Jaunzeme: Runas par pārtikas cenu kāpumu ir ražotāju triks

17

Komentāri (17)

martins_spravniks 13.09.2010. 17.50

Belostoka turpinās atņemt tirgotājiem klientus. Centrāltirgū par 2,95ls/kg jau tirgo no Polijas vestu sieru.

+1
0
Atbildēt

0

jirgensone_ieva 13.09.2010. 14.32

Kā vēl vienu versiju šeit saskatu, ka ražotāji šādā veidā brīdina lielveikalus par pārmērīgo uzcenojumu un netaisnīgajiem realizācijas noteikumiem. Jo no masveidu cenu kāpuma lileveikaliem diez vai būs kāds labums… drīzāk būs ļoti jūtams apgrozījuma un peļņas kritums, kā nekā pirksim visu lētāko neizbēgami. Jau labu laiku pērku pārtiku pēc iespējas par akcijas cenām, lai gan jāsaka godīgi ka vienā veikalā akcijas cena kādam produktam ir augstāka nekā citā veikalā standartcena… un tomēr jo vairāk cilvēki šādi rīkosies jo grūtāk veikaliem, protams arī ražotājiem, tādēļ vēlreiz teikšu, ka šādi paziņojumi par cenu kāpumi nav nekas vairāk kā spekulācijas ar konkrētu mērķi pēc iespējas ātrāk pārdot noliktavas apjomus….. un ietekmēt lielveikalus… :) Pārtika Latvijā tomēr nav tas pats kas degviela…

0
0
Atbildēt

0

jirgensone_ieva 13.09.2010. 14.28

Neaizmirsīsim, ka tirgū visu nosaka konkurence.
Protams ka šādi paziņojumi ir gadsimtos pārbaudīti masu ietekmēšanas paņēmieni. Nu nebūs nekāda masveida globāla cenu lēciena. Iespējams atsevišķiem produktiem būs izmaiņas, taču vienmēr varēs piemēroties un pirkt lētāko iespējamo. Paši pircēji ar saviem ieradumiem jau veido cenu izmaiņas. Kam ir pieprasījums un noiets tas vienmēr tiks tirgots ar lielāku uzcenojumu :)….
Padomājiet paši ka var vienoties 10 pārtikas produktu ražotāji… tas nav reāli, pārāk mazas summas un liels risks, drīzāk ar masu mēdiju starpniecību spēcīgākie tirgotāji/ražotāji mēģina iztirgot savus noliktavas krājumus un radīt mākslīgu deficītu.
Pastaigājot pa lielveikaliem un paskatoties cenas dažādiem pārtikas produktiem ir redzams cik asa konkurence starp tiem patiesībā valda. Atsevišķiem produktiem cenu atšķirības ir pat 30 un vairāk procenti.

0
0
Atbildēt

0

andrejs_kirsis 13.09.2010. 13.47

Kaut kā neatceros, ka Konkurences padome būtu atklājusi lielu aizliegtu vienošanos par cenām, varbūt ir kādi sīkumi. Atmiņā nāk Andrejevas svētki kopā ar Dāvi. Ka tik KP nav līdzīga situācija…

+1
0
Atbildēt

0

Incene 13.09.2010. 13.35

Runā, runā, runā..

0
0
Atbildēt

0

markonimarkoni 13.09.2010. 12.50

Pārtikas preču cenu kāpums kārtējo reizi apstiprina to, ka dzīvojam bagātā valstī!?
Tikai nez kur tā bagātība? Nez kur algu, pabalstu un pensiju apmērs novirzījies, ka netiek līdzi bagāto valstu līmenim?

0
0
Atbildēt

1

    anete_raugule > markonimarkoni 13.09.2010. 13.35

    Kā, kur bagātība? Paskaties Lemberga bērnu konta izdrukas, Flika algu u.c. Saujiņa tautas kalpu uzņēmušies to milzu slogu pārvaldīt un tērēt Latvijas iedzīvotāju līdzekļus ;)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 13.09.2010. 11.15

Vienmēr šādas runas nav palikušas bez nopietnām sekām un pārtikas produkti šeit tiešām ir stipri padārdzinājušies. Tā ir kā lavīna un nav apturama. Nepirkt pārtiku arī nevaram, bet valsts ar savu nodokļu politiku uz to nereaģē. Arī Saeima ne. Viņi taču pat nezin cik produkti maksā, viņi ir no citas pasaules. Valsts no mums nodokļus iekasē, bet savas funkcijas neveic. Tātad viņi atbalsta šādas blēdības.

+2
0
Atbildēt

0

ir_lv 13.09.2010. 11.09

Kur nu mārketinga triks – rimītī privātā zīmola rīsi bija teju 2x dārgāki nekā citi plauktā esošie.. :(
Kaut gan īsti neticās, ka iespējamo cenu pieaugumu tauta spēs pavilkt. Ka tik pēc laiciņa nav ar tikpat skaļām fanfarām jāpazemina cenas atpakaļ.

+1
0
Atbildēt

0

anete_raugule 13.09.2010. 10.59

Konkurences padomi mierīgi var izformēt. Būtu ietaupījums valsts budžetā, un ar savām novēlotajām acīmredzamo faktu konstatācijām nekaitinātu tautu. Par konkrēto gadījumu – pieredze liecina, ka mārketinga triks agri vai vēlu realizēsies cenu paaugstinājumā. Piemēri nav tālu jāmeklē – sākot ar benzīna tirgotājiem, kas nez kāpēc reaģē tikai uz naftas cenu kāpumu pasaules tirgos, un beidzot ar T-kreklu pārdevējiem Centrāltirgū, kas piesauc plūdus Pakistānā.

+5
0
Atbildēt

0

andris902 13.09.2010. 10.50

…izskatās, ka šobrīd Konkurences padome nodarbojas tikai ar faktu konstatāciju…īsti reāla darbība nav pamanāma…ja pieņemti absurdi likumi tirgotājiem…tad, kur ir priekšlikumi…to labošanai?…

… – “Es gan neticu tam, ka šādas vienošanās starp ražotājiem varētu notikt…..” …Konkurences padomes uzdevums nav ticēt vai neticēt….tās uzdevums ir – pārbaudīt!….

+6
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 13.09.2010. 10.04

Manuprāt, KP, LTRK un citām atbildīgajām iestādēm/organizācijām ir jāsniedz daudz lielāks izglītojošs darbs sabiedrībai nevis kaut kur pa kaktiem jāstāsta savi atklājumi. Daudziem cilvēkiem nav tās ekonomiskās zināšanas – tādēļ pakļaujas ažiotāžai un masu psihozēm. Muļķīgākais tajā visa ir tas, ka tieši pirkšanās bums ir tas, kas ceļ apgrozījumu un peļņu veikaliem, jo pieprasījums pārsniedz piedāvājumu – cenas pieaug.

+8
0
Atbildēt

1

    Valdis Ādamsons > Una Grinberga 13.09.2010. 10.38

    …”Daudziem cilvēkiem nav tās ekonomiskās zināšanas – tādēļ pakļaujas ažiotāžai un masu psihozēm.”…
    ———————————————————————-
    …un arī par finansēm, un arī par māju energoefektīvas renovācijas nepieciešamību u.t.t.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam