Apmeklētāji

70

Komentāri (70)

oskars_vavere 14.08.2010. 23.42

Bet kā tur beidzās ar izsoli?

0
0
Atbildēt

0

IvetaKazoka 01.08.2010. 22.25

Osis, no Oskars, Oskars Vailds. Nezinu, ko Tu ieraudzīji, bet šādi chatos simbolizē puķi. Interesanti, kas tas ir, ko Tu saskatīji savā iztēlē,pastāsti, lai var saprast, kā Tev trūksr. :)))))))))))))))))))

0
0
Atbildēt

1

    ievuliitis > IvetaKazoka 01.08.2010. 23.34

    Ziemassvētku eglīti – tā ap 10. janvāri. Būdama sieviete, kam pensijas gadi strauji tuvojas, uztvēru to, kā sitienu zem jostas vietas. Bet tagad saprazdama, ka esi pat ar Oskaru tusējis, redzu, ka man līdz tevīm vēl tālu.:)) Tāpēc jau tu tik zemu novērtēji manas zināšanas par svēto inkvizīciju. Un man nemaz nevajadzēja ņemt to tev ļaunā. Bet, kā tad es varēju zināt, ka diskutēju bezmaz vai ar aculiecinieku? :))
    Labprāt tev ko arī nosūtītu – pat ne to, kā tev trūkst, bet chata simbolika ir pamatīgs robs manā izglītībā, ko ar nodurtu galvu un lielu kaunu atzīstu.:(

    +2
    0
    Atbildēt

    0

IvetaKazoka 01.08.2010. 01.23

Ko tur paskaidrot, iedarbini iztēli un pagriez vertikāli, pēc kā izskatās? Osis man reiz teica, ka iztēle ir dota cilvēkam, lai mierinātu viņu par to, kā viņam pietrūkst, bet humora izjūta – lai mierinātu viņu par to, kas viņam ir.

0
0
Atbildēt

1

    ievuliitis > IvetaKazoka 01.08.2010. 01.57

    Es nestāstīšu, ko ieraudzīju. Kā tev nav kauna :)))))
    P.S. Tas Osis, kas grib Daugavu rakt?

    0
    0
    Atbildēt

    0

IvetaKazoka 31.07.2010. 20.57

Ai, man jau teikuma formas jūk. Apnika ar pieri sienā skriet. Novilksim strīpu.
______________________________________________
Secinājums ir tāds. Visas mūsu problēmas ir no viduslaiku inkvizīcijas, un Rietumeiropas pseido kultūras. Līvu vēsturiskie pagānikie rituāli ir ne tikai jāpiemin un kulta vietas jāaizsargā kā vēstures pieminekļi, bet arī aktīvi jāpraktizē šie par nacionālajām vērtībām pasludinātie un atzītie upurēšanas rituāli. Vislabākais un vienīgais vēsturiskā mantojuma sargātājs un glabātājs ir valsts. Ja kāds nopērk senu muižu un zem 10 krāsas kārtām atrod kādu zīmējumu, kas vecāks par 100 gadiem, tad vienalga, vai autors Rafaels vai barona bērnelis ar krītiņiem blēņojies, sienas gleznojums pasludināms par šedevru un saglabājam mūžos.

0
0
Atbildēt

2

    IvetaKazoka > IvetaKazoka 31.07.2010. 20.58

    Visi dabas pieminekļi, kuri ir sakārtoti par līdzekļiem, ko iegūst no ieejas maksas ir jāatstāj “savā vaļā”, apsaimniekotāji jāpadzen. Viss būs par brīvu, viss būs labi. Betijacelmale visu pati par velti kops un vāks, kā arī audzinās tos pilsoņus, kas pamet dabā savus atkritumus.

    Tagad būs labi? Viss ir pareizi? Miers?

    @->->->——

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > IvetaKazoka 31.07.2010. 22.03

    Pašam arī smieklīgi? Man – gandrīz vai.:) Kad visu noved līdz absurdam, nekas cits neatliek. Gribētos jau miera pīpi aizkūpināt, bet moka šaubas – kas tā par vistas kāju zem miera piedāvājuma? Ja nu kāds jaunmodīgs aizvainojums, kuru nedrīkst atstāt bez ievērības un nekas cits neatliek, kā jāmet cimds ģīmī? Pieprasu paskaidrojumu!
    Bet to vienīgo balto zvirbuli Betija pati pa kluso nokrāsoja.:))

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

buchamona 31.07.2010. 15.23

Sapper – Izdzirdēt par bauslību un “uz sitiena” pieņemt Kristu :) Piedod, tas nav nopietni. Arī vilkt paralēles starp bauslību un tās valsts laicīgajiem likumiem, kurā tu dzīvo nebūtu īsti pareizi. Ir tāda grāmata Evinds Bergrāvs “Valsts un Cilvēks”. Droši vien esi lasījis.

0
0
Atbildēt

5

    IvetaKazoka > buchamona 31.07.2010. 18.16

    Jā man ir kauns par inkvizīcijas pastrādāajām zvērībām, bet vai tas nozīmē, ka pie tā vainojama kristietība? Man ir kauns par Amīšu Japānas atombombardēšanu, bet vai tas nozīmē, ka pie tā vanojams Alberts Einšteins vai viņa atklātājumi. Man ir kauns par nacistu zvērībām bet vai tas nozīmē, ka pie tā vainojama vācu tauta? Man brīžiem ir kauns par laviešu tautas nespēju domāt un analizēt cēloņus tām sekām, kuras visi mēs šobrīd izjūtam. Toties mums ir 100 varianti kā ar šīm sekām cīnīties, bet padomāt par to vienu īsto rīcības plaņu, lai novērstu cēloni, mēs neesam spējīgi.

    P.S. Kā vēl nosaukt konkrētu gadījumu mēģinājumu vispārināt, ja ne par demagoģiju. Kā vēl nosaukt cilvēka vēlmi baudīt cita darba augļus, ja ne par skopumu? Par mazizglītotību un valsts ienaidniekiem – Tu to teici… sorry. :)))

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > buchamona 31.07.2010. 18.29

    Iepriekšējais bija Betijai.

    riņķī apkārt, nav vērts uzsākt teodoģisku diskusiju, tūlit uzklups bars ar sektantiem un bezdievjiem. Ar to pieņemšanu IMHO ir tā, pat, ja izrādītos, ka Dieva nav, Tu ticot principā neko nezaudē, taču ja izrādītos, ka viņš ir, Tu zaudē ļoti daudz, varētu teikt pat visu. Pieņemt vai nepieņemt – tā ir katra paša izvēle. Vai tas, ka pārtikušākās un laklājīgākās pasaules valstis ir tās, kas balstās uz kristīgās morāles vērtībām, neko neizsaka? Tāpat, kā tas, ka visas pagāniskās tautas ir praktiski izmirušas? Vēlreiz saku, ka vēsture ir jāzina, lai no tās spētu gūt mācību. Kāpēc ir jāturpina pieļaut vēsturiskās kļūdas??

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > buchamona 31.07.2010. 19.30

    Es nesaprotu, kāpēc tu manus pieklājīgā formā izteiktus argumentus sauc par demagoģiju. Paskaties tak spogulī – tur tu ieraudzīsi klasisku paštaisna demagoga tipu, tik nekritisku pret saviem un absolūti noliedzošu – pret citu cilvēku uzskatiem, principiem, argumentiem. Es pat netaisos te atgādināt tavus uz konkrētiem piemēriem bāzētus apgalvojumus, jo tev šķiet, ka tikai tu vari par to citus kritizēt. Tevi nedrīkst.
    Palasi savus tekstus un tur tu atradīsi oponentu nosaukšanu par nepietiekoši izglītotu. Pārlasi savus tekstus un tur tu atradīsi oponenta sūtīšanu uz dzelzceļa staciju. Kurus tad tur sūta, ja ne valstij nelojālas personas? Lasi savus tekstus uzmanīgi un elpo dziļi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > buchamona 31.07.2010. 20.41

    Pēdējo reizi mēģinu paskidrot. Ja uz drāts sēž 100 zvirbuļi un 43. no kreisās puses ir balts, tad sakot, ka visi ir balti – tā ir demagoģija. Klasiska līdzība ar tevis minētajiem inkvizīcijas sārtiem un privāto muižu apsaimniekošanu. Tu atlasi atsevišķus piemēsrus un uz tā pamata izdari vispārējus secinājumus. Ja Tu uzskati to par pareizu, ok, pati liela, pati gudra.
    Kāpēc mani lai nedrīkstētu kritizēt, kritizē droši, ja ir argumenti. Diemžēl no topikā apskatāmās problēmas novirzies un manas necilās personas analīzi, vai tādēļ, ka par lietu neko pateikt vairs nevari? Par staciju runājot, pilsonis sajūsminājās, cik labi bija padomju laikā un cik slikti ir tagad, es tikai labu vēlot pilsonim norādiju kā visērtākā veidā nonākt pie savu sapņu piepildījuma.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > buchamona 31.07.2010. 20.41

    Interesanti ir arī tas, ka pilsonis cilvēkus, kas tiešām forši ir sakārtojuši Abavas rumbas teritoriju un radījuši infrastruktūru par to saņemot stipri pieticīgu atalgojumu tiek nosaukti kā “Valsts un vēstures niknākie ienaidnieki, visādi pleņči un andelmaņi”
    Bet ļaunuma sakne ir mans paštaisnais tēls manā paša spogulī, vai ne…. :)))

    0
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 31.07.2010. 11.41

Kā tas nākas, ka pašvaldības iestāžu priekšgalā ļoti bieži nonāk savas Valsts un vēstures niknākie ienaidnieki, visādi pleņči un andelmaņi? Tā jau ir visīstākā savas Dzimtenes nodevība, ja var iztirgot savas zemes vēsturiski visunikālākās vietas. Piemēram Abavas Rumba arī ir padarīta par velti nepiejama. Tagad kāds varenais ar šo dabas veidojumu smuki pelna bagātību. Jā, viņs aizbildinās ka to uztur kārtībā, ka tas viņam dārgi maksā un tā tālāk. Padmijas laikā tā bija brīvi piejama vieta, un vienmēr sakopta. Ar šīm alām notiek tas pats.

+2
0
Atbildēt

6

    IvetaKazoka > mxblack 31.07.2010. 14.56

    Par velti tikai etiķis ir salds un siers slazdā. Kā tas nākas, ka cilvēks mūžu nodzīvojis, bet nav sapratis šo elementāro patiesību. Padomā ar galvu un parēķini, ka par 1Ls Tev piedāvā pavadīt laiku pie unikāla dabas pieminekļa, kurš ir sakopts, labi uzturēts, par kuru ir pieejama plaša info mājas lapā. Ja tu domā, ka par 1 Ls no cilvēka, ņemot vērā kādi ir uzturēšanas izdevumi, var bagātību sapelnīt, Tu rūgti maldies. Nekur pasaulē ne pie viena sāda tipa saudzējama dabas objekta nav bezmaksas pieejas. Nekur, izņemot pieirsto kaimiņzemi austrumos, kur joprojām komūnismā dzīvo. Ja Tev labāk patīk padomijas laiki, uz priekšu – čemodan, vokzal, graņica…

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > mxblack 31.07.2010. 15.15

    Parēķini, ka benzīns, lai aizbrauktu uz rumbu no Rīgas un atpakaļ ap 15Ls maksās, tāpat piknika grozs, gribēsies tak kādu desiņu pacept un gurķi piekost klāt, kādu pudeli alus vai limonādes izdert, bet izlietotos iepakojumus nez vai gribēsi pats mājās vest. Tāpat gribēsies, ja lietus uznāk zem nojumītes pie galda sasēdēt, ja līdzi bērni, tie gribēs lielajās šupolēs pasūpoties. Un Tu cepies par latu… fui, gauneris….

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > mxblack 31.07.2010. 16.33

    “Nekur pasaulē ne pie viena sāda tipa saudzējama dabas objekta nav bezmaksas pieejas. Nekur, izņemot pieirsto kaimiņzemi austrumos, kur joprojām komūnismā dzīvo.”
    Nav taisnība. Nupat draudzene atgriezās no Sāremas. Tur tikai vienā mazā baznīciņā ieeja maksāja 1 eiro un arī tas bijā tukšā baznīcā jāatstāj koka šķīvī. Visi pārējie dabas, vēstures un arheoloģijas pieminekļi bija apskatāmi PAR VELTI.
    Ek, tu, “čemodan, vokzal, graņica…”!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > mxblack 31.07.2010. 17.46

    Var bez demagoģijas? Kuriem no šiem bezmaksas Saaremaa pieminekļiem ir nepieciešama regulāra kopšana un uzturēšana? Jā es arī esmu ar GPS meklējis un bez maxas skatījies “Uragh Stone Circle” uz kuru jābrien gabals pa dubļainu pļavu, bet par “Stounhedge” apskati, kur Tu piebrauc klāt ar auto, novieto to parkingā un ej pa mauriņu ir jāmaksā. Tiešām nesaproti atšķirību un galvenais ir pairsties???

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mxblack > mxblack 31.07.2010. 20.33

    Jaunībā es Abavas Rumbā reizēm nopeldējos, tagad par maksu man tur būtu jātaisa pikniks? Tev čalīt nav labi ar galvu, tāpēc jau arī tā valodiņa ir tāda neizkopta. Bet varbūt pats esi šā biznesa pārstāvis, kuru baro kāda Dieva radīta vietiņa.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > mxblack 02.08.2010. 14.28

    Nē, mana specialitāte ir AV tehnoloģijas. Jaunībā vispār zāle bija zaļāka, karogs sarkanāks un himna garāka. Jā, es arī jaunībā laivojot nakšņoju, kur gribēju, tagad tā vairs nevaru. Nu, un tagad man jāsāk ģauži raudāt un lamāt valdību? Tāda ir objektīvā realitāte un nekad vairs nebūs kā komunismā. Atvaino, bet visa apzinīgā dzīve, kas nodzīvota kolhozā atstāj smagas pēdas domāšanā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

oskars_vavere 30.07.2010. 19.05

Izlasot ziņu par Upuralu iznomāšanu, paliku mēma un pārlasīju vēlreiz – vai tiešām sapratu pareizi?
Ir ļoti jocīgi, ka tāda mēroga vietu taisās iznomāt jebkuram, kurs vēlētos maksāt par to.
Droši vien, ir kādam vērts Upuralas noīrēt un tad veikt izrakumus – viņš tur noteikti atradīs krietni lielakās kultūrvēsturiskās bagātības, nekā nomas maksa, ko maksās par īri.
Baisi lasīt.

+3
0
Atbildēt

11

    IvetaKazoka > oskars_vavere 30.07.2010. 19.24

    Tu par daudz Laru Kroftu un Indianu Džonsu esi saskatījusies. Tajā laikā, kad šīs alas bija kulta vieta, vietējie aborigēni vēl sēdēja kokos un slapinājās savās zvērādās. Nav tur nekādi Etrusku dārgumi aprakti. Kādam zemes pleķis iepaticies, un vienkārši vēlas vispirms iznomāt un pēc tam zemi prihvatizēt. Tas arī viss.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > oskars_vavere 30.07.2010. 21.11

    Nav tur nekādi Etrusku dārgumi aprakti +++ arheoloģiskos izrakumus jau nu nomniekam neviens neļaus izdarīt. Bet viena sabojāta zīme Upuralā ir lielāks zaudējums par visiem uz pasaules kinoekrāniem parādītajiem “Etrusku dārgumiem” kopā.:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > oskars_vavere 30.07.2010. 22.27

    Atvainojos, ja likšos cinisks un nepatriotisks, bet ja īstenībā ir tā kā rakstīts pieejamā informācijā, tad situācija ar tām alu zīmēm ir mazliet divdomīga. Vēlreiz uzsveru, es esmu pret alu iznomāšanu šadā veidā, vienkārši aicinu paskatīties no citas puses.. Kā rakstīts pieejamā informācijā, ziedošana notikusi 14-19.gs. Alu sienās iegravētas senās maģijas zīmes un visvecākais Latvijā datētais uzraksts – 1664. gads (2 vietās) un 1667.g.
    Un tagad paskatamies, kas notiek šajā laikā, kamēr mūsējie apzīmē alu sienas, citur pasaulē. Divus gadus iepriekš 1662. gadā Roberts Boils publicē “Nova experimenta physico-mechanica”. Pie mums plaukst buršanās, elkdievība un upurāšana laikā kad Eiropā atklāj fundamentālus fizikas likumus. Ja viss tas, kas alās ir atrodams būtu datējams ar vismaz pāris tūkstošu gadu senāku laiku, tad tiešām būtu iemesls lepnumam. Bat ja ir kā ir, ar ko lepoties?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > oskars_vavere 30.07.2010. 22.41

    rinķī apkārt, “Etrusku dārguumi” nav filma, bet metafora. Etruski bija augtu atttīstīta civilizācija tagadējās Itālijas teritorijā. Pilsētvalstis, metalurģija, tirdzniecība jau 6gs. pirms mūsu ēras. Daudzas lietas militārajā un pilsētbūvniecības jomā Romas impērijā ir Etrusku mantojums.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > oskars_vavere 31.07.2010. 01.41

    par tām zīmēm gribētu tomēr precizēt. Tas tiešām varbūt nebūtu Latvijai tik svarīgi, ko kāds zviedrs, vai polis ap 1600 gadu ieskrāpējis kādā alā :)Rakstot par zīmēm, es domāju petroglifus (senus klinšu zīmējumus/zīmes), kuras ir atrodami šajā alā, bet ja par upurēšanu un pagāniem :) Tad atgādināšu Tev Rom 2:14
    Jo, ja pagāni, kam bauslības nav, sekodami savai dabai, izpilda bauslību, tad viņi, būdami bez bauslības, paši sev ir bauslība.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > oskars_vavere 31.07.2010. 12.18

    Sapper! Un kuros gados civilizētā un progresīvā Eiropā beidza dedzināt zinātniekus un “raganas” uz sārta?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > oskars_vavere 31.07.2010. 14.14

    Jā, Betija, Tev taisnība. Ļoti pareizi Tu spried. No konkrētā par vispārējo. Ja spriež pēc šadas metode,ātad visi latvieši ir žīdu šāvēji, visi krievi ir okupanti, un vadoties no savām trūcīgajām zināšanām par inkvizīciju Tu izdari secinājumus par zinātnieku vispārēju dedzināšanu, ja ? Pašai kauns par savu domu gājienu nav?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > oskars_vavere 31.07.2010. 14.23

    riņķi apkārt, šiem pagāniem Bauslība un Evaņģelijs jau stipri iepriekš tika sludināti, tāpēc Rom2.14 pieminēt ir stipri nevietā. Te būtu jāpiemin Jņ 1.5 “Un gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to neuzņēma”

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > oskars_vavere 31.07.2010. 14.49

    Sapper – Te būtu jāpiemin Jņ 1.5 “Un gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to neuzņēma” +++ tu viņus pazini? Esi starp viņiem dzīvojis? Bet Rom2.14 arī mūsdienās attiecas uz visiem nekristītajiem ļaudīm mums apkārt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > oskars_vavere 31.07.2010. 15.08

    riņķī apkārt, izlasi vēlreiz Rom2.14 pirmos 6 vārdus. Skaidri teikts, ka attiecas tikai uz tiem, kas nekad nav dzirdējuši par bauslību. Paprasi jebkuram 1. kursa teoloģijas studentam, ja man netici. :) Pats tam tici, ka LV teritorijā 14 gs. dzīvoja cilvēki, kas nebija par bauslību dzirdējuši?

    Tieši tāpat ir mūsdienu likumdošanā. Ja likums Tev ir jāzin un ir iespēja to zināt, Tu nevari to pārkāpt aizbildināties ar tā nezināšanu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > oskars_vavere 31.07.2010. 16.18

    Vispār nav man kauns, jo neredzu ar ko mans atgādinājums par degošiem sārtiem atšķiras no taviem argumentiem par savu bērnu upurēšanu. Tev tanī brīdī bija kauns, tāpēc pajautāji? Kāds tam sakars ar II pasaules karu un krievu nācijas lomu 20.gadsimta vēsturiskajos notikumos? Tev liekas, ka skaisti skan? Atvaino, stulbi skan. Būdama laikam labāku audzināšanu baudījusi, nesākšu pārsteidzīgi vērtēt tavu zināšanu apjomu. Paliec vien tai pārliecībā, ka esi patiesība pēdējā instancē un tie, kas nepiekrīt tavam viedoklim ir
    a) mazizglītoti;
    b) demagogi;
    c) skopuļi;
    d) valsts ienaidnieki

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 30.07.2010. 15.11

Kamēr neesam saskaitījuši, cik un kādas vērtības sapostītas, esot valsts un pašvaldību īpašumā, brēkt par privātīpašnieka vēl nezināmajiem, bet noteikti ļaunajiem nolūkiem ir vismaz liekulība.

0
0
Atbildēt

12

    buchamona > Aivars Krauklis 30.07.2010. 15.37

    Var būt tad vajag arī izsolīt apsaimniekošanai Rīgas Kuģniecības muzeju un Moricsalu ? :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Aivars Krauklis 30.07.2010. 15.54

    .
    Kad Tu, rinķī apkārt, pēdējo reizi biji Kuğniecības muzejā?
    Un Moricsalā kad?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > Aivars Krauklis 30.07.2010. 16.04

    Kur nu man, patiesībā minēju šīs vietas tikai tādēļ, ka biju dzirdējis gudrus ļaudis tās pieminam :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Aivars Krauklis 30.07.2010. 16.09

    .
    Un ko Rodins par šito teiktu, ko?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Aivars Krauklis 30.07.2010. 19.17

    Moricsala ir dabas liegums, tur nekas nav jāapsaimnieko, bet ja Kuģniecības muzeju apsaimniekotu privātais, IMHO muzejs no dotējama kļūtu vismaz zaudējumus nenesošs. Expozīcija arī paliktu tikai plašāka un interesantāka. Protams, ka tantiņu bars, kas tur atsēž darba laku pazustu, tā vietā parādītos laba drošibas un videonovērošanas sistēma, kā arī iespēja lietot “audiogidu”. Valsts ir vis tūdīgākais un nesaimnieciskākais apsaimniekotājs pasaulē. Īpaši mūsu zemītē.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Aivars Krauklis 30.07.2010. 20.26

    Savukārt es varu pastāstīt konkrētus piemērus par privātajiem īpašniekiem, kas pieprasa aizkrāsot ēkas izpētes procesā jaunatklātus ar 17.-18. gadsimtu datējamus sienu gleznojumus, jo tas neatbilst viņu “gaumei”.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Aivars Krauklis 30.07.2010. 21.39

    Manuprāt mēs neapspriežam atsevišķus klīniskus gadījimus, kurus vispārināt būtu diezgan pastul… nu teiksim, ne īpaši gudri. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Aivars Krauklis 30.07.2010. 22.12

    betijacelmale – Nu piemēru par to, kas valsts/pašvaldību īpašumos notiek ne tik ar gleznojumiem, bet ar visam mājām, arī netrūkst. Pie tam – kā tam privātajam ļaundarim tapa iespējams savā īpašumā lemt par kaut ko JAUNATKLĀTU? Tātad pirms atklāšanas tos gleznojumus vajadzēja pazaudēt, precīzāk – aizkrāsot, bet tas plaši gāja vaļā tieši sabiedriskos īpašumos, nu tajos, kas „pieder tautai”. Un ko „uzrauga” zināma inspekcija.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Aivars Krauklis 30.07.2010. 23.17

    No kura laika tas vien, ka sienas gleznojums ir no 17-18 gs.nosaka tā vērtību? Varētu padomāt, ka tad diletantu nebija. Ja autors būtu Tjepolo, tad ņav runas, bet kāpēc man būtu jāsaglabā muižas mālera “šedevrs”, ja vēlos uz šīs sienas barokālas dabīgā zīda tapetes un kādu Velaskesa kopiju? Mani uzjautrina šis bāliņu sindroms nedomājot pasludināt par pielūgsmes objektu katru crapu tik tāpēc, ka tas ir nedaudz vecāks par laikiem, kad mūsu tēvi lēja mūsu vectēvu asinis…. :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Blumbergs > Aivars Krauklis 31.07.2010. 00.19

    būtu labāk rīkojušies, dabūjuši kādu bildi; tiešām valsts vai pašvaldības īpašumā, tas vēl nenozīmē ‘glābts’; nupat novērtēju ka privāts īpašnieks skaisti un enerģiski veido Ēdoles pili par ekskursiju vietu. Ļoti labi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Aivars Krauklis 31.07.2010. 00.33

    Kā notiek jaunatklājumi, Biotop? Elementāri. Persona ar attiecīgu kapitālu iegādājas telpas Vecrīgā, Cēsīs, Liepājā – jebkurā valsts vēsturiskās pilsētas centrā. Pirms projekta pārbūves un pārplānošanas notiek telpu vai ēkas uzmērīšana un izpētē, attīrīšana no daudzu gadu desmitu un pat simtu krāsas un netīrumu slāņiem. Man turpināt vai saprati?

    Sapper! Cilvēkiem mēdz būt dažādi vērtību kritēriji – atkarībā no izglītības līmeņa, cieņas un necieņas pret senchu mantojumu un visa svešzemju pielūgsmes pakāpes. Tiešām dīvainas, ja neteikt vairāk ir tavas prioritātes. Pie visa tā gribu tev atgādinat, ka oriģināli – pat mazāk zināmu, arī nezinamu autoru, ir unikali un vienreizēji, pretēji kaut vai Velaskesa kopijām, kuras attiecīgi uzsitot roku var saražot daudz.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Aivars Krauklis 31.07.2010. 14.43

    Latviešiem laikam ir stipri pagrūti ar galvu, ja nevar atšķirt vēstures un kultūras mantojuma saglabāšanu no pilnīgi visa tā glorificēšanas. Es mēģinu paskatīties uz šo lietu no šāda skatu punkta. Kāds reāli ir tas mūs senču mantojums, ko no tā mēs varam mācīties un izmantot un lepoties, un kas no tā ir jāatceras, lai neatkārtotu pagātnes kļūdas. Mēs fanojam par pagānu rituāliem tad, kad citur kosmosā lido. Arī fašisms un atombombardēšana ir vēstures un kultūras mantojums, kas neapsāubām obligāti ir jaatceras, bet vai tāpēc par to ir jāfano un jālepojas??? Es esmu ļoti lepns par latviešu tautas mutvārdu daiļradi, tautas tērpiem, dejām, literatūru, nākslu mūziku. Bet par to, ka nedaudz vairāk kā 100 gadus atpakaļ mani senči nesa uz alām olas un monētas, lai izlūgtos no dabas spēkiem laimīgu dzīvi, es neredzu ar ko tur lepoties.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 30.07.2010. 13.41

Kārtējais caurums LR likumos. Ja jau šis objekts ir tik ievērojams ne tikai LR, bet pat visā Baltijā, tad tas noteikti nepieder tikai Salacgrīvas novada domei. Lasīju, ka itkā līvu biedrība mēģinās šo savu senču svētvietu nosolīt, taču salcgrīvieši jau noteikti gaida vismaz Abramoviču :) Bet tādiem abramovičiem visbiežāk viss pie kājas un raksta autore pareizi uzsver, ka tieši lietas, vai vietas, kuras tiek popularizētas kā kaut kas īpašs, tiek nopostītas pašas pirmās.

+4
0
Atbildēt

3

    IvetaKazoka > buchamona 30.07.2010. 14.37

    Neviens neko tur nesolīs ar mērķi attīstīt tūrisma objektu. Spa centrus un viesu namus nebūvēs. Tā nav vieta, kur varētu baigo peļņu izcelt. Kāds vienkārši iecerējis veikli pie zemes gabala tikt. Esmu bijis pie šīm alām. Jā, autotūristojot, ja ir pa ceļam noteikti ir vērts tur piestāt un alas apskatīt, pafotografēt, ja būtu, varētu arī kādu bukletiņu un vietējo suvenīru nopirkt. Bet tas arī viss. Nestāv tur rinda kā uz Eifeļa torni un nekad arī nestāvēs. IMHO Būtu normāli, ja pašvaldība nodotu šo teritoriju kāda uzņēmīga un sakarīga vietējā entuziasta pārziņā, kas šo vietu pieskatītu, par to rūpētos, turētu sakoptu un par to ņemtu no tūristiem latu par apskati. Ja pašvaldība cer, ka tagad nu tik būs un nu tik notiks, un viss Jūrmalas īpašumu izpircēju kontingents nesīsies uz Salacgrīvu svaidīties ar miljonie, viņi vienkārši ir muļķi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 30.07.2010. 16.18

    Piekrītu,dot atļauju kādam tur uzturēt kārtību, ja viņš var pats saorganizēt lietas tā, ka var ar to pelnīt, bet nevis nodot apsaimniekošanā ar nomnieka tiesībām. Zinu vienu populāru laivu pieturas vietu Ventā. Tur arī, kāds vietējais piekopa laivotāju atstātos atkritumus un par to ņēma no viņiem latu no “galviņas”. Par šo “nelegālo biznesu” uzināja pašvaldība un aizklapēja cilvēkam šo “rūpalu”:) Tagad tur ir “cūku kūts”, bet kādi izskatās smilšakmens atsegumi, domāju man nav jāstāsta, tā kā ja ap to alu Salacgrīvā sāksies dzīva kustība, domāju, nekas no tiem senajiem uzrakstiem pāri nepaliks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > buchamona 30.07.2010. 19.06

    Nu nesāksies tur nekāda dzīva kustība. :) Nav tam reāla iemesla. Nebūs tur nekādi “New Vasiuki”. Kā līdz šim garāmbraucot max. 10 mašīnas dienā sezonas laikā piebrauca alas apskatīt, tā arī tas turpināsies. Nebūs tur “New Vasjuki” un starpgalaktiskie pagānu tusiņi ir utopija. A par Ventmalu runājot. Paši vietējie jau tādu pašvaldību ievēlēja. Ja ievēlēja idiotus, kas nesaprot, ka aplaužot vietējo, viņi paši sevi apčakarē, jo neredz, ka ir 2 zaķi nošauti – gan Ventmala tīra, gan vietējais nenāks prasīt sociālos pabalstus. A vietējam kā reizi pēc šitā tagad vajadzētu bombīt pašvaldību ar visu iespējamo pabalstu pieprasīšanu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 30.07.2010. 13.36

.
Jā. Ar kultūru un izklaidi mums visas nedienas tikai un vienīgi tāpēc, ka nav mums lāči. Un nebūs. Jo cienījamie kultūras un izklaides, tās pašas ar kuru mums nedienas, spilgtākie pārstāvji ceļ trauksmi. Par durvīm ceļ. Tām durvīm, kuras kādi, kuriem laikam bumbieri vai izbāzeņi, IR gatavi atstāt vaļā.
Kontrolei būs būt. Spilgtāko par izbāzeņiem. Kontrolei.

0
-2
Atbildēt

6

    ievuliitis > lailabidzane 30.07.2010. 14.01

    Netēlo nu muļķi. Gan arheoloģiskajos, gan arhitektūras pieminekļos “labi griboši”, bet nekompetenti ļaudis “labi gribot” var panākt pieminekļa sabrukšanu un izzušanu pavisam. Tāpēc ir nepieciešami skaidri un nepārprotami nosacījumi, uz kādiem to objektu drīkst nomāt. Un nopietni sodi par pārkāpšanu, citādi “labiem ļaužiem” tā alkatība stipri pārmāc to Latvijas mīlestību.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 30.07.2010. 14.06

    .
    Par ko sāpe, betij?
    Par to, ka spilgti ir tikai izbāzeņi?
    Vai par to, ka politkorekti ir tikai zaļi āboli, nevis bumbieri? Arī zaļi. Varbūt.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > lailabidzane 30.07.2010. 20.15

    Man nav sāpe – sirdi plosoša, kā meksikāņu seriālos “sāpe” ir Burkovska LNT raidījumos.
    Es iebilstu pret tavu tieksmi izteikties par tēmām, par kurām, kā redzu, tev nav nekādas sajēgas. Nezinu, ko tu domā ar izbāzeņiem un kāds tiem ir sakars ar arhitektūras vai arheoloģijas pieminekļu aizsardzību? Tu par sašpricēto Rumpīti?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 30.07.2010. 21.57

    .

    Betij!

    Par konkrēto objektu es nezinu pārāk daudz.
    Bet Pakalniņai jau konkrētais objekts ir tikai atspēriena laukums daudz vispārinātāku jautājumu apcerēšanai. Tiesa, viņa savu domu lidojumu iesēdina peļķē ar politisku slapjumu, nespēdama vismaz divreiz nepieminēt Šlesi…
    Un tam seko plejāde komentētāju, trivializējot situāciju līdz pareizie un nepareizie.

    Ekonomikas un kultūras mijiedarbību pieņemami apcer Sapper. Un šī nav vieta tās (mijiedarbības) vēl smalkāku aspektu iztirzāšanai.

    Par manu sākotnējo komentāru.
    Velti tur meklēt konkrētus personāžus vai politiskas intereses.
    Man vien šķita, ka nav ne gudri, ne godīgi paģērēt kādas vērtības(?) sterilu saglabāšanu, saglabāšanas pēc. Kāda jēga to darīt, ja neprotam vai nespējam par to ieinteresēt ne savus tautiešus, ne ciemiņus. Tad tā ir suņa pozīcija uz siena kaudzes.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 30.07.2010. 22.57

    .
    P.S.
    Nu jau Sapper te pacenties veselu Eiropas kultūrvēstures kursu piedāvāt.
    :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > lailabidzane 31.07.2010. 00.08

    Da nē, vienkārši uzjautrina, ka Cien. Pakalniņas kundze šo pagānu māņticības un tumsonības kulta vietu, kas neapšaubāmi ir vēstures piemineklis, nodēvē par “nacionālo vērtību”. Upurēšanu šeit praktizēja laikā, kad Eiropā jau krietnu laiku valdija Renesanse mākslā, zinātnē, cilvēku prātos, :) Smieklīgākais ir tas, ka cīnoties par šīm mūsu pagāniskajām “nacionālajām vērtībām” par piemēru dabas pieminekļu aizsardzībā tiek minēta Trieste – praktiski renesanses centrs. Vieta ar pilnīgi citām vērtībām, kur mūsu glorificētais pagānisms jau tad bija sensena vēsture. Interesanti, autore nekad nav mēģinājusi aizdomāties, ka viens no iemesliem, kāpēc “tur” ir labi, bet “šeit” ir slikti ir tādēļ, ka 600 gadus atpakaļ “tur” bija renesanse, bet “šeit” pielūdza elkus un murmulēja buramvārdus (un dara to joprojām)??? Vai mazās lielvalsts sindroms apziņā neļauj uzdot sev tik neērtus jautājumus?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Romāns Smirnovs 30.07.2010. 13.33

Ja pieliek sarakstu ar simtiem ierobežojumu, ko nomnieks drīkst un ko nedrīkst darīt, tad ir OK. Un bargus sodus par neievērošanu. Tad lai nomā un taisa biznesu, nav jau žēl.

+2
-1
Atbildēt

6

    Guncītis > Romāns Smirnovs 30.07.2010. 15.46

    Salacgrīvas novada domē 70% ir kristieši no LPP.
    Viņiem nerūp Lībiešu upurala.
    Viņiem rūp, lai par tādu visi aizmirst, jo tas nav kristiešiem pieņemams.
    To iznīcināt ir uzdevums no rīgas virskungiem nevis no vietējiem.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Romāns Smirnovs 30.07.2010. 18.48

    Ja paskatās ilgtermiņā, pagāniem īpaši nav ar ko palepoties. Visas Eiropas pagāniskās tautas ir izmirušas. Bet ko var gribēt, ja upurē savus bērnus viltus dieviem un pielūdz “zelta teļu”. Bet tāds nu ir tas ir mūsu pagātnes mantojums un tas mums ir jāsaglabā. Tautai, kura nezin savu vēsturi nevar būt nākotne.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Guncītis > Romāns Smirnovs 31.07.2010. 00.53

    Te nu būs viens savu bērnu upurētājs, teļu pielūdzējs un dievu dalītājs viltotos un pareizos. Nevajag senčiem piedēvēt savas īpašības. Paraudi par savu nepiederību renesansei un iemācies cienīt sev nesaprotamās kultūras. Priecājies, ka ne visi ir kristieši un pilnīgi noteikti šeit neviens tāds nav bijis pirms dažiem simtiem gadu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Romāns Smirnovs 31.07.2010. 13.13

    Palasi vēturi, prūši – baltu tautiņa, kas sen izmirusi, kara un neražas laikā upurēja cilvēkus saviem dieviem. Pamāci man, ko te vajadzētu cienīt? Ja tev tas sagādā kaifu, vari par to fanot, neviens Tev to neliedz. Tikai savas perversās pagašnu izdarības nepiedēvē man.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > Romāns Smirnovs 02.08.2010. 13.39

    Visus pasaules pagānus kopā ņemot, neatradīsim tik daudz noslepkavoto kā Kristus vārdā. Ticīgo maldiem milzu sapēks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Romāns Smirnovs 02.08.2010. 15.03

    Tik viens jautājums. Ja es Tavā vārdā nodedzināšu katedrāli, vainojams un vainīg būsi Tu vai es? Padomā!

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam