Vanags: Lēvalda lieta ir izņēmuma gadījums

41

Komentāri (41)

Ieva 30.04.2010. 11.16

Ja jau Pujāts uzskata, ka pedofilija Baznīcai ir skabraga, ne baļķis, uzaicinu Pujātu un Vanagu uzrādīt arī pārejās skabargas, nevis gaidīt, kad policija vai sabiedrība atmasakos kārtējo svēto pedofilu.

Bez tam pie baznīcām būtu jāpieliek uzraksts:

Uzmanību, iespējama pedofilija!
Bērniem ieeja tikai vecāku pavadībā!

+2
-1
Atbildēt

3

    Van Excel's > Ieva 30.04.2010. 12.10

    Tad jau vispirms šādus uzrakstus vajadzētu uzlikt pie iestādēm, kur strādājuši par pedofīliju notiesāti indivīdi –

    pie deju skolām (Eisaks), tūrisma aģentūrām (Tūns); Vidzemē bija bērnu nams, kur viens audzēknis izvaroja citu un šo skatu filmēja mobilajā telefonā – tātad, vismaz Vidzemē pie visiem bērnu namiem – “Tevi šeit droši vien izvaros! Varbūt labāk ej dzīvot citur!”

    0
    0
    Atbildēt

    0

    zigrida_valtson > Ieva 30.04.2010. 12.53

    Modeļu aģentūra ir kaut kas pilnīgi cits – cilvēki paši piekrīt tam, ka iesaistās biznesā, kurā virzība pa karjeras kāpnēm notiek caur Tūnam līdzīgo azotēm. Taču baznīca grib monopolizēt Dieva pārstāvja tiesības, tai pat laikā, reliģijas sludinātāji, redz, dara gluži pretējas lietas. Baznīca ir vieta, uz kuru cilvēki vēlas iet bez apdraudējuma sev un saviem bērniem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 30.04.2010. 15.26

    Baznīca vienmēr sevi ir stādījuši augstāk par laicīgajām iestādēm. Principā piekrītu – brīdinājumi būtu jāuzliek arī visās pārejās iestādēs, kurās siro pedofili, taču Baznīcai tas jādara pirmajai, jo tur tas Baļķis, manuprāt, ir vislielākais.

    Taču, ja uzskatam ka divkosība ir Baznīcas norma (inkvizīcija, krustneši, 2 pasaules karš utt), tad izliekamies ka viss ir kārtībā, un Baznīcai ir tikai nebūtiskas skabargas, kamēr Baļki ir ārpus tās. Cik var saprast, tā IR Pujāta/Baznīcas nostāja, jeb baļkim nokļūstot baznīcā, tas kļūst par skabargu.
    Vajag, vajag to brīdinājumu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mandineajoe 30.04.2010. 11.04

Es nesaprotu, ko tad Vanagam vajadzēja teikt: “Jā, droši vien mūsu baznīcā ir vēl kādi pedofīli…” ? Tīri lietišķas sarunas procesā ir normāli un loģiski teikt, ka tas ir izņēmums.
Ja mans puika izsistu logu, es automātiski nepērtu visus savus bērnus. Kāpēc lai ar Baznīcu būtu citādāk?

0
-1
Atbildēt

0

Ieva 30.04.2010. 10.55

Izņēmums, izņēmums, vēl viens izņēmums, atkal izņēmums…
Bet man Baznīca un Pedofilija jau kļuvuši identiski jēdzieni. Vajadzētu pie Baznīcu durvīm izvietot bērniem domātus brīdinājums.

Un vēl -Latvijā Pedofīliem ir pat sava partija!

+2
0
Atbildēt

0

buchamona 30.04.2010. 01.07

Kas baznīcai būtu jādara, lai šī attīrīšanās nebūtu “formāla”? Ko īsti nozīmē Jūsu teksta kontekstā jēdzines – “formāls”?
Ar ko garidznieka solijums pēc saturiskās jēgas atšķiras no karavīra, vai ārsta zvērsesta? Ja kāds ārsts, jeb karavīrs savu zvērestu lauž, vai arī tad Jūs notikumu saistītu ar visu LR armiju, jeb visus LR ārstus pretnostatītu Latvijas sabiedrībai?
Un, ja par noziegumu un noziedzniekiem, vai tad cietumi – nav mūsu sabiedrības sastāvdaļa? Kā un kur uzturoties cilvēks pārtopa par noziedznieku? Taču ne jau dzīvojot uz Mēnes? Notikums ir ļoti smags un par notikušo vajag runāt, tikai konkrēti. Nav tādas kolektīvās atbildības. Ir konkrēts noziegums un konkrēta atbildība

+1
-1
Atbildēt

1

    ::Vai cis :: > buchamona 30.04.2010. 07.02

    Baznīcai būtu jāattīrās tādā izpratnē, ka būtu jābeidz slēpt smagus kriminālnoziegumus, ja tos izdarījuši garīdznieki. Man šķiet, ka atsaukšanās uz “grēksūdzes noslēpumu” šajā gadījumā ir tas pats, kas “omerta” Sicīlijas mafijas izpratnē un liecina par baznīcu kā par noziedzīgu organizāciju. Protams, es nedaudz sabiezinu krāsas, taču princips no tā nemainās.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

zigrida_valtson 29.04.2010. 20.52

Šī ziņa praktiski izsita uz asarām. Kaut kas traks notiek. Sodi arī jau nu samērīgie – trīs gadi par bērnu psihes izpostīšanu uz mūžu. Šāda trauma tak ir neatgriezeniska.
Ļoti patīkama jau nu arī Panorāmā paustā Pujāta pozīcija, nekautrējoties aizrādīt sabiedrībai, ka tā neredz baļķi savā, bet saskata skabargu baznīcas acī. “Mēs ar savām skabargām tiksim galā paši,” viņš izteicies. Kā tas nākas – mācītājs pa visu Latviju izvaro zēnus, bet baznīcas vadītājs uzskata par pieņemamu to nosaukt par baznīcas pašas darīšanu?! Wth, kas notiek šajā valstī?

+7
-1
Atbildēt

1

    ::Vai cis :: > zigrida_valtson 29.04.2010. 21.11

    Man pret katoļu baznīcu vuenmēr ir bijusi krasi noliedzoša attieksme, un viss, ko dara kardināls Pujāts, šo attieksmi tikai pastiprina, un šodienas vienkārši elpu aizraujoši ciniskais teiciens par to, ka sabiedrība neredzot baļķus savā acī, bet saskatot “skabargas” katoļu baznīcas acīs, ir kronis visam. Pedofilija ir viens no vissmagākajiem noziegumiem pret citu cilvēku, bet šis … nezinu, kā to daudzmaz pieklājīgi pasaka … uzdrošinās to nosaukt par “skabargu”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Van Excel's 29.04.2010. 18.27

Vakar bija ziņa par Čiekurkalnā cietsirdīgi noslepkavotu jaunieti no Krāslavas, un visās ziņās slepkavas tik identificēti ar viņu dzimšanas gadiem, ne vārds, ne iniciāļi – tikai gadi. Kad vēl senāk kaut kādi atsaldeņi no Aizkraukles ar dzelzs stieņiem Esplanādē nosita cilvēku – bija sakārojies mobiļņiku -, varbūt pat dzimšanas gadi netika minēti.

A tagad – “turēti aizdomās, tiks veikta izmeklēšana” – a mums jau pilni mediji ar bildēm, vārdiem, visu. Man jau nav nekas pret, bet kāpēc pie sadistiskiem slepkavām, kas jaunu Krāslavas džeku sadur nezkik reizes un tad izmet līķi kaut kādā šķērsielā tāds super diskrētums un “privātās dzīves neaizskaramība”?

+6
0
Atbildēt

1

    zigrida_valtson > Van Excel's 29.04.2010. 20.54

    Tādēļ, ka šie atsaldeņi pēc pāris mēnešiem par “priekšzīmīgu sēdēšanu” tik izlaisti no cietuma – kā vēlāk skaidrot sabiedrībai, ka viņi atkal ir uz brīvām kājām? Bet ar šādām rūpēm par maniakiem – lūdz, nekādu problēmu, nevienam nav jāskaidrojas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Ivars Zvirbulis 29.04.2010. 16.29

Nosodīt un sodīt ir divi dažādi jēdzieni. Bet visādi izvirtuļi visur gadas. Ne jau reliģija pie tā ir vainīga. Arī skolotāji, tiesneši, policisti un pat politiķi uzkapj uz šiem grābekļiem. http://neoidiotisms.blogspot.com/

+6
-1
Atbildēt

0

Sanita Jemberga 29.04.2010. 15.49

„Palīdzi ,Dievs, palīdzi ,Dievs, visai latviešu tautai” tā uz jaunā žurnāla IR vāka. Un pēkšņi šīs rindas šodienas ziņu kontekstā iegūst skaudru aktualitāti.
Aizdomās par pedofiliju aizturēts mācītājs, kas darbojies noziedzīgā grupējumā kopā ar bērnu slimnīcas apsargu un bijušo cietumnieku. Divas medijos nonākušas detaļas ir īpaši šokējošas. Par katru savu upuri grupējuma dalībnieks informējis abus pārējos, lai arī tie varētu bērnu izmantot. Un – starp cietušajiem ir arī nepilngadīgas personas ar garīgās attīstības traucējumiem.
Bet vēl. Naktī Jēkabpilī cilvēks, kam pirms diviem gadiem piešķirts Latvijas Lepnuma nosaukums, nodūris savu astoņgadīgo meitu. Izrādās, trīs cilvēki gribējuši katrs kaut ko citu: bērna mamma – ņemt meitu sev līdzi uz Angliju, tēvs – lai meita dzīvotu pie viņa, bet bērns – lai tētis un mamma dzīvotu kopā.
Un vēl. 27. aprīlī Priekules pagastā pakāries kāds sešpadsmitgadīgs zēns. Viņa mamma bija mirusi, bet tēvs pārcēlies dzīvot uz ārzemēm.
Tāpēc šodien gribas čukstēt/kliegt – ja vien tas ir iespējams „Palīdzi ,Dievs” … vismaz bērniem.
Taču ja par Dievu, tad arī par Baznīcu. Vēl jo vairāk tāpēc, ka mācītāja Lēvalda aizturēšana savā ziņā ir ierakstījusi Latviju starptautiskā baznīcu pedofilijas skandāla kontekstā. Un no neuzticības ēnas ne katoļu baznīca (kur Lēvalds kalpojis agrāk), ne luterāņu baznīca tagad nevarēs atbrīvoties ar atrunāšanos, ka jautājumu, vai garīdznieks tiešām bijis vainīgs minētajos noziegumos, izvērtēs tiesa. Turklāt pat tad, ja baznīca pirms vai pēc tiesas sprieduma (grūti iedomāties baznīcu, kurā kaut vai skaitās mācītājs, kas apsūdzēts pedofilijā) veiks šo formālo attīrīšanās aktu – Lēvalda izslēgšanu, tai tagad nāksies darīt visu iespējamo, lai pārliecinātu Latvijas iedzīvotājus, par to, ka tā pati ir rūpīgi pārliecinājusies – Daugavpils vikārs ir viens izņēmuma gadījums. Proti, ka Dieva un cilvēku priekšā var droši sacīt – starp Latvijas mācītājiem nav vairs neviena, kurš veicis noziegumus pret bērniem.

+21
-2
Atbildēt

0

Driimeris 29.04.2010. 15.22

Man ir daudz emociju… tomēr nav labi publicēt šādos noziegumos uz aizdomu pamata aizturētu personu vārdus- ja izrādās, ka tā bija izmeklēšanas kļūda? Iedomājieties, ja aizturētā persona būtu jūs paši- ej nu pēc tam skaidro visiem, ka neesi pedofils. Jo vēl jau paliek iespēja, ka šo mācītāju speciāli apmeloja pēc pašu pedofilu pasūtījuma. Tā būtu klasiska likteņa ironija- cīnītāju pret pedofiliem apsūdz pedofilijā.

+1
-2
Atbildēt

3

    ::Vai cis :: > Driimeris 29.04.2010. 15.53

    Jā, arī šāda iespēja pastāv. Pujāts gan esot teicis, ka šis kungs padzīts no katoļu baznīcas tāpēc, ka viņu uzskatījuši par homoseksuāli, tāpēc katoļi neesot ziņojuši policijai. Vispār – ej nu tu sazini, ko tu nezini, bet uzvārda publicēšana tiešām nav pareiza.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    evija > Driimeris 29.04.2010. 16.23

    Neesmu pārliecināta, ka vārda publicēšana šajā gadījumā kaut ko atrisina – policija, cik saprotu, izplatīja fotogrāfijas, lai potenciālie upuri/radinieki, par ko vēl nav zināms, atpazītu un ziņotu. Līdzko fotogrāfija nonāk publiskajā telpā, tūlīt sekos arī vārds: tāda ir interneta burvība (un dažreiz posts). Tieši tāpat kā ar Latvijas lepnuma titulu ieguvušo cilvēku, ko tur aizdomās par meitas slepkavību.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Driimeris 29.04.2010. 16.47

    Tev taisnība – pēc nonākšanas publiskajā telpā parasti seko arī vārds, taču ne vienmēr: abi Somijas celtņu zagļi tā arī nav atpazīti. Bez tam vārda cirkulēšana neoficiālos saitos ir viena lieta, bet uzrādīšana oficiālā publikācijā – tomēr cita lieta.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ģirtmens 29.04.2010. 14.56

Nu skaidrs, ka visi mācitāji mav pedofīli utt un protams kopumā jau māca labo, bet baznīcai vajag mācību, ka šādus cilvekus uzreiz vajag nodot policijai nevis ļaut tiem turpināt darīt tās lietas tikai ārpus baznīcas sienām !!!!

+7
-1
Atbildēt

0

mary75 29.04.2010. 14.17

Nu, īstenībā, tā totāli pret baznīcu tomēr vērsties nevajadzēja, baznīcā arī strādā tikai cilvēki, un dažādi, baznīca, tomēr, dara vairāk laba, kā slikta.
Un baznīcu un ticību nevajag jaukt, baznīca arī ir tikai birokratiska iestāde, un, kā katra iestāde,savas iekšējās problēmas mēģina slēpt, kaut arī atbalstāma tāda rīcība, saprotams, nav.

+10
-3
Atbildēt

1

    ::Vai cis :: > mary75 29.04.2010. 14.45

    Mana attieksme pret baznīcu biznesu kā tirgus nišu ir izteikti negatīva, bet objektivitātes labad jāatzīst, ka izpūst no viena atklāta gadījuma kazraga milzu vali tomēr nav pareizi.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Ģirtmens 29.04.2010. 13.27

Labdien !
Delfi.lv ir katoļu komentārs, ka viņi jamo ir izmetuši laukā un pat brīdinājuši luterānus, ka šis nav labs cilvēks. Rezumējums ir tāds, ka katoļi atkal zinājuši par šī necilvēka nosliecēm un to ir noslēpuši no policijas un vienkārši izmetuši šo arā, lai turpina savus noziegumus, bet tikai ne katoļu paspārnē. Domāju, ka principā varētu arī uzsākt izmeklēšanu pret katoļu baznīcu latvijā par nozieguma slēpšanu vai, kā tas būs juridiski pareizi !!!!!!!

+24
-2
Atbildēt

3

    garausiitis > Ģirtmens 29.04.2010. 14.33

    Tāpat var luterāņiem kratīt pirkstu , ka šie nav ņēmuši vērā brīdinājumus.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Ģirtmens > Ģirtmens 29.04.2010. 14.59

    Katoļi tikai pateica, ka tas cilvēks nav lietaskoks, domāju, ka ja būtu pateikuši, ka viņš ir pedofīls, nekļūtu ar par mācītāju un jau sēdētu cietumā !

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Ģirtmens 29.04.2010. 15.06

    Var jau būt , Tev cik saprotu tās lietas ir vairāk zināmas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

eraiser 29.04.2010. 13.21

Baznīcai tas nekādas neērtības nesagādās. Ja izrādīsies, ka šis mācītājs bija vainīgs, baznīca paziņos, ka šādam cilvēkam starp viņiem nav vietas un viss kārtībā. Dzīvojam tālāk. Tāpat tas notika ar Romas katoļu baznīcas priesteri Juri Zagorski, kurš kādu laiciņu atpakaļ apreibis vizinājās pa Jūrmalas šoseju, lamāja policistus un žurnālistus.
Ja šiem cilvēkiem būtu paveicies, un viņi nebūtu pieķerti, tie joprojām sludinātu dieva (ar mazo burtu, jo viņi ir daudz, daudz.. katram jukušajam savs..) vārdu.
Pretīgie liekuļi!

+10
-2
Atbildēt

0

Undīne Pelčere 29.04.2010. 13.05

Kārtējo reizi pierādās, kāda liekulība slēpjas zem baznīcas un tās darbonīšu vārda. Lasot ziņas, brīžiem rodas sajūta, ka pedofīliju radījusi tieši baznīca, jo visi skandāli saistīti ar mācītājiem, esošiem, izbijušiem. Vai tas sabiedrībai neliek izdarīt kādus secinājumus???Man liek – neesmu gājusi baznīcā un nekad neiešu, ne jau baznīca ir tā, kas cilvēkam dod ticību. Bet ar pūli vienmēr ir vieglāk manipulēt …

+5
-7
Atbildēt

5

    ::Vai cis :: > Undīne Pelčere 29.04.2010. 13.31

    Nevarētu gan teikt, ka visi pedofilijas skandāli saistīti tikai ar baznīcu, – cik man zināms, Ādamsona atklātie iespējamie pedofili galīgi nekādā veidā nav saistīti ar baznīcu, nemaz jau nerunājot par mazāka mēroga pedofilu Paipalu, Elejas siera meistaru un vēl dažiem citiem. Vienkārši dažu pedofilu rīcībā ir šādu skandālu apklusināšanai nepieciešamie administratīvie resursi.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    Diāna Andžāne > Undīne Pelčere 29.04.2010. 13.37

    Tad jau laikam šis ir pirmais pedofilijas gadījums Latvijā?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Undīne Pelčere 29.04.2010. 14.07

    Tev taisnība, Inese, un nav labi tas, ka tikko kādu pedofīlu atklāj un pie tam, tie pārsvarā tiek tomēr atklāti tieši baznīcās kā mācītāji, tad tas liecina par to, ka tikai pedofīli ir iefiltrējušies baznīcās.
    Tad jau varam atcerēties arī to ārzemnieku, kurš bija nopircis māju kaut kur netālu no Rīgas un veda uz turieni savus upurus!
    Taisni šausmas visu to vājprātu iedomājoties! Nabaga bērni!
    Laikam tiešām tos pedofīlus vajag izrūnīt vienreiz par visām reizēm, lai nenodara postu bērniem!

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Undīne Pelčere 29.04.2010. 14.41

    Mūsvalstī neviens nav ieinteresēts bērnu aizsardzībā pret šiem nelabojamajiem noziedzniekiem, pretējā gadījumā dažai labai personai būtu jānēsā atrašanās vietas noteikšanas mikročips, nevis jāplātās pa visu Latviju kā nācijas glābējam.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Undīne Pelčere > Undīne Pelčere 29.04.2010. 15.16

    Bēdīgi, ka diskusijas par pedofilu sodīšanu un uzraudzību parādās tikai tad, kad atkal kārtējo reizi presē parādās ziņa. Un pedofīlijas saistība ar baznīcu ir raksturīga ne tikai Latvijā. Un publiskā telpā izskan tikai skaļākie. Bet pedofilu sodīt, manuprāt, vajadzētu tāpat, kā zagli austrumu zemēs par zagšanu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Loshadka_ 29.04.2010. 12.16

No tā vieglāk nepaliek, bet uz luterāņiem viņš pārnācis pirms maza laiciņa no katoļu baznīcas, kura, kā zināms, spītīgi atsakās atzīt, ka cilvēks ir seksuāla būtne, un viņam ir jābūt ģimenei. Kaut vai tādēļ, lai saprastu, ar kādām problēmām jāsaskaras ģimenes dzīvē. Un lai piepildītu sevi kā pilnvērtīgu cilvēku.
Bēdīgi, ka klajš noziegums, tiks saistīts ar mācītāja amatu un ticību. Tam nav ne sakara, nedz attaisnojuma. Necilvēks ir necilvēks, neatkarīgi no tautības, konfesijas, pat no dzimuma.

+20
-1
Atbildēt

8

    Marija > Loshadka_ 29.04.2010. 12.27

    Likumā jāparedz, ka atsevišķu profesiju pārstāvjiem – mācītājiem, skolotājiem u.c., kas veikuši pedofilijas noziegumus, izmantojot profesijas iespējas, nodarījums tiek kvalificēts kā vainu pastiprinošs fakts.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    LAURIS > Loshadka_ 29.04.2010. 14.49

    beidz dirst. Reliģiozos jāarstē neatkarīgi no seksualām tieksmēm

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Loshadka_ 29.04.2010. 15.46

    Esi tik laipns un izsakies kā civilizēts cilvēks

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Undīne Pelčere > Loshadka_ 29.04.2010. 17.12

    Dirst ir latviešu valodas vārds, tāds pats, kā ēst, gulēt, mīzt, mīlēt. Kā saka – kas ir dabīgs, tas nav riebīgs. Dubultmorāle.

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Loshadka_ 29.04.2010. 17.21

    Ir vulgāra leksika, un ir civilizēta leksika. Nenojaut atšķirību?

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Undīne Pelčere > Loshadka_ 29.04.2010. 18.10

    Vulgārs – vienkāršs vai apzināti vienkāršots, banāls, pliekans, triviāls; vārda izcelsme ir no latīņu valodas vārda – parasts, vienkāršs.
    Civilizēts – no franču valodas civilise,attīstīts, izmantojams attieksmē pret tautām un sabiedrību.
    Katrā sabiedrībā ir ļoti dažādi cilvēki, šis ir portāls visiem vulgāriem un civilizētiem.
    Dubultmorāle.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Loshadka_ 29.04.2010. 21.58

    Man gan negribētos, ka šis portāls pārvērstos par bezmaksas publisko tualeti vai Maskačkas vārtrūmi ar attiecīgo folkloru un leksiku. Diezin vai Tu justos iepriecināta, ja es Tev pateiktu, piemēram: “Aizvāz pļūtamo, šķirba”. Jebšu vai Tev šķistos, ka viss ir pilnīgā kārtībā?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Undīne Pelčere > Loshadka_ 30.04.2010. 10.51

    Šeit arī parādās Jūsu un visas mūsu sabiedrības dubultmorāle. Ja cilvēks izsakās savā sapršanas līmenī, Jūs uzreiz to nosodat, jo Jums tas nav pieņemami??Bet maskačkas rajonā, Jums, kundzīt, nav nācies, laikam, būt, jo tur valda pilnīgi cita leksika. Mūsu sabiedrība ir tieši tāda, kā ievēlētā deputātu kliķe – dara vienu, bet runā pilnīgi citu. Kāpēc Jūs domājat, ka šajā portālā nebūs visas sabiedrības?? Kāpēc Jūs gribat ignorēt un nosodīt daļu no tās? Tās ir katra cilvēka tiesības izteikties tā, kā viņš māk, un nevienam nav tiesību to nosodīt, lai kā Jums varbūt būtu netīkami lasīt. Visi šie vārdi dirst, pļūtīt, mīzt, šķirba, Jūsu zināšanai, nāk no latviešu tautas folkloras, un iepazīties ar tiem var nerātnās dainas palasot.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam