“Vitol”: Latvijā nav Eiropas bizness, bet cilšu kari

39

Komentāri (39)

ilmisimo 15.05.2010. 07.16

sīkmanīga un gnīdīga piezīme:

Latviešu valuodā vārdam “”cilts” nav tā konteksta kāds ir angļu “tribal wars”.Mums nav bijis koloniālas impērijas.Skāde.

Vai varbūt tomēr – par laimi?

0
0
Atbildēt

0

Diâna Antipova 14.05.2010. 16.29

latviski laikam uzņēmumus nesauc par kompānijām.

0
-1
Atbildēt

0

Marija 14.05.2010. 13.06

Diezgan nepārprotami Vitol viedokļi, ka:
1. vietējie ir aborigēnu attīstības līmenī;
2. Vitols biznesa (lasi – peļņas) interesēs sadarbosies ar jebkuru cilts vecāko;
3. žurnālisti, kā vienmēr bāž savu degumu, kur tiem nav jābāž.

0
0
Atbildēt

0

Māris Diņģelis 13.05.2010. 22.16

Nu ko, interesanti būs redzēt, kam Vitol sūdzēsies pēc vēlēšanām? Premjeram, kuru kontrolēs vārdā nenosauktais aborigēns?

Zīmīgi, ka cienījamais valdes loceklis tā arī neatbildēja uz jautājumu, vai Lembergam ir piedāvātas akcijas.

+2
-1
Atbildēt

10

    garausiitis > Māris Diņģelis 14.05.2010. 00.35

    Dārgā Nellija – šajā vidē vēl cirkulē interesants stāsts par to ,ka Vitol VN akcijas iegādājās pēc Lemberga lūguma tās vēlāk atpirkt. Brīdī , kad VItol saprata, ka Lembergam nav naudas ,lai to izdarītu , bet nekā nedarīšana nes zaudējumus , viņi pieņēma lēmumu paši sākt pilnvērtīgi saimniekot VN. Tagad Lembergs liek šķēršļus normālai saimniekošanai.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Māris Diņģelis 14.05.2010. 00.53

    Jā, tas ir interesanti, cik daudz naudas Lembergam vairs nav un cik vēl ir. Zināt ko vairāk?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Diņģelis 14.05.2010. 07.50

    Tikai vispārīgos vilcienos . Piemēram tas,ka truba sausa palika tā iemesla dēļ , ka krievi uzskatīja , ka Lembergs savācis viņu naudu par pārkraušanu – prasīja atdot , viņš nē , šie audzināšanas nolūkā trubu ciet – prasījuma summa bijusi 500 mlj. USD ( tajā laikā Kokalis ar notinās ) . Vai teiksim interesanta lieta – trubas dīzeļdegvielas zādzības – ap 2000 g. pat bija situācija , ka kreisais dīzelis tika pumpēts ne tikai no trubas , bet mierīgi brauca ārā no ostas teritorijas – tādas lietas nenotiek VN bez papuča ziņas un domājams materiāla labuma gūšanas – kas tur par akcīzi vien paslēpta un ideāls veids naudas atmazgāšanai. Varētu te pāris lapas piedragāt , bet formāts neļauj. Ja Jūs jautājāt par VN akciju pirkumu , tad info sarunu līmenī , bet ar saistītiem cilvēkiem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Māris Diņģelis 14.05.2010. 16.39

    Cik daudz dīzeļdegvielas gadā varētu šādi nozagt, ja izsaka to USD? Šitāda neliela matemātika palīdzētu saprast, cik liels vai mazs skopums ir iegāzis sīko aborigēnu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Diņģelis 14.05.2010. 22.27

    Redz jāskata cik konkrētā gadā vidēji maksā dd. Ieguvumi tur vairāki – tiek atmazgāta nauda; netiek samaksāts iekšzemē PVN un akcīze; samazinās UIN ko maksā uzņēmums valstij. Mani nu stipri no pirksta izzīsti aprēķini ir aptuveni 100 t dienā ( par laiku ap 2000 gadu ) . Tagad dzirdēju ,ka pagajušogad VN ir nozagts 8000 t dd , bet 1.aprīlī ir nomainīta apsardzes firma Venta ar citu un šis cipars ir krities vēl.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Diņģelis 15.05.2010. 09.38

    Ak jā par cipariem – tagad vidēji ap 600-700 USD tonnā , jāskatās placis . Ja 8000 t kā tagad , tad tie ir ~ 5 000 000 USD gadā , ja skatamies 2000 gadu , tad placis bij zemāks un tie varētu būt ~ 20000 USD dienā vai 7 300 000 USD gadā . Tiesa vienubrīd sistēma kā tika vesta degviela no VN ārā pa sētas vārtiem liek domāt ,ka 100 t dienā ir ļoti samazināts apjoms. Starp citu par trubas zagļiem interesants stāsts – ir pamatotas aizdomas ,ka viņi kā tādi bija nepieciešami , lai maskētu to zagšanu ,kas notika trubas galā , pie kam trubas zagšana bija stipri limitēta un attiecīgas nodevas bija jāmaksā apsargiem ,lai varētu ar to nodarboties. Šeit ir interesants stāsts kapēc vispār VN atteicās no Valsts policijas pakalpojumiem un izveidoja savu apsardzes kompāniju.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Māris Diņģelis 19.05.2010. 21.54

    Liels paldies, ļoti interesanti dati! Izskatās pēc klasiska ‘žadnostj fraiera sgubila’.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Diņģelis 20.05.2010. 09.21

    Tur daudz interesanta – piemēram tas ,ka VN pretojās uzstādīt degvielas skaitītāju Latvijas galā. Kapēc – tas top skaidrs , ja papēta kā reāli tika “zagta” degviela. Vispār par to fenderi ,ja gribētu stāstīt , tad vislabāk varētu pastāstīt ONKABā , tiem bija speciāla nodaļa pirms Ventas un tur tāds puisis Dainārs strādāja ( uzvārdu nerakstīšu )- viņš reāli tās lietas pārzināja .
    Starp citu Dombrovskis esot FM amatā ielika nopietnus sprunguļus globālai fenderei no trubas, bet tas jau cits stāsts. ( no tā laika es Mūsrniecei esmu piešķiīris kļičku – ” pistoļvecene ” ).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Māris Diņģelis 20.05.2010. 10.44

    Nu, nu, ko tad Mūrniece noblieza? Par puisi paldies, aizliksim aiz auss.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Diņģelis 20.05.2010. 12.59

    Neko nenoblieza – pateica , ka jāsakārto trubas jautājums un viņa bezmaz pati bij gatava ar pistoli sargāt trubu ( tēlaini izsakoties ) .
    Toreiz to jautājumu izdarīja filigranāk un efektīvāk – VID nopirka laboratorijas , kas braukāja pa DUS un lieliem patērētājiem un pēc sēra satura varēja noteikt ,ka tā ir nelegāla degviela, kuru konfiscēja. No otras puses iznīcināja degvielas legalizācijas shēmas , kas principā apgrūtināja degvielas realizāciju nepieciešamos apjomos. Tiesa to izdarīja FM struktūras Dombrovska vadībā. Cik dzirdēju , tad tā samazināja nelegālo degvielu Latvijā par 27% nepilna gada laikā, ko konstatēja pēc APP atskaitēm. Naudas izteiksmē akcīzes nodoklī šī gada tas martā piemēram būtu 5 000 000 Ls .

    0
    0
    Atbildēt

    0

terauds123 13.05.2010. 22.14

visi mēsli sākās tad kad valstij nafig nebija vajadzīgi viņas pašas uzņēmumi un tie par sviestmaizi (labākā gadījumā) tika izsaimniekoti..piemēram Statoil joprojām ir Norvēģijas valsts kompānija..un ..i nekas ..ar peļņu darbojas..un nekādi hūtveidīgi vai buldorzerveidīgi ģēniji nav nepieciešami..

+2
-1
Atbildēt

3

    bebiekste > terauds123 14.05.2010. 12.04

    Piekrītu.
    Mums mēgina iestāstīt, ka tikai privāti uzņēmumi spēj darboties labi tirgus apstākļos. Taču sektoros, kuros nav pietiekošas konkurences, privātie var darboties tikpat neefektīvi.
    Pie tam valsts uzņēmumu peļņa kaut nedaudz palīdzēja krīzes apstākļos.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Marija > terauds123 14.05.2010. 13.18

    Manuprāt, problēmas sakne ir tajā, ka 90.tajos tādas ‘valsts intereses’ nemaz nebija kā zorte. Bija amatus ieņemošo personu privātās intereses, hūte kā spilgtākais piemērs.
    Bez tam, es ļoti labi atceros, ar kādu intensitāti atmodas sākumā notika zaļo akcijas pret valstij piederošām Ventspils ostas rūpnīcām. Pēc šīm akcijām jebkuram bija skaidrs, ka tās ir otrs lielākais kaitnieks latvju tautai pēc Daugavas new Hesa.
    Šī Ventspils ostai uzbrūkošā retorika strauji izbeidzās, tikko radās iespēja tās privatizēt. Es neizslēdzu iespēju, ka zaļo akcijas tika speciāli organizētas, lai radītu iespaidu par ražotņu “sliktumu” sabiedrībai, samazinot pretendentu skaitu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > terauds123 14.05.2010. 13.34

    Atceroties Askolda akciju Būtiņģē, tas nepārsteidz.

    0
    0
    Atbildēt

    0

jansemjo 13.05.2010. 17.34

Vai nu Vitol nezināja, uz ko parakstās ieejot VN, kam īsti negribētos ticēt, vai arī Vitol ir kaut kādi citi mērķi.

+1
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam