Varēs sūdzēties par anonīmiem komentāriem internetā

46

Komentāri (46)

LAURIS 07.10.2010. 13.36

Tagad sanāk, ja es Šleseru nosaukšu par manjaka dēlu, viņš mani var sakt krimināli vajāt, jo, redz, jūtas aizskarts?

0
0
Atbildēt

0

www.vecamate.lv 06.10.2010. 20.09

Tā vai citādi, ēnas efekts nostrādās.. pilsonis neviļus pierausies ,pārdomās savus tekstus,pieslīpēs.. Kas arī ir mērķis, jo iesaistīties mūsu tiesu šķūņos par tēmu- tu nozagi mēteli,vai tev nozaga mēteli..šitas var gadiem ilgt,ar pilnīgi neparedzamu rezultātu..

0
0
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 17.08

Kad es te par tiem “logiem un balkoniem” rakstīju, es domāju to tā, ka pieejot pie loga/balkona man ir tiesības atrasties tur kailam, joo atrodos kaut kādā savā īpašumā, kurpretim cilvēkam kurš vēro mani ir tiesības novērsties un neskatīties, vai aŗi nekoncentrēties uz manām ģenitālijām. :) Tādā veidā mēs izvairamies no savstarpējās “aizsakršanas”. :)

+2
-1
Atbildēt

2

LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 17.06

Vēl viena lieta, ierobežojot cilvēka tiesības uz vārda brīvību, mēs nonāksim pie totalitārisma. Es ar sadistisku baudu pārlasu Laimoņa Grantiņa rakstus, kuros viņš apsūdz pilnīgi visus Latvijas politiķus un “redzamākās” sejas, sadarbībā ar čeku u.tml. vienkārši ar laiku, cilvēkiem izstrādāsies automātiska reakcija pret šāda tipa “spamu”. Nē ierobežoašanai, jā iespējai pašam lasītājam izvēlēties, ko “paslēpt” ko nē. Viena no cilvēka brīvības pamatvērtībām ir izvēles iespēja, ja cilvēkam tāda tiek dota, viņš spēs veikt labāko izvēli sev. :)

+4
0
Atbildēt

1

    rv > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 17.10

    Gandrīz pilnībā piekrītu. Ļoti jēdzīga ir sistēma ar iespēju sev netīkamos komentārus vienkārši atzīmēt kā paslēpjamus. Tas ir, protams, tikai no paša slēpēja skatu punkta. Un, iespējams, brīdī, kad kāda konkrētā komentāra ‘slēpumu’ apjoms sasniedz noteiktu kritisko masu, arī redaktors/administrators saņem ziņu un var iemest aci un izlemt, ko darīt. Līdzīgi darbojas YouTube ‘flag as spam’ sistēma.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 06.10.2010. 16.51

Es gan neuzskatu, ka drīkst kādu personīgi aizvainot jebkur. Pret to ir jāvēršas ar visu likuma bardzību. Bet kā viņi atklās tos interneta litotājus, kuri izmanto vienu no Lattelecoma īrētu vietni, caur kuru strādā caur rūteriem vesels kvartāls, vai ciems, ka te rakstīja? Tie ir desmitiem, varbūt simti lietotāju, bet viņu IP katrā pieslēgumā mainās. MAC viņi klāt netiek, tātad datoru identificēt būs ļoti sarežģīti. Atliek vienīgi uzstādīt noteikumu, ka bez reģistrācijas komentēt nedrīkst. Tad katrs komentu rakstītājs būs pie kaut kā piesaistīts, tad jā, tad varēs atklāt to visu.

+1
-1
Atbildēt

5

    daina_tabuna > mxblack 06.10.2010. 16.56

    Reģistrēšanos arī nav iespējams izkontrolēt. Bet ja taisīs tādu reģistrāciju kā VID EDS vai internetbankā, tad pazudīs jēga reģistrēties vispār. Vismaz es būšu par slinku, lai tik sarežģīti reģistrētos ar visiem pases datiem un personas kodiem tikai tāpēc vien, lai palaikam kaut ko kaut kur ierakstītu. Tad es vienkārši iztikšu ar twitter un facebook.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    rv > mxblack 06.10.2010. 17.12

    Sodīt! Likuma bardzību! Kontrolēt! Visu pierakstīt! – izklausās kaut kur dzirdēts, pieredzēts. Hmm…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    LR Aizsardzības mini > mxblack 06.10.2010. 17.15

    Piedod par C/P :) Nineteen Eighty-Four (sometimes written 1984) is a 1949 dystopian novel by George Orwell about an oligarchical, collectivist society. Life in the Oceanian province of Airstrip One is a world of perpetual war, pervasive government surveillance, and incessant public mind control. The individual is always subordinated to the state, and it is in part this philosophy which allows the Party to manipulate and control humanity. In the Ministry of Truth (Minitrue, in Newspeak), protagonist Winston Smith is a civil servant responsible for perpetuating the Party’s propaganda by revising historical records to render the Party omniscient and always correct, yet his meagre existence disillusions him to the point of seeking rebellion against Big Brother, eventually leading to his arrest, torture, and conversion.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    LR Aizsardzības mini > mxblack 06.10.2010. 17.17

    Starp citu, iesaku. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mxblack > mxblack 06.10.2010. 17.20

    Piekrītu. Reāla ir piesaiste e-pastam, bet protams tas ir nosacīti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 16.17

Godājamie komentētāji, nevajag ieslīgt pārmērībās, vai Jūs vēlaties no rīta pliki pieiet pie virtuves loga vai uz balkona iziet vienās apakšbiksēs/apakšveļā ( lai nediskirminētu daiļo dzimumu ) bez apsūdzības par seksuālu uzmākšanos sabiedriskā vietā, es vēlos. :)

+2
0
Atbildēt

0

mārtiņš meiers_ 06.10.2010. 16.09

Īsāk, pilnīgs sviests tas jaunais likumprojekts. Un kā gan viņi iedomājas izķert komentatoru no kāda mazāka miesta, kur uz visiem neta lietotājiem tikai viena IP adrese?? Atslēgs nafig visus? Jeb ciema tirguslaukumā no sākuma uzrīkos vispārēju klopi? ;)

+7
0
Atbildēt

1

    daina_tabuna > mārtiņš meiers_ 06.10.2010. 16.16

    Vēl jau tas moments, ka Latvijā ir atļauts ne-slēgts WiFi tīkls. Kas nozīmē, ka es ar savu ķepļepu varu piebraukt pie jebkuras bibliotēkas vai kur citur, kur izdodas pieslēgties un rakstīt uz vella paraušanu ko vien vēlos.

    Vācijā savādāk- tur par atvērtu WiFi tīklu var saņemt sodu. Tieši tāpēc, lai dažādi viltnieki tavu tīklu neizmantotu nesankcionēti.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mary75 06.10.2010. 15.54

Es te nesapratu – vai tas viss attiecas arī uz viedokli?
Piem., es uzrakstu – Šķēle ir blēdis, jo tas ir mans viedoklis, un viņš man iesūdz tiesā, un tad man jāpierāda ar faktiem, ka viņš ir blēdis, tā?

+1
-1
Atbildēt

3

    daina_tabuna > mary75 06.10.2010. 16.12

    @dzeris49
    Tas arī tas, ko rakstīju. Tev nav jāpierāda, ka neesi melojis, bet gan tiesai jāpierāda, ka esi. Lai tiesa pierādītu, ka esi, tai vispirms ir jāizmeklē vai Šķēle tiešām ir blēdis, jo arī uz viņu attiecas nevainības prezumpcija un viņam nav jāpierāda, ka nav.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > mary75 06.10.2010. 16.13

    Jāpierāda gluži nekas nav, bet nepatikšanas var rasties. SC deputāts Eiroparlamentā Aleksandrs Mirskis uzskatīja par apmelojumu to, ka žurnāliste Gunta Sloga viņu kādā rakstā nodēvēja par Minhauzenu. Jūrmalas tiesnesis ierosināja krimināllietu, pēc tam to slēdza, tagad A.Mirskis to lietu atkal laikam pārsūdzēs. Sk. http://diena.lv/lat/politics/hot/tiesa-izbeidz-mirska-rosinato-lietu-pret-zurnalisti-kas-vinu-salidzinaja-ar-minhauzenu .

    Cik saprotu, tad tagad to varētu pārnest arī uz Interneta komentāriem. Arī Lato Lapsas piemērs neiedvesmo… Īsi sakot, ja apvainotais ir ietekmīga persona, ir jāuzmanās. Vai vismaz jālieto drastiski anonimitātes pasākumi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    LR Aizsardzības mini > mary75 06.10.2010. 16.14

    Dzeri, ja Tu uzrakstīsi: Es, vārds, uzvārds, personas kods, ip – adrese, uzskatu, ka Šķēle ir “kampējs”, bet tas ir tikai mans uzskats, nav domāts kā ļaunprātīgs, cieņu aizskarošs komentārs – tad tiesā to ņems vērā. Bet ja Tu rakstīsi: dzeris49 –> Šķēle ir blēdis ( napamatojot savas aizdomas, informācijas avotu u.c ) -tad gaidi bargu spriedumu par anonīmu komentāru. :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Aldis Valters 06.10.2010. 15.32

Laikam pavirši lasīju, bet par kāda likuma grozījumiem iet runa?

0
0
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 15.19

Es neiebilstu pret rasu, starpetnisko vai starpreliģisko naidu kurinošiem komentāriem komentu dzēst un IP bloķēt, bet “kriminalizēt” komentārus es neieteiktu, tas ir nākamais solis uz “notariāli apstiprinotu vienošanos par dzimumattiecību piekopšanu laulāto starpā, laikaposmā no plkst. 23:00 – 07:00, ja vien nav mutisku kaimiņu pretenziju par sabiedriskās kārtības un miera traucēšanu nakts laikā”.. :)

+11
-1
Atbildēt

5

    ievuliitis > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 15.23

    Kas tas bija, ko tu citēji?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Es necitēju, tā ir improvizācija par tēmu: “esam tik demokrātiski, tik demokrātiski, ka vēlamies izdomāt vēl kādu daudz demokrātiskāku kontroles mehānismu”. :) Iesaku Orvelu “1984”

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Velns parāvis, agrāk bija laba lieta, saucās – “Duelis”. Kāds gods, kāda cieņa mūsdienās, palasi Dimā, citus rakstniekus. Cilvēkam gods ir tikai tad, kad tas dzīvo godprātīgi, kad viņam nav parādu, nav “traipu” biogrāfijā u.tml. Vai varbūt goda definīcija ir mainījusies? Kā var aizskārt to kā nav? Kā var izrēķināt godu naudā>?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 15.32

    @clash_clash
    Bet ja nu aizskārējam ir taisnība? Kaut kā saduras divas nevainības prezumpcijas. Ja es uzrakstīju, ka A. apzadzis valsti, bet šamejais jūtas baigi aizskarts un sūdz mani tiesā. Tad man nav jāpierāda, ka neesmu vainīgs. Bet arī viņam nav jāpierāda, ka neko nav zadzis. Kaut kāds slaloms un četri salto var sanākt.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Tieši tā msjē $, neuzskatu, ka komentēšana būtu civiltiesiski sodāma, ja cilvēks Jūtas nepattiesi apvainots, pazemots un iznīcināts, tad viņam ir divas iespējas, vai nu argumentēti atspēkot apmeplojumus, vai ignorēt tos. :) Parasti jau saka: “taisnība acīs kož”.. :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

aivarstraidass 06.10.2010. 15.19

Tie, kuri vēlas kaut ko svarīgu pateikt, var izmantot arvien labākus slēpšanās līdzekļus; manuprāt vērts pastudēt “Onion routing” un http://www.i2p2.de/ . Pilsoniskiem aktīvistiem, ziņotājiem par nelikumībām (whistle-blowers), kiberanarhistiem iespējams pateikt savu sakāmo un pārāk neizgaismot sevi. (Grūtāk, bet arī ne bezcerīgi, ir anonīmi apmainīt gigabaitos mērāmus failus, kā parāda Neo piemērs. Jo datu apmaiņas veids ir anonīmāks un necaurskatāmāks, jo tas ir lēnāks.)

No otras puses, pret neslavas celšanu jūtīgi cilvēki (arī skolas, bibliotēkas) var lietot Internetu bez šaubīgas izcelsmes materiālu piesārņojuma. Tam noder satura filtri, kuri var bloķēt veselas vietņu kategorijas – piem., sociālos tīklus vai bērnu pornogrāfiju (vai pat dinamiski veikt katra teksta analīzi, ko dara, teiksim, Google spama filtrs). Ja kādam nepatīk, to visu var no savas dzīves izslēgt – un nav jātiesājas.

Latvijā nebūs tik stingra kārtība kā Irānā vai pat Baltkrievijā, tomēr likumdevēja labo gribu šāds likums parāda – un arī tas ir OK.

+2
0
Atbildēt

0

aigars 06.10.2010. 15.18

Kas par lietu? Tauta vienmēr raksta patiesību! Gribat aizbāzst muti?

+2
0
Atbildēt

0

kkristaps 06.10.2010. 15.01

Es arī uzskatu, ka daudz efektīvāk būtu saukt pie atbildības portālu moderatorus, kas pieļauj visvisādu nejēdzību publicēšanu publiskos portālos.

+3
-3
Atbildēt

0

Agnese Lûse 06.10.2010. 14.49

gribas teikt,ir taču 21.gs :))
Nav taču problēmas lietot anonimos serverus,browserus utt.Nu sliktākajā gadījumaa var taču ieiet e-cafe,vai anonīmos mob.modēmus,variantu daudz ;)))
Efektīgi būtu ja pašu portāli spēcīgāk moderētu

+6
-1
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 16.22

Un tad, kad būs noskaidrots autors, ko Tu darīsi? :) Sitīsi viņu, pieprasīsi materiālu kompensāciju? :)

+1
0
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 16.54

Tad varbūt vieglāk ir skaidrot cilvēkiem, kas ir cieņa un gods, bet domāju, ka liberālā sabiedrībā cieņas un goda jēdzieni krasi atšķirsies. :)

+2
0
Atbildēt

0

rv > rv 06.10.2010. 15.44

Muļķības. “Uzskatīt” katrs var pilnīgi atšķirīgi un dažādos dienas laikos. Tāpēc interneta vietnēm nebūtu jālēkā līdzi visādu neapmierinātu (un vairumā ar zemu pašapziņu / netīru sirdsapziņu) murmuļu prasībām. Komentāri lai paliek, kur viņi ir. Un lai tad lemj tiesa. Ja tiesa lemj galīgi un neapstrīdami, ka komentārs ir aizskarošs, tad – aiziet – komentāru likvidē un meklē rokā vainīgo.

+1
-1
Atbildēt

0

tetrapack > tetrapack 06.10.2010. 15.53

Jā, progresīvā Krievija nesen pārgāja pie tāda normāla modeļa.

+1
0
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini > LR Aizsardzības mini 06.10.2010. 16.21

clash_clash, jā man aŗi ir cieņa, es viņu dēvēju par pašcieņu, man aŗi ir gods, man ir tas gods būt latvietim – citas cieņas un goda man nav, kā var aizskart manu pašciņu cilvēks, kurš neko nezin par mani, uzrakstīt “atmaskojošu” informāciju, jauki, lai raksta, bet ne jau man ir jāpierāda, ka viņš ir aizskāris manu godu vai cieņu, viņam ir jāuzraksta: Ak Dievs ir “traumēts”, jo viņš ir ( piemēram ) uzskaitē “Tvaicenē”. :)

+1
0
Atbildēt

0

rv > rv 06.10.2010. 16.31

Pieņemu, ka mans viedoklis daudziem var šķist radikāls, taču, manuprāt, gods un cieņa ir ļoti relatīvi un subjektīvi jēdzieni, kurus nekādi ‘garantēt’ nevar. Un vēl jo vairāk mūsdienās, kad informācijas apmaiņa un viedokļu paušanas brīvība un iespējas ir tik lielas kā nekad.
Līdz ar to arī veselo saprātu katram indivīdam jāpielieto ar vien vairāk, nevis jāprasa to no likumiem. Ir tāds labs teiciens, ko attiecināt uz likumiem un izpildvaru – “Common sense is not so common”.
Nevajag no weblapu veidotājiem prasīt absolūtu atbildību un policista lomu katra individuālās izpratnes ar godu un cieņu aizstāvēšanai. Ja nu patiesi ir tā, ka sarakstīts ir kaut kas nu tik ļoti godu iznīcinošs – lūdzu – pašreizējā sistēma ļauj tādas problēmas risināt tiesas ceļā.

+2
0
Atbildēt

0

rv > rv 06.10.2010. 16.31

Un vēl, lielākie komentētāju mednieki nebūs kādi nabaga godprātīgie, taču apbižotie baltie tēvi no sidraba birzīm. Tieši pretēji.
P.S.: Es domāju, mēs te nerunājam par komentāriem no sērijas “Tu esi pakaļa!” – ar tādiem pat nav jāķēpājas.

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam