Šoziem Re:Baltica laida klajā dokumentālo filmu Šķelšanās par krievu un latviešu pasauluztveri kara apstākļos Eiropā. Nu žurnālistes paplašina tēmu ar personiskiem stāstiem — Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī tapusi unikāla aizkadru izrāde
Uzmanīgi vēroju izrādes Šķelšanās mēģinājumu kādā februāra piektdienā — mēģinu atšifrēt, kuri ir žurnālisti un kuri — aktieri. Ingu Spriņģi un Sanitu Jembergu, pētnieciskās žurnālistikas centra līderes Re:Baltica, pazīstu kā senus kolēģus un draugus. Tomēr skatuves prožektoros bija arī man mazāk zināmi žurnālisti — seši. Un četri aktieri. Visi savus sāpīgajos vēstījumos bija tik patiesi, ka mani minējumi par skatuves profesionāļiem cieta neveiksmi. Beigās viņus tomēr atpazinu — atšķirībā no žurnālistiem aktieri ar skatienu urbās savos eksemplāros un zibenīgi izpildīja režisora Valtera Sīļa uzdevumus, piemēram, atveidot vilciena šņākoņu un pieturu nosaukšanu. Nujā, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra zvaigzni Veroniku Plotņikovu es pazinu, jo viņa daudz redzēta latviskajā mediju telpā, arī TV dziesmu šovos.
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.