Francija un Krievija kopīgi būvēs "Mistral" tipa kuģus

67

Komentāri (67)

andrejs 21.07.2015. 17.28

Labais! :)

+2
0
Atbildēt

0

maris 26.12.2010. 22.19

Drīz dziedāsim “China the Beautiful” par Krievijas uzmanības un karaspēka piesaistīšanu Talajos Austrumos. Krieviem Nato ir vajadzīgs pret Ķīnu, ne pret Latviju.

+3
0
Atbildēt

6

    Edzs > maris 27.12.2010. 01.38

    man patiktu ja NATO tur netiktu iesaistits. lai vinji pashi karto savas attiecibas.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > maris 27.12.2010. 03.53

    Nato nav neviena iemesla nostāties pret Ķīnu, jo Nato valstis un Ķīna ir ekonomiski cieši saistītas, kā arī Ķīnā ir vērojama virzība demodrātijas virzienā.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    maris > maris 27.12.2010. 11.02

    Komunistu valstī ( pie tam pašu, ne importētā) AUG demokrātija? No šīs situācijas ir tikai divas izejas:

    1) Reformas tiek noslāpētas, īpašumi nacionalizēti ( skat. Staļins 1929, pēc pirmās lielās krīzes Rietumos) , Rietumu tehnoloģijas izmantotas lai būvētu militāro tehniku. Ar Rietumu naivo (lasi alkatīgo) speciālistu palīdzību. Šos centienus, kas grauj viduššķiru ( tā var pastrādāt pēc nosūtījuma) “atbalsta” ap 800 miljonu trūcīgo zemnieku un ekspluatētie strādnieki. Iespējams otrais industrializācijas vilnis. Partija paliek pie varas, Ķīna meklē teritoriāls ekspansijas virzienus ( var būt arī ekonomiska ekspansija, bet tagad jau ar militāri spēcīgu aimuguri un “vienotu” elektorātu). Pēc ASV stratēģu domām, Ķīna var ievērojami likvidēt atpalicību no ASV militārā ziņā jau tuvākajos 10-15 gados, un ir vienīgā valsts kas to var izdarīt. Krievija tad būsu maza, melna, un kodolieročiem bruņota. Bet tos nevar lietot.

    2) Ķīna demokratizējas, Komunisktiskajā partijā uzvar reformistu spārns ( piem Buharins 1928 gadā analoģijai). NEPS tiek turpināts, sākas demokrātiskas reformas. Rezultāts- Ķīnas teritoriālais sabrukums, Komunistiskā partija zaudē varu lielākajā daļā reģionu.

    Manuprāt, otro scenāriju neviens Ķīnas politbirojā nopietni neapsver ( Ķīniešu Gorbačovs?). Ja apsvērs, tiks izmests no Politbiroja. Mācība no PSRS sabrukuma jau ir, kas notiek , ja tautai iedod par daudz tiesību. 1989 gadā Ķīnieši parādīja, ka nekāda “perestroika” uz viedokļu daudzpusību pie viņiem nebūs.

    Ķīnieši būtu muļķi ja neizmantotu Rietumu vājumu krīzes rezultātā un nenostiprinātu savas ekonomiskās UN ģeopolitiskās pozīcijas, it īpaši resursu garantiju virzienā ( Krievijas tālie Austrumi, Vidusāzija, Austrālija, Indonēzija). Un to viņi arī darīs, komunistiskās partijas vadībā un ar spēcīga militārā drauda palīdzību. Ķīnā neviens nav aizmirsis kā ASV un Rietumi to varoja 19 gadsimtā, un kā japāņi tos slaktēja 20 gs. 30 gados, un ka Krievija un Mongolija kopš Otrā pasaules kara beigām joprojām sevī patur vecās Ķīnas impērijas teritorijas ( Vladivostoka un teritorijas Rietumos no Mongolijas).

    Krievija viena pati nevar noturēties pret Ķīnu. Ķīna var pati uzbūvēt tāda tipa kuģus vai varēs pēc pāris gadiem. Krievi nevar, un nevarēs. Bet Krieviem ir naftas nauda, tāpēc viņi pirks. Viņiem NATO vajag kā ēst.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > maris 27.12.2010. 12.14

    “Ķīnā ir vērojama virzība demodrātijas virzienā”

    Kur tu šito izlasīji? Mao pēcteču partijas avīzē?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    maris > maris 27.12.2010. 13.54

    Interesanta vietne-valstis pēc militārā potenciāla ranga 2009.

    http://www.globalfirepower.com/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > maris 27.12.2010. 19.30

    Nesatraucies, kopības atradīsies, jo ar Ķīnu neviens negribēs strīdēties. Un pat ja publiski Ķīna un ASV šad tad ko stingrāku pasaka, tas ir tikai PR sastāvdaļa. Reāli šīs valstis ir savstarpēji ļoti atkarīgas un tādas arī paliks.
    Eiropai uz šī fona vajadzētu apvienoties ciešāk, ieturēt kopīgu ārpolitiku, apvienot militāros spēkus, savādāk tā var izlidot no starptautisko sarunu galda. Un jā, nevajadzētu īpaši ielaisties darīšanās ar valstīm, kas nav īpaši Eiropā un, kuras var nonākt citu, lielāku valstu interešu lokā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 26.12.2010. 21.39

v_laivins 26.12.2010. 21.34

Ko tur vēl piebilst- Francija ir neuzticama NATO partnere ar savu pārlieku lielo Krievijas mīlestību.

+7
-1
Atbildēt

0

kdaljajev 26.12.2010. 19.23

Normāls biznesa projekts.Katram savas intereses.Ja NATO šo pasūtījumu uzticētu mūsu ķuģu būvei,noteikti būtu cita attieksme.Ja Amerika piekrīt,ko tur uztraukties.Ierasta lieta,ka mazi sunīši rej visskaļāk.

0
-9
Atbildēt

0

egils_krastins 26.12.2010. 18.39

Manupraat shis projekts buutu jaaptur ar kopiigiem Austrumeiropas valstu speekiem darbojoties Eiropas parlamanetaa. Vecaas EU valstis pashlaik ir paaraak aiznjemtas ar citaam probleemaam un ru steidz sho laiku izmantot savu agresiivo meerkju iistenoshanai. Par Fr vispar ko runaat – augstaakaa liimenja stulbums.

+4
0
Atbildēt

0

peteris z 26.12.2010. 13.24

Tagad jūs mīlīši saprotiet, kāpēc jādraudzējas ar Ameriku, ne jau tāpēc, ka baigi patiktu viņu masu kultūra un makdonaldi, bet tāpēc, ka Latvijai tas ir vienīgais reālais sabiedrotais bruņota iebrukuma gadījumā. Amerika, ašķirībā no Francijas, Anglijas un Vācijas nekad nav akceptējusi Latvijas Okupāciju. Pat Polija, kas ir pietiekami liela, ar savu militāro ražošanu un pietiekami lielo armiju, visu laiku vaid, ka viņiem redz vajagot amerikāņu karabāzes, pretraķešu sistēmas utt. Jāņem piemērs no poļiem, kā nosargāt savu valsti.

+16
-1
Atbildēt

5

    www.vecamate.lv > peteris z 26.12.2010. 14.26

    Mandomāt, vispirms jādraudzējas pašiem ar sevi :)Kamēr ir norma- katram sava sēta,pagrabiņš tas tuvākais,un ir ok čakarēt savu kaimiņu, nekādās amerikas nav palīgi.Poļos ,piemēram, visādas instrukcijas no EU vai kurienes, vērtē vienkārši- kas mūsējam, kaimiņu Jacekam no tā? Ja neder,smaidot pagrūž atvilknē, un aizmirst.Kamēr mūsējie centīgi lec pa nodokļiem pirktos auto, un steidz inspicēt tautieti- vai viss normā,vai visi papīri kārtībā..Un tas nav EU, bet pašu latvju jautājums.Ar aizsardzību tas pats.Ja būs ķeza, neba nu tie advencētie, smalki mundierētie armijnieki kko diži izdarīs,nenoliedzot puišu patriotismu, bet pamatā visu izdarīs vienkārši lauku vecīši ar pūnītē nejauši noglabātājiem stroķiem :)

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > peteris z 26.12.2010. 14.37

    Karamba. pamatā visu izdarīs vienkārši lauku vecīši ar pūnītē nejauši noglabātājiem stroķiem…
    ___________________
    Vai Tu neatgādini Budjoniju, kurš gribēja vāciešus uzveikt ar kavalēriju un “tačankām”?:)
    Nebūtu ASV, nebūtu Latvijas valsts ne pēc 1. pasaules kara, ne tagad.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > peteris z 26.12.2010. 15.02

    Ja tehnokrātiski skatās,tad jā, piekrītu Jums.:) Bet katrai zemei,tautai ir arī sava Svētība. Cilvēkos, gribā un mērķapziņā.Kas sakrīt,vai nesakrīt Laikā.18.gadā sakrita.
    Ģimenes vēsture saka- neba nu “draugi” vai ekipējums ko nosaka.Jautājums ir- par ko tu stāvi,par ko tev sirds pukst straujāk.Un šo paragrāfos,interesēs, partneros neielikt.Vnk ir ,vai nav-viss vienkārši :)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > peteris z 26.12.2010. 16.22

    Nešaubos par Jūsu patriotismu tāpat kā par “fobiju” pret ASV:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > peteris z 26.12.2010. 16.47

    :) Paldies! Nu jā, sajūta ka amerikāņu izlolotā, 200 gados slīpētā vērtību sistēma( nevērtējot, laba vai slikta )mūsējiem bija gauži par agru.Eiropa tuvāka.Fobijas nav. drīzāk kā radiola zvejnieku salā- varbūt ar to kastīti var zvīņas pakasīt :) Bet nu, viss procesā, gaidīt ka pa 20 gadiem var tā viegli ielekt smukā laivā,panaivi.Ar visu maksimālismu, šis jāņem vērā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Dzintare 26.12.2010. 12.26

Nu un ko tad tagad klauni no VL (jantariks un dolžņiks) dvesīs, tipa- sabiedrotie piečakarēja!
Latvija kā valsts nav spējīga ššdu verķi uzbūvēt bet ir spējīga atražot tikai politiķus-zagļus, kuri apzog mazus bērnus un vecus cilvēkus.

0
-12
Atbildēt

1

    dro > Ieva Dzintare 26.12.2010. 14.33

    vodka. Latvija kā valsts nav spējīga ššdu verķi uzbūvēt…
    ____________________________
    Krievija spēj?:)))

    +13
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 26.12.2010. 11.36

to andrejsg

Par lielo karu krievs zināja jau divdesmito gadu sākumā un jau otrā dienā pēc Pilsoņu kara beigām sāka to gatavot.

Мы на горе всем буржуям
Мировой пожар раздуем
Мировой пожар в крови
Господи благослови
(Aleksandrs Bloks)
To, ka mēs slīcināsim pasauli asinīs, līdz pēdējā republika(Čīles,Nauru) nebūs pievienota padumjai savienībai, bija pat visās padumjās mācību grāmatās

Fiziskais un garīgais kroplis Rūzvelts bija sakompromitēts un nevarēja Staļinam nekā atteikt, Britu impērija tika ierauta karā Polijas dēļ un karoja pret Vāciju jau tad, kad Staļins ar Hitleru bija lielākie draugi, kopš 1939. gada. Bez krievijas kara materiāliem Hitleram nebūtu bijis vispār nekādu iespēju karot pret Britiem. Kāds sātans čukstēja ausīs Britiem, kad tie arestēja izcilo vācu valstsvīru, un talantīgo lidotāju Hesu, kurš bija atlidojis ar miera misiju, tas nav izprotams. Pavisam drīz, kad vairs nebūs palicis dzīvs neviens Cerbers, kurš sargā krievu arhīvus, uzzināsim visu patiesību par šo šausmīgo karu.
Kā jau teicu, Rūzvelts pats sev nepiederēja, bet Čerčils pēc kara paziņoja, ka ne to cūku nokāvām. Protams nevar salīdzināt kulturālo Hitleru ar deģenerātu bastardu Staļinu, ar nokaltušu roku un saaugušiem kāju pirkstiem un civilizētos vāciešus ar zvērisku aziātu, cilvēkēdāju ordām.

+10
-2
Atbildēt

5

    esmeralda_se > raimonds_bossltd 26.12.2010. 13.09

    Krievi savus arhīvus NEKAD neatvērs. Tas nav iespējams. Ja nu vienīgi kādus otršķirīgus armijas daļu papīrīšus:)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > raimonds_bossltd 26.12.2010. 13.25

    Nu- man šķiet, ka Jūs pārspīlējat (nevar salīdzināt kulturālo Hitleru ar deģenerātu bastardu Staļinu). Ja arī starp viņiem ir kādas atšķirības, tad tikai nelielas. Turklāt- ja vārdam “kulturāls” vismaz ir kaut kāda apspriežama jēga (par to- vai un cik lielā mērā to var attiecināt uz vienu vai otru no personāžiem), tad salikumam “deģenerāts bastards” tādas laikam nav- tā tikai pauž Jūsu personīgo riebumu pret šo diktatoru (nevis otru). Jeb varbūt Jūs tomēr spējat un vēlaties atšifrēt- kā tieši īpašības “deģenerāts”, Svešvārdu vārdnīca:
    – Izcelsme – latīņu degeneratus < degenerare ‘izdzimt, izvirst’.
    – Cilvēks ar fiziskām vai psihiskām deģenerācijas pazīmēm.
    un
    “bastards”, Svešvārdu vārdnīca
    – Izcelsme – vācu Bastard < senfranču.
    – 1. novec. Biol. hibrīds.
    – 2. Nelaulātu vecāku bērns, ārlaulības bērns.
    saistāmas ar konkrētā cilvēka ieguldījumu pasaules vēsturē?
    Vispār jau mūsdienu pasaulē ir pieņemts neņirgāties par cilvēkiem viņu fizisko vai psihisko īpašību dēļ, un vēl jo vairāk- atkarībā no tā, vai viņa vecāki bijuši laulāti vai nē. :):(

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    oskaar > raimonds_bossltd 26.12.2010. 13.29

    Raitim
    Ja (patiesībā- tad, kad) Krievija kļūs par demokrātisku valsti (pēc 25, 50 vai 150 gadiem), tad arī atvērsies arhīvi.
    Un arī tad, ja par demokrātisku valsti Krievija nekļūs nekad- arī tad ar laiku pie arhīviem kāds piekļūs, un zināms kļūs viss.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    juhans > raimonds_bossltd 26.12.2010. 16.27

    Kā tad, kā tad, Andrej! Kaut kad jau noteikti piekļūs. Kā pie Ašurbanipala arhīviem – pēc 25 gadsimtiem. Sariktējies tik uz lasīšanu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > raimonds_bossltd 26.12.2010. 18.02

    Arī pēc 25 gadsimtiem tomēr ir labāk, nekā nekad. :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ance Krauze 26.12.2010. 11.24

Varbūt Sarkozī jau saņēmis no Putina amata piedāvājumu līdzīgu tam, kādu dabūja Šrēders ?

+8
0
Atbildēt

0

mxblack 26.12.2010. 11.10

Tieši šādi kugi Krievijai ir nepieciešami gan lai varētu aizstāvēt savas intereses Baltijas jūrā un arī Ziemeļpolā tuvākajā nakotnē. Tādi kugi kā “pjotr veļikij” tādos gadījumos nav nepieciešami, jo ir ļoti dārgi ekspluotācijā. Ar “mistrālu” pilnīgi pietiek lai uzbruktu jebkuram citam kugim, vai flotilei kuri gribētu apstrīdēt Krievijas vienpersoniskās tiesības uz Ziemeļpola dabas bagātībām. NATO tiešām rīkja ļoti tuvredzīgi. Un pirmā cietēja no šādas lēticības varētu būt tieši Kanāda.

+7
0
Atbildēt

1

    aigiigais > mxblack 27.12.2010. 08.40

    Opi, par to Z – polu tu bišķīt pārspīlē, “mistrāļiem” nepietiks “pulvera” lai z- polā pietauvotos. :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 26.12.2010. 09.48

Jūlijam Cēzaram piedēvēti vārdi:”Inaidnieka varu vajag stiprināt līdz tā sasniedz savu spēku kalngalu, līdz ar to sāk novājēt.”

+3
-2
Atbildēt

0

aivars_silins 26.12.2010. 08.33

Nu, lūk, arī varbūt viens no iemesliem “retorikas maiņai”. Lai pieklusinātu baltiešu balsis Eiropā un NATO, tagad tiek spēlēta baigā draudzība. Jo tas tomēr ir miljardu darījums, un kavēšanās nes lielus zaudējumus. Nekādam optimismam nav pamata, ka tie helikopteri kādreiz nelidinās virs Baltijas.

+9
-1
Atbildēt

0

AugustsBautra 26.12.2010. 04.35

Var teikt ka Eiropa ar savu vecmodīgo sadrumstalotību gandrīz vai lūdzas pēc kādas ārējas varas.
Pasaulē sen jau ir cita ģeopolitiskā situācija, kur valstis sākas labi ja no 300milj. iedzīvotāju, ja ne visiem 500milj. iedzīvotāju. Jo ilgāk t.s. lielās pundurvalstis to ignorēs, jo ilgāk vairums Eiropas valstu cīnīsies ar nesabalansējamiem budžetiem un drūmām izredzēm ilgtermiņā.

+4
-7
Atbildēt

0

oskaar 26.12.2010. 03.42

Ja Krievija savu kuģi būvē rūpīgā franču speciālistu uzraudzībā, tad francūži zinās- kas tam kuģītim ir vēderā. Arī tad, ja tajā delzī tiks ielikta krievu pašu izstrādāta elektronika.
Ja Francijai (un citām NATO valstīm) izliksies, ka Baltija ir pilnīgs fufelis, ar kuru nav jēgas rēķināties, tad mums būs pilnīgi vienalga- vai Krievijas flotē ir viens, divi vai trīs tādi “Mistral”. Tādā gadījumā Krievija aši paveiks to pašu, ko pirms pāris gadiem Gruzijā.

+3
-6
Atbildēt

10

    ievuliitis > oskaar 26.12.2010. 14.57

    Krievijas premjerministrs Vladimirs Putins uzsvēra, ka tehnoloģiju nodošana ļautu Krievijai ar laiku pašai uzsākt šīs klases karakuģu būvi un ka tas būs galvenais kritērijs

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 26.12.2010. 15.53

    BetijaCelmale
    Man šķiet, ka šobrīd jebkura Krievijā par nodokļu maksātāju naudu uzsākta projekta rezultāts ir ieguldīto līdzekļu materializācija nevis paredzētajā projektā, bet ar projektu saistīto ierēdņu kabatās. Domāju, ka tikai šī iemesla dēļ arī “nācijas līderis” izvēlējās kuģīšus pirkt no malas, nevis pasūtīt pašmāju konstruktoriem.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > oskaar 26.12.2010. 16.08

    Kāds tam sakars ar manis augstāk citēto?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 26.12.2010. 16.08

    andrejsg. Ja neņem vērā to, ka paši nespēj uzbūvēt?:))

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 26.12.2010. 17.25

    betijacelmale
    Atbildot uz “Kāds tam sakars ar manis augstāk citēto?”:
    Tāds, ka tehnoloģiju nodošana vien nedod iespējas Putinam realizēt iecerēto.
    Tam vēl nepieciešama arī kompetenta un korupcijas nesagrauzta komanda.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 26.12.2010. 17.39

    Ino
    Pirms gadiem 30 varbūt būtu uzbūvējuši pat labāku,
    tagad droši vien vajadzētu gadus 15, lai savāktu komandu un kaut ko tādu izveidotu “no nulles”

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 26.12.2010. 21.01

    andrejsg. Pirms gadiem 30 varbūt būtu uzbūvējuši pat labāku
    _________________
    Diez vai, jau septiņdesmito gadu vidū PSRS atpalicība traucēja realizēt spiegu guvumu. Un kad ir spējuši? Tikai Staļina pasaku grāmatas krievi visu izgudrojuši pirmie:)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 27.12.2010. 02.38

    Ino
    Diezi vai labākais princips ir sevis pārliecināšana par to, ka potenciālais pretinieks ir dumjš un ne uz ko nespējīgs. :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > oskaar 27.12.2010. 10.30

    Tur tev taisnība, Andrej. Spējīgs. Spējīgs uz tādām nelietībām, divkosību, meliem, noziegumiem, vārda neturēšanu. Par to tiešām nedrīkst aizmirst.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 27.12.2010. 18.54

    betijacelmale
    Atbildu- jo izskatās, ka Jūs mēģinat pārliecināt mani par to, par ko esmu pārliecināts jau kopš tālajām bērnības dienām. :)
    Svaigākais nelietības pierādījums- šīsdienas tiesas sprieduma lasīšana Hodorkovska un Ļebeģeva lietā, kad no zāles uz 15 min. pārtraukumu tika “aizvilināti” žurnālisti, bet pēc tam viņus tiesas zālē vairs neielaida, un no zāles bez kādiem paskaidrojumiem tika izraidītas arī viņa sieva un meita.

    0
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 25.12.2010. 22.07

franci ka puszidi dara loti viltigi..vecas savas tehnologijas pardod krievijai-protams uzdodot par sameraa jaunam…krievi sini jomaa gadus trisdemit neko nav radijusi tapec ta viniem ir ka medusmaize ari arpolitiski tas izskatas kaa sadarbiba.ja tiesam sis projekts kaut cik apdraudetu nato drosibu tad tas sen tiktu noblokets..taa ka rezultataa uzvareja lielkapitalisti..

+1
-5
Atbildēt

8

    raimonds_bossltd > janazakovica 25.12.2010. 23.35

    to KRUSTTEVS
    Tā viss nesaki. Trīsdesmito gadu sākumā, kad par lielo karu zināja vien krievija, ASV alkatīgie rūpnieki un korumpētie politiķi industrializēja un apgādāja ar ieroču tehnoloģijām Staļina fašistisko režīmu.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    oskaar > janazakovica 26.12.2010. 03.06

    >ombros
    Vai nu Jūs, cienījamais, kaut ko jaucat, vai arī es esmu vēstures notikumu nejēga.
    1. Manuprāt- trīsdesmito gadu sākumā par lielo karu, manuprāt, neviens nezināja neko. Tikai centās to novērst- kā nu kuram tas izlikās iespējams.
    2. “ASV alkatīgie rūpnieki un korumpētie politiķi” neindustrializēja un arī neapgādāja ar “ieroču tehnoloģijām” Staļina “fašistisko” režīmu. Tikai (jau tad, kad karš bija sācies) palīdzēja šim “Staļina režīmam” cīnīties vienotā frontē ar ASV un Lielbritāniju pret “Hitlera režīmu”.
    Gan jau pats labi izprotat atšķirības- ne man tās Jums skaidrot. :)

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    Vija Stikāne > janazakovica 26.12.2010. 04.59

    Jānorāda, ka jūsu priekštati patiesi ir maldīgi, cienītais, jo tieši ar ASV rūpnieku atbalstu Staļinam izdevās milzu tempā industrializēt PSRS. Liela daļa uz vietas esošo speciālistu gan tika represēti, un rūpniecības objekti, kuros bija ieguldījuši kapitālisti, re-nacionalizēti. Ieteiktu jums pašam labāk iepazīties ar 20. gs. vēsturi.

    Par to, kas zināja vai nezināja par karu, strīdēties var ilgi. Staļins bija attecies no vispasaules revolūcijas, vismaz uz laiku un lai patriektu Trocki, Hitlers toties sparīgi piesmēja Versaļas līgumu un remilitarizējās. Musolīni jau cielēja uz Absīniju, japāņi jau no 30-to gadu sākuma jautrojās Ķīnā. Kurš paredzēja lielo karu? Labs jautājums. Bet villoties jau vispār bija stipri modē.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    oskaar > janazakovica 26.12.2010. 05.19

    Iespējams, ka mani priekšstati ir maldīgi. Bet, manuprāt, industrializācija ar ASV rūpnieku atbalstu padomju savienībā pirms WW2 nenotika. Nu, un pēc WW2 arī ne.
    Kas tie bija par kapitālistiem, kuri ieguldīja kaut kādos PSRS rūpniecības objektos laikā no 1920 līdz 1939 gadam, un kuru īpašumi tika nacionalizēti?

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > janazakovica 26.12.2010. 10.26

    Par to, kas tiešām reāli notika t.s. lendlīzes ietvaros pēc 1941.g.22.jūnija, kad Staļina PSRS sabiedrotie sniedza palīdzību – labs raksts ir vēsturnieka un publicista Marka Soloņina vietnē. ”Lielgabali,sviests,zelts”/Пушки, масло, золото
    – sadaļā Raksti / Статьи 17.10.10
    http://www.solonin.org/article_pushki-maslo-zoloto
    – Gudrs bija ASV prezidents F.D.Rūzvelts, gudrs L-Britānijas V.Čērčils – abi atbalstīja PSRS, jo labi saprata, ka Hitlera Vācija kļūs daudzkārt bīstamāka, ja tai ļaus uzvarēt PSRS.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > janazakovica 26.12.2010. 14.04

    andrejsg. Līdzekļus industrializācijai deva zeku vergu darbs, bet projektēja un cēla ASV projektētaji un inženieri. Slavenais krievu tanks arī būvēts uz amerikāņu traktora bāzes, bet paši amerikāņi karoja ar švakajiem Šermaņiem.
    Iesaku noklausīties šo:
    http://rutube.ru/tracks/3222385.html?v=7faaa89bca22df72e55c2f644605fffc

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    janazakovica > janazakovica 26.12.2010. 18.40

    cccr ja 1968 gada buveja kopa ar italiem fiatu..itali uzcela divas rupnicas krievija zaka razot..pec paris gadiem krievi pazinoja ka tas ir vinu zigulis tas ir vnk nospera tehnologijas un razo to jocigo auto vel sodien zem brena Lada ta ir noticis simts un viena nozaree un ari jaunaja gadijumaa ar franciju bus vel lieli parsteigumi.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    aigiigais > janazakovica 27.12.2010. 08.36

    Starp citu, jeņķu inžinieris, kurš izgudroja mūsdienīgo tanku piekari aka šasiju, savu izgudrojumu “atdeva” PSRS, jo riebīgie kapitālisti nesaskatīja potenciālu šim “brīnumam”. PSRS speciāli šutīja savus “diplomātus” uz visām iespējamām tehnikas izstādēm u.c., lai tik kopētu, kopētu, kopētu. :) T;a ka jeņķu nopelns sovietu industrializācijā ir. :) Aŗi friči daudz laba darīja PSRS, bet no PSRS iemāčijās taisīt “būhenvaldes”.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

oktaavs 25.12.2010. 20.39

Uzbrukuma ierocis. Par mūsu vācu un franču “draugiem” sen vairs nav nekādu ilūziju..
Skatoties no mūsu viedokļa ir svarīgi, kur tos izvietos. Ja kaut viens kuģis parādīsies Baltijas jūrā, tad jāseko automātiskai reakcijai – NATO (amerikāņu) karabāzei pie jūras.
Nevajag ļauties smadzeņu iepūderēšanai par jauno, miermīlīgo Krievijas ārpolitiku. Tādai desanta kuģi nav pirmās nepieciešamības prece.

+22
-2
Atbildēt

3

    www.vecamate.lv > oktaavs 26.12.2010. 05.53

    Mandomāt, ļoti veselīgs Latvijai piemērs, kā naudiņas plūst šurpu turpu, neskatoties uz EU pilntiesīgās, neskaitāmām sēru dienām,vizītēm apvītās dalībvalsts nenovērtējamo ieguldījumu :) Nu, ir, ir tie krievi tādi,kā lai saka.. nesaprotami.,, par frančiem, ūžiem,vispār, nedrīkst jau šitā….,nu užas.. :) Jācer drīz būs AM paziņojums, vai ,Ģirta- Valda kārtējais amizieris par tēmu- ķīselis ir betonciets :) Gaidam :)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Elita Ļabe > oktaavs 26.12.2010. 14.24

    Būsim vēl reālāki: Krievijas politika nav bijusi, nav un nebūs miermīlīga vismaz pārredzamā nākotnē. Nebūsim naivi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > oktaavs 26.12.2010. 16.15

    Varbūt ir laiks pamanīt, ka kariņi notiek tikai un vienīgi naudiņas izteiksmē.Vajag kariņu preces noietam- lūdzu :)Nevajag- miera baloži :) Laiki,kad no laivām izleca diez kādi anonīmi bārdaini svešinieki, jau sen kā pagājuši :)Īpaši Latvijai, kā Nato dalībvalstij,šķiet irracionāli kultivēt pagaldes zaķļipu..- kad tik nenotiek.. :)Tad jau sanāk, ir kādas šaubas…juška par nodevību,zviedru 45,gada gājiens atmiņā, vai par ko runa? :)Nu tad kas būs Latvijas aizstāvji? Labs jautājums :)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 25.12.2010. 20.31

Fijons neatceras, ka viņa tautietis Daladjē reiz Minhenē arī domāja, ka runā ar cilvēku.
Tagadējais sarunu biedrs gan nopietnāks – pastrādājis vairāk asinsdarbu, ka vācu žurkasģīmis līdz tām sarunām bija paspējis.
Nevaru beigt brīnīties par šo „seno kultūras tautu”, kas pēc diviem pašu provocētiem un pašu zaudētiem kariem vienmēr paspējuši pielīmēties uzvarētājiem, bet neko no saviem piedzīvojumiem kā nemācās, tā nemācas.

+14
-3
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > Aivars Krauklis 25.12.2010. 23.09

    to J.Biotops
    Kura būtu tā „seno kultūras tauta”, krievi vai francūži? Abus pasaules karus izraisīja krievi bet varžēdāji, nespēdami “paklusēt” tiem pielēja pamatīgu eļļas porciju. Abi pamatīgi aptaisījās un tikai, pateicoties starptautiskam cionismam, paglābās no taisnīgas atmaksas.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

mary75 25.12.2010. 20.11

Francijai un Vācijai savas intereses vienmēr bija pirmajā vietā,
Izskatās, nekādi principi vairs nepastāv, vienīgais princips – izdevīgums, Krievijai tiek atļauts viss, Rietumu politiķi sen nodevuši pašu deklarētos principus, un pat nesaprot, ka Krievija tos izmanto.
Krievija korumpējusi un nopirkusi daudzas ES amatpersonas, nopirkusi sev ziemas olimpiādi, nopirkusi futbola čempionatu, panākusi, ka Rietumu politiķi vairs pat nepiemin ne politieslodzītos, ne augstā līmeņa korupciju, daži pat sāk uzskatīt Putinu par īsti piemērotu līderi Krievijai.
Pat Berezovskis nesenā intervijā apbrīnoja Rietumu politiķu mīkstmiesību, netālredzību, bezprincipialitāti.
Latviju šitas diezin vai apdraud, bet, Gruziju un pārējās NVS valstis gan.

+9
-3
Atbildēt

2

    Janka, Janic > mary75 25.12.2010. 20.20

    … taapeec jau krievu prezidents aicina savu veesturnieku kompaaniju ar muuseejiem veesturzinaatniekiem vienoties par pareizo veestures izpratni …. ja izdosies , kas tur ko briiniities?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > mary75 25.12.2010. 21.00

    “vienīgais princips – izdevīgums”

    Tā ir tā Realpolitik ;)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

anita_meistere 25.12.2010. 19.13

nu ko…ļoti zīmīgi kontekstā ar visām šim te runām par ES un NATO ilgtspēju un idejisko pamatojumu. Franči ļoti labi nodemonstrēja to, cik ļoti “vecās lielās demokrātijas” tic visu šo te mākslīgo savienīgu būtībai un jēgai…un cik šie te principi “maksā”. lēti gan…ļoti lēti

+8
-4
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam