Lai gan vidēji mēnesī vairāk nekā viens miljons Latvijas iedzīvotāju interneta pārlūkošanai izmanto mobilos telefonus, kā to rāda Gemius dati par 21019.gadu, vairāk nekā puse jeb 54% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vadītāju atzīst, ka viņu uzņēmumu mājaslapas nav pielāgotas mobilajām ierīcēm, rāda mobilo sakaru operatora “Tele2” aptauja.
Kā galvenie iemesli, kādēļ mājaslapa nav pielāgota mobilajām ierīcēm, minēti argumenti, ka klienti labi tiek galā ar esošo mājaslapas versiju, nav bijis laika to mainīt un tas ir dārgi.
MVU aptaujā noskaidrots, ka gandrīz visi uzņēmēji jeb 90%, kuriem uzņēmuma mājaslapas dizains ir pielāgots mobilajām ierīcēm, par lielāko ieguvumu uzskata nepārtrauktu pieejamību, 22% no viņiem atzīst, ka tas ir veids, kā iegūt vairāk klientu, 19% kā ieguvumu uzsver atzinību no klientu puses, savukārt 12% uzņēmēju norādījuši, kas tas rada lielākus ienākumus.
Runājot par nākotnes plāniem, tikai 6% MVU vadītāju atzīst, ka noteikti pielāgos mājaslapu mobilajām ierīcēm – pārsvarā tie ir tirdzniecības nozarē strādājošie uzņēmumi. Savukārt 55% atzīst, ka to nedarīs, kas ir pārsteidzoši liels skaits.
“Tele2 dati liecina, ka deviņi no desmit mūsu pamata tarifu plānu lietotājiem izmanto internetu savā telefonā. Tas ir kļuvis neaizvietojams palīgs dažādu ikdienas jautājumu risināšanā – arī preču un pakalpojumu iegādē, līdz ar to uzņēmējiem ir svarīgi izmantot tehnoloģiju un iedzīvotāju paradumu attīstības tendences. Piemēram, šogad jūlijā cilvēki daudz biežāk interneta pārlūkošanai izmantoja telefonu, nevis datoru. Arī mēs esam par to pārliecinājušies, piemēram, “Tele2” mobilās lietotnes lietotāju skaits pēdējā pusgada laikā pieaudzis par 500%, jo klientiem ir ātrāk un vienkāršāk dažādus jautājumus atrisināt ar viedtelefona palīdzību. Turklāt tas ir milzīgs ieguvums uzņēmumam – tā ir iespēja uzlabot klientu servisu, kas asas konkurences apstākļos ir ļoti būtisks faktors,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Lai noskaidrotu Latvijas MVU vadītāju viedokli par mājaslapu pielāgošanu mobilajām ierīcēm, “Tele2” rīkoja pētījumu sadarbībā ar “Berg Research” šī gada augustā, un tajā piedalījās 227 respondenti.
Informāciju sagatavoja “Tele2” sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis.
Pagaidām nav neviena komentāra