Vanags lūgs lemt par turpmāku palikšanu amatā

41

Komentāri (41)

andrejslucans 09.12.2014. 20.22

Хотят ли русские войны?

Хотят ли русские войны?

Не спрашивай у тишины,

Не спрашивай у тех солдат,

В мемориалах, что лежат.

Спроси у цинковых гробов,

В которых молодых сынов

С земель соседских привозили

Старухам, чтоб те слезы лили.

Спроси у бравых тех ребят,

В Кремле которые сидят,

К погонам звезды пришивая,

Дубиной «мирною» махая.

Спроси у Польши и Литвы:

Им о России снятся сны?

У пражской ты спроси весны:

Хотят ли русские войны?

Спроси у венгров, как когда-то

На танках русские солдаты,

По Будапешту рассекали,

Вугорцев к миру «приучали».

Тебе ответит старый финн,

Проживший много ‒ до седин,

Как «мирно» русские войска

Рвались сквозь зиму и снега.

Спроси, что Украине братской,

Заверенной в любви славянской,

Из цепких рук большого брата,

Зачем защит искать у НАТО?

Спроси всех западных славян,

Как миру их учил Иван…

Миролюбив солдат Иван

Бомбил Кабул, Афганистан.

В их кишлаки и города

Не мир пришел ‒ пришла беда.

Спроси у вдов, детей Чечни,

Хотят ли русские войны?

Кто такой русский «миротворец»,

Тебе ответит всякий горец.

Грузин, улыбчивый всегда,

Сквозь слезы просто промолчит.

От миролюбия соседа

Сейчас его земля горит.

Хотят ли русские войны?

И от Китая до Литвы

Найдется ль хоть один сосед,

Который твердо скажет, ‒ «НЕТ?»

Хотят ли русские войны?

спросите вы у тишины,

и вам ответит тишина,

что русские и есть война…

0
0
Atbildēt

0

photon 17.11.2010. 12.01

“ja arī Satversme tādu balsojumu neparedz, ir pareizi un taisnīgi, ka es to ierosinu pats.”

Interesanti, kurš gan bija tas, kurš ierosināja mainīt Satversmi un ievēlēt arhibīskapu uz mūžu? ;)
Matulis savā laikā panāca izmaiņas, ka arhibīskapu neievēl uz mūžu, pārējie arhibīskapi (Mesters un Gailītis) pakļāvās šai Satversmei. Ievēlot Vanagu Satversme tika mainīta, lai Vanags varētu uz mūžu palikt amatā.

+2
0
Atbildēt

0

adsd 17.11.2010. 10.01

Vai Jums, kas savu Baznīcu apmeklējat labi ja reizi gadā, pašiem nav kauns par to, ka Jūs neuzturat ne Baznīcas miesu, ne garu ?
Izraisa smīnu “Bet” komentāri, ka reizi gadā nāk uz Baznīcu un regulāri ziedo tās uzturēšanai. Problēma ir Jūsu ticībā, ja ir kauns ziedot 1 latu, vai mazāk, ja kaimiņš var atļauties 10. Ir taču rakstu vietas par šo lietu.
Tādas materiālās problēmas ir tieši LELB, jo kur gan lai ņem naudu, ja viens ziedo regulāri reizi gadā piečuku, otrs regulāri reizi piecos gados “desinieku”. To nesaku par visiem, bet par tiem, kas Baznīcu apmeklē kā teātri.
Liturģijā zināma līdzība ar teātri gan ir saskatāma, jo mācītājs dalot Sv. vakarēdienu, savā personā attēlo Kristu pēdējo vakariņu laikā. Tieši tāpēc katoļiem nav pieņemami, ka vīrieša lomu uzņemtos sieviete. Tas lai paliek modernā teātra piekritējiem :) Ir taču tik daudz citu veidu kā realizēt savu kalpošanu un talantus.
Piedalieties draudzes dzīvē, lai saprastu, kas tur notiek, nevis uzziniet par to no medijiem!

0
0
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 17.11.2010. 06.29

Pārmetumi par laju atļaušanos komentēt Baznīcā notiekošo būti pamatoti tikai tad, ja LELB tiešām konsekventi atturētos izteikties par laicīgām ķezām, bet tas nenotiek un nav arī vajadzīgs.
Arhibīskapa lūgums Sinodei lemt par sava krēsla aizpildīšanu vērtējams no malas tāpat, ka cita augsta amata aizņēmēja līdzīga rīcība. Ja Baznīcas iekšējā kārtība to tieši un nepārprotami aizliegtu – tad nav ko svārstīties, ja izvēlējies un apzināti piekriti nest tādu krustu, stiep vien turpmāk. No malas ticamāk šķiet, ka tāda nepārprotama ierobežojuma atstāt amatu nav, tātad arhibīskapa lūgums lemt Sinodei ir godājama un visnotaļ saprātīga rīcība.

0
0
Atbildēt

1

    buchamona > Aivars Krauklis 17.11.2010. 08.04

    Pārmetumi par laju atļaušanos komentēt Baznīcā notiekošo būti pamatoti tikai tad, ja LELB tiešām konsekventi atturētos izteikties par laicīgām ķezām…+++ ja Tu meerkje uz manu komentu :)Runa nav par paarmetumu, runa ir par ~ diivainiibaam~, kuras cilveeki saraksta, censhoties komenteet ar Bazniicu saistiitas lietas.
    Ja kaads no maaciitaajiem ar tik pat dzilju izpratni saaktu komenteet laiciigas kjezas, ar kaadu ~ laji~ biezhi vien meera Bazniicu
    un luterticiibu vispaar, tad domaaju – shis maaciitaajs uz ~ sitiena~ paliktu bez draudzes un vareetu mieriigi iet graavjus rakt :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 16.11.2010. 22.20

to Bolero_10
Lai dievs svētī un palīdz Latvijas luterāņiem, bet Vanagu apdāvina ar godaprātu.

+3
-4
Atbildēt

0

boss 16.11.2010. 21.27

Lai Dievs svētī un palīdz arhibīskapam Jānim Vanagam!

+3
-1
Atbildēt

0

boss 16.11.2010. 21.23

Izskatās, ka uz baznīcu dažs labs iet kā uz teātra izrādi.
Nepatīk režisors, tāpēc apmeklē reti, reizēm reizi gadā, tagad apmeklēšot vēl retāk vai vispār nemaz. :(((

Mīļie, uz baznīcu iesim Dievu lūgt!

Lūdziet Dievu par mācītājiem, par luterāņu Baznīcu. Par savu ticību, jo šodien nav viegli saglabāt un uzturēt sevī patiesu un dziļu ticību, tāpēc lūgsim to Dievam. Par to, lai neaizklīstu maldu ceļos!
Dievam viss ir varams!!!
Neesiet tik paštaisni un augstprātīgi!

+5
-2
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 16.11.2010. 20.21

Savulaik arī Staļins, pēc tam, kad neizdevās sarkanarmiešiem no Eifeļa torņa uztaisīt uz galvas parīziešiem, izlakt Porto vīna pagrabus un noraut no Big Bena rādītājus, lūdza biedrus lemt par viņa palikšanu amatā. PLL izgāza vēlēšanas, nekā jauna čekistu domāšanā.

+1
-3
Atbildēt

1

    laura_skeltina > raimonds_bossltd 16.11.2010. 20.32

    Par Staļinu, kas ar PLL, labi pateici! Pidaras, kas pidaras, bet izlasi rakstu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

vupats 16.11.2010. 20.06

Vanaga kgs, esmu ar Jums!

+5
-3
Atbildēt

0

ilmisimo 16.11.2010. 16.33

Laikam drīz atzīs arī Dievmātes Marijas kultu. Un neļaus mācītājiem precēties. Jau aizliedza ordinēt sievietes. Tas ir patiesi drausmīgs viduslaiku aizspriedums
—————————————-Ieviesīs Latvijā inkvizīciju, Biržas māju nuodous jezuītiem un mainīs uzvārdu nuo Vanags uz Torkvemada.
Padzīs nuo Latvijas maurus un moriskus.

+7
-1
Atbildēt

0

liga_stankevica 16.11.2010. 16.19

Taisnība, Vanags velk uz katoļiem. Neprotestē pret Aglonas svētceļojumiem. Laikam drīz atzīs arī Dievmātes Marijas kultu. Un neļaus mācītājiem precēties. Jau aizliedza ordinēt sievietes. Tas ir patiesi drausmīgs viduslaiku aizspriedums.

+8
-6
Atbildēt

2

    ronalds_vuskans > liga_stankevica 16.11.2010. 19.46

    Visu cieņu arhibīskapa kungam!
    Manuprāt, ar mūžīgajiem -iespējams- politikas sakarā ir pilni visi plašsaziņas līdzekļi.Vai vajag arī ticības lietās un, it sevišķi, arhibīskapa sakarā klāstīt pieņēmumus. Jums ir aizspriedumi pret Aglonas svētceļojumiem, vai katoļiem?
    Man savukārt ir aizspriedumi pret sievietēm mācītājām.Ja vēlmi sludināt no kanceles argumentē ar cilvēktiesībām un diskrimināciju, tad pasarg’ Dievs no tādas mācītājas.
    Turklāt, pēc bībeles – čūska piekrāpa Ievu, nevis Ādamu.:)

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > liga_stankevica 16.11.2010. 22.21

    Opis – Atkal man ir jaaluudz skaidrojums komenta autoram -kas ar to ir domaats – “….Neprotestē pret Aglonas svētceļojumiem. Laikam drīz atzīs arī Dievmātes Marijas kultu?…” ———————–
    Kas buutu jaadara luteraanjiem Aglonas sveetceljojumu laikaa? Jaablokjee celji, luteranju bazniicaas jaaveershas pret katoljiem, jaatsakaas no jebkuriem ekumeniskiem pasaakumiem? utt Kaads tam visam ir sakars ar ticiibu Dievam?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

buchamona 16.11.2010. 16.06

Mani vienmeer ir intereseejis viens jautaajums :) Kas taa ir par tieksmi izteikt spriedumus par religjiju cilveekam, kuriem, peec komenta satura spriezhot, ar Bazniicu ir tikai taads netieshs sakars – tas ir tajaa labaakaja gadiijumaa.
Kas ir tas iemesls, kursh spiezh komenteetaajiem, kuri citos gadiijumos pieraada, ka speej spriest loghiski un izdariit preciizus secinaajumus, rakstiit dumjiibas? :))

+12
-3
Atbildēt

0

dro 16.11.2010. 15.41

Jā, bēdīgi, Ziemassvētkos uz baznīcu vairs negribas iet, valstsvadītāju uzrunu Vecgada vakarā TV arī vairs neskatos…Šogad lācīti tomēr paklausīšos…

+5
-2
Atbildēt

4

    ilmisimo > dro 16.11.2010. 15.51

    Ziemassvētkos uz baznīcu vairs negribas iet, valstsvadītāju uzrunu Vecgada vakarā TV arī vairs neskatos.
    ————————————
    Kad 60ajuos gaduos Īrijas baznīcās nuotika plaša kampaņa pret IRA, tad daudzas draudzes palika uz liturģiju, sprediķa laikā visi izgāja laukā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > dro 16.11.2010. 15.52

    Jācer vismaz, ka sniedziņš uzsnigs… ;)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 16.11.2010. 15.57

    lama. Diemžēl neesmu zinošs reliģiskos jautājumos un baznīcu lietās.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 16.11.2010. 16.20

    baznīcu lietās.
    ———————–
    Nuja.
    es jau ar-tik pajārēties par “‘labi, ja vienreiz gadā”.Bez tālākiem nuolūkiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mario1 16.11.2010. 14.48

Arī šķiet, ka šī ir prasmīga kalkulācija, izmantojot situāciju Sinodē, kur vairums baidīsies ko bilst pretim.

Prieks par katoļu baznīcu Latvijā, kurai patriotisks un spējīgs jauns virsgans.

Diemžēl LELB kopš 1993. gada nav bijis tāda vadītāja, kā priekšgājēju – Irbes, Grīnberga, Kundziņa, Lūša un Gailīša, kuriem Latvija un tās liktens bija bezgala nozīmīgs. Ceru uz patriotisku, dedzīgu un atvērtu – citu mūsu mīļās baznīcas virsganu, kas izglābtu LELB no grimšanas.

+5
-9
Atbildēt

0

KasparKondrat 16.11.2010. 14.17

Atliek tikai minēt, vai tas patiesi ir sirdsapziņas un vēl atlikušā godaprāta mudināts solis, vai arī smalka kalkulācija. Ja viņš zina, ka sinodē vēl aizvien viņam daudz lojālo un atkarīgo, tad šis ir veids kā leģimitizēt un uzurpēt varu arī turpmāk (beztermiņā!).
Ļoti ceru uz Sinodes saprātu un drosmi atbrīvoties no šī mantkārīgā un varas kārā luteriskās baznīcas vadoņa!

+7
-11
Atbildēt

0

austrisv 16.11.2010. 14.10

Atklāti sakot, man arī nepatīk, ka luterāņu baznīca sāk pārņemt daudz ko no katoļiem! Man kā luterāņu draudzes loceklim tas nepatīk un uz baznīcu eju labi, ja reizi gadā.

+4
-6
Atbildēt

12

    buchamona > austrisv 16.11.2010. 14.42

    Ja uz Bazniicu Tu ej labi, ja reizi gadaa – Tu vari konreeti formuleet, kas tieshi Tev nepatiik LV luteraanju bazniicaa? Kas ir paarnjemts no katoljiem un Tevi traucee? Gribeetu saprast, par ko ir runa. Vai par liturgjiju, jeb attieksmi pret geju lauiibaam utt

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 16.11.2010. 14.49

    Man piemēram, nepatīk, ka tagad katram baznīcēnam grūž priekšā ziedojuma vākšanas “ķeseli”, kā katoļiem!
    Bet sīkāk nerakstīšu, jo man nepatīk jaunievedumi vēl daži, bet tas man nepatīk personiski! Vai tā ir liturģija nemāku spriest!

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > austrisv 16.11.2010. 15.01

    ~ Ziedojumu kjesele~ noteikti ir konkretas draudzes ~ ievedums~ , draudze, draudzes padome ir taa, kas ieviesh shaadus ~ saimniecisku rakstura~ jauninaajumus savaa bazniica, nevis LELB, vai arhibiskaps:))

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > austrisv 16.11.2010. 15.09

    Atklāti sakot, man arī nepatīk, ka luterāņu baznīca sāk pārņemt daudz ko no katoļiem! Man kā luterāņu draudzes loceklim tas nepatīk un uz baznīcu eju labi, ja reizi gadā.
    ————————————
    lai arī uz skuolu eju labi, ja reizi gadā- nepatīk man tie učuki!

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 16.11.2010. 15.11

    Lama!
    vai nejūti, ka šis lietas nav salīdzināmas!

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > austrisv 16.11.2010. 15.21

    Ja baznīca pastāv “tiem,kas reizi gadā”- tad tai noteikti jābūt totāli iesaldētai–lai viss būtu precīzi kā tai pirmajā reizē.

    Iespējams, ka “‘tie,kas reizi nedēļā” varētu ar kā citādi duomāt.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > austrisv 16.11.2010. 15.37

    lama. Jurkānam parasti nepiekrītu, bet viņa: “Jūs atņēmāt man baznīcu”, pievienojos.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > austrisv 16.11.2010. 15.47

    he he
    Tuoties Jurkāns mēgināja atņemt mums Brīvdabas muzeju- padarīt par ne-eiropeiskās tumsības un atpalicības simbolu.

    Konkrētajam Jurkānam atņemt baznīcu ar nemaz nav tik liels grēks.Ja tā viņam kādreiz tiešām bijusi ārpus PR lauciņa.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > austrisv 16.11.2010. 15.50

    Bet. Ziedojumu “ķeseli” – tādu trauku uz garas nūjas luterāņu baznīcās taču lietoja no seniem laikiem?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    dro > austrisv 16.11.2010. 15.58

    lama. Iespējams.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 16.11.2010. 18.47

    Nezinu, vai ir ķesele kā tajā gleznā, bet kopš paziņoja, ka vāks no katra naudu pa rindām, vairs uz baznīcu negāju, jo mani tas pazemo. metu tāpat katru reizi ziedojumu kastītē pie ieejas.
    Meita bija nesen un teica, ka vācot pa rindām! manuprāt, pielieto veco paņēmienu, ka katrs centīsies iemest vairāk, lai kaimiņš redz, cik kurš spēj sacensties! Manuprāt, tas ir zemiski!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    laura_skeltina > austrisv 16.11.2010. 19.40

    Bet, ja nav noslēpums, kurā baznīcā tā notiek? Piekrītu, man arī būtu nepatīkami.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam