Klikšķini šeit • IR.lv

Klikšķini šeit

Autore Marianna Zvaigzne darbojas Printful komandā kopš 2016. gada. Viņa ir studējusi valodas, un šī kaislība tagad pārtapusi karjerā, jo Marianna uzņēmumā pārrauga e-komercijas tekstu radīšanu atbilstoši zīmola vērtībām. «Mani interesē, kāda ir nākotne e-komercijas terminoloģijai latviešu valodā. Mans profesionālais izaicinājums ir atrast veidu, kā runāt par šo nozari vienkārši, nepārprotami un latviski,» viņa saka par sevi. Foto — Edmunds Brencis
Marianna Zvaigzne, uzņēmuma Printful satura redaktore un mārketinga speciāliste

Paldies, ka sekojāt līdzi Printful valodas virtuves piezīmēm! Uz atvadām vēlos parunāt par nemainīgi aktuālu tēmu — mērķtiecību

Piekrītot izaicinājumam rakstīt šo sleju, atceros satraukumu un pacilātību. Man bija sajūta, ka ir tik daudz, ko teikt un stāstīt, un ka šī sleja būs ilgi gaidītā iespēja ar visu «bagātību» padalīties. Bet, kad sāku rakstīt pirmo rakstu, likās, ka vairs nezinu, ko teikt, un katrs vārds, ko rakstu, nāk ar šaubām. Šķita, ka vairs neprotu izteikties latviešu valodā. 

Tikai pie piektās slejas parādījās drosme un apziņa, ka gribu rakstīt tikai par to, kas man kaut ko nozīmē, — galvenokārt par mārketinga, zīmolvedības un valodas mijiedarbību. Turklāt katrā melnrakstā trenējos savu sakāmo izteikt vienā patiesā tēzē — tai nevajadzēja būt gramatiski perfektai, bet toties gana spēcīgai, lai es varētu virzīties cauri rindkopām ar skaidru mērķi.

Kopš tā laika mērķa meklējumus redzu visapkārt. Piemēram, Printful eksperimentējam ar e-pasta newsletter — reizi divās nedēļās abonentiem sūtām izlasi ar pēdējā laika jaunumiem e-komercijas, modes, mārketinga u. c. ar Printful saistītās nozarēs. Kā uzņēmumā ierasts, sākām eksperimentu pamazām, ar vienkāršu dizainu un nolūku — vēlamies abonentiem pastāstīt par interesantām nozares ziņām, kas viņiem, iespējams, paslīdējušas garām. Pēc piektā e-pasta (kas ir ar to skaitli!?) kļuva skaidrs, ka, lai noturētu lasītāju uzmanību, mums jāpārskata un jāprecizē mērķis. Bez konkrēta iemesla, kāpēc veidojam saturu, e-pasta sastādīšana ir veltīga uzņēmuma resursu tērēšana.  

Paralēli ikdienas darba pienākumiem vadu kursus par digitālās komunikācijas pamatiem. Kad tiekam līdz sarunai par saziņas kanāliem un sociālajiem tīkliem, viens no populārākajiem ir jautājums: kāda ir ideālā ieraksta formula? Atbilde, protams, ir kaitinoša un garlaicīga: «Ideāla kam?» Vienas formulas nav, jo svarīgs ir konkrētā ieraksta mērķis. Tāpat kā, piemēram, romānam. Lai gan abiem teksta žanriem ir veidošanas vadlīnijas, to pārzināšana nenodrošina, ka autora nākamais Facebook ieraksts uzreiz būs valsts mēroga sensācija vai romāns kļūs par New York Times bestselleru. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu