionējoties.
Pilnīgi kritiska situacijā, kā pagajušā gadā, pensiju 2. līmena iemaksu griešana ir attaisnojama. Bet tagad labak šo naudu nenotriekt.

+3
-3
Atbildēt

0

reksa 22.11.2010. 20.45

Skatos Panorāmu. Un ko es dzirdu?
Viens, otrs, trešs ministrs saka, ka samazinās administrātīvos izdevumus savās ministrijās.
Un tad man ir jautājums: bet KĀPĒC viņi jau PĒRN nav samazinājuši šos administrātīvos izdevumus??? Tad jau šogad varēja panākt, ka budžeta deficits ir 6%, vai varbūt pat tikai 3%.

Kāpēc ir vajadzīga šī māžošanās? Kāpēc nevar uzreiz samazināt budžetu līdz 3%?

+6
-2
Atbildēt

1

disassociative 22.11.2010. 20.41

Nesaprotu vienu lietu. Ja mēs esam nolidojuši atpakaļ uz kaut kādu 2005. gada līmeni, tad arī ar visiem izdevumiem ir jāatgriežas pie tā gada budžeta skaitļiem. Ja tajā laikā nebija saskrūvētas māmiņalgas, nu tad jāatgriežas pie tā, ka nav. Ja tad bija pabalsts par bērnu 6 lati, tad jāatgriežas pie 6 lati. Kāds no žurnālistiem nav mēģinājis pacelt augšā pirmstrekno gadu budžetus un paanalizēt izdevumu pozīcijas uz to brīdi?

+6
-2
Atbildēt

0

piziks 22.11.2010. 20.13

Klausoties šo mūsu finansu Vilku, sāk izskatīties, ka, šāgada IMF misijas nostāju vērojot, Grifitam & Co vajadzētu atdot MK attiecīgos ministru, vismaz finansu — noteikti, un premjera portfeļus. Sāk rasties pārliecība, ka IMF misija vairs nesatraucas, ka varētu zaudēt visu aizdevumu, tādēļ sāk izteikt/vai izlikties izsakām tādus priekšlikumus, kas uzlabo IMF prestižu: tādi gādīgi aizdevējie, rūpējas par LR lielākajiem uzņēmumiem. Toties par Dombrovska finansu Vilku sāk rasties bēdīgas aizdomas: kumpu muguru pret IMF, griezt un atņemt tiem saviem uzņēmumiem, kas vēl dzīvi un, maitas, kust: Vilka minimums, ko no dividendēm vien atņemt, ir varens, 90 — 95%!

+3
-2
Atbildēt

0

piziks 22.11.2010. 20.06

Tieši tā, te nu derētu sevi parādīt un IMF paspiest pretī, — nav nekādas jēgas no pensiju 2. līmeņa barot ar papildus apgrozījumu vispirms jau zviedru banku latvju/bāleliņu meitas. Protams, redzot mūs pašu valdības rosīšanos, nav jau ticības, ka par to naudu, kas mūsu pašu, izdarīs kaut ko jēdzīgu, bet — vismaz būs izdevība. Man to 2. pensijlīmeni nav īpaši žēl, jo, ja pa nopietnam, lieli tie cipari un vērtība nav, toties, kādēļ švēdus u.c. IMF baņķieru draugus turpināt kaut sīki piebarot , jēgas pavisam nekādas.

Ino?! Aizņemšanās?! Tu tici, ka Dombrovskim, ja pat pats gribētu, kāds ļautu atdot?! Kristovska, Ānoltiņas, Šadurska tipa ļaudis?! Latvijā taču aizņemšanās ir populāra iepretī atdošanai — tā gan nav modē, vismaz pēdējos 20 gados.

+3
0
Atbildēt

0

guntis_anita 22.11.2010. 17.51

Ēna var veidoties tikai no reālas lietas. Ar terminu ”ēnu ekonomika ” es saprotu, ka konkrētajā valstī ir legālā ekonomika, no kuras milzīgā ķermeņa krīt ”ēnu ekonomika”, kas ir IEVĒROJAMI mazāka par nelegālo darbošanos. Man ir radies iespaids, ka LV ir otrādi – no milzīgā ēnu ekonomikas ķermeņa krīt maza legālās ekonomokas ēniņa. Kāpēc tas tā? Ne jau visi ”ēnu ekonomikas ” darboņi ar to nodarbojas sajūsmas pilni, piekrītu Absinta variantam, ka tas daudziem ir izdzīvošanas jautājums. Pārējie, un tie ir lielākā daļa, neko negrib mainīt ( kāpēc gan? ), un tas ir mūsu ”nesakārtoti sakārtotās likumdošanas” rezultāts. Kur tad ņemt ” otkatu ” naudas un stipendijas? LV jau nekāda ilgtermiņa ekonomiskā programma nekad nav reāli bijusi, no kā tad krist ēnai?

+8
0
Atbildēt

1

    jirgensone_ieva > guntis_anita 23.11.2010. 09.34

    Ēna veidojas no ta kādā leņķī uz Ķermeni krīt gaisma….
    Ja gaismas avots atrodas augstu virs ķermeņa tad ēnas tik pat kā nav…
    Taču ja gaismeklis ir 40w spuldzīte kas nosviesta viena līmenī ar ķermeni un nobīdīta tā patālāk, tad ķermeņa ēna ir n-reizes lielaka par pašu ķermeni :))))))))))

    0
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 22.11.2010. 15.47

Un tagad padomājam loģiski – protams, ka SVF iebildīs pret to 2.līmeni, jo tas jau pašos sākumos ir radīts, lai naudu grūstu spekulācijas – gan jau ka kādos ASV vai citos vērtspapīros sagrūsts un tur citu valstu deficītus. Šo zelta āderi jau likvidēt neļaus….Vieglāk ir izņemt naudu no apgrozības tepat Latvijā, caur kāda pensionāra, medmāsas, skolotāja vai kā cita apcirpšanu….

Ir vēl viens cits jautājums – šodien lasīju, ka nākamgad atkal plānots pa 310 milj. cirpt….Kāds no valdības var beidzot pateikt – KAD vienreiz beigs visiem ņemt nost ?

+4
-3
Atbildēt

2

    andrisskrastins > lebronj2356 22.11.2010. 17.18

    Tas arī ir domāts pēdējais cirpiens. Par šiem abiem gadiem mums jānoliesē par 580 miljoniem. Ja tas izdosies un ekonomika turpinās atkopties – var teikt ka esam izkļuvuši cauri vētrai sveikā. Protams, tas neatrisinās ilgtermiņa problēmas ar vienu rokas mājienu – mūsu domāšana, mūsu attieksme pret valsti – tās joprojām būs jārisina.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > lebronj2356 22.11.2010. 18.10

    Kad būs lielāki budžeta ienākumi. ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Uldis Šneiders 22.11.2010. 15.04

20 gadus valdības cīkstas ar pašradītiem cēloņiem. Varbūt beidzot kāds beigs risināt sekas, bet ārstēs cēloņus? Galu galā var 10 gadus klepot un staigāt basām kājām… Aizmirstot, ka nepieciešams apaut zeķes un galošas. Visas t.s. politiķu (kuru mums tikpat kā nav) kļūdas ir jārediģē iedzīvotājiem. Nu tad arī rediģē Īrijā, Spānijā, Briselē utt. Kļūdas – protams – paliek. Joprojām uzskatu, ka – partijām mainoties – nav ne domu, ne ideju, ne plānu – ir tikai amati un izdzīvošanas tieksmes. JA esmu balsojis par JL, kas dienu pēc vēlēšanām ir mainījis pozīciju, tas nozīmē, ka mana balss tiek anulēta pēc būtības. Starp citu – ciktāl likumi LV atbilst to patiesai jēgai?

+5
-1
Atbildēt

0

kdaljajev 22.11.2010. 14.39

Kad visi būs nodrošināti ar darbu,attīstīsies ekonomika,tad var cīnīties ar ēnu ekonomiku.Pagaidām.kad naudas maz,cilvēki vienkārši spiesti izvairīties no maksāšanas,lai izdzīvotu.Var jau tās pēdējās vistas kas palikušaš apkaut,bet kas dēs olas,lai izaugtu jaunas vistas.Tā jau tūkstoši izbraukuši,mazturīgo armija aug ar katru dienu.Beigās paliks valsts pārvalde un maznodrošināto pulki.

+4
-2
Atbildēt

2

    andrisskrastins > kdaljajev 22.11.2010. 14.49

    Dzintrux, zem “es nevaru samaksāt, tāpēc nemaksāju” slēpjas ui cik daudz cilvēku kuriem vienkārši ir ērta šī poza. Parasti tie, kas grib, plēšas vai pušu, bet samaksā visus parādus valstij. Tie kuriem gribās mašīnu, braucienu uz kādu tuvāku ārzemi, vai ko citu…protams, ka neatradīsies nauda.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > kdaljajev 23.11.2010. 09.28

    Tev pilnīgi piekrītu.
    Lielākoties šie mazie uzņēmēji, kas it kā neizdzīvotu ja maksātu godīgi visus nodokļus, brauc lepnos autiņos, regulāri dodas slēpot uz kādu Itālijas vai Austrijas kūrortu, katru gadu atļaujas atpūsties kādā eksotiskā zemē, protams kopā ar ģimeni. Vecais labais stāsts par to ko kapēc tad man jāmaksā ja var nemaksāt. Tikai reāli cietumsodi un citas biedējošas taktikas no VID un finanšu policijas puses varēs salauzt stereotipu, ka nemaksāt nodokļus ir vienīgais veids kā normāli veidot biznesu. Problēma ir saknē. Skaidrs ka cietīs arī tie kas šajos uzņēmumos strādā ja tos vērs ciet nodokļu nemaksāšanas dēļ, bet tas nakotnē strādajošiem liktu padomāt vai pieņemt darba piedāvajumu kurš sola naudu aploksnē…. Ka rīt neatbrauc VIDs un atkal naizklopē bodīti ciet.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 22.11.2010. 13.41

Ar to ēnu ekonomiku ir tā divējādi. Pazīstu vienu celtnieku, kuram ir savs kantoris, maziņš. Lielus pasūtījumus viņš nedabū, jo piedalās konkursos godīgi, dzīvo pārsvarā no privātiem pasūtījumiem. Un tur, jebkurš ņem to brigādi, kas prasa mazāk. Un parasti ir tā – būs Tev mazāk, ja maksāsi skaidrā naudā- tad mazāk būs par nodokļu tiesu. Tādus darbus viņš, švaki, bet dabū. Uzņēmus darbiniekiem maksā minimālo algu, no kuras maksā nodokļus. Pārejo aploksnē. Ēnu ekonomika. Jā. Pēc uzņēmēja vārdiem, tikai tā var izdzīvot, Ja būtu viss legāli, nevarētu nodokļus nomaksāt, cenas būtu jāceļ, pasūtījumu nebūtu. Bankrots neizbēgami. Un tagad jautājums- vai tas, ka viņa darbieki nomaksā minimālos nodokļus un savus kredītus, nav labāk par aplokšņu algu likvidēšanu,kas automātiski nozīmētu viņa darbinieku iestāšanos sociālo pabalstu rindā? Tagad viņi vismaz uztur sevi. Tad viņi būtu jāuztur mums.

+7
-2
Atbildēt

1

    dro > Ieva 22.11.2010. 13.48

    Tev taisnība, bet šos mazos jau arī visvairāk VID tramda, kamēr lielie uz šiem mazajiem apakšuzņēmējiem pelna. Lai patausta kaut vai tirgotājus. Zinu vienu firmu, kuras īpašnieku arestēja par naudas atmazgāšanu, bet izlaists, viņš nekavējoties sāka izmantot jaunu shēmu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 22.11.2010. 13.40

es visu laiku domaaju ka valstij pieder uzņeemumi , bet te rakstiits ka uzņeemeeji…

+1
-1
Atbildēt

0

andrisskrastins 22.11.2010. 13.27

Nē, tā nav aizņemšanās, bet gan saprāta atgriešana. 2. pensiju līmenis NEKAD tev personīgi nav nesis peļņu, tikai zaudējumus. Šobrīd tas nedod absolūti neko.

Ierosinājums ir *samazināt* procentuālās iemaksas 2. pensiju līmenī, atstājot visu naudu pirmajā. Tas nozīmē, ka tev pamatpensijas iemaksas pat *palielinās*. Tā nenesīs iedomātu peļņu, bet neradīs arī zaudējumus un nebūs notērēta pa tukšo.

+16
-4
Atbildēt

0

mxblack 22.11.2010. 13.25

Man vispār nav saprotama valdības attieksme pret šiem valsts uzņēmumiem. Faktiski kā airBaltic gadījumā, visu labumu no šiem uzņēmumie gūst visādi fliki, bet valsts ir spiesta to visu vēl dotēt. Vai tas pats nenotiek ar visiem citiem šādiem uzņēmumiem? Tajā pašā laikā šo uzņēmumu finansu uzkrājumi ir ievērojami un palielinās gadu nogada, bet nauda aizplūst uz visām pusēm gan privāti, gan visādiem zelta projektiem pēc dīvainiem konkursiem. Faktiski visas šīs shēmas ir klaja un acīm redzama valsts līdzekļu nesodīta izlaupīšana, pat īpaši nebaidoties. Bet VID un Finansu policija faktiski ir visādu vaškeviču rokās un tas ir tikai viens šīs mafijas locekļu kopums, viens kopējās laupītāju mafijas atzars. Pie kam viņi ar savu sazagto milzu bagātību pērk un kontrolē citas valsts iestādes un arī deputātus, tā arvien radot sev arvien lielāku bagātību un arī iespējas.

+16
-4
Atbildēt

0

dro 22.11.2010. 13.24

Pensiju 2. līmeņa griešana diemžēl nav taupīšana, bet vienkārša aizņemšanās.

+4
-4
Atbildēt

0

dro 22.11.2010. 13.20

Aizkustinoši, ka aizdevējiem jāmudina valdību cīnīties pret ēnu ekonomiku, cīņai pret kuru un korupciju it kā tika dibināta partija JL. Tagad JL priekšsēdētāja jau gatava atlaist Vilku un Strīķi. Jaunos laikos JL jauni vecie tikumi?:)

+7
0
Atbildēt

2

    andrisskrastins > dro 22.11.2010. 13.24

    Tev nesajuka? :) Loskutovu vairs nekur īsti atlaist nevar :) Konkrēti par Strīķi nekad nav bijusi runa, bija ideja atlaist visu vadību un tad skatīties ko var darīt vēlreiz to veidojot (Strīķe varētu joprojām pretendēt uz amatiem).

    Neviens neko nemudina, bet lūdz ierakstīt konkrētus mērķus, ko vajadzētu panākt. Šobrīd budžeta projektos figurē skaitlis 15 miljoni no ēnu ekonomikas, kas ir ļoti izplūdis koncepts. SVF/ES lūdz konkretizēt vēl kādus parametrus, pēc kuriem varētu sekot progresam.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > dro 22.11.2010. 13.30

    Paldies par aizrādījumu, bet, lai cik naivs un lētticīgs es būtu, Tavai rožainajai KNAB nākotnei neticu. Šī saeima nekad Strīķi KNAB priekšnieka amatam neapstiprinās.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 22.11.2010. 13.20

Jā, par “ēnu ekonomiku” vajag gan novilkt stingrus mērķus. Nevaram visu laiku kāst godīgi maksājošos uzņēmumus un pilsoņus un tajā pašā laikā nenorādīt uz konkrētu progresu nemaksātāju tvarstīšanā.

+17
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam