Degošā platforma • IR.lv

Degošā platforma

6
Foto — AFP/LETA

147 gadus garā Nokia vēsture ir raiba – reiz uzņēmums ražoja gumijas zābakus un tualetes papīru, tad kļuva par mobilo tālruņu tirgus līderi un sinonīmu inovācijām. Kas noticis ar Nokia veiksmes stāstu? 

Žurnālists Vadims strādā vairākos medijos un, stūrējot auto uz nākamo interviju, stāsta par savu šķiršanos no Nokia: «Pirmo telefonu man pirms 12 gadiem uzdāvināja vecāki skolas izlaiduma dienā. Tāds paliels bluķis. Kad vajadzēja jaunu, vienkārši nopirku modernāku Nokia modeli, jo gandrīz vai instinktu līmenī biju iegaumējis, kur kura poga atrodas. Tā tas turpinājās, līdz visi, pat politiķi, kurus intervēju, sāka lietot viedtālruņus. Nevienam paziņam tas nebija Nokia, pat nezinu, kāpēc. Un es nolēmu – labāk nopirkt kaut ko, kas visiem apkārt jau ir. Drošāk.» 

Šāds stāsts varētu šķist pazīstams daudziem kādreizējiem Nokia lietotājiem visā pasaulē. Latvijā nesen tik populārā frāze «mums vajag jaunu Nokia» nu ir kļuvusi aktuāla pašā Somijā. 

No gāzmaskām līdz GSM
Viss sākās ar Fredriku Idestamu. Uzņēmīgais kalnrūpnieks atveda revolucionāru papīra ražošanas tehniku no Vācijas un 19.gadsimta beigās uzcēla nelielu ražotni industriālā mazpilsētā Tamperē, Somijas lielhercogistē. Pirmajai rūpnīcai drīz pievienojās otra, sekoja citu uzņēmumu pārņemšana un pievienošana. Pagājušā gadsimta 80.gados Nokia bija milzīga korporācija. Tā ražoja tualetes papīru, gāzmaskas somu armijai, gumijas zābakus un pat bija trešais lielākais televizoru ražotājs Eiropā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu