Kino nozares speciālisti sašutuši par VL-TB/LNNK virzīta filmas projekta lobismu

190

Komentāri (190)

vegan 19.11.2012. 09.25

Kad beidzot buus filma par Atmodu? — Nupat jau no Padomju mantojuma nekas nebuus palicis paari.. Ja nu vieniigi filmee Daugavpilii :)

0
0
Atbildēt

0

Ginтs 19.11.2012. 03.28

Kas vada Holivudu? Kā tas var būt, ka Latvijā paši latvieši lems, ko filmēt. nebijis gadījums?

0
-1
Atbildēt

0

Iluta Krūmiņa 18.11.2012. 15.37

Kādi tur konkursi, jūs ko, galvenais ir patriotisms, un tas iekš NA ir neizsmeļams ;)

0
-2
Atbildēt

0

Ligiña Doniña 17.11.2012. 23.10

Par jebkuru NA aktivitāti diskusiju mākonis. Kas vainas “DP”? Patriotisma nekad nevar būt par daudz. Katra valsts par to cīnās kā māk. Latviešiem ir daudz stāstu ar ko lepoties un tas ir jādara. Sarkano armiju sakāvām Kurzemē 1945 !

+7
0
Atbildēt

0

Aldīna 17.11.2012. 15.00

Ar šo (komentāru skaitu) ir skaidrs – kino latviešus interesē! :)
Manuprāt risinājums ir valsts pasūtijums! Valsts pasūta identitātes stiprināsanai 3 filmas + otru daļu kino budžeta konkursa filmām “Kolka Cool” un “Viesīte rullz!”

P.S.
“Kolka cool” ir uz katra stūra, pastaiga Pļavniekos un Ziepniekkalnā pievakarē ir vēl vairāk kūl, taču nez kapēc gribas redzēt “Dvēseļu puteni” …

+13
0
Atbildēt

0

anrijs 17.11.2012. 14.03

Grīns Aleksandrs (īst.v. Jēkabs Grīns)
Literārie darbi:

1931 Nameja gredzens. Vēsturisks romāns. A vairākās redakcijās 1935, 1936, 1939*, 1947, 1961, 1989.
1933 Dvēseļu putenis. I d. (II – 1934) Fragmenti laikrakstā “Brīvā Zeme”, žurnālos “Lāčplēsis”, “Piesaule”; publicēts laikrakstā “Latvijas Kareivis”. A (tikai I d.) 1934, 1948, 1958.
1934 Debesu ugunis. Romāns (nepabeigts). Publicēts žurnālā “Aizsargs”, 1934, 4.-12. nr. – 1935, 1. nr.
1934 Dvēseļu putenis. II d. (I – 1933) Fragmenti žurnālā “Mazpulks”. A triloģijā 1934, 1939*, 1947-1948, 1954-1957, 1989, 1990; saīsināts 1936, 1938 (R.Klaustiņš).
1934 Tobago. Vēsturisks romāns. Publicēts laikrakstā “Latvijas Kareivis”. A 1935, 1951, 1951, 1964, 1984, 1989.
1937 Pelēkais jātnieks. Fragmenti laikraksta “Brīvā Zeme” pielikumā , žurnālos “Aizsargs”, “Sējējs”, laikrakstā “Latvijas Kareivis”, 1938; izdevumā “Strādnieku kalendārs 1938. gadam”; grām. 1938.
1938 Meža bērni. Romānu diloģijas “Zemes atjaunotāji” I d. Publicēta laikrakstā “Brīvā Zeme”, grām. 1939.
1938 Pelēkais jātnieks. Triloģijas “Saderinātie” I d. (II – l938; III -1940) Fragmenti laikraksta “Brīvā Zeme” pielikumā, žurnālos “Aizsargs”, “Sējējs”, laikrakstā “Latvijas Kareivis”, 1937; izdevumā “Strādnieku kalendārs 1938. gadam”. A 1938, 1939, 1949, 1959, 1990, 1991.
1938 Sarkanais jātnieks. Triloģijas “Saderinātie” II d. (I – 1938; III – 1940) Publicēts laikrakstā “Latvijas Kareivis”. A 1949, 1960, 1961, 1991, 1991.
1938 Trīs vanagi. A 1974, 1991.
1939 Atdzimusī cilts. Diloģijas “Zemes atjaunotāji” II d. (I – 1939). Publicēts laikrakstā “Brīvā Zeme”. A diloģijā – 1942, 1943, 1948, 1948, 1958, 1992, saīsināts 1972.
1939 Meža bērni. Diloģijas “Zemes atjaunotāji” I d. (II – 1939) Publicēts laikrakstā “Brīvā Zeme”, 1938. A diloģijā – 1942, 1943, 1948, 1948, 1958, 1992, saīsināts 1972.
1940 Melnais jātnieks. Triloģijas “Saderinātie” III d. (I – 1938; II – 1938) Publicēts laikrakstā “Latvijas Kareivis”. A 1949, 1961, 1991.
1941 Pārnākšana. Romāna fragments. Publicēts laikrakstā “Tēvija”, 116.-119. nr.

+7
0
Atbildēt

0

anrijs 17.11.2012. 13.48

Nesaprotu par ko komentētāju un “kinoļaužu” cepiens – nauda kas izdalīta nesamazina kino industrijai atvēlēto, tā ir papildus nauda industrijā no tā saucamā “deputātu fonda”, kas Latvijā ir jau tradīcija, kad veidojot budžetu Valdība paredz noteiktu summu, kuru deputātiem sadalīt savā starpā … skarbi varētu teikt tas ir valdības KUKULIS Saeimai, lai tā pieņem tās izstrādāto budžetu!!!

Drīzāk varētu protestēt pret šādu praksi, jo budžets būtu jāizstrādā Saeimai, bet valdībai tas tikai jārealizē (lēmējvara lemj – arī par līdzekļu piešķiršanu, bet izpildvara izpilda nolemto), taču Latvijā ir citādi – izpildvara saplāno (“klusā lemšana”) un Saeimai tikai iesniedz formālai apstiprināšanai, bet lai tā uzdotu mazāk jautājumus – iedodam kukuli par kuru tad šie lai plēšās !!!

Par kino – deputāti sadalīja šo valdības kukuli kā nu varēja, cits deputāts izlobēja kādas skolas remontu (drīz pašvaldību vēlēšanas, citād nebūs ar ko palielīties), cits izlobē daudz nelietdarīgākām lietām …. NA šajā gadījumā vismaz rīkojās Valstiski, nevis politiskās konjunktūras vadīti … t.i. naudu izdalīja divu grāmatu ekranizācijai (nevis konkrēto režisoru vai producentu atbalstam)!!!

Vienas grāmatās autors – Grīns būtu pelnījis daudz vairāk, jo Latvietības un Latvijas Valsts pamatos ielicis daudz vairāk kā lielākā daļa no kliedzējiem kopā ņemot…. arī savu dzīvību !!!

Taču pirmā doma pēc mūsu dienās uzrakstītās grāmatas Zīmogs Sarkanā Vaskā izlasīšanas – šī grāmata ir pelnījusi tikt ekranizētai (vēlams ne 60to-80to gadu gaudu stilā, bet patriotiskā, mākslinieciski, tehniski augstākajā kvalitātē)!!! tehniski gribētos mērķēt – “Avatars” līmenī!
Otrā doma – kur varētu ziedot, lai grāmata tiktu ekranizēta ?

Tapēc NA rīcība – tikai apsveicama, tagad tikai konkursa veidā labāko grāmatu ekranizācijai!

+9
-2
Atbildēt

4

    anrijs > anrijs 17.11.2012. 14.01

    Dzīve un radošā darbība

    Grīns Aleksandrs (īst.v. Jēkabs Grīns; 1895.15.VIII Biržu pag. Ziedos – 1941.25.XII Astrahaņā, PSRS) – rakstnieks. Jāņa Grīna brālis.
    Dzimis zemnieku ģimenē. Mācījies Mežgala pagastskolā (1904-06), Jēkabpils tirdzniecības skolā (1906-1910), beidzis Rūjienas proģimnāzijas pēdējo klasi (1911), K. Millera reālskolu Cēsīs (1914) un Alekseja karaskolas Maskavā saīsināto kursu (1915) ar praporščika (leitnanta) dienesta pakāpi. 1915. gada beigās nosūtīts uz Galīcijas fronti, kur pēc cīņām pret austriešiem apbalvots ar Sv. Staņislava III šķiras ordeni ar šķēpu un lenti. 1916. gada martā pārcelts uz latviešu strēlnieku rezerves pulku Tērbatā. Pabijis Rīgā un Smārdē, nonācis frontē Olaines un Ķekavas rajonā. 1917. gada jūlijā pie Grenču muižas smagi ievainots. 1918. gadā pēc ārstu komisijas lēmuma demobilizējies, bet rudenī iestājies Tērbatas universitātes Medicīnas fakultātē, 1919. gada martā mobilizēts Padomju Latvijas armijā. Oktobrī no tās pārbēdzis uz J. Baloža brigādes Jelgavas rotu, nozīmēts par virsleitnantu Cēsu pulka skolnieku 8. rotā, tad Latvijas armijas virspavēlnieka štābā par Rīgas kara cenzoru. Frontes laikā no Jēkaba kļuvis par Aleksandru (neoficiāli) drauga Aleksandra Plensnera ietekmē. 1919. gada rudenī atsācis medicīnas studijas LU. 1920. gadā sācis strādāt laikrakstā “Latvijas Kareivis” par redaktora vietnieku (līdz 1924. gadam) un Aizsardzības ministrijas tipogrāfijā. 1924. gada septembrī demobilizējies ar kapteiņa dienesta pakāpi. Bijis redaktors joku žurnālā “Vecpuisis”91925-26), laikrakstā “Rīgas Ziņas”(1925-26), “Brīvā Tēvija”(1926-27), “Latvis”(1927-29, arī kultūras nodaļas vadītājs), “Rīts”(1934-36), strādājis laikraksta “Brīvā Zeme” redakcijā (1933-38). 1937. gadā kļuvis par Latvijas Preses biedrības priekšnieka biedru (vietnieku). 1939. gadā atgriezies Latvijas armijā. Ienākot Sarkanajai armijai, Grīns iedalīts 24. teritoriālajā korpusā, tad pārskaitīts uz 613. artilērijas pulku. Ostroviešu nometnē (15 km no Litenes)1941. 16.VI arestēts, Rīgā pratināts, deportēts uz Astrahaņas cietumu, kur tiesāts, piespriežot nāvessodu. 25. XII spriedums izpildīts. Reabilitēts 1991. gada 18. martā. Apbalvots ar Triju Zvaigžņu ordeni (1934).
    Pirmā publikācija- raksts par Ziemassvētku kaujām un to varoņiem “Veļi” laikrakstā “Brīvā Zeme”1919. 25.XII, pirmais publicētais prozas darbs- “Iz leitnanta Vanaga dienasgrāmatas”(turpat, 19020. 1.I). Stāstu un noveļu krājumos “Krustneša gaitas”(1921), “Pieviltā vīra atriebšanās un citas noveles”(1922), “Septiņi un viens”(1926), “Likteņa varā”(1928), “Svētā Meinarda brīnumdarbs jeb Atpestītais velns”(1938) u.c. sižeti parasti risinās viduslaikos, arī Latvijā. Erudītas vēstures zināšanas Grīns mākslinieciski sapludina ar romantisku, leģendāru brīnumu pasauli, kam pāri pārklāj trauksmainu vīrišķības poēziju. Tas ir fantastiskais reālisms, kur dēkaini ļaudis un bezbailīgi karotāji saista lasītāju ar juteklisko gribu, vitalitāti, pirmatnības spēku. Stāstiem, novelēm, leģendām koncentrēta izteiksme, veiksmīga stilizācija, raksturu viengabalainība, izkopta, sulīga valoda. Grīns- izcilākais vēsturiskās noveles meistars latviešu literatūrā. Krājums “Klusie ciemiņi”(1935, Kultūras fonda godalga) veltīts latviešu strēlnieku piemiņai, tas rāda, cik dziļi latvietis ieaudzis savā zemē, cik pašaizliedzīgi par to cīnās.
    Vēsturiska tematika arī Grīna romānos, kur tēlota Kurzeme un Zemgale 17. un 18. gadsimtā. Lielu popularitāti Grīns guva jau ar pirmo romānu “Nameja gredzens”(1932, Kultūras fonda godalga) un īpaši ar romānu “Dvēseļu putenis”(1-3, 1933-34, Kultūras fonda godalga)- varoņteiksmu par latviešu strēlniekiem 1. pasaules karā no pirmo brīvprātīgo bataljonu dibināšanas līdz bermontiešu sakāvei Rīgas frontē. Romānā veidotas grandiozas kauju ainas, uzsvērta strēlnieku varonība, dzimtenes mīlestība, pašaizliedzība. Latviešu tautas lielo pārbaudījumu laiks satuvināts ar leģendu un teiksmu vīzijām, tā piešķirot vēstījumam lielumu, plašumu, monumentalitāti. Dēkaini tēlojumi par hercoga Jēkaba laikiem Kurzemē ir romānos “Tobago”(1934) un “Trīs vanagi”(1938). Diloģijā “Zemes atjaunotāji”(1939.g. 1. daļa “Meža bērni”, 2. daļa “Atdzimusī cilts”) ar zemnieku dzimtu tēlojumiem uzsvērts latviešu darba tikums, dzimtenes mīlestība, varonība un izdzīvošanas spēks. Zemnieks Gatis ir reāla persona- Klaucēnu Gatis, kas ap 1830. gadu ticis pie Grīnu uzvārda. Triloģijā “Saderinātie”(“Pelēkais jātnieks”, “Sarkanais jātnieks”, (abi 1938, Kultūras fonda godalga), “Melnais jātnieks” 1940) veltīta Ziemeļu karam, tajā darbojas vēsturiskas personas, spilgti atainoti zemnieka Kraukļu Jāņa pieredzējumi zviedru armijā. Romāns “Debesu sapnis”(periodikā 1935-36) grāmatā nav izdots.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    anrijs > anrijs 17.11.2012. 14.02

    Grīna romānu forma stingri veidota, tajā daudz latviešu etnogrāfijas, mitoloģijas, maģijas elementu, nereti nojaukta robeža starp reālo un ireālo. Latviskais meistarīgi sakausēts ar Eiropas vēstures notikumiem un reālām personām. Grīns publicējis 10 romānus, ar tiem kļūdams par latviešu vēsturiskā žanra nozīmīgāko izkopēju. Grīns bija pārliecināts, ka ikvienam cilvēkam, ikvienai tautai jāpazīst savi senči un sava vēsture, arī latviešiem.
    Sarakstījis stāstu bērniem “Jānītis debesīs”(grāmatā un teātrī 1936.g.), vēsturiskas lugas “Karoga meklētāji”(grāmatā un teātrī 1936, Kultūras fonda godalga)- par Kauguru dumpiniekiem, “Zemgales atmoda”(1937), “Andrejs Pumpurs un Lāčplēsis”, romānu par Sēlijas ļaudīm “Kalēja līgava”, laikmetīgu lugu “Tēvzeme”(visas grāmatā un teātrī 1938.g.), alegoriju “Dieva kokle”(teātrī 1938, teksts nav atrasts).
    Rediģējis darbus “Pasaules vēsture”(1-4, 1929-30), “Zeme un tautas”(1-4, 1929-31), “Kultūras un tikumu vēsture”(1-2, 1931), sastādījis “Varoņu grāmatu”(1935), sarakstījis grāmatu “Mustafa Kemals, jaunās Turcijas nodibinātājs”, “Vadoņi un politiķi”(abas 1935), “Trīs gadsimti un trīs vadoņi”(1937), “Kauju karalis Kārlis XII”(1939), vēstures grāmatu skolām. Tulkojis Ē. M. Remarka romānu “Rietumu frontē bez pārmaiņām”, L. Renna “Karš” (abi 1929) u.c. Periodikā publicētas recenzijas, literātu portreti, esejas, politiskus un publicistiskus rakstus, feļetonus ar parakstu Skribanovics (nereti ar E. Rirdāna karikatūrām).
    1995. gadā atklātas J. Strupuļa veidotās piemiņas plāksnes pie nama Rīgā, Baznīcas ielā 4a, kur Grīns dzīvoja līdz 1933. gadam un Grīna dzimtajās mājās Ziedos.

    Citi pseidonīmi: Dr. Skribanovics, Homo Grisenbergensis.
    Citi darbi:
    Kopoti raksti 3 sējumos (1939-40), daiļdarbi un raksti “Dvēseļu puteņi”(1-3, 1994-98, 12-13, 1995-97).

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > anrijs 17.11.2012. 14.55

    Grāmatu Drauga īpašnieks Rudzītis atmiņās raksta, ka, kaut arī Aleksandrs Grīns pieticīgi uzdevies par Pasaules vēstures redaktoru, viņš FAKTISKI to ir vienpersoniski uzrakstījis. Domāju, ka arī ŠODIEN ir zaudējis katrs, kam tās četri sējumi nav grāmatu plauktā.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    anrijs > anrijs 20.11.2012. 13.31

    Diemžēl ir tiki pirmie 3.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 16.11.2012. 22.19

Jautājums jau drīzāk brēkas cēlājiem. Kā – dēļ mūsu augsti godājamie mākslinieki – kino nozares speciālisti – režisori, scenāristi paši vēl līdz šim nav griezušies ar jau gatavu filmas scenāriju pie valdības, vai kas to naudu tur dala, ar lūgumu nofinansēt Dvēseļa puteņa ekranizāciju? Pārāk zemu? Nepietiek augstuma radošās domas lidojumam?:)

+12
-5
Atbildēt

2

    dro > buchamona 16.11.2012. 22.30

    rinķī apkārt. Nu, protams. Lūk, šeit jau daži izsakās,ka Dvēseļu putenis nav labākais latviešu autora darbs, kas sarakstīts par 1. pasaules karu, bet labāko kautrējas nosaukt:)

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 16.11.2012. 23.42

    ———
    Drīzumā nekautrēsies – , jo ne jau tikai ar vienu ”Tautības” ailītes izmešanu no jaunajām pasītēm aprobežosies EURO integratori. Spriežot pēc vēl kādas Atklātās vēstules, tad iecerēts vēl daudz kas ”patriotisma” līmeņa celšanai skolās:

    Atklāta vēstule Latvijas masu medijiem un izglītības ministram Robertam Ķīlim
    ‘(..)
    Mākslas priekšmetiem – mūzikai, vizuālajai mākslai – viena stunda nedēļā! Bez mākslas priekšmetiem nav iespējama vispusīgas personības izveide. Ar vienu stundu nedēļā nebūs iespējams pat radīt priekšstatu par kultūras norisēm gan Latvijā, gan Eiropā, kur nu vēl to padziļināti apgūt. (..)
    Esam pārliecināti, ka īstenojot šo IZM projektu, tiks iznīcinātas saknes Dziesmu svētku nepārtrauktībai un saglabāšanai, jo koncertu, kur 15 tūkstoši dalībnieku Mežaparka estrādē dzied tikai vienbalsīgi, nevarēs vairs saukt par Dziesmu svētkiem.’

    http://www.diena.lv/kd/atklata-vestule-latvijas-masu-medijiem-un-izglitibas-ministram-robertam-kilim-13976288

    0
    -5
    Atbildēt

    0

juhans 16.11.2012. 20.40

Taisot filmu, to ir iespējams “salaist dēlī” vismaz divējādi – izvēloties sliktu sižetu un pēc tam to slikti realizējot. Šajā gadījumā ir novērsta pirmā iespēja un vismaz tas ir liels pluss.

+8
-3
Atbildēt

0

reksa 16.11.2012. 20.31

Nu kāpēc IR publicē šīs muļķības?

“grauj filmu nozares attīstību”…

Var iedomāties, ka Latvijā ir filmu nozare…

Nosauciet kādu pēdējo 20 gadu filmu, kuŗu gribētos skatīties? Vai šādu ir daudz?

Nezinu, cik laba būs filma par Nameju, bet vismaz ideja ir cerīga.

Katrā ziņā – sliktāka par esošām nu gan nevar būt :)))

+9
-6
Atbildēt

0

Jānis Derkusovs 16.11.2012. 19.38

Bet lobisms ir pavisam pierasta un tiesiska prakse. Šitādā veidā jau gandrīz visām Latvijas skolām jumti ir likti un sporta zāles celtas. Uz budžeta likuma 2.lasījumu frakcijas vai individuāli deputāti sniedz priekšlikumus un tad ir tas savstarpējais tirgus,mēs tev to, bet tu balso atkal par šito. Un kino ļaudis putojas pilnīgi par velti, jo tam nav nekāda sakara ar kino finansējumu, kas tiek dalīts pēc speciālā likuma un MK noteikumiem, jo tas ir speciālais budžeta piešķīrums-vai nu šim īpašajam projektam, vai nevienam. Nevienam no kino cilvēkiem nekas nav atņemts.
Šeit gan ir runa par kultūras naudas sadalīšanas mehānismu, kuram arī es neuzticos…jo meždusabočiks. Un tagad ir uztraukums, ka nav pie sadalīšanas un lemšanas.Pēc principa, ja nav man, lai nav nevienam.
Bet drīz ir 100 gadi 1914-1918 gada notikumiem, vai tad nav pareizā reize taisīt filmu, nacionālo kino, par Mūžības skartajiem , par streļķiem? Latvijas valstij drīz 100 gadi. Ar ko sagaidīsim ? Ar vēl vienu Colku cool? Vai vajag…
Bet filmai ir jābūt mākslinieciski augstvērtīgai-ir jāspiež uz cilvēkiem nevis specefektiem. Jo tas tomēr ir dvēseļu putenis… Man divi vecvectēvi bija strēlnieki,es atbalstu šo NA iniciatīvu. Uzskatu par ļoti vajadzīgu un skaistu ieceri.

+17
-7
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > Jānis Derkusovs 16.11.2012. 20.17

    ——–
    Iecere ir skaista, bet sākotnējais izpildījums tāds dīvains. Varēja tak’ savus ‘spēles noteikumus’ ievērot – veikt konkrētu pasūtījumu, izsludināt konkursu, novērtēt iesniegtos scenārijus un tāmes. Vai tad tikai viena firma var patriotiskas filmas uzņemt?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    lauradrr > Jānis Derkusovs 17.11.2012. 10.08

    Vai variet paskaidrot ko nozīmē jūsu rakstā lietotais vārds “meždusabočiks”?
    Protu 5 svešvalodas bet šo vārdu neatpazīstu.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > Jānis Derkusovs 17.11.2012. 10.24

    Kļūda-izlaidu burtu. Gribēju -meždusaboičiks. Kas ir krievu slenga vārds , kas nozīmē darīšanas starp savējiem vai savējo starpā.
    Šai gadījumā naudas dalīšana starp savējiem. Tā Latvijā ir ļoti nopietna problēma ne tikai atkritumu biznesā, bet arī kultūras un mākslas projektos, praktiski visās nozarēs-literatūra, kino, vizuālās mākslas projekti , u.c.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Jānis Derkusovs 17.11.2012. 10.35

    KVAUKŠĶIS
    “Vai variet paskaidrot ko nozīmē jūsu rakstā lietotais vārds “meždusabočiks”?”

    Kad salasas Leontjevs, Moisejevs, Kobzons, Kirkorovs, Slesers un Zatlers.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

marmed 16.11.2012. 19.05

Sākumā ir jāatbild uz jautājumu, kādas emocijas būtu jāraisa valsts sponsorētam kino? Domāju būtu jāveicina tādas emocijas kuras šobrīd cilvēkiem pietrūkst un tas ir patriotisms ( kas laikam nepūtrūkst vienīgi VVF, sēžot lepnajā dzīvoklī). ASV depresijas laikā arī ražoja komēdijas, lai novēstu cilvēku domas no rūktās ikdienas. Latvijā cilvēkiem pietrūkst lepnu par savu valsti, un tātad tas ir jāveicina, un filmas ir viena no lietām, kas to veicina. Redzēju Kolka cool, nu piedodiet nebija nemaz tik cool, un nejau lamuvārdos tā vaina, sākumā skatījos ar lielu intresi, jo realitāte bija diezgan labi parādīta, bet sižets filmai vienkārši bija nekāds, nekāds storijs, aktierspēle arī nebija pati labāka. Redzēju arī Rīgas sargus, specefekti galīgi garām, toties storijs un aktierspēle bija laba! varbūt ja filma būtu par kādu citu valsti tād man nepatiktu, bet tā kā filma ir patriotiska noskatījos to ar interesi.
Un kas ir Kono nozares speciālisti Latvijā :D mums pat nav tādas nozares.
Tā kā malači NA, tā turpināt

+12
-7
Atbildēt

0

janis17 16.11.2012. 18.38

Daudzi ļaudis te runā muļķības! Nosauciet pāris “nepatriotiskas” filmas, ASV, krievu, vienalga…
Gandrīz viss kino pasaulē ir pietiekami patriotisks. Kāpēc mums jābūt speciāli nepatriotiskiem?
“Rīgas sargi” ir izcili naiva filma, bet padomājiet, ka tā radīta auditorijai 8+, jaunākā vecuma skolasbērniem. Noskaties to filmu un zini, kas ir Lāčplēša diena. Tas nav “augstas raudzes kino”, bet ziniet, tāds nav arī Sibīrijas bārddzinis un nav arī James Bond, bet cik tur ir īsta patriotisma!

+12
-7
Atbildēt

9

    mary75 > janis17 16.11.2012. 19.21

    Kurš strīdas, patriotiskas filmas, ja tās ir mākslinieciski augstvērtīgas, nav nekas slikts, bet, diezin vai šī būs tāda, un diezin vai tas patriotisms var būt galvenais kritērijs naudas piešķiršanai.

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 16.11.2012. 20.35

    Tie paši “Rīgas sargi” – teiksi nevajadzīga filma? Mans dēls un viņa draugi 7-8 gadu vecumā to redzēja, tad bija pavisam viekārši paskaidrot, kas ir bermonts, kas ir 11.novembris, kas ir atbrīvošanās cīņas. Nu nav tam kino jābūt absolūti precīzam, nu naivs tas ir, bet ļoti vajadzīgs.
    Vajadzīgs kino ir arī “Baiga vasara”, “Sapņu komanda”, “SrgtLAtgr”, “KC”,”Soviet Story”, latviešu kino vispār ir jāsaudzē.
    Saeima ar likumu var atbalstīt daudz ko, Pampāļu baznīcas jumtu, ceļu uz Bausku, bet ne uz Talsiem, filmu par dvēseli un 1. pasaules karu. Saeima nav ierēdņi, kas var iebīdīt savējiem kādu kumosu, tas pēc definīcijas īsti nav iespējams, jo, ja Saeimas vairākums nobalso, tas jau ir likums.
    Ja politiskais kompromiss uzskata, ka ir jāatbalsta ideja (filma, demogrāfija, pensionāri) X, tad ir stulbi to pārmest vienai no koalīcijas partijām.

    +13
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > janis17 17.11.2012. 09.43

    Ja reiz tiešām grib taisīt tās patriotiskās filmas, tad jādara, kā Saakašvili – jāiedod nauda vismaz pāris miljoni, jānoalgo Holivudas aktieri un režisori, un tad jāuztaisa kārtīga filma, par 25t. nav iespējams to izdarīt.
    Un tad tāda, iespējams, sevi pat atpelnītu, kā tā Gruzijas filma par to kariņu ar Krieviju, aizmirsu nosaukumu.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    oktaavs > janis17 17.11.2012. 10.29

    Šaubos, vai to filmu apmaksāja pati Gruzija, bet tas nav tik svarīgi.
    Galvenais, ka mūsu “patriotiem” vajag savu reklāmas ķinīti par valsts naudu un pirmsvēlešanu troksni.
    Par 25 t.k. var uztaisīt diezgan labu dokumentālo filmu priekš TV, nevis mākslas kino. Par tādu naudu visu kino grupu var knapi pabarot.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 17.11.2012. 13.03

    Dzeri, tu ar savu māti ar gribētu pelnīt? Nu ne visam ir jāpelna.
    Piemēram, ozols manā pļavā ne vella nav nopelnījis.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > janis17 17.11.2012. 13.04

    Dzeri, tos 25 000 iedeva nākamajam gadam. Pēc tam, droši vien, ja reklāmrullītis un pabeigtais scenārijs tiks akceptēts, dos vēl. Kas tev teica, ka filmai jābūt gatavai nākamgad uz Ziemassvētkiem? Pilnmetrāžas mākslas filmas netaisa pa dažiem mēnešiem. Kā tev patīk reizēm tēlot muļķi.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 17.11.2012. 14.21

    Kāpēc tēlot?

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > janis17 17.11.2012. 21.51

    Vai, cik asprātīgi, aivarsk!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 18.11.2012. 22.37

    Dzeri, piedod! Šodien svētki. Lūdzu nebūsim divkosīgi!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Rinalds Āriņš 16.11.2012. 17.44

Pretēji karstgalvim J.Iesalniekam, NA rindās ar daudz nosvērtāku nostāju pozitīvi izceļās NA Saeimas deputāts Dāvis Stalts, kurs laikam ir arī diskusiju rosinātājs par Nacionālā kino lomu un vietu LV.

Vēlos norādīt uz šo Dāvja Stalta viedokli tviterī, ko viņš pauda ceturtdienas vakarā budžeta pieņemšanas maratona laikā:

Dāvis Stalts @Stalts
Pēc NA ierosinājuma tika atbalstīts kino Nacionālais pasūtījums 25tūkst. Ceru, ka paliek spēka vienošanās, ka tas nav konkrētam projektam.
3:04 PM – 15 Nov 12

Ivo Leitāns @ivchix
@Stalts NA priekšlikumā ierakstīts konkrēts projekts
3:49 PM – 15 Nov 12

Dāvis Stalts @Stalts
@ivchix es ļoti ceru, ka tas ir kāds pārpratums
4:16 PM – 15 Nov 12

Nu redzēsim un gaidīsim atšķetināšanu un skaidrojumu, kurš ko ir atbalstījis, ierakstījis un pārpratis.

+12
-4
Atbildēt

5

    Kristīne > Rinalds Āriņš 16.11.2012. 18.27

    Iesalnieks vien pajauns, tāpēc melnbalts – kā Jēzus (Mt. 12:30).

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > Rinalds Āriņš 16.11.2012. 18.31

    Ka Iesalnieks un Co ir “jauni, un tāpēc nepieredzējuši, un tāpēc dara muļķības”, runā jau nez cik gadus.
    Un, ja cilvēki nespēj paaugties, un paliek “mūžīgi jauni” ar attiecīgu spriestspēju, to nesauc par jaunību, bet par infantilitāti.

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Rinalds Āriņš 16.11.2012. 19.35

    Nav tur tik milzīgs tas Co. Sk. kaut Dzintaru – šams ir kļuvis būtiski prātīgāks. Par Iesalnieku – tiesa, 28 gadi nav pavisam maz, likās, ka ir mazāk.
    ===
    Kopumā gan visvairāk nepatīk šamā izmantotā Lemberga retorika. Tāda netieša norāde uz piederību klubiņam.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Rinalds Āriņš 16.11.2012. 22.12

    dzeris49
    Kadas tik perles nenak no organisma – krievmila, kam infantilisms nemanami partapis vecuma marasma?

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    Rinalds Āriņš > Rinalds Āriņš 27.11.2012. 23.48

    Pagaidām noslēdzot šo epopeju, nupat mans tvīts:

    Bet prieks, ka NA ir arī “normālāki” deputāti. Stalts atmaskojoši arī par NA iekšējo klimatu: http://delfi.lv/a/42858222

    Pagāja labs laiks (>10 dienas), bet tomēr Dāvis pastāsta, ka nebija nekāds pārpratums, bet viņu “savējie” NA acīmredzot “apčakarēja”… Nu nebija nekāds “pārpratums”. Būs viņam cerams mācība…

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 16.11.2012. 16.42

A mēs grib film par Roza Luksemburg i Ždanok!

+13
-10
Atbildēt

9

    oktaavs > dro 17.11.2012. 09.49

    Jūs, ” patrioti”, viens otram plusus bakstāt pat par visbezjēdzīgāko tekstu ? Galvenais, ka tik savējais ?

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 15.44

    Ir izņēmumi, kā Haris, Ino, Aivarsk, kas liek plusiņus arī “pretējai nometnei”, Haris vienmēr vadās pēc sava pasaules uzskata, kas viņām ir stabili izveidojies, Ino un Aivrsk bieži reaģē pārāk emocionāli, bet, arī vadoties no komentāra satura, pats par sevi, RA, kurš vienmēr visu labi nopamato, bet, pārsvarā, šeit notiek taisni tā, man tāda sajūta, ka citi tos komentārus pat nelasa, bet, vadās pēc nika.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 17.11.2012. 16.38

    Es domāju, ka vairums nedomājošo ir starp apmaksātajiem – nulle, edge, super eye utt.
    Daudzi ir tik iestiguši savā maldu purvā, ka vispār neredz argumentus – mauc tik. Es desmitiem reižu esmu mēģinājis Dzeri49 pārliecināt par divkosības nepieļaujamību, bet nu neizdodās – kas ļauts Izraelai, tas Latvijai tabu. Nu nevar tā. Caur caurēm naids un apsaukāšanās par vienu politisku spēku, bet, kad sāk runāt konkrēti, tad izrādās, ka 60% no cilvēkiem tajā partijā Dzeris uzskata par saviem domubiedriem, vai vismaz apgalvo, ka ciena. Tad kur rodās tie mēsli? Tāpēc, ka parādnieks nepatīk?
    Daudzi var nepatikt, bet, ja pat lembergs sacītu, ka 2×2=4, tad es neteiktu, ka TĀPĒC viņš ir muļķis un ka tāpēc 2×2 noteikti nav 4, jo tas varētu būt izdevīgi lembergam.
    To daudzi nesaprot. Dzeris saka – neviens jau nav pret patriotisku kino, bet tas ir NA populisms! Tas nekas, ka rp un v arī par to pašu balsoja, tas nekas.
    Vēlaties būt uzklausīti un saprasti arī no “citādi domājošajiem” – atmetiet divkosību!!!

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 17.12

    “…kas ļauts Izraelai, tas Latvijai tabu”.
    ———————————
    Un ko tu ar to gribi pateikt, kas, vispār kopējs Izraelai un Latvijai, un ko tiešu dara tā Izraela, kas būtu jādara arī Latvijai?
    Mūs te kāds apšauda ar raķetēm, mums te spridzina diskotēkas, mēs te esam naidīgu valstu ielenkumā, kuras apgalvo, ka mūsu valstij nav tiesības pastāvēt?
    Kas tevi tik briesmīgi apdraud, ka tev visur rādās ienaidnieki, un tu Latviju salīdzini ar Izraelu?
    Tie krievvalodīgie pilsoņi un nepilsoņi, un, dabiski, arī latvieši, kas neatbalsta to jūsu NA un kuru politiskie uzskati atšķiras no tavējiem?
    Nu viņi te ir un būs, laiks jau tā ka būtu pie tā pierast un beigt celt to histēriju.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > dro 17.11.2012. 18.56

    dzeris49.Kas tevi tik briesmīgi apdraud, ka tev visur rādās ienaidnieki, un tu Latviju salīdzini ar Izraelu?
    Tie krievvalodīgie pilsoņi un nepilsoņi, un, dabiski, arī latvieši, kas neatbalsta to jūsu NA un kuru politiskie uzskati atšķiras no tavējiem?
    Nu viņi te ir un būs, laiks jau tā ka būtu pie tā pierast un beigt celt to histēriju.
    ___________________
    Tiem, kuri tēlo īpaši stulbus, jāatkārto, ka mūs apdraud Krievija ar tās 5. kolonu, kuras muļķības diendienā tiražē SC centra Štirlics dzeris /jautājums_4/, ka Izraēlā muslimi dzīvo vairāk par tūkstots gadiem atškirībā no Latvijas, kur kolonisti ievākušies pirms 70 gadiem un pēc starptautiskām normām tiem bija jāizvācās reizē ar okupācijas karaspēku. Tagad dzegužu tiesību pārstāvji pieprasa 2. valsts valodu un pilsonību. Tikai ezim un tādam, kas katrā otrā teikumā piesauc Eiropas vērtības, to grūti apjēgt.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 17.11.2012. 20.59

    dzeri
    http://www.apollo.lv/zinas/aptauja-parada-cik-liels-ienaidnieks-krievijai-ir-latvija/491908
    http://www.db.lv/pasaule/krievijas-eksperti-baltijas-valstis-krievijas-ienaidnieku-piecinieka-243812
    http://liia.lv/lv/blogs/russian-new-military-doctrine-and-its-impact-on-th/
    http://www.diena.lv/sabiedriba/arvalstis/nato-generalsekretars-jauna-krievijas-militara-doktrina-neatspogulo-realitati-717251

    lno
    Nav jau nevienas citas Eiropas valsts bez mums un Igaunijas mazākā mērā, kur nebūtu realizēta dekolonizācija. Ne jau Eiropa mums liedza pielikt pie vietas okupantus, mūsu pašu “kompromisu māksla”, diemžēl mūsu atļauju te palikt un piekāpšanos viņi saprata un saprot, kā vājuma pazīmi!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    oktaavs > dro 18.11.2012. 10.15

    dzeris49
    Par dažām personām var piekrist, bet biedē zombiji – politiķu dievinātāji. Vienalga, “patrioti”, “zemnieki” vai SC šovinisti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    oktaavs > dro 18.11.2012. 10.27

    dzeris49
    mēs te esam naidīgu valstu ielenkumā, kuras apgalvo, ka mūsu valstij nav tiesības pastāvēt?
    ———————————————-
    Tu no gultas neveiksmīgi izkriti ? Mēs neesam ielenkumā ,bet pietiek ar vienu, pietiekami lielu totalitāru valsti, kas visādos veidos to liek noprast.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 18.11.2012. 13.23

    west
    Pievers vairak uzmanibu fanatiskiem ZP faniem, kuri gatavi visus latviesus pamest zem Zatlera sagatavotiem krievu tankiem!!!!!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

buchamona 16.11.2012. 16.38

Latvijā ir spēkā Latvijas Filmu likums un Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kritērijus, kā publiskais finansējums nozarei sadalāms +++ šī gada budžeta prioritātes:integrācija un kultūras ilgtspēja un tādēļ ir pilnīgi loģiski, ka nauda tiek piešķirta A.Grīna romāna ekranizācijai ” Dvēseļu putenis”. Kā – pēc? Tie, kuri šo romānu ir lasījuši,sapratīs – kāpēc. Tie, kuriem vēl līdz pat šim brīdim nav bijis laika izlasīt :) – tādiem arī šī filma būs domāta. Ja Latvijā Filmu likums neļauj piešķirt līdzekļus Dvēseļu puteņa ekranizācijai, tad šis likums ir jālabo.
Ja runājam par mākslu :) Tad mākslai, kuru rada mākslai, ir jāmeklē atbalsts pie mecenātiem :)

+14
-14
Atbildēt

11

    oktaavs > buchamona 16.11.2012. 17.12

    Negribu, lai valsts man mēģina iesmērēt ideoloģiju, pat vispareizāko.
    Gribu pasaules līmeņa filmu par milestību. Jā, tādu vienkaršu ķinīti, bet ticamu, bet pasaules līmeņa.

    +7
    -11
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 16.11.2012. 17.37

    west. pameklē netā un skaties. Es nezinu, kāda iznāks filma, bet Dvēseļu putenis ir labs romāns, droši vien, labākais, ko A. Grīns ir uzrakstījis, bet, ja par ideoloģiju, tad nav romāna bez ideoloģijas. Pat haikai sava ideoloģija :) Un šitā augstprātība, kuru Tu te demonstrē :) Varbūt izlasi vispirms grāmatu :)

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 16.11.2012. 17.56

    @riņķī apkārt
    Labākais ko Grīns uzrakstījis varētu būt, bet ne tuvu tam, kas latviešu literatūrā pieejams. Varu tikai atgādināt, ka 1.pasaules karš jau labu laiku nav modē.

    +6
    -14
    Atbildēt

    0

    oktaavs > buchamona 16.11.2012. 17.58

    riņķī apkārt
    Ja augstprātība ir nesaderība ar jūsu (pats zini) uzskatiem, tad – jā.
    Ne jau visi ir nacionālisti šajā valstī (tas nav lamuvārds). Kad apjēgsiet, ka mēs visi esam latvieši un mums jāturas kopā, lai citi neaprij un neiznīcina, tad saturīgi parunāsim.
    (Skaties uz ebrejiem. Ceru, ka viņu vēsturi nevajadzēs sīki atstāstīt :)

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 16.11.2012. 18.10

    Nasing spešal! +++ 1.pasaules karš jau labu laiku nav modē. :) Nu slikti, ka vairs nav modē :) Tad, salīdzinot ar citām kultūras tautām, kurām savas tautas vēstures spilgtākie brīži vienmēr būs modē, latvieši iet uz leju.

    +15
    -7
    Atbildēt

    0

    Kristīne > buchamona 16.11.2012. 18.30

    ” 1.pasaules karš jau labu laiku nav modē”
    ===
    Jātaisa filma par sumpurņiem, vellatām un boriem.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 16.11.2012. 21.56

    west
    “Negribu, lai valsts man mēģina iesmērēt ideoloģiju, pat vispareizāko.
    Gribu pasaules līmeņa filmu par milestību.”

    Valstij ir jabut savai ideologijai, savadak ta pilniba nonaks smirdosu fasistu izdzimtenu un pederastu vara, ka iecerejusi dzeri, vikmani, nulles un citi latviesu nideji.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 16.11.2012. 22.03

    Nasing spešal!
    “Varu tikai atgādināt, ka 1.pasaules karš jau labu laiku nav modē.”

    No pirma pasaules kara, kas krievam bija tik pat apkaunojoss ka otrais, varonsagu neizdevas uzcept.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 16.11.2012. 22.07

    west
    “(Skaties uz ebrejiem. Ceru, ka viņu vēsturi nevajadzēs sīki atstāstīt :”

    Ja, zidi savejos nekad nenoniecina un svesos neizcel, ka viens otrs, kurs par latvieti uzdodas.
    No viniem ne tikai Vienotibas puskoka leceji, ari NA varetu nacionalismu pamacities.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Ojārs > buchamona 16.11.2012. 22.22

    NS: 1.pasaules karš jau labu laiku nav modē.
    ——–
    Labi, ka vismaz Purvciema urlas ir modē.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    lauma krišāne > buchamona 17.11.2012. 15.04

    Nostājies pie spoguļa, paņem vienā rokā, pats zini, ko, otrā telefonu un nofilmē. Būs pasaules filma par mīlestību, jo tagad tādu filmu pilna pasaule.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Sanšains 16.11.2012. 16.29

Nez, kas paliek pāri no personības, ja dzīvo apmēram ar šādu filmu diētu: “Kolka Cool”, “Ļuģi tam”, “Riebums” (Karapetjana diplomdarbs), “Dokumentālists”, “Tārps”, “Bet stunda nāk”, “Ģimenes lietas”?
Protams, ja uzsākot diētu, ir personība.:)

Klāt vēl varētu piemest kādu Tarantino estētikā uzceptu asiņu recekli un krievu “Bumer”.:):)

+16
-13
Atbildēt

9

    aldis_grunde > Sanšains 16.11.2012. 16.38

    Ja cilvēks strādātu uzņēmumā, kas taisa zivju konservus, tad ko – viņam būtu jādzīvo no zivju konservu diētas?

    Un paldies veselajam saprātam, ka kāds mums vēl nemēģina noteikt obligāti noskatāmās filmas! Vismaz visiem nav tādas domās, ka ar kinofilmām var ietekmēt personību…

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 16.11.2012. 16.52

    tvvērotājs –

    Es jau nu nepavisam nesludinu kādu nabadzīgu, vienveidīgu diētu. Bet nevaru vien nobrīnīties, cik kaismīgi atkal un atkal daži intelektuāļi aizstāv tieši tās atbaidošākās filmas. Gluži vai rodas aizdomas par “diētas” esamību.:)

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 16.11.2012. 16.59

    tvvērotājs:
    Vismaz visiem nav tādas domās, ka ar kinofilmām var ietekmēt personību…
    ==================================
    Varbūt Jums taisnība. Varbūt filmas neko ietekmēt nevar – varbūt ļaudis jau tādi ir piedzimuši un tikai izvēlas sev tīkamās, atbilstošās filmas.:)

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Sanšains 16.11.2012. 17.00

    “Bet stunda nāk” ir izcils stāsts.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 16.11.2012. 17.47

    Par “Bet stunda nāk” man joprojām nav skaidrs, vai filmas varoņi apzinājās, kā viņi tiks portretēti un paši piespēlēja, vai arī ne, un Poškus kopā ar nullēm to izmanto, lai ciniski un aizgūtnēm ieņirgtu par šiem mentāli mazliet “primitīvajiem” ļaudīm.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Sanšains 16.11.2012. 18.34

    ” ciniski un aizgūtnēm ieņirgtu par šiem mentāli mazliet “primitīvajiem” ļaudīm”
    ===
    Attieksme jau laikam bija atstāta paša skatītāja ziņā. Tev ir šāda, citiem – cita.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > Sanšains 16.11.2012. 20.46

    tvvērotājs – visur pasaulē, kur vien ir likvidēts analfabētisms ir OBLIGĀTĀ literatūra un arī obligātais kino, teātris, opera utt.
    Normāla cilvēka personību tas ietekmē jau vēl mātes miesās.
    Bet par tādiem, kas nav ietekmējušies saka – mucā audzis, pa spundi barots!

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Sanšains 16.11.2012. 22.16

    “Kolka Cool”, “Ļuģi tam”, “Riebums” (Karapetjana diplomdarbs),
    ——–
    Feins saraksts. Ja Latvija uz Oskaru :) izvirza filmu krievu valodā, tad vai ir vērts sašust par Rudņeva atteikšanos runāt latviski, vai par to, ka Latvijas futbola nacionālo komandu Šveices stadionā piesaka krieviski. Mēs jau paši to pieļaujam.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 17.11.2012. 17.04

    Kristaps Freimanis:
    Attieksme jau laikam bija atstāta paša skatītāja ziņā. Tev ir šāda, citiem – cita.
    ===================================
    Manuprāt, tos filmas varoņus ar komiķi Mērfiju un Sandleru salīdzināja “nulle”, nevis es. Savukārt fakts, ka viņi bija, maigi sakot, mazliet dīvaini, nav noliedzams, un tātad nav arī attieksmes jautājums.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

lindapastare 16.11.2012. 16.14

Ja valstij vajag (un es piekrītu, ka vajag) patriotiskas filmas, tad ir jātaisa konkrēts valsts pasūtījums normālā konkursa kārtībā. Nav pieļaujams, ka caur vienu partiju konkrēta ļaužu grupa var izsist cauri ļoti konkrētu projektu. Var lobēt un sist cauri ideju par patriotiskas filmas nepieciešamību, kā rezultātā taptu konkurss, kur tad šī ļaužu grupa var piedalīties kā viens no pretendentiem. Ja jau būs vislabākie, tad arī uzvarēs.

+11
-5
Atbildēt

1

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > lindapastare 16.11.2012. 22.13

    yopcix Ja valstij vajag (un es piekrītu, ka vajag) patriotiskas filmas, tad ir jātaisa konkrēts valsts pasūtījums normālā konkursa kārtībā. Nav pieļaujams, ka caur vienu partiju konkrēta ļaužu grupa var izsist cauri ļoti konkrētu projektu.
    _______________________
    Vajadzētu izlasīt rakstu, ne tikai virsrakstu:
    Vakar Saeimā pieņemtajā 2013.gada budžetā ir ticis atbalstīts nacionālās apvienības “Visu Latvijai”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK (VL-TB/LNNK) priekšlikums piešķirt 25 000 latu filmas “Dvēseļu putenis” projektam.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

Sanšains 16.11.2012. 16.12

Muļķīga situācija. Pilnīgi piekrītu, ka būtu jārespektē pašu izveidota sistēma, kas piešķir naudu filmām.

Bet, ja šī sistēma atbalsta necerīgo deģenerātu portretējumus “Kolka Cool” un “Ļuģi tam”, un kopā ar Krievijas ministriju (!!) arī “Golfa straume zem leduskalna”, kas Latviju “Oskaram”:):) pārstāv krieviski, tad man šī sistēma šķiet nekavējoties likvidējama.

Starp citu, Kristīne Matīsa vēl šogad sevi ir dēvējusi par “Golfa straumes” VEIDOTĀJU PĀRSTĀVI. http://www.diena.lv/kd/kino/par-filmu-golfa-straume-zem-leduskalna-kannas-noslegts-izplatisanas-ligums-13949242 Tātad arī Jevgeņija Paškeviča pārstāve, kurš pazīstams ar to, ka principā nerunā latviski, un pat “Kristapu” saņemot, verdziskajiem bauriem atmeta vien tiem pienākošos “Spasiba”.
Pretīgi.

+20
-14
Atbildēt

4

    lindapastare > Sanšains 16.11.2012. 16.17

    Viena lieta ir vispār atbalstīt kino ar konkrētu finansējuma apjomu – tur ir vieta arī visādiem jocīgiem projektiem u.t.t. Savukārt, ja valstij pašai ir kāda nojausma par to, ko grib sasniegt ar kino finansēšanu, tad tas ir jāliek iekšā naudas piešķiršanas nosacījumos. Jebkurā gadījumā – ja vaina ir sistēmā, tad tā ir jāmaina, nevis jātaisa izņēmumi. Bet uzreiz likvidēt… nu tak ar galvu jādraudzējas!

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 16.11.2012. 16.19

    yopcix –

    Jā, protams, biju domājis, ka JĀMAINA, nevis jālikvidē tādā nozīmē, ka būtu jāpārtrauc valsts atbalsts filmu veidošanai.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Sanšains 16.11.2012. 16.23

    Nu redz – ja NA piedāvātu sabiedrībai pieņemamas izmaiņas kino naudas sadalē – problēmu nebūtu. Ja nu vienīgi Dzerim :)
    Bet taisīt šādus izņēmumus ir vismaz nekorekti. Var būt izņēmums, bet tikai ar atsevišķu konkursu.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 16.11.2012. 16.40

    Haris..Starp citu, Kristīne Matīsa esot “Golfa straumes” VEIDOTĀJU PĀRSTĀVE.
    ___________________________
    Nu tad nav pārsteigumu par dzeru un vikmaņu sašutumu?:)

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

oktaavs 16.11.2012. 16.07

Nekādi kritēriji nespēj garantēt kvalitatīvu gala rezultātu. Pat pieredzējuši profesionāļi ir spējīgi uzražot nebaudāmu draņķi, bet kāds jaunais talants var uzfilmēt lielisku kino. Un otrādi, protams.
Tāpēc vienīgais godīgais risinājums mūsu apstākļos ir finansējuma loterija.
Ja izdosies laba filma – o.k. Ja nē – jānoraksta zaudējumos. Vēl jo vairāk, ka mūsu valsts to lieliski prot.
Ja gribam nacionālo kino kā tādu, tad nāksies maksāt. Ja nē – rīsim ar acīm tikai Holivudas fastfūdu.
Starp citu – var publicēt scenārijus un veikt aptauju tautā, kurus tā grib redzēt uz ekrāna. Apakšā gan lieliem burtiem jāuzraksta, ka šai filmai, iespējams, Oskars nebūs garantēts.
p.s.
Lai patrotiskos gabalus fnasē “patrioti”. Kas traucē ? Vēl jo vairāk tāpēc, ka daudziem šis jēdziens nozīmē pavisam kaut ko citu.

+5
-10
Atbildēt

10

    Sanšains > oktaavs 16.11.2012. 16.37

    Bet kāpēc gan drīzāk tieši attiecīgajiem “intelektuāļiem” no SAVAS KABATAS nefinansēt gan “Ļuģi tam”, gan “Kolka Cool”?

    +14
    -12
    Atbildēt

    0

    oktaavs > oktaavs 16.11.2012. 16.45

    Politiķu un “intelektuāļu” sponsorēts kino nav gluži viens un tas pats. Ceru, ka nav jāpaskaidro – kapēc.

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    Kristīne > oktaavs 16.11.2012. 18.23

    “Pat pieredzējuši profesionāļi ir spējīgi uzražot nebaudāmu draņķi, bet kāds jaunais talants var uzfilmēt lielisku kino”
    ===
    Tā jau gluži nav. Profi parasti zemāk par noteiktu latiņu nekrīt.

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    janis17 > oktaavs 17.11.2012. 00.35

    Nulle, par tavu naudu jau ušakovs vizina pensionārus!

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    garausiitis > oktaavs 17.11.2012. 00.36

    nulle – pilnīgi nevainīgs sapnis – biju iemaldījies nejauši NA birojā – naudu nes vecie dinozauri no TB/LNNK , jaunie no VL taisa PR un “dirš” uz galvas vecajiem … :) :) :)

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > oktaavs 17.11.2012. 10.26

    klusais> nulle…. jaunie no VL taisa PR un “dirš” uz galvas vecajiem…
    __________________
    TIk šausmīgu sapni pārdzīvot bez sekām var tikai, jūtot uzticama domubiedra plecu. Vai no viņa iemācījies arī tik gleznaini izteikties?:)

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    garausiitis > oktaavs 17.11.2012. 12.20

    lno – izteiksmes līdzekļus pārņēmu no viena mana paziņas , kas pavasarī balotēsies no VL saraksta :)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > oktaavs 17.11.2012. 12.36

    klusais. Ta jau gan. Vai bieži redzi savus paziņas šādās situācijās, jeb tas saistīts tikai ar paša kuņģa darbību?:)

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    garausiitis > oktaavs 17.11.2012. 13.12

    lno – ko piesējies vārdam? Redzēji tak , ka pēdiņās :) Un galvenais ,ka nesaprati ,kas ar to bija domāts :)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > oktaavs 17.11.2012. 18.14

    klusais. Labi, piedod. Pabraukāju pa Jūrmalu un nīgrums noplaka:)

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

dro 16.11.2012. 15.36

Atbalstu Dvēseļu puteņa finansēšanu un lepojos, ka esmu “naciķis”:)

+27
-19
Atbildēt

33

    Kristīne > dro 16.11.2012. 16.00

    Nav jau ne vainas grāmatai, filmas kvalitāte gan ir atkarīga no ļoti daudziem faktoriem. Īpaši negribētos redzēt kādu Graubas lubeņgabalu ar apzinātām atkāpēm no faktiem, lai tik sanāktu it kā labāks stāsts.

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > dro 16.11.2012. 16.03

    kristaps_freimanis. Protams, nav garantija, ka filma noteikti būs lieliska, bet kurai filmai ir?:)

    +17
    -8
    Atbildēt

    0

    Ojārs > dro 16.11.2012. 16.07

    lai tik sanāktu it kā labāks stāsts
    —-
    problēma tik tāda, ka labāks stāsts viņam nesanāk. Pa TV jau rāda “Sapņu komandas” reklāmas rullīti – atklāti sakot – bail to filmu skatīties.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    Kristīne > dro 16.11.2012. 16.54

    “Protams, nav garantija, ka filma noteikti būs lieliska”
    ===
    Ja pareizi saprotu, NA ir vēlme uz Grīna 120 uzcept filmu (“DP”), šamie ir sarunājuši vienu čomaku un iešķiebuši šim 25K LVL. Nav īsti jauki.

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    Kristīne > dro 16.11.2012. 16.59

    Ir gan forša tendence parādījusies ar nacionālās mitoloģijas veidošanu. Būs 2 filmas par Nameju. Lauciņš gan nav ļoti plašs, bet varoņfilmu žanrā ir, kur izvērsties (Zemes atjaunotāji, Pelēko baronu senči u. tml.).

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > dro 16.11.2012. 17.51

    @Ino
    Lai uzfilmētu normāli Dvēseļu puteni vajag minimums pāris miljonus… vai tas ir tā vērts? Varbūt to naudu novirzīt labai dokumentālai filmai par vēsturi KONKURSA kārtībā? Šņores “Padomju stāsts” ir labs piemērs, ka ar mazu budžetu var radīt labu dokumentālo kino, ko spēj novērtēt arī ārvalstīs.

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 16.11.2012. 19.14

    Ino – toties ir garantija, ka filma būs mēsls, un to naudu “sazāģēs”, pat, ja ne, nereāli par tādu naudu uztaisīt ko normālu.
    Nu, ja nu VL paši raksta scenāriju un filmējas galvenajās lomās, un paši arī vērtē.

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 16.11.2012. 22.54

    Dzeri! Atgādināšu, ka arī rp par šo filmu naudu ir nobalsojusi PILNĀ SASTĀVĀ!!!

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 16.11.2012. 23.31

    Un ko tas maina?

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > dro 16.11.2012. 23.44

    dzeris49. Tevi sagaida jauni sarūgtinājumi, jo Vienotība gandrīz pilnā sastāvā arī nobalsojusi par pasu likumprojekta atgriešanu komisijās.http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=366074:tautba-pass-otrais-minjums&Itemid=436

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 09.49

    Un kādi man tur sarūgtinājumi?
    Kaut uz pieres sev uzraksti, ka esi latvietis, ja bez tā ieraksta to nezini, man nekādi sarūgtinājumi.
    Tāpēc jau mēs esam, kur esam, un igauņi ir, kur viņi ir, ka tie ierakstu pasē neuzskata par svarīgu, viņi tāpat zina, ka viņi ir igauņi, bet, arī eiropieši, latvieši aiz sava mazvērtības kompleksa bez tā nevar, jo uzskata sevi tikai par latviešiem, bet, ne par eiropiešiem.
    Un viņiem nav tāda lētu populistu NA, kas velk uz leju visas koalīcijas līmeni, un tie pārējie spiesti šiem populistiem pielāgoties.

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > dro 17.11.2012. 10.59

    dzeri49. Es tevi apskaužu – tu vienmēr atrodies progresīvās cilvēces avangardā – agrāk kopā ar laikmeta prātu, godu un sirdsapziņu, tagad ar tiem, kuriem Dzimtene, tauta, ģimene ir centa vērtībā. Nav svarīgi vai tas ir ivans, njepomnjaščij rodstva, džordžs vai fricis, vēl tikai jāatrod latviešu valodā vārdiņš atbilstošs krievu ono, tad beidzot tiks nodibināta vispasaules laimes valsts:)

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 11.35

    Un kur tu atradi manos komentāros ko pret Dzimteni, tautu, un ģimeni?
    Igauņi, tāpat, kā visa ES, sen atteikušies no tāda ieraksta, tātad, viņi visi atteikušies no Dzimtenes, tautas un ģimenes?

    Nē, Ino, latviešiem tie simboli vienmēr bijuši svarīgāki par reāliem darbiem, un viss tvaiks aizgāja svilpē, kamēr igauņiem kustībā, uz to spekulēja visas “patriotiskās” partijas, kuras visas, kā viens, piederēja Lembergam, tagad to pašu dara NA, un jums mute vaļā un lielie prieki.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 11.44

    Dzeri
    Kāpēc Tev uz Igauniju nepārvākties? Kā saprotu tava sapņu zeme…
    Un kura tad ir Tava partija? SC, vai ne?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 12.07

    jautājums – kā savādāk, visi, kam “sapņu partija” nav NA, un politiķa ideāls nav Iesalnieks, balso par SC.
    Un tiem visiem derēja kaut kur “aizvākties”, vai “pārvākties”, lai te paliek tikai NA elektorāts ar saviem “vadoņiem”, un tad jums te iestāsies pilna laime.
    “Augsta” līmeņa komentārs, uzreiz mana NA atbalstītāju.

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 12.26

    Kāpēc kaut kur? Uz Igauniju! Tu taču pats apgalvo, ka tur feini? Ko Tu te mocies?
    Un tiešām neesi SC? Tad jau PCTVL vai lindermanieši…
    Tu domā, ka esi šausmīgi gudrs un izmanīgs sabiedriskās domas veidotājs, mēģinot sakūdīt un sanaidot latviešus savā starpā? Vecīt, Tu sevi pārvērtē…Smagi!
    Vienīgais, kas lien ārā no taviem komentāriem, ir pataloģisks naids pret latvisko. Štirlics atradies…

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > dro 17.11.2012. 12.29

    dzeris49. Jautājums NA karsējs? Nu tie tiešām slima suņa murgi:)

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > dro 17.11.2012. 12.30

    jautājums_4. Perfekti! Maiss ar žetoniem:) Manuprāt dzeri jau sen var ierindot blakus edžum, kurš atšķirībā no dzera tomēr cenšas pamatot savus greizo skatu uz notiekošo.

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 12.55

    “…mēģinot sanaidot latviešus savā starpā” – vēl viena “pērle”, izrādās, visiem latviešiem jādomā, kā “jautājums”, Ino un Iesalnieks, visiem latviešiem jādomā vienādi!
    Vai tikai te kāds cits, absolūti nepamatoti, nedomā, ka ir “šausmīgi gudrs”, un neslimo ar lieluma māniju?
    NA atbalstītāji nebeidz pārsteigt un uzjautrināt ar savu izpratni par demokrātiju un visu pārējo, rakstiet vēl, draugi, ar interesi palasīšu Iesalnieka domubiedru “domu graudus”!

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 13.04

    >Dzeris
    Jā, mēs, latvieši, varam pārsteigt…Un Tev to labāk atcerēties.

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 17.11.2012. 13.14

    Dzeri, atkal aizmirsi pierakstīt B.Broku, Cilinski, Apsīti, u.c.
    Aizmirsi pateikt, cik bezgrēcīgi ir tavi rp cilvēki. Interesanti būtu pajautāt, ko rp iemainīja pret atbalstu divām filmām? Tikai tukšu noturēšanos pie varas?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 13.29

    “…mēs, latvieši…” – tevi kāds pilnvarojis runāt visu latviešu vārdā, vai pats esi iedomājies, ka visi latvieši domā, kā tu?
    Adrekvāti cilvēki runā tikai savā vārdā, ja tiem kāds nav devis speciālu pilnvaru runāt viņa vārdā.
    Kā komentārs, tā “pērle”.

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 13.38

    >Dzeri
    Jā, pērle.Bet varbūt pat briljants. Labi, ka atzīsti, mans Krievijas draugs.
    Un runāt latviešu vārdā mani pilnvaro fakti, kaut vai Valodu referenduma rezultāti. Jūs taču nebijāt to gaidījuši, vai ne?
    Nu re, pārsteidzām!

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 17.11.2012. 14.18

    Dzeri, nepieskaiti sevi pie liberāļiem, jo visi liberāļi nav pilnvarojuši tevi par liberāli saukties un viņu vārdā runāt!

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 17.11.2012. 14.58

    aivrsk – šoreiz tev reti nesakarīgs komentārs, pieskaitīt sevi pie liberāļiem vai latviešiem var katrs, kas sevi par tādu uzskata, runāt visu liberāļu vai latviešu vārdā ir kas pilnīgi cits.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 17.07

    >Dzeri
    Vai tad es teicu, ka visu latviešu vārdā? Ko Tu. Urbanoviču Jāņa &co vārdā man prātā nenāk runāt. Tie latvieši ir tavējie.Tā mums tāda īpaša pasuga…

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 17.14

    >Dzeris Un Tu uzskati, ka latvieši nevar pārsteigt? Tev ir iebildumi pret šo apgalvojumu? Jo es saprotu, ka pret Tu uzstājies, ka es to izsaku visu latviešu vārdā. Jo to, ka es esmu pilnīgi pārliecināts, ka Tu pataloģiski ienīsti Latviju un visu latvisko, es izteicu savā vārdā. Un pie tā palieku! Tieši tāpat kā par savām domām par tavu motivāciju un , ka Tu šajā portālā apzināti strādā pie sabiedriskās domas veidošanas. Ļoti apzināti…

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > dro 17.11.2012. 17.17

    >Dzeris
    Nu , kas vēl nāks no primitīvās psiholoģiskās manipulācijas paņēmieniem?
    Vāji jūs gatavo, ja šitik primitīvi strādājat.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > dro 17.11.2012. 17.20

    Dzeri, Tev taču patīk karināt birkas – es, piemēram, esmu tups NA atbalstītājs, tu vieds liberālis. Tad, kas tev ļāvis to tā darīt? Kas tevi pilnvarojis runāt viedo vārdā?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > dro 17.11.2012. 21.41

    Šņores vēsturisko kinohroniku kompilācija ar Šņores montāžu ir labs materiāls un materiāla pasniegums, bet tā nav Šņores filma filmas veidošanas tehnoloģiskajā izpratnē: faktiski “Soviet story” ir kolāža, ne vairāk, — tiešu tādēļ ari izmaksu ziņā tik lēta.

    Turpmākajos laikos par citam tēmām ar šķēru lietošanas izmaksām vien lielu nacionālkino metodiski un regulāri taisīt neizdosies. Iedomaties un cerēt uz to ir… vismaz bērnišķīgi un diletantiski.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > dro 17.11.2012. 22.09

    Tieši tāpat kā par savām domām par tavu motivāciju un , ka Tu šajā portālā apzināti strādā pie sabiedriskās domas veidošanas. Ļoti apzināti…
    ———-
    to, ka dzeris te nav nejauši, arī es esmu pārliecināts. Viņam vienīgie nīstamie oligarhi Latvijā ir latvieši – nekad neesmu lasījis, ka viņš kaut ko sliktu teiktu par Meļņiku, karginiem, suhorenkiem, visādiem -koņiem utt.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 17.11.2012. 23.02

    jautajums_4
    Krievmiliem Igaunija nav kur izplest sparnus.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 18.11.2012. 07.50

    Nu redz, zēni, beidzot jums pieleca, pieķērāt, laikam, slikti maskējos, kad tikai Putina un Sorosa onkuļi man par šo mēnesi nenoņem prēmijas!
    Bet, tas nav galvenais, strādāšu kaut part velti, lasīt jūs interesantāk, kā Džeromu K. Džeromu, un ne mazāk uzjautrinoši.
    Varbūt, ar laiku atklāsiet vēl kādu “noslēpumu”, manējie patreiz tur Gazas sektorā ieved kārtību, tur jums arī būtu plaša iespēja pafantazēt, kāpēc es tik ļoti atbalstu to Izraelu.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

Aivars Lasmanis 16.11.2012. 15.17

Lai jau taisa, bet uzņemass arī atbildību. Ja ķinītis būs “sūdīgs”, “sūdīga” arī partija!

+12
-8
Atbildēt

1

    Janka, Janic > Aivars Lasmanis 16.11.2012. 17.11

    kaada atbildiiba , galvenais izkaartos ja aizies pie zinaamiem ļaudiim apsolot 10% atgriezt kabataa , nauda nesmird , galu galaa naak veeleešanas , ar ko maksaas par propagandu , šitaadas lietas par baltu velti nenotiek …

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

kkristaps 16.11.2012. 15.12

Interesanti, vai tas “Sarkanais vasks” vai kā nu tur bija būs bērnu pornofilma vai filma par zoofilijas tematu?

+7
-22
Atbildēt

7

    Ojārs > kkristaps 16.11.2012. 15.16

    Informācija aprobežotiem sorosīdiem: “Zīmogs sarkanā vaskā” – Jāņa lejiņa triloģija par Latvijas vēsturi.

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    grislits > kkristaps 16.11.2012. 15.19

    Pikaso, jums tās tēmas dikti tuvas? Bet diez vai sagaidīsiet ko tādu, būs vien pašam jāpērk vai jālejuplādē internetā. Ar bērnu porno gan esiet uzmanīgs, ja pieķers, var trāpīt aiz restēm.

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

    grislits > kkristaps 16.11.2012. 15.20

    andrejam – diez vai ir nozīme skaidrot, gan jau pat zin, kas tas ir, tik izliekas, izrāda savu intelektu (savā ēzelīša izpratnē).

    +15
    -4
    Atbildēt

    0

    kkristaps > kkristaps 16.11.2012. 15.21

    Vai tad pieķertais deputāts jau trāpījis aiz restēm?

    +6
    -13
    Atbildēt

    0

    Māris Bārzdainis > kkristaps 16.11.2012. 17.08

    to roberts_i
    Labvakar, cienīts kungs.
    Kā man rīkoties?
    Man gribās pateikt, ka Iesalnieks ir kretīns, bet zinot Jūsu jūtīgumu pret apsaukāšanos, neiedrošinos to paust skaļi. Kādi ir varianti, vai var piemeklēt maigāku epitetu? Vai vārds “pajoliņš” arī ir par skarbu Jums?

    +10
    -14
    Atbildēt

    0

    grislits > kkristaps 16.11.2012. 20.13

    Susur, man nekas nav pret lamāšanos un apsaukāšanos. Vēlējos jums palīdzēt, jo jūs visus tik cītīgi mēģināt visu laiku pārliecināt par savu taisnību, tad nu izlēmu dot padomu – ja vēlaties kādu pārliecināt, tad nevajag apsaukāties.

    Izvēle ir jūsu ziņā. Kaut izskatās ar pārliecināšanas prasmi RP neviens nav spēcīgs, kaut gan citās partijās arī nav īpaši labāk :)

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

mariam 16.11.2012. 14.56

Vai ta kāds ir principā pret filmām par vēsturiskām tēmām? Runa jau par to, ka šitā pabalstot un lobējot kādus konkrētus tiek grauta konkursu sistēma, kas domāta, lai tiktu realizētas labākās iestrādes, lai taptu kvalitatīvas filmas, nevis kārtējie “Rīgas sargi”.

+23
-11
Atbildēt

2

    Ojārs > mariam 16.11.2012. 15.01

    Rīgas sargus taču latviešu kinošņiki izvirzīja Oskaram…. Gandrīz vai nominācija.

    +15
    -6
    Atbildēt

    0

    Kristīne > mariam 16.11.2012. 16.02

    ‘Rīgas sargus taču latviešu kinošņiki izvirzīja Oskaram’
    ==
    Atzina par pietiekami amerikāniskiem…

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 16.11.2012. 14.25

——-
Kino nozares profesionāļi atklātā vēstulē uzsver, ka politiķu dāvaniņas “savējiem” grauj filmu nozares attīstību kopumā.
=============================================================================
Tikai tā – tikai laužot, graujot un plēšot – tika tā var turpināt reformācijas procesu, kas sākās ar graušanu 1991.g.21.augustā!

– Tāda ir 4.maija režīma realitāte – tāda ir savām rokām un galvām izveidotā sistēma:

‘’Система, в которой мы сегодня живем, сложилась по типу разрушения. (.)‘’Политическим мародерам отдали политическую сферу, экономическим мародерам — экономику, менталитетную сферу захватили идейные мародеры. Как грабить страну, как ее держать в руках, чтобы хозяева были довольны — это они умеют. Но поднять страну по существу — для этого нужно научное понимание, это другой уровень мышления вообще. ‘’
Александр Зиновьев: Будем реалистами

0
-7
Atbildēt

0

acabaricsocial 16.11.2012. 14.22

Ir nepieciešams stingri nodalīt trīs lietas: komerciālus “mākslas produktus”, mākslas darbus, kas atbilst tautas lielākās daļas garīgajām un emocionālajām vajadzībām un drosmīgus intelektuālus eksperimentus, kuru mērķauditorija ir šaurs intelektuāļu loks. Vairāk nekā skaidrs, ka pirmajiem ir pašiem sevi jāatpelna – te ietilpst arī ārvalstu projekti, kuriem, tātad, pilnīgi loģiski, nepienākas nekāds finansējums par nodokļu maksātāju naudu. Intelektuāļiem, kuri vēlas radīt elitāru kino, vajadzētu vai nu darīt to eksperimentālā mazbudžeta formātā, vai arī pašiem meklēt privātu sponsoru atbalstu – vismaz, kamēr mēs neesam pati pārtikušākā sabiedrība. Tas, ko ar minēto divu grupu projektiem saistīti ļaudis iztēlo kā “netaisnu lobismu” patiesībā ir nodokļu maksātāju naudas novirzīšana tādiem kinodarbiem, kuri vajadzīgi lielākajai nodokļu maksātāju daļai, nevis tikai šaurai “mākslas gardēžu” elitei.

+24
-15
Atbildēt

8

    Signija Aizpuriete > acabaricsocial 16.11.2012. 14.28

    ———-(..)
    kuri vajadzīgi lielākajai nodokļu maksātāju daļai, nevis tikai šaurai “mākslas gardēžu” elitei.
    ==============================================================================
    Kad tai ”lielākajai daļai” kāds kādā referendumā ko prasīja?
    ‘Visi ir vienlīdzīgi, bet daži ir vēl vienlīdzīgāki’ – un runājam savā, nevis tautas vārdā!

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    Jean > acabaricsocial 16.11.2012. 14.53

    Diemžēl, lielākajai tautas daļai vajadzīgs Ugunsgrēks vai primitīvi Holivudas grāvēji. Māksla nekad neiet pavadā lielākajai daļai.

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    mary75 > acabaricsocial 16.11.2012. 15.44

    Zema līmeņa “patriotiskas” filmas arī nekādai “lielākai tautas daļai” nav vajadzīgas, vispār, nevajag lemt citu vietā, ko tiem vajag, ko nevajag, lai katrs pats izvēlas, dalot naudu vienkārši jāievēro attiecīgi kritēriji, nevis “patriotisma” daudzums.

    +16
    -17
    Atbildēt

    0

    Kristīne > acabaricsocial 16.11.2012. 16.45

    ” te ietilpst arī ārvalstu projekti, kuriem, tātad, pilnīgi loģiski, nepienākas nekāds finansējums par nodokļu maksātāju naudu”
    ===
    Tas ir tūrisma un reklāmas pasākums.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > acabaricsocial 16.11.2012. 17.44

    @Andra
    Pa pārdesmit tūkstošiem latu pat nevar uzņemt kvalitatīvu epizodi barakās nemaz nerunājot ar to, cik sarežģīts ir darbs “Dveseļu putenis”.

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > acabaricsocial 16.11.2012. 18.20

    Arī tāda līmeņa aktieri, scenāristi, utt., Latvijā nav, tikai sačakarēs iespaidu par grāmatu, pat, ja būtu nauda, par tādu naudu vispār labi, ja var uztaisīt kādu īsfilmu.

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    janis17 > acabaricsocial 16.11.2012. 20.42

    Dzeri, jā nu nav Latvijā ne režisoru, ne aktieru, ne mākslinieku, tik jūs abi ar ķīli zināt kas un kā ir labi un kāda te sūdu bedre. Reizēm jums vēl pieslēdzas kozlovskis, kurš zina, kā iekāst piķi apejot iepirkumu likumu.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    piziks > acabaricsocial 16.11.2012. 22.09

    “Dvēseļu putenim” par Ls 25 000 var izveidot vienīgi reklāmas rullīti un 1 no lielākajiem filmēsanas laukumiem mietiņus apčurāt.

    Lasu šodien ziņas par šo sensāciju, bet neesmu vēl nekur manījis, kuram režisoram šī santīmu sauja ir piešķirta. Vējā izmest tos Ls 25 000 nevajadzētu, režisors no režisora atšķiras. Kam par labu tad galu galā Parādnieks to sauju ir izsitis? Ja zinātu vārdu & uzvārdu, varētu reālāk spriest/prognozēt, vai ir vismaz cerība.

    (Ja Ēķim & Co “Rīgas sargu” stilā, tad gan tērēties diez vai vajadzētu — ne ar Ls 25 000, ne ar Ls 250 000.)

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 16.11.2012. 14.15

“Kāda jēga šajā valstī (..) murkšķēt par tiesiskumu … ,” uzsvēra Matīsa.
————
Cik daiļi viņa runā!
Kāds stils!
Neviens tumsonis nemācētu tik skaisti pateikt :)

+23
-13
Atbildēt

0

gstrazds 16.11.2012. 14.14

Ļeņins zināja, ka kino ir svarīgākā no mākslām, Trešais reihs nēsāja Rīfenštāli uz rokām. Tā arī mūsu kultūras un latvietības flagmaņi Dzintars ar Parādnieku ierāda ķinītim goda vietu.

+20
-19
Atbildēt

1

    Kristīne > gstrazds 16.11.2012. 17.30

    Ļeņina laikā tā arī varēja būt. Nu jau kādu laiku tā gluži vairs nav. RPG ar FPS elementiem varētu būt tiešāks veids bērnu padarīšanai par patriotiem (ļoti šaurā izpratnē, kaut gan tas, protams, ir atkarīgs no spēles).

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

Aija Neļķe 16.11.2012. 14.14

Sorosistiem pietuvināti profesionāļi satraukti, ka NA atbalsta patriotiskus kinodarbus, nevis kārtējo, lamu vārdiem pārbagāto kolka cool…

+24
-33
Atbildēt

35

    garausiitis > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.31

    Bet kolka cool – ir cool :)

    +18
    -16
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.34

    Vai tad jūs nezinat, ka Latvijas valstij jāatbalsta vēl vairāk filmu krievu valodā? …
    Un par līdzekļu sadali jālemj “profesionāļiem” šaurā lokā.
    Naudiņa vajadzīga “mūsu Žeņam”, kas principiāli nerunā latviski, naudiņa noderēs vēl vienam mēslam, līdzīgai kolka cool, kura saņem “lielās” balvas Krievijā, bet kuru neviens neskatās, utt.

    +22
    -20
    Atbildēt

    0

    LAURIS > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.45

    Neesiet naivi, aiz tā patiesībā stāv vēl augstāks spēks par Sorosu – reptiloidi no kosmosa.

    +23
    -12
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.47

    Vai tiešām mums ir iespējami tikai 2 patriotiski kinodarbi, ka nav pat diskusijas, kurus atbalstīt, pēc kādiem kritērijiem? Un tos var realizēt tikai konkrēti, ar NA saistīti komersanti?

    +21
    -13
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.47

    andrejs – aizkavējies laika ? Bet varbūt telpā ? :)
    ” Režisora Jura Poškus filma Kolka Cool ieguvusi Starptautiskās kinokritiķu federācijas FIPRESCI balvu Kotbusas festivālā, kas ir viena no nozīmīgākajām straptautiskajām kinoskatēm Austrumeiropā, informē filmas producente Madara Melberga.”

    +20
    -16
    Atbildēt

    0

    Jean > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.51

    Un ko saka sorosistiem nepietuvinātie eksperti? Ka jāatbalsta neprofesionālu, bet patriotisku mēslu radīšana par valsts naudu?

    +20
    -16
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 14.59

    klusais: Kolka Cool ieguvusi Starptautiskās kinokritiķu federācijas FIPRESCI balvu Kotbusas festivālā

    Apsveicu! Bet kādi bija kases ieņēmumi pirmajā filmas izrādīšanas vīkendā?

    +16
    -10
    Atbildēt

    0

    Edmunds Zālīte > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.03

    šķiet, naciķi nevis kautrējas, bet lepojas ar savu intelekta trūkumu.

    +20
    -24
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.11

    andrejs – nezinu tiešām :( , varbūt Tev ir informacija ? Domā “Dvēseļu putenis” ieņems vairāk ? :)

    +15
    -11
    Atbildēt

    0

    mary75 > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.17

    “Alternatīvi apdāvinātais” kultūras konsultants atkal izteica kārtējo “pērli”, nedzīvojam ne trešajā reihā, ne PSRS, Iesalniek, dem. valstī patriotisms nav galvenais kritērijs kultūras projektu atbalstam, pie tam diezin vai tā patriotisma izpratne visiem ir tikpat primitīva, kā Iesalniekam.

    +23
    -18
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.18

    Domā “Dvēseļu putenis” ieņems vairāk ? :)
    ————
    ja tā būs laba filma – tad noteikti.

    +22
    -6
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.22

    dzeris: dem. valstī patriotisms nav galvenais kritērijs kultūras projektu atbalstam.
    ———
    informācija krievmīlim: ASV komēdija Policijas akadēmija vismaz sākumā bija iecerēta kā policijas skolu reklāma ar mēŗki piesaistīt jauniešus ne pārāk labi apmaksātajam un ne visai vieglajam darbam policijā.
    Tas pats runājot par daudzām ASV filmām par armiju – gan komēdijas, gan nopietas. Nopietnā filma par reisu 94 (9/11) – absolūta patriotisma reklāma.

    +16
    -11
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.25

    Nu ko jūs tik pieticīgi – varējaāt tak uzreiz nosponsorēt “OKUPANTUS ĀRĀ!!!”,
    —-
    Tu tā saki? Nu nezinu…
    Bet mums noteikti trūkst filmu par okupantu zvērībām Latvijā. Dīvaini, ka 20 gadu laikā neviens nav tādu uzņēmis.

    +20
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.29

    andrejs – un tu pat neesi lietas kursā, ka visas tevis nosauktās filmas netika finansētas par ASV nod. maks naudu, bet ir Holivudas produkcija?
    Un tev visi, kam nepatīk aprobežotie iesalniekveidīgie, ir krievmīli, un ko vispār nozīmē “krievmīlis”, tu esi rasists, vai?
    Nu, jūs ar Iesalnieku esat viens otru atraduši, tāpat, kā atbilstošu partiju, ko citu lai saka.

    +16
    -18
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.42

    Dzeris : netika finansētas par ASV nod. maks naudu
    ——-
    Vai dzeris nebija viens no tiem, kas atbalstīja ideju par Rižskoje Ģinamo daļēju finansēšanu no valsts budžeta vai lielo valsts uzņēmumu līdzekļiem?

    +16
    -11
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Aija Neļķe 16.11.2012. 15.53

    ” un tu pat neesi lietas kursā, ka visas tevis nosauktās filmas netika finansētas par ASV nod. maks naudu, bet ir Holivudas produkcija?”
    ===
    Tas viens otru neizslēdz, cita lieta, ka tas neizslēdz arī agtvērtu vai slēgtu ideju konkursu u. tml. darbības.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Aija Neļķe 16.11.2012. 16.46

    klusais:
    Režisora Jura Poškus filma Kolka Cool ieguvusi Starptautiskās kinokritiķu federācijas FIPRESCI balvu Kotbusas festivālā
    ====================================
    Nu, un? Visādām KVALITATĪVI NOSTRĀDĀTĀM draņķībām mūsdienās tiek piešķirtas “prestižas balvas”.

    Piemēram, Tarantīno “Pulp fiction” savulaik dabūja Kannu galveno balvu. Vai šis fakts kaut kā mazina filmas derdzīgumu?

    +14
    -22
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Aija Neļķe 16.11.2012. 17.26

    “Piemēram, Tarantīno “Pulp fiction”…”
    =
    The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Janka, Janic > Aija Neļķe 16.11.2012. 17.43

    tas ir ieradums no boļševiku laikiem , kad visa propaganda bija par valsts naudu , kino jaarada ar jeegu ka filma atpelniis izdevumus ar uzviju paar izdevumiem , ar to reeķinaas producents , kurš iegulda naudu izveeloties pareizo režisoru un cenaaristu , kuri savukaart vajadziigos aktierus , ja producentam naudas pietruukst atver krediitu , a kaadeeļ tas jaauzkrauj valstij uz kakla??? galu galaa ja filma nenes peļņu tad taada ar nav vajadziiga , cita lieta ja valsts to apmaksaa kaa savas politiskaas darbiibas un patriotisma propagandeešanai , tad luudzu valsts uzņemaas producenta lomu ,izsludina konkursu kura kompaanija to uzņemaas realizeet peec noteikumos paredzeetajiem kriteerijiem , tad rezultaatam par peļņu jau nav noziimes nekas arii netiek lobeets , a tagad uz kaada pamata 25 000 , kaadeeļ ne 30 vai 20 tuukstoši ? jautaajums Cibuļskas draugam

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > Aija Neļķe 16.11.2012. 18.13

    “Pulp fiction”” ir šedevrs.
    Nē, nu par gaumi nestrīdas, kādam jau “Rīgas sargi” var likties labāka.
    Viss atkarīgs no tā, vai cilvēks spēj uztvert abstrakcijas, ironiju, kinovalodu, utt., un novērtēt aktieru spēli, un kāda līmeņa filmas viņš radis skatīties.

    +18
    -8
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Aija Neļķe 16.11.2012. 18.43

    Cien. Jāni I.! Ja reiz atzīstam, ka vajadzīgs Nacionālais pasūtījums kino jomā, tad pasūtītājam ir jāformulē vadlīnijas un jārīko projektu konkurss. Ļoti iespējams, ka ir vairāk nekā divi autori, kuri varbūt varētu piedāvāt vēl labākus projektus. Neviens jau neliedz noformulēt pietiekami konkrēti pasūtītāja vēlmes:
    (1) Kāda latviešu literatūras klasikas darba ekranizācija.
    (2) Kāds kino projekts, kurš veltīts Latvijas senvēsturei.

    Ja ir zināmi spēles noteikumi, tad kino ļaudis paši var izdomāt, kurš tādus projektus grib taisīt un par kādu tēmu – un pēc tam ar ekspertu un sabiedrības pārstāvju vērtējumu var atlasīt labākos projektus. T.i. jābūt procedūrai. Kā mēs varam zināt, ka “Zīmogs sarkanā vaskā” vai “Dvēseļu putenis” ir labākie projekti? Vai ir bijusi apspriešana vai konkurss?

    Savukārt kinodarbs “Kolka cool” ir mazliet cita kategorija tomēr – jo tur vairāk ir runa nevis par patriotisma veicināšanu ar kino izteiksmes līdzekļiem (t.i. specifiska veida produktu), bet gan par t.s. “autorkino”. Tam arī var būt finansējums, bet tas varētu nākt no citas kabatas.

    +27
    -2
    Atbildēt

    0

    lauradrr > Aija Neļķe 17.11.2012. 10.48

    Paldies, paldies!
    Beidzot viens tiešs, īss un saprātīgs vārds par šo “politizēto” projektu. Citādi to vairs nevar saukt, jo NA panāca, ka ne tikai to konkrēti nosauc vārdā bet arī noteica finansējuma summu!

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    aija_vecenane > Aija Neļķe 17.11.2012. 13.03

    Dīvains filmas vērtēšanas kritērijs – lamuvārdu skaits.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Zane Degro > Aija Neļķe 17.11.2012. 14.01

    NA labi samaksās par reklāmu, lai to filmu kāds skatās. Naudu reklāmai atkal prasīs no valdības, – lai taisa budžeta grozījumus:D Par budžeta grozījumiem saeima balsos steidzamības kārtā.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    Zane Degro > Aija Neļķe 17.11.2012. 14.04

    Uz LOIB rīcībā esošo dokumentu bāzes varētu par to naudu uztaisīt ne vienu vien filmu par okupantu zvērībām Latvijā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Aija Neļķe 17.11.2012. 14.40

    “…Sorosistiem pietuvināti profesionāļi satraukti…”
    Ja es nezinātu, ka šo frāzi uzrakstījis cilvēks no VL, es būtu pārliecināts, ka tā nāk no Lemberga partijas.
    Izradās, VL un ZZS ir kopīgs galvēnais ienaidnieks – antikommunists un filantrops Soross, kurš visā pasaulē ziedo tiesiskuma veicināšanai, cīņai pret korupciju un izglītībai.
    Katrā ziņā, paldies par atklātību. Ņemšu to vērā nākamajās vēlēšanās.
    Ja āgrāk es balsoju par TB/LNNK un pēdējās vēlēšanās svārstījos to darīt, tad ar šo Iesalnieka frāzi arī man viss beidzot kļuva skaidrs. VL ir vienā grupā ar SC un ZZS.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > Aija Neļķe 17.11.2012. 14.55

    Vai tad tas, ka mentalitāte, ienaidnieki, izpratne par demokrātiju vienāda gan SC, gan ZZS, gan NA, jau sen nebija skaidrs?

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Aija Neļķe 17.11.2012. 16.56

    agrunte:
    antikommunists un filantrops Soross, kurš visā pasaulē ziedo tiesiskuma veicināšanai, cīņai pret korupciju un izglītībai
    =====================
    Man šķiet, Jūs esat veicis ar “perpetuum mobile” salīdzināmu atklājumu – beidzot ir atrasts tāds peļu siers, kas nu patiešām ir par brīvu.:)

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    Andris > Aija Neļķe 17.11.2012. 18.17

    Nu kā tad, skaidrs ka Soross noskatījies sev Lemberga posteni Ventspils domē vai ostu padomēs. Nevar taču cilvēks ziedot par velti. Tie kas ziedo bērnu fondiem, ir slēptie pedofili, bet ziedojošie dzīvnieku patversmēm – zoofili.
    Šāda ir Hara pasaules uztvere.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Aija Neļķe 17.11.2012. 20.31

    agrunte:
    skaidrs ka Soross noskatījies sev Lemberga posteni Ventspils domē vai ostu padomēs
    ===========================
    Domāju, ka tālāk par šo kariķēti šauro apvārsni tieši Jūs pats arī neredzat.:)

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Aija Neļķe 17.11.2012. 22.51

    agrunte
    “Ja āgrāk es balsoju par TB/LNNK”

    Tikai nevajag dirst!!! Latviesu nideji balsoja par LPP/LC un SC un tagad fano par ZP.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Aija Neļķe 17.11.2012. 22.58

    dzeris49
    “izpratne par demokrātiju vienāda gan SC, gan ZZS, gan NA”

    Usakova baleta partneris Zatlers nekad vairs nenomazgasies balts un pec desmitiem tukstosu savu veletaju piesmiesanas, vinam labak atteikties no kapa vietas.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Andris > Aija Neļķe 18.11.2012. 11.51

    Articulus, es pat vairāk teikšu – TB ir vienīga partija, kurai līdz šim esmu ziedojis. Veselus 15 latus. Tagad tā liekas smieklīga summa, bet pirmajā gadā pēc lata ieviešanas tā bija milzīga nauda, no kuras tiešām bija grūti šķirties.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Aija Neļķe 18.11.2012. 13.19

    agrunte
    Nespeju iedomaties, kadam drausmigam izmainam janotiek psihe, lai pievienotos SC un ZP rejeju, vemeju un plutitaju varzai.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Aija Neļķe 18.11.2012. 18.20

    agrunte:
    TB ir vienīga partija, kurai līdz šim esmu ziedojis.
    ===============================================
    Savukārt VL ir vienīgā partija, kurai mazliet esmu ziedojis es. Žēl, ka gribat pārdomāt un vairs par viņiem nebalsot.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam