Jaunie tramvaji prasīs papildu tēriņus
43Saistītie raksti
Aktuāli /
8. maijs
VIDEO: Zaļais kurss
Radars /
25. oktobris 2023
Radars Latvijā
Intervija /
23. augusts 2023
«Esmu pēc dabas praktiskāks»
Komentāri (43)
mīļš paldiesiņš :) 06.06.2010. 20.30
man gan patiktu, ka tramvajos būtu iespēja automātā nopirkt biļeti. Biju Austrālijā un tur bija tāda iespēja – nav jāuztraucas, ka nokavēji tramvaju tikai tāpēc, ka nepaspēji nopirkt biļeti.
1
Sandra Lāce > mīļš paldiesiņš :) 13.08.2010. 13.38
Vajag gan tramvajā, gan pieturā – katram gadījumam, lai nemaznemaz nav jāuztraucas un ne par ko iepiekš jāparūpējas :D
0
ieva_sture 02.06.2010. 07.49
Naudu, kas vajadzīga biļešu automātu uzstādīšanai jaunajos tramvajos, jānovirza lielo biļešu automātu izvietošanai pieturās (sākot ar tām, kur kursēs jaunie tramvaji). Tad nepieciešamība pirkt biļeti pie vadītāja pakāpeniski zaudēs jēgu.
Bet RS dzīšanās pēc visjaunākajām tehnoloģijām ir fenomenāla. Valsts pārvaldē nav elektroniskā paraksta, elektronisko datu drošība zemā līmenī (kā VID gadījumā), bet Rīgas Satiskmei, redz, vajagot 20 biļešu automātus ar mega iespējām. Kāpēc? Lai lielītos pasaulei? RS atgādina puiku nošņurkušās treniņbiksēs, kas pacaniem lielās ar savu trubu.
0
ronalds_vuskans 02.06.2010. 07.46
Atvainojos! Pavisam ne pa tēmu.Kur var uzzināt par it kā LETA rīcībā nonākušu aizdevēju vēstules kopiju, varbūt viltojumu, ka aizdevēji, kas oficiāli atbalsta Latvijas lata “noturēšanu”, šajā vēstulē esot ieteikuši tomēr tādu minidevalvāciju?
0
oskaar 02.06.2010. 03.06
Savulaik RVR bija izveidota struktūra, kura tākā itkā grasījās nodarboties ar zemās grīdas tramvaju ražošanu. Cik atceros- bija kaut kur 50/50 % privātās un Rīgas Domes daļas. Bija pat kaut kāds skaists (un itin dārgs) pētījums par zemās grīdas tramvajiem.
Interesanti- kurš, kad un kādēļ izdomāja šos tramvajus pasūtīt nevis RVR, bet kādam citam?
2
baiba_kacena > oskaar 27.07.2010. 19.30
Kāds tev vēl RVR? Atver acis – firma sen jau kā apbankrotējusi šajos laikos :D
0
oskaar > oskaar 05.08.2010. 03.50
Labi jau labi- acis atveru. Un zinu, ka firma “apbankrotējusi”. Tomēr zinu arī to, ka savulaik RVR kopā ar Rīgas Domi tādu projektu bīdīja, un izgāza šajā projektā daždesmit tūkstošus latu.
Salīdzinoši nesen- pirms gadiem pieciem.
0
juris 01.06.2010. 23.08
Varbūt pamainīt normatīvus un sākt uzstādīt biļešu automātus katrā pieturā, vismaz 6. maršrutā:
1) tos varēs izmantot arī veco tramvaju braucēji un visi pārējie garāmgājēji
2) nebūs problēmu rajonos, kur tuvumā nav kiosku vai brīvdienās tie slēgti
3) pie automātiem varēs arī pārbaudīt, cik tukšs etalons pirms iekāpšanas, vajadzības gadījumā papildināt
4) varbūt pat nevajadzēs vairs kioskos tirgot talonus, kad visā Rīgā būs automāti
5) šoferi visos transporta līdzekļos pārstāj tirgot biļetes
vēl kaut kas ?
Gan jau dārgi sanāk, bet ilgtermiņā..
9
Una Grinberga > juris 02.06.2010. 09.32
Pilnīgi piekrītu – stāvvietu automāti Rīgas ielās dzimst kā sēnes. Ar ko gan šie aparāti atšķiras no tiem, ko varētu izvietot pieturvietās!
0
oktanvis > juris 02.06.2010. 10.49
Jā, kā tad! Un katram aparātam klāt vēl polici,kas to verķi sargā no vandāļiem!
0
defunky > juris 02.06.2010. 11.45
Runā tā it kā autostāvvietu automātiem būtu policists katrā sānā.
0
oktanvis > juris 03.06.2010. 14.46
Paskaties uz pieturvietām Purčikā, Maskačkā. Vakar braucu gar Gaiļezeru – perfekti nogāzta nojume ar visām “saknēm”…
0
defunky > juris 03.06.2010. 14.50
Bet tad varbūt arī elektrības stabus nelikt jo vadus kāds kretīns var nospert?! Nepirkt automašinu jo tai var logus izsist?!? Netaisīt bērnus jo šemējie redz varot noslīkt dīķī?!?
0
oktanvis > juris 03.06.2010. 15.07
Ok, pārliecināji! Ņemot vērā, ka mums e-talons nav nekāds lētais ieviesies, tad paredzu, ka arī šos verķus iepirks krutākos. Varbūt lētāk katrā pieturā tantuku nosēdināt? Nodarbinātības problēma tiks risināta + lai tirgo arī citus štruntus, kvasu, pīradziņus, utt.
0
defunky > juris 03.06.2010. 15.28
Kāpēc tas jāpārvērš par farsu? Es atbildēju uz Jūsu argumentu – automātus nevajagot uzstādīt pieturās jo Jūsuprāt tad būs jāliek klāt policists kas viņu sargās. Es saku pašlaik jau ir auto stāvietu automāti un neviens viņus neapsargā un viņi tomēr kautkā turpina strādāt. Bet Jūsu pretargumentācija ir tantiņas, pīrādziņi un kvass!?! Nopietni?
0
oktanvis > juris 03.06.2010. 16.19
Kā pašam liekas?
0
baiba_kacena > juris 27.07.2010. 19.27
Aj, kādi esam, tāda pie mums kultūra un ilgi, domājams, ka situācija nemainīsies. Stulbi, bet fakts.
0
♣Shaggy♣ 01.06.2010. 21.44
Kauns par RS plānošanas spējām. Uzstādīs tos automātus, kur visi metīs iekšā kreisās monētas un ko tad? Vai arī kāds gudrinieks iebāzīs papīru sabojās automātu un visi pa free braukās. Taisīs jaunu konkursu, kurš lodziņu izzāģēs?
Ticiet man tā būs.
Ja šitādu feileri uztaisa, tad vismazāk ir vajadzīga preses uzmanība minētajam faktam. Ar kuru vietu domā RS PR darbinieki un Viktors Zaķis?
2
Evija Zauere > ♣Shaggy♣ 01.06.2010. 21.51
Nuja, kā jau minēju – mums ir fenomenālas spējas visā saskatīt slikto. Nuka uzliks biļešu automātu (kas nav nekas slikts pats par sevi), tak metīšot iekšā kreisās monētas :-)
Vai bez kreisajām monētām nevar vēl kaut ko sliktu par automātiem uzrakstīt? Varbut kāds jau zina kādā tie būs krāsā? Varbūt naudas iemešanas caurums būs par augstu/par zemu? Displejs ne tik ļoti kontrastains?
Man popkorna tūte iet uz beigām :-)
0
♣Shaggy♣ > ♣Shaggy♣ 01.06.2010. 22.46
Dēliņ, ne slikto bet riskus :)
Diemžēl kā negribētos, bet neko labu saskatīt nevaru, ja nu vienīgi, ka dažiem pensionāriem īslaicīgi būs papildus ienākumi.
0
janisvinodis 01.06.2010. 18.52
Būtu feini,ja jaunajā tramvajā būtu arī kolas automāts un alus automāts. Un vēl prezervatīvu automāts. Vajadzību ir tik daudz…
0
andris 01.06.2010. 18.11
Vai valsts nevar apmaksāt sabiedrisko transportu pilnībā? Konduktori, konduktoru algas, reklāmas(gan jau ir kādu uztaisījuši), visa uzpūstā adminstrācija(ja tāda ir) turklāt ir liels bezbiļetnieku īpatsvars. No tā varētu izvairīties valstij tik vajadzētu maksāt šoferiem algas, degvielu un amortizāciju.
0
a2832728 01.06.2010. 17.23
japaanaa autobusos pie sofera kabiines, kura ir valjeeja, novietots papiira naudas mainjas automaats kursh maak arii saskaitiit iemestaas moneetinjas – iemet nepieciesamo skaitu siiknaudas, automaats saskaita, soferis pasaka paldies, un vari kaapt aaraa. nekaadu talonu vai bileshu. just cash.
0
Juris Millers 01.06.2010. 16.54
Varbūt lētāk būtu izmainīt normatīvus, lai nebūtu nepieciešama iespēja nopirkt biļeti pie vadītāja?
Manuprāt šo problēmu novelt uz RS nevar. Nevar jau visu paredzēt vairākus gadus uz priekšu.
Tramvajs gan ir fenomenāli labs. Šodien nobraucu. Varētu būt starp labākajiem pasaulē.
2
andrisskrastins > Juris Millers 01.06.2010. 16.57
Manuprāt cilvēki būtu sajūsmā par iespēju iepirkt atsevišķas biļetes kioskos un citur, bet tas atkal sagrautu visu e-talona sistēmu. Es arī neesmu sajūsmā par to, ka man jāmaksā papildus par pirkšanu pie vadītāja un ka vadītājam vispār ir jāpārdod tās biļetes – no satiksmes drošības viedokļa tas diezvai ir labākais.
Labi, redzēsim kādas būs tās papildus izmaksas, lai kaut ko vairāk teiktu.
0
Arija Saleda > Juris Millers 01.06.2010. 17.01
Problēmu var risināt šajos 28 gab ievietojot atpakaļ kontrolieri un pagaidīt pāris gadus, kad iespējams jau būs tāda tehnoloģija gatava, ka jebkurš ar SMS varēs uzreiz nopirkt biļeti.
0
LAURIS 01.06.2010. 16.49
RS debīliķi nav apsvēruši ideju smukiņi izzāģēt lodziņu vadītāja kabīnē?
1
dace_ampermane > LAURIS 01.06.2010. 23.08
Man ļoti patīk Tava ideja ar izzāģēto lodziņu vadītāja durvīs! No savas puses iesaku tos tīros, glītos tramvajus sacūkot cik vien ātri iespējams ar reklāmu zīmējumiem, tie tiek darināti ar atbaidošu gaumi. Protams, ka zīmējumiem jāiet pāri logiem lai braucēji nevarētu vērot ielu.
0
Evija Zauere 01.06.2010. 16.46
Paņemšu ppopkornu un palasīšos kā te nāks cilvēciņi, kas stāstīs, ka pasūtot šos tramvajus esot vajadzējis paredzēt visus biļešu tirdzniecība veidus.
p.s es nesaprotu kas tā ir par tādu nacionālo īpatnību visur sameklēt kaut ko sliktu?
6
andrisskrastins > Evija Zauere 01.06.2010. 16.54
Ne gluži sliktu. Izdzēsu tikko ierakstītu postu, jo laikam pārāk skarbi izteicos. Man nav nekas pretī pret jauniem tramvajiem – tie pat ir ļoti gaidīti – bet šķiet ka atkal nav padomāts jau iepriekš, ko un kā darīt. Postfactum reaģē uz faktu, ka vajadzēs biļešu automātus.
Pēc Aigara Mahinova rakstītā, tramvaji kā braucamais transports esot lieliski. Tā jau arī šķiet no malas. Tā kā ir ok.
Protams, ir RS naudas lietas un vai vispār RS var atļauties kaut ko šobrīd iepirkt, bet tā ir atsevišķa tēma.
0
Evija Zauere > Evija Zauere 01.06.2010. 18.48
šķiet ka atkal nav padomāts jau iepriekš, ko un kā darīt.
—————
jēziņ, kā RS 2006. gadā pasūtot jaunos tramvajus varēja paredzēt, ka būs tādi etaloni un šoperis pārdos biļetes? Kā jau minēju – popkorna tūta man ir blakām un es ar baudu lasīšu internāta teorētiķu padomus kā bija pareizi pasūtīt tramvajus.
0
Artis Mazlazdiņš > Evija Zauere 01.06.2010. 18.56
Bet tie bija 2 lieli RS projekti, pie kuriem plus mīnus vienlaicīgi tika strādāts. Acīmredzot, RS nepieļauj tādu iespēju kā saskaņot divus savā paspārnē esošus projektus..
0
Evija Zauere > Evija Zauere 01.06.2010. 19.00
Varbūt padalīsies ar informāciju kad tika uzsākts darbs pie etalona sistēmas un kad pasūtīti tramvaji? Pēc visa spriežot tu plus mīnus to zini.
0
Artis Mazlazdiņš > Evija Zauere 01.06.2010. 22.00
Nezinu gan. Taču esmu visnotaļ pārliecināta, ka tie notika uz vienas planētas. Jebkurā normālā uzņēmumā būtu tikai loģiski nesēdēt savā burciņā, bet paskatīties, kas notiek blakus – saskaņot, pielāgoties. Nevis pēc padarītā kārtējo reizi secināt – oops, i did it again.
0
Evija Zauere > Evija Zauere 01.06.2010. 23.25
Nezini, bet esi parliecināta. Kā teica senie latīņi: quod erad demonstrandum.
0
lailabidzane 01.06.2010. 16.42
.
Kāpēc vispār sabiedriskajā transporta līdzeklī ir jāvar nopirk biļeti, e-talonu, vai sazin vēl ko?
3
Arija Saleda > lailabidzane 01.06.2010. 16.59
Ja cilvēks ir Rīgas, Latvijas viesis viņam ir jāatvieglo iespēja iegādāties transporta biļetes. Visērtākais veids ir pats sabiedriskais transports, tā kā vadītājam ir jāvada transports ir normāli, ka ir biļešu automāts, iemet monētas vai 5 Ls un saņem vajadzīgo biļeti un atlikumu. Vācijā tiek praktizēta sistēma, ka pirmo izvēli paspaidot tā automāta ekrānu piedāvā biļeti vienam braucienam, kas palīdz pilnīgam nejāgai nopirkt vajadzīgo.
0
kenzoo > lailabidzane 01.06.2010. 20.21
Cik tieši maksā tie 20 automāti (ieskaitot konkursa rīkošanu un pretendentu vētīšanu ļoti labi apmaksātā komisijā)? Un cik tieši maksātu 5 gadus nodarbināt 40 konduktorus par minimālo? Man kkā šķiet, ka tas otrs variants būtu manāmi lētāks un ne sliktāks. Valsts/pašvaldības iestādei pie liela bezdarba pirkt dārgus automātus, lai aizstātu lētus cilvēkus? – Kāds RS ar galvu domā?
0
kristineim > lailabidzane 07.06.2010. 23.30
Laba doma! Biļetes var tirgot automātos: kā pieņemts Jevropā. Nu labi, korekcija uz Maskačkas u.c. specifisko faunu.
A vadītājs varētu tirgot krutku: ienākums būtu daaaaudz lielāks!
0
Vjačeslavs 01.06.2010. 16.41
Hahahahaaaaa
0