Aptauja: cilvēki ilgojas pēc dzīves bez stresa

78

Komentāri (78)

TanteSidra 03.08.2010. 21.14

//
Labāk nekā pie krievu komūnistiem bija cara laikos, kad cilvēki bijājās Dieva (izņemot savdabjus Pliekšānu, Veidenbaumu, Jansonu (Braunu), Puškinu, Diderotu u.c.) un valdīja tāds cilvēciskums un saskaņa, ka teju teju lauvas likās slīpi līdzās jēriem.
Arī muižā latvietim nebija slikti – viss bija algoritmizēts, un tautai lēmumi nebija jāpieņem – par to rūpējās citas kārtas (vāci, garīdznieki, muižnieki, ķeizars).
Īpaši labi bija faraonu laikos Ēģiptē. STABILITĀTE bija garantēta gadsimtiem ilgi.
Skaidri redzams, ka PERSONALATLASE [citēju viņu – cilvēcība ir nomainīta pret NAUDU! … Cilvēki iet pār līķiem, jo dzenas pēc naudas, naudas, naudas…] nav studējusi zinātnisko komūnismu, zinātnisko ateismu, vēsturisko materiālismu, nav kārtojusi ļeņiniskās ieskaites, nav dziedājusi VAREN PLAŠA MANA ZEME DZIMTĀ, UZ CĪŅU MOSTIET, DARBA-ĻAUDIS, nav svēti solījusies cīnīties par Ļeņina-Staļina lietu.
Varbūt derētu aizstaigāt uz OKKUPĀCIJAS MŪZEJU Daugavmalā?

+6
0
Atbildēt

0

dro 03.08.2010. 15.00

Apsītis malacis!.

0
0
Atbildēt

0

aivarstraidass 03.08.2010. 14.32

Par medicīnas kvalitāti labāk neizteikšos, bet PSRS laikos bija atzīstamā līmenī fizikas un matemātikas izglītība vidusskolās un inženiertehniskajās augstskolās. Pietiek apskatīt 80-to gadu augstskolu iestājeksāmenu uzdevumus, lai saprastu, ka mūsdienu vidusskolu abiturienti caurmērā rēķina sliktāk; ir mazāk arī izcili labi sagatavotu skolēnu. Mūsu pienākums ir fizmatu izglītības līmeni atkal pacelt, bet ir jāapzinās, ka daudzas lietas PSRS laikos bija citādas:
(1) Latvija toreiz aktīvi piedalījās PSRS militārajā rūpniecībā, bija pieprasījums pēc fizikas un matemātikas zināšanām
(2) Sievietēm padomju laikos nebija sevišķi daudz karjeras iespēju, daudzas talantīgas meitenes tolaik gribēja strādāt par skolotājām
(3) Talantīgiem skolēniem bija vairāk laika nodarboties ar uzdevumu risināšanu, jo pārējā dzīve bija garlaicīga – uz ārzemēm nevienu nelaida, nebija datorspēļu un jauniešiem piemērotu izklaižu, tikai 3 TV programmas.

Šobrīd mums jāpaaugstina prasības vidusskolas galaeksāmenos – tie kļuvuši pārāk viegli (nav grūtas trigonometrijas un stereometrijas, diferenciālrēķinu, pierādījumu, utml.). Vajadzīgs arī valsts noteikts prasību minimums ikvienam, kurš saņem eksakto vai inženierzinātņu augstskolas diplomu.

+4
0
Atbildēt

0

Þanis Bezmers 03.08.2010. 14.20

Stress mūsu vidū pieauga dēļ tā, ka pazuda ilūzija, ka varēs dzīvot kapitālisma “labumos” uzvedoties kā sociālismā.

+5
0
Atbildēt

0

disassociative 03.08.2010. 13.30

Ja kādam patiesi pietrūkst padomju labumu, nav jau problēmu – jāpārceļas dzīvot uz Ķīnu vai Kubu. Būs pilnā komplektā.

+7
0
Atbildēt

1

putekliic 03.08.2010. 13.10

Cilvēks psiholoģiski ir iekārtots tā, ka laikam ejot, sliktais aizmirstās, bet labais saglabājas atmiņā. Šis fenomens attiecas tieši uz šo gadījumu. Padomijā pa lielam nebija mazāki stresi kā tagad: pēdējo desas gabalu paķēra tieši pirms tevis, bet rindā tu nostāvēji 1h, zobu plombēšana, t.sk. bērniem, bez anestēzijas – pilnīga norma, pie tam plomba izkrīt pēc nedēļas; kaimiņam, kurš dzerstās katru dienu maksā tik pat cik tev, kurš godīgi dara savu darbu; kurpēm zole atlīmejas nākamajā dienā – nekādas pretenzijas neviens nepieņem; sabiedriskais transports pārpildīts, visi uzvilkti un agresīvi; stulbais “Moskvičš” atkal šorīt “nelec” utt.

+7
0
Atbildēt

3

    vilmar1964 > putekliic 03.08.2010. 13.29

    Viss jau tas tā ir, bet salīdzini ar šodienas problēmām, kad reāli ir apdraudēta cilvēka eksistence, jo nav ko ēst un kur dzīvot – pašas galvenās pamatvajadzības. Padomes to nodrošināja. Jā, kā pareizi te kāds jau rakstīja, kā jūga lopiem. Kā cietumniekiem. Jo, nepārspīlējot, pSRS taču bija viens liels cietums. Te mēs varam ieslīgt prātojumos, kas ir labāk un svarīgāk – brīvība un atbildība par sevi, kas nes līdzi iespējamu neveiksmi un zaudējumu eksistences cīņā vai puslīdz droša dzīve aizgaldā. Mans uzskats – kā nu kuram, vienots viedoklis te diez vai ir iespējams. p.s. Par ko vispār ir iespējams vienots viedoklis? Runā, ka pat 2×2 ne visiem ir 4.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > putekliic 03.08.2010. 13.45

    Valsti celt jūga lopi NEVAR. Valsti VAR celt pilsonība.Ar ko abi atšķiras nav jāstāsta. Neviena valsts nav rqadusies un noturējusies bez to nācijas tieša un nepastarpināta atbalsta ( asinis, sviedri, cerības) NEKAD, neskatoties uz to iekārtu.

    Jūga lopiem protams dod ēst, dzert, vetārsta apkopi,reižumis vasarā palaiž ganībās un pajumti, bet tos var jebkurā mirklī aizlaist uz kautuvi, pārvietot, pārdot,iemainīt,sakrustot utt…,bet tiem NAV nekādas IZVĒLES iespēja ( par to cilvēka ģīmja līdzību Dievam, tieši šī IZVĒLES iespēja ir tas, kas dod tiesības cilvēkam saukties par cilvēku).

    Vai ar šādu jūga lopu domāšanu var noturēt savu valsti?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    payddaz > putekliic 03.08.2010. 17.05

    Pat šodien par pamatvajadzībām rūpējas daudz vairāk, nekā PSRS laikos. Iesaku aiziet uz Rīgas Domes vai Labklājības ministrijas mājas lapu un izpētīt, tieši cik daudz pabalstu un citu labumu var iegūt, sava mūža laikā nenostrādājot nevienu dienu – garantētais iztikas minimuma pabalsts, bērnu pabalsts, pabalsts veselības aprūpei, pabalsts ārkārtas situācijā, pārtikas pakas, dzīvoklis, un vēl un vēl. Ja dzīvē neko vairāk par šņabi, pelmeņiem un gultu nevajag, tad var mierīgi nodzīvot visu dzīvi cepuri kuldams, un nav pat jāizliekas, ka strādā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Jânis Bankoviès 03.08.2010. 13.00

Tā ir jūga lopa domāšana, tad nav jābrīnās,ka Kremļa saimnieki notinās momentāni radās vietējā kaluma “saimenieki” ( bet tie savukārt ar PSRS nomenklatūras domāšanu:”valsts paredzēta mūsu uzturēšanai, un tā ir neizsmeļama, ka pietiks arī jūga lopiem ko pamest lakstus un pakaišus un jumtu nodrošināt”, PSRS mērogā tas varbūt šancēja, jo Krievija bija, ir un būs pasaules nozīmīgākais izejvielu( kalnrūpniecība) eksportētājs pasaulē, 1/5 pasaules sauszemes)

Un te vēl daži atļaujās ļurināt par cilvēciskumu , kas bija PSRS utt., laikam personāla atlase neiebaudīja pat drusciņu PSRS labumu, ka var jūsmot par despotisko šovinistkomunistu režīmu.

+5
0
Atbildēt

0

Jânis Bankoviès 03.08.2010. 13.00

Var Piekrist cienījamam V.Lācim ( Latvijas zemes un tautas vēsture 2. daļa), ka vistrakāko rusifikācijas ( pareizāk būtu teikt sovjetizācijas, jo krievus arī izvaroja) manipulāciju izpildīja tieši ar to ,ka sačakarēja tautu no iekšpuses, defragmentēja ( ar nodomu par lielu krieviski runājošu sovjetu nāciju, domāju process vēl jo projām var beigties LATVISKUMAM,skumīgi ), vērtību devalvācija, jaunu “vērtību” ieviešana. Pat ne valoda ( skat kā īri valoda zaudēta, bet identitāte, līdz ar to valstiskums, ne), valsts nenosaka tautas izdzīvošanas spējas , bet IDENTITĀTE ( komplekss pasākums, nedefinēšu gari un plaši). Tieši to arī pakļāva manipulācijās Kremļa izpildorgāni LV.

Te arī rezultāts – gribu desu, par frei izglītību, medicīnu,dzīvesvietu,darbavietu ar garantētu kaut vai mazu algu, par atbildību,iniciatīvu un pienākumiem PO, to lai SOMEBODIJS gādā, un tie ir ~45% iedzīvotāju!!!

+6
0
Atbildēt

0

vilmar1964 03.08.2010. 12.55

Stresa tiešām bija mazāk, kā nu ne. Kā jau tas parasti ir, kad kāds par tevi rūpējas, un ir garantēts reāls nevis simbolisks iztikas minimums, proti, uz ielas un bez ēdiena jāpaliek nebūs.
Laikam tomēr sistēma bija greiza, ja jau nobruka.

0
0
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 03.08.2010. 12.49

Padomju laikos skolā bija mazāk skolasbiedru, kas runātu vienkāršos, nepaplašinātos un nesaprotamos teikumos. Tas, manuprāt, ir svarīgākais.
Bet būtībā atšķirības mazas. Brīvība būtu, bet daudzi to nemāk izmantot. Vienas partijas eliti nomainīja daudzu partiju elite, ko nez kāpēc par tādu sauc. Piecgadu plānu nomainījis nekāds plāns. Atšķiras tikai izkārtnes. Būtība nav mainījusies. Izteiksmes veids tas pats. Protams, tas nav īsā komentārā paužams. Padomju gados nebija skaidrs, kas vada valsti – VDK, partija vai “ģimene”. Un tagad? Ne likumos rakstīti, bet reāli – kas vada Latvijas valsti? Es, piemēram, to nezinu.

+2
-1
Atbildēt

0

andrejs_kirsis 03.08.2010. 12.42

Veca to laiku patiesība: mēs izliekamies, ka strādājam viņi izliekas, ka maksā mums… Bet to komunismu jau izmēģināja pirmās kristiešu kopienas. Ilgi neizturēja. Komunisms ir pretdabisks.

+6
0
Atbildēt

0

ievuliitis 03.08.2010. 12.33

Nekādu stresu cilvēkiem neradīja situācija – domāt vienu un runāt pretējo, kaut gan klasiskajā psihiatrijā šī situācija tiek vērtēta kā traumatiska.

+9
-1
Atbildēt

6

    lidija_stripkane > ievuliitis 03.08.2010. 12.46

    Piekrītu. Un tas ir atstājis pēdas nācijas kolektīvajā apziņā. Šinī ziņā krievi cieta daudz mazāk, jo psiholoģiski pieņēma padomju iekārtu kā savu un labu. Bija ļļļoti plāns disidentu slānītis (procentuāli).
    Latviešiem pamatā 90% no nācijas dienā cēla sociālismu, bet vakaros virtuvē lamāja padomju varu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > ievuliitis 03.08.2010. 12.51

    Latvietis vēl joprojām neiet ielās tāpēc, ka baidās no varas un kārtējās deportācijas. Latvietim šīs bailes ir iedzītas asinīs PSRS laikos. Tāpēc arī latvietis klusē un piecieš to, kas te notiek.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 03.08.2010. 13.10

    Tie 50 gadi ir atstājuši veselu kompleksu smagu personību deformējošu parādību. Kaut vai tā pati bezatbildība. Cik dienas vajadzēja turpināties plostam, lai cilvēku atlaistu no darba? Kādam drausmīgam brāķim vajadzēja būt sastrādātam, cik lopu nomērdētiem badā, cik piena cisternām saskābt? Pavisam normāli bija “atnest no darba” – rakstāmpapīru, pildspalvas, ietināmo papīru, diegus un dziju, desas un tortes, ķieģeļus un krānus, spirtu un zāles? Vai tas skaitījās nozagt? Protams, ka nē.
    Un kur vēl blatu un pazīšanās sistēma, kas vēl joprojām zeļ un plaukst nedaudz mainītā veidā. Toreiz bija nepieciešams blats lai dabūtu kādu deficītu, tagad – lai tiktu pie pasūtījuma.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    shefere > ievuliitis 03.08.2010. 13.26

    Betij, toreiz jau tas bija pat pačotna- apfenderēt nīsto iekārtu:) Tikai slikti tas, ka arī šodien daži labi vēl nav rimušies, kaut valsts nu ir cita, pašu. Un ja ir labas iemaņas, tad var pat visu valsti nozagt, kā tas mums te ir gadījies.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 03.08.2010. 13.30

    Ob 4om i re4 :(

    0
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > ievuliitis 03.08.2010. 13.32

    Nu, ja papētam cilvēku biogrāfijas, tad, piemēram, pēdējo 20 gadu laikā cik Saeimā ir bijušo kompartijas aktīvistu un čekas darboņu? Naivi būtu cerēt, ka kompartijas laikā iegūtais rūdījums līdz ar neatkarības pasludināšanu pēkšņi pazuda.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

rozaa11 03.08.2010. 12.21

latvijā dzīve bez stresa tuvākaja laikā diemžel ir un būs utopija.sorry.

+2
0
Atbildēt

0

disassociative 03.08.2010. 12.21

Jā, PSRS bija bezmaksas medicīna, bet kādā līmenī? Nu kaut vai tos pašus skolu zobārstus pamēģiniet atcerēties. Šermuļi vēl šodien skrien pār kauliem. Jā, bija bezmaksas izglītība ar ierindas skatēm, oktobrēnu un pionieru pasākumiem un obligātajā GDA normām fizkultūrā. Un varenās PSKP vēsture. Jā, bija desa veikalā pēc divu stundu stāvēšanas rindā, ja pietika. Bija dzīvokļi, par kuriem varēja samaksāt un tos, kas nestrādāja, lika cietumā. Un tos, kas domāja drusku savādāk, arī. Varēja ar vilcienu vizināties pa visu plašo PSRS bez jebkādām vīzām, bet tikt aiz dzelzs priekškara tikai tad, ja vietējiem čekistiem patika purns, kas prasīja atļauju. Ja kāds no radiniekiem bija izsūtīts vai atradās ārzemēs, tad sēdi rāms.
A ja par filmām runājam, tad, piemēram, Vella kalpi bija jānodefinē kā kostīmfilma, lai tā vispār nonāktu uz ekrāniem.

+19
0
Atbildēt

1

    vilmar1964 > disassociative 03.08.2010. 13.01

    Skolu zobārsti – o, jāāā!!!! Trāpīts ābolītī! :) Rudenī katru dienu gāju uz skolu ar šausmām, jo bija zināms, ka kādudien neizbēgami atvērsies durvis un inkvizīcija baltā uzsvārcī būs klāt. Starp citu, nez kāpēc zobārsta krēsls bija vienīgā obligātā ikgadējā procedūra? Neatceros, ka tāpat katru gadu būtu citi ārsti piespiedu kārtā pārbaudījuši.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

gatis 03.08.2010. 12.16

Jā, būtu jau jauki, ja būtu bezmaksas izglītība un medicīna. Bet tādā gadījumā cilvēkiem ir jāmaksā nodokļi un daudz, jo no kaut kā taču jāapmaksā tā sistēma. PSRS laikos tas tika nodrošināts ar nenormāli mazajām ārstu un skolotāju algām, kas bija zemākas par traktorista algu – stipri šaubos, vai tā bija korekta darba novērtēšana… PSRS jau beigu beigās lielā mērā arī sabruka ekonomisku problēmu dēļ – 80-jos gados ar savu izcili neefektīvo plānveida ekonomiku pat pārtika tika importēta, jo to nespēja nodrošināt pat iekšējam patēriņam, izņemot Baltijas valstis un Ukrainu. Bet vispār jau komunisms teorētiski ir laba sistēma, tikai ar vienu nosacījumu – nekādas alkatības un varas kāres, bet līdz tādam līmenim sabiedrībai visā pasaulē vēl augt un augt gadsimtiem…

+6
0
Atbildēt

0

shefere 03.08.2010. 12.14

Oglasiķe vesj spisok, požaluista! Gribētu redzēt tos jautājumus, izskatās kā priekšā pateiktas atbildes. Man ne medicīna, ne izglītība neliekas tagad īpaši sliktāka, kā bija pieejama padomijā, tik vien, ka skaitījās bezmaksas. Slikti, ka nolikvidēja vidējo izglītību kā obligātu un ka nav obligātās veselības profilaktiskās pārbaudes, kur tomēr daudzas saslimšanas varēja diagnosticēt agrīnā stadijā. Padomju filmu zelta fonds gan ir nepārspējams, bet arī saprotams tikai padomijā dzīvojušajiem.

+4
0
Atbildēt

5

    austrisv > shefere 03.08.2010. 13.36

    Ej nu ej!
    Vai tad Ezera sonāte ir saprotama tikai padlaiku paaudzej! Tāpat Pūt vējiņi un gan jau vēl.
    Vislabāk laikam bija tas PSRS, ka visu uzraudzīja čeka! Ha, pat mums kā studentiem svinot 1000 un vienu nakti pēc trešā kursa,meža namiņā, atbrauca čekisti ar mašinu pārbaudīt ko daram mežā! Vajadzēja pat pirms ballītes uzrakstīt pasākumu programmu! Varbūt , ka dzērājam un neizglītotam lauķim arī žēl PSRS labumu, bet tikai ne izglītotam inženierim, kuram par darbu maksāja maz- 120 rbļ, ne tā kā melnstrādniekiem 300 un vairāk! Jā, muļķiem un neizglītotajiem tiešām laikam bija labi!

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > shefere 03.08.2010. 13.57

    .
    Man par inženiera darbu maksāja +/- septiņus, astoņus simtus…

    P.S.
    Un uz studentu ballītēm neviens čekists neatbrauca…

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    shefere > shefere 03.08.2010. 14.01

    Bet- Es ar to biju domājusi vairāk tieši krievu filmas, tādas kā Briljanta roka, Šurika sērijas, Maskava asarām netic un vēl blāķiem citas tādā garā. Rīgas kinostudijas filmas cita lieta, kaut gan arī, neticu ka ārpus bijušās PSRS tām filmām atrastos plaša auditorija.

    80- to beigās it īpaši bija vērojama vietējās čekas agonijas visabsurdākās izpausmes. Veselu romānu varētu sarakstīt, cik muļķīgām metodēm vienu manu draugu mēģināja savervēt, faktiski nevis romānu, bet absurda komēdiju.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    dro > shefere 03.08.2010. 14.54

    Man par inženiera darbu maksāja +/- septiņus, astoņus simtus…
    ____________________________
    Skatoties kad, karsēj!:) Es padomju varas pēdējā gadā jau saņēmu algu ar četrām nullēm rbļ. mēnesī, tikai kāda vērtība tad bija naudai? 800 Ls/mēnesī 70., 80. gados nebija pat tresta pārvaldniekam, varbūt atsevišķā mēnesī kopā ar prēmiju.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > shefere 03.08.2010. 19.23

    Nu, re!
    Kad iestājos tajā augstskolā, dabūju saskarties ar tīrām šausmām, jo studentu skaitā neuzņēma daudzus foršus čaļus, jo, ak šausmas, viņi bija likuši svecītes pie Čalkstes kapa!
    Vai to gribam atkal caur SC, kuriem ir līgums ar putina partiju!!!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 03.08.2010. 12.09

Nedomāšanu par nākotni (jo par to domāja VALSTS) ir nomainījusi īstermiņa domāšana, kas arī nav slikti! Bet tas stress jau rodas dziņā pēc naudas – agrāk nevienam nebija stress paņemt “valsts ķieģeļus” un uzbūvēt sev māju, tagad par to liek cietumā! Tādēļ arī ir stress!

+9
0
Atbildēt

2

    Ziemelnieks > Una Grinberga 03.08.2010. 12.51

    Piekrītu – cilvēcība ir nomainīta pret NAUDU! Tāda ir mūsdienu rūgtā patiesība. Cilvēki iet pār līķiem, jo dzenas pēc naudas, naudas, naudas….Izglītība tagad ir masas, jo tā IR laba nauda!

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > Una Grinberga 03.08.2010. 13.50

    Piekrītu – cilvēcība ir nomainīta pret NAUDU! +++ Sabiedrība, valstis kuras nerēķinās ar demokrātiju un brīvā tirgus ekonomikas principiem līdz šim ir piedzīvojušas katastrofu – nabadzību, totalitārismu un tādā garā un viss tas kopā ir ļoti tālu no tās cilvēcības, par kuru Jūs sapņojat.. Ja nu vienīgais izņēmums ir sabiedrība, kura “dzīvoja” Kampanellas Saules pilsētā :) Šveicē, kuru Jūs pieminat, valda labklājība tādēļ, ka nu jau gadsimtiem ilgi šveicieši nepārkāpj “naudas rakstīto likumu”, viņi nav bijuši pakļauti dažādiem sociālistu eksperimentiem.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Ziemelnieks 03.08.2010. 12.03

Par cik šobrīd vairs nav jābīstas par Padomju laika okupācijām, tad būtu IDEĀLI, ja mēs no Padomju laikiem paņemto pozitīvo – bez maksas izglītību, medicīnu u.c. UN DZĪVOTU LABKLĀJĪGĀ tagadnē.

Būtu interesanti izpētīt, kas cilvēkos Padomju laikā radīja tik stresa brīvu dzīvi. Prātā šobrīd šaujas tas, ka VISIEM taču bija darbs. Visi strādāja kolhozā, lai arī kā nepatika, bet cilvēkiem bija drošības sajūta, ka viņš kādam būs vajadzīgs šodien, rīt un parīt!

+3
-8
Atbildēt

37

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.05

    Šī brīža situācijā tādas drošības vairs nav. Tāpēc arī cilvēki izceļo!!!

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.16

    Būtu interesanti izpētīt, kas cilvēkos Padomju laikā radīja tik stresa brīvu dzīvi. +++ pēc Jūsu teiktā izriet, ka apsalūtais vairums latviešu izgāja cauri Atmodas laika stresam, lai, garlaicības mākti, bēgtu no labklājības un “bezstresa situācijas” :) Un vēl, mēģiniet uzdot sev jautājumu, kādēļ sabruka PSRS?

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.26

    BET saki man, lūdzu, kāpēc mana mamma, tētis, kuri ir izdzīvojuši PSRS laikus, vienmēr saka: “Lai nu kā bija Padomju laikā, taču bija vairāk cilvēcības. Cilvēki bija laimīgāki kaut arī liela daļa dzīvoja nabadzībā.”

    Esmu izaugusi nabadzīgā ģimenē, bet cilvēcību neesmu zaudējusi. Kādēļ sabruka PSRS? PSRS sabruka tāpēc, jo latvieši saprata, ka ir tik spēcīgi, ka grib un VAR būt brīvi!

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.29

    Personalatlase
    Šī brīža situācijā tādas drošības vairs nav. Tāpēc arī cilvēki izceļo!!!
    _______________________________________
    Ja PSRS laikos robežas būtu vaļā, Latvija būtu palikusi PILNĪGI tukša.
    Un vai tad aizbraucējiem svešumā drošība ir lielāka? Vienkārši aizbrauc labāka saimnieka meklējumos. Jo PSRS laikos visi bija vienādi nabadzībā, tagad grūti psiholoģiski pieņemt, ka jāiet pie kaimiņa par strādnieku. Un neraugoties uz bezdarbu, labu strādnieku trūkst vienmēr.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    shefere > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.35

    Nu nezinu gan par to stresa brīvo dzīvi,es neko tādu neatceros. Cilvēku vairumam algas zemas, preču un pakalpojumu deficīts, obligāts dienests padomju armijā, no kuras bija lielas izredzes sagaidīt savu atvasi cinka zārciņā, jo ģedovščina, Afaganistāna u.c. Bezmaksas medicīna tikai uz papīra, ja bija kādas nopietnākas manipulācijas veicamas, tāpat bez konvertiņa neiztikt, labu medikamentu deficīts piedevām. Vispārējā rusifikācija un lumpenizācija, kā jau proletariāta diktatūras valstī. Piedevām nemitīgā čekas klātbūtne, bailes no tās tika mantotas paaudzēs, vēl tagad liela daļa vecāki un vel pat vidēja vecuma cilvēki psiholoģiski nav brīvi no bailēm no varas pārstāvjiem. Tu lieli savu absolvēto augstskolu, bet palasot komentārus šķiet, ka tā tomēr nav devusi izpratni par daudzām elementārām lietām un spēju analizet, vien milzīgu optimismu, neņem ļaunā, bet tāds iespads sāk rasties.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.36

    PSRS sabruka tādēļ, ka – vispirms jau zaudēja aukstajā karā, arī tādēļ, ka ar savu “koka rubli” nespēja vairs pavilkt visus “sociālistikos labumus”, kas patiesībā bija mīts, par ko pārliecinājās tie daži izredzētie, kuriem bija iespēja salīdzināt teiksim franču virpotāja dzīves dotās iespējas ar savējām PSRS virpotāja iespējām :).
    Par cilvēcību runājot – varbūt cilvēki ( daļa cilvēku ) mēģināja dzīvot savu, paralēlu dzīvi. Meklēja zemtekstus dzejā un tamlīdzīgi, lai norobežotos no tā ļaunuma un murgiem ar kuriem nācās sadzīvot ( palasīet tā laika Cīņu :) bet saskatīt “cilvēcību”sistēmā, kura masveidā represēja savu iedzīvotājus :)) Man tur nav ko piebilst vairs :)))

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.40

    Personālatlase
    mamma, tētis, kuri ir izdzīvojuši PSRS laikus, vienmēr saka: “Lai nu kā bija Padomju laikā, taču bija vairāk cilvēcības. Cilvēki bija laimīgāki kaut arī liela daļa dzīvoja nabadzībā.”
    _____________________________________________
    Tavs tētis un mamma padomju laikos bija jauni un laimīgi, to viņiem neviens nevarēja atņemt! :))) Visu galveno- sauli, prieku, siltu jūru vasarā, pirmo mocīti un pirmo mīlestību, kas to var atņemt? Tas viss mums par velti, neatkarīgi no sociālās formācijas. :)))))

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.48

    Kāds notikums var būt graujošs īstermiņā, taču zinātnieki ir atklājuši, ka cilvēku nopietna pašatklāsme, sevis apzināšanās – uzskats par to, kas viņi ir un uz ko viņi ir spējīgi, – nav saistīta ar kādu atsevišķu pozitīvu vai negatīvu notikumu. Sevis apzināšanos veido pārliecību un sajūtu kopums, kas veidojas ar ilgstošu pieredzi gan mājās, gan darbā.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    payddaz > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.50

    Visticamāk tāpēc, ka Jūsu vecāki bija partijā. Un varēja nestrādāt. Tur arī viss cilvēcīgums.

    PSRS galvenā raksturīpašība jau bija viena – cilvēki, kas darīja daudz un gribēja sasniegt daudz, saņēma tikpat, cik cilvēki, kas nedarīja neko un neko daudz arī negribēja. Mūdienās pirmie pelna daudz, ir daudz sasnieguši un dzīvo nesalīdzināmi labāk kā pirms 20 gadiem, bet otrie ir turpinājuši darīt neko, šobrīd saņem krietni vairāk nekā PSRS laikos BET ne tikpat cik pārējie, un nesaprot, kāpēc “valsts” par viņiem nerūpējas.

    Un jaunie, spējīgie izceļo tāpēc, ka šādu PSRS bezstresa dzīvotāju, kuru vēlaizvien ir pilnas iestādes, ir ļoti daudz. Šie valsts gānītāji būs pirmie, kam augstākminētie “valsts ķieģeļi” jau principā šķitīs viņu ķieģeļi, ja vien neviens neredz kur tie pazūd. Kamēr šī PSRS nostaļģija pastāvēs, tikmēr arī jaunie izceļos.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.54

    Mana mamma ir vecmāte kopš 1983.gada 1.aprīļa. Tēvs strādāja RVTK, tas bankrotēja, tad viņš atrada vairākus gadījuma darbus, kur strādāja par krāvēju, un šobrīd ir bezdarbnieks. Mīlīši, kādu jums politiķi un partijas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 12.54

    Esmu tikpat vienkāršs cilvēks kā jūs visi pārējie!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    vilmar1964 > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.16

    Laikam jau tādēļ, ka kapitālismā, sevišķi tā sākotnējā iedibināšanas stadijā, kad notiek kapitāla uzkrāšana, priekšplānā izvirzās individuālisma princips – katra personiska cīņa par savu izdzīvošanu (vai labklājību). Un tādā cīņā nereti nākas, teiksim tā, kāpt pāri citu galvām. Cilvēcība aiziet dibenplānos. Teorētiski, vēlāk, ja valsts ir attīstījusies “pareizi”, un ir kopprodukts, ko pārdalīt, situācija uz kādu laiku var atkal nosliekties par labu kolektīvajām vērtībām. Kā tagad Ziemeļvalstīs. Tomēr arī tā nav bezgalīgas laimes recepte – nodokļus parasti visi grib maksāt mazāk, tad atkal ir mazāk, ko dalīt, nevienlīdzība pieaug, cilvēcīgums mazinās ;).
    Un tā bez gala.
    Lai gan tomēr – dāņi ir pasaulē laimīgākā nācija pēc pašvērtējuma (aptauju dati), un tie nav kādu īstermiņa trekno gadu rādītāji. Kaut kas tajā ir.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    vilmar1964 > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.17

    Pirmo mocīti var atņemt. Man, piemēram, tādiem priekiem naudas nepietiek.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.18

    Ej, nu ej!
    es arī dzīvoju padlaikos, bet nevēlos ne par kādu naudu tos īdiotiskos laikus atpakaļ, ne medicīnas , ne izglītības jomā! Atceros to, ka pie zobārsta stāvēja milzīgas rindas jau pusgadu uz priekšu, bet kāda slikta kvalitāte bija tiem zobārstiem!!!!! Tāpat izglītība bezmaksas: it kā tagad būtu maksas tiem, kuri grib mācīties. Pie tam augstskolu skaits ir pāri 30, bet padlaikos tikai kādas 11 augstskolas saskaitīju!
    varbūt visiem liekas, ka tur, kur manis nav ir labāk un jaunībā zāle un koki zaļāki! Slaistiem gan bija labi un dzērājiem tāpat! Atceros padlaikos, ka vienīgie strādnieki gan laukos, gan arī pilsētās bija dzērāji, kas nodzēra to PSRS!!!! kas tad palika: viena talonu sistēma ar ārzemju pulveriem un ziepēm! Rūgti jāsmejas par idiotu baru!

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.22

    Pievērsiet uzmanību, ko Mareks saka. Es arī viņam piekrītu! Paskatieties kā dzīvo mūsu ziemeļu kaimiņi, kā dzīvo Šveicē. Tās ir valstis, kuras būtu dziļāk jāpēta un jāmācās no viņām, kā dzīvot labklājībā!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.25

    Tāpēc man ir liels prieks, ka Parex pārvaldīs Šveices bankas Credit Suisse pārstāvis, kurš jau nākamās dienas ziņojumā pateica, ka bankas izglābšanai vairs nebūs nepieciešama valsts naudas ieguldīšana. A ko mūsējie gribēja darīt…tik ieguldīt vēl un vēl!!

    Kur cilvēks domā ar galvu, tur nav problēmu!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.29

    Tas, ka dzīvojam slikti ir pašu tautas muļķība un vēlreiz stulbums!
    Negrib domāt tautas lielākā daļa, kāpēc mums tik slikti???
    Kāds brīnums , ja slikti, jo tak it kā aptauja pat rāda, ka latvieši gatavi balsot atkal par oligarhiem un Lembi, kurš izzadzis visu Ventspils ostas uzņēmumus sev un bērniem. Bet Lembis lūk labs saimnieks, jo sakārtojis Ventspili! Tā ,lūk saka stulbie latvieši, jo neredz faktus, ka šis Lembis pērk deputātus, kā zinām šifrēti izmaksājot miljonus pat, bet no deputātu pirkšanas taču tiek pieņemti lēmumi un likumi, lai tādi Lembji var zagt! Bet tauta atkal , kā izskatās ceļ zagļus augstos amatos! riebjas pat dzīvot tādu stulbeņu apsētā valstī, un neviens cits te nav vainīgs kā paši vaimanātāji latvieši! gan jau pati arī esi šo oligarhu apjūsmotāja un neproti skatīties pēc viņu darbiem. Kur TP darboņu rīcība bērnu slimnīcā…. Domāt vajag, ne skatīties uz igauņiem un vaimanāt!

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.34

    Ja būtu tāda iespēja pierunāt tautu vienreiz vispār neiet un nenobalsot!!! Tad tas būtu pamatīgs un superīgs apvērsums. Tad no tiem ‘viedajiem’ un gudrajiem izsijātos tie, kuri būtu gatavi sevi pierādīt kā darīt gribošus un tautas cienīgus!

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.44

    Tā ir ūtopija! Un krievi gan ies balsot par savējiem, un tad lūk latvieši varēs saņemt atpakaļ PSRS laikus citā iesaiņojumā, un tad gan būs traki, jo būsim zaudējuši savu valsti, kura , starp citu, nav vainīga, ka cilvēki joprojām negrib skatīties, ko kurš no deputātiem un oligarhiem patiesībā ir darījis un pie tam pavisam nesen!
    Skatīties vajag ne pēc vārdiem, bet darbiem! kad tas beidzot notiks, tad arī dzīvosim normālā valstī, kā igauņi!
    Bet latvieši grib, lai citi izdara to melno darbu, bet es tik paskatīšos no malas, bet, kad viss būs izdarīts, tad gan prasīšu, bet kur tad mana daļa!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 13.51

    Jā, latvieši pēc būtības vairāk ir cilvēki – izpildītāji -, kuriem patīk darboties pēc norādēm, uzdevumiem. PROTAMS, te nevar runāt par visiem, jo katram gadījumam ir savi izņēmumi, bet MUMS būtu vairāk jādomā par to, kā katrā dzīves situācijā, neatkarīgi darbā vai ģimenē, pieņemot lēmumus balstīties uz sevi kā individualitāti, uzticēties savām idejām un spējām.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    payddaz > Ziemelnieks 03.08.2010. 15.16

    Nu pamēģiniet taču vismaz 30 sekundes sasprindzināt savas pelēkās šūnas un pateikt, kas tieši būs tas labums, kas no tā radīsies, un kādā veidā tas notiks? Ja 50% cilvēku neaizies balsot, valsts likteni noteiks pārējie 50%. Tas nav “apvērsums”, tas ir tikai klajš stulbums un dažu slikti izglītotu iedzīvotāju gados attīstīta teorija (kas arī droši vien ceļas no PSRS laikiem), ka vislabākais risinājums jebkurai problēmai ir nedarīt neko “un tad gan viņi redzēs”.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 15.22

    Protams, ja viņi neko nedara tautas labā, tad kāpēc mums būtu jāiet un jābalso :) Lai sākumā viņi sevi pierāda ar darbiem. Labi, ja ne ar darbiem, tad ar vārdiem, bet ar stratēģiski korekti izstrādātiem ilgtermiņa attīstības plāniem, kur katrs valsts kases lats atpelna tā ieguldījumu!!!

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 15.26

    Līva! es Tev piekrītu, ka neejot uz vēlēšanām, mēs iedzīsim tikai paši savai valstij zārka naglu!
    uz vēlēšanām jāiet un nav ko te tēlot aizvainota maza bērna psiholoģiju, ja Tu man konfekti nedosi, tad es Tev ieriebšu un aiziešu dzīvot pie tantes!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > Ziemelnieks 03.08.2010. 15.48

    PSRS gribi, meitenīt?..aizbrauc ekskursijā uz Krieviju un izbaudi pozītīvu..goda vārds, Tu esi pierādījums, ka saprāts nekādā ziņā nav atkarīgs no politiskās iekārtas..(to es protams sākotnējā posta autorei adresēju, lai “Bet”nepadomātu ko nelabu:)
    http://www.youtube.com/watch?v=KIR9Z_y937Q

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 15.52

    Es negribu PSRS, bet gribu stabilu, uz izaugsmi vērstu Latviju. Lai saprastu savas kļūdas, kuras darām šodien, bija nepieciešams ieskats PSRS, lai vilktu paralēles un censtos rast risinājumus, kas labojums mūsdienu Latvijā. Un jāteic, ka PSRS bija dažas lietas sakārtotākas nekā mūsdienās. Piemēram, bez maksas augstākā izglītība un medicīna.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Ziemelnieks 03.08.2010. 16.04

    dārgā ,personālatlase! Vai ir kaut mazākā nojausma kā PSRS ekonomika darbojās? Kā tā tika uzcelta ( pat tā kas bija) utt.., nianses nevis jūzera viedokļa atstāstījums.
    Vai ir zināms par ko PSRS saņēma ko vairāk kā koka rubļus un solījumus ieviest komunismu? Nekas nav mainījies – milzonīgs daudzums derīgo izrakteņu, meža un labības( ar to vairāk specializējās Ukraina), tāpēc varēja atļauties celt koruptīvu utopiju ~ 70 gadus, un var jo projām žvadzināt ar ieročiem, vienkāŗsi Dievs pieļāvis ka Kremlis kontrolē 1/5 sauszemes( labi varbūt ču ču mazāk)ar visu kas tur apakšā( diezgan padaudz, ka valsts spēj uzturēt šādu absolūti neefektīvu un dēlēm aplipušu saimniecību nu jau no 1917.gada(arī pirms tam diži labāk nav bijis, tik vienīgais pluss bija vismaz +- kaut kādas tradīcijas, ticība))

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > Ziemelnieks 03.08.2010. 16.33

    bez maksas medicīna nebija arī PSRS..PSRS bija smirdīgas poliklinikas un slimnīcas..ārstiem deva uz ķepu..poliklīnikās cilvēki maksāja ar savu laiku un nerviem par paviršu izmeklēšanu ..bija jau protams specpoliklīnikas uzticīgākajiem režima kalpiem..un spec sadeles punkti..tā bija..tu esi līdzīga tam puisēnam anekdotē..viņš bija pionieris padomju skolā..un stundās saklausījies par laimīgo dzīvi PSRS un vakarā pavērojis TV programmu “Laiks” mammai vakarā teica..Mamm es gribu dzīvot PSRS, brauksim uz turieni..
    P.s. bet šita Tavs teksts “bet gribu stabilu, uz izaugsmi vērstu Latviju” ka esi pārskatījusies LNT raidījumus..vai arī pati tos ražo

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ir_lv > Ziemelnieks 03.08.2010. 16.44

    Cien., Personālatlase, ja tu dzīvo Rīgā, kādā padlaikos celtā daudzstāvenē, tad, visticamāk, ka tev ir iespēja padlaiku “labumus” baudīt dzīvajā. proti, daļa namu pārvalžu savā darbībā nekur tālu nav tikušas, ikdienas darbus jau padara, bet uz lielajām lietām – kāpņu telpu, komunikāciju remontiem, puķītēm, u.t.t. sarosās vien tad, kad galīgs “kirdikt” vai dzīv. īpašnieki galīgi piespiež pie sienas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 16.56

    Jā, tieši tā dzīvoju Hruščovkā un nesen mums kāpņu telpai ielika durvju kodu ar domu aizbiedēt narkomānus un klaidoņus, kuri tur nolemj pārlaist nakti (it īpaši ziemā). To nu gan es par baigo labumu neuzskatu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 16.57

    Un kāpņu telpu remonti arī ir briesmīgā līmeni, kaut kas ķep ļep!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 17.00

    Un ko lai es tagad saku, ka eju pie rentgena, maksāju 4LVL par izmeklējumu. Sēžu rindā 1h, lai tiktu iekšā + kad pametu laipni jautāju, vai būs iespēja saņemt šos izmeklējumus pie ģimenes ārsta , vai jānāk pakaļ tepat pie Jums. Viņa man uzbrēc pretī: “Ko Jūs iedomājaties, ka mēs jums kaut ko sūtīsim, nāciet pakaļ tepat!!!”

    Pilnīgi nepamatota histērija un serviss par kuru es neesmu gatava maksāt pat 4LVL!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 19.18

    Andrew, tev taisnība, jo medicīnā tie konverti taču nāk no padlaikiem!
    To zobārsti vienreiz aplaimoju ar konvertu, lai taču labāk salabo to zobu! Šī sākumā skaļi atmeta to konvertu bailēs, ka citas zobārstes nedzird, bet pēc tam pati čukstu paprasīja, lai atdod to konvertu! Vēl līdz šai dienai to atceros! Paldies Dievam,ārstnieciskie slimnīcu pakalpojumi gājuši secen PSRS laikos!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 19.26

    Bet es savulaik mainīju profesiju, lai atrastu darbu, nevis vaimanāju, bet kā varde kūlos uz priekšu līdz aizkūlos!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 03.08.2010. 19.30

    Personāli!Es Tev ieteiktu aizrādīt tai sievietei par rupjību! tad viņas nomierinās, jo apkalpojošais personāls ir jāmāca! Man bijis līdzīgs gadījums, kad viņas negrib atrast nekādus izmeklējumu dokumentus, bet es neeju prom, bet runāju, kamēr saņemu gaidīto! Vajag spēlēt uz jūtām un pieklājību prasīt!!! Kāda man daļa, ja viņām daudz darba, jo es prasu to, kas man pienākas. ja nepatīk, lai iet prom no darba!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 03.08.2010. 19.33

    Piekrītu, kad nākamreiz būs jādodas uz šādu iestādījumu, tad nodrošināšos cīņai :))

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Ziemelnieks 03.08.2010. 23.18

    Ir vēlme ? Iesaku pretsižās sociologu ‘Aleksis de Tokvilli’ prēmijas ieguvēja domātāja Aleksandra Zinovjeva darbu ‘Komunisms kā realitāte / Коммунизм как реальность’
    http://www.zinoviev.ru/ru/zinoviev-bibliography.html

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 04.08.2010. 09.49

    paldies.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 03.08.2010. 11.56

Visvairāk iedzīvotājiem – 47% – no tālaika dzīves pietrūkst PSRS laikā pieejamās bezmaksas medicīnas un izglītības. Daudzi norādījuši, ka viņiem pietrūkst dzīves bez stresa, kas valdīja PSRS laikā +++ Tā saucamajā Brežņeva laikā, stāvot rindās pēc kaut kā ēdama, vai tualetes papīra, ļaudis ar nostalģiju atcerējās Staļina laikus, kuros bija kārtība un desu varēja dabūt :) Ne jau visi ļaudis, bet LV migranti un tādi latvieši, kuri šajās vēlēšanās balsos par SC, vai PLL. :)

+7
-1
Atbildēt

0

Janis 03.08.2010. 11.49

Citās ziņās – “Aptaujā noskaidrots, ka vairākums labprāt nedarītu neko un dzīvotu labi”.

+16
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam