Iespējams, neatgriezeniski zaudēti rīdzinieku miljoni, mākslīgi sadārdzināti namu remonti un apsaimniekošanas izmaksas, nepamatoti liels vadītāju, vietnieku un direktoru skaits, kuriem ir padomnieki ar algām no četriem līdz astoņiem tūkstošiem – šāda aina auditoriem atklājās, iepazīstoties ar Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) dokumentiem.
Nekaunības kalngals ir Ernst & Young auditoriem pašu uzņēmuma darbinieku intervijās atklātais princips – lai atbrīvotos no neērtiem klientiem, pārvaldīšanas maksa jāsadārdzina, bet apsaimniekošana jāveic pavirši. Bet, ja iedzīvotāji vēlas mainīt pārvaldnieku, izveidota sarežģīta procedūra, kuras laikā var paspēt veikt dārgus remontdarbus un tā «nosvilināt» iedzīvotāju izveidotos apsaimniekošanas uzkrājumus. Mājām, kas atsakās no RNP pakalpojumiem, avārijas remontdarbu skaits ir četrkārt lielāks un par 378% dārgāks nekā tām, kas turpina pakalpojumus izmantot, par auditoru secināto raksta žurnāls Ir.
Neefektīva saimniekošana RNP auditā atklājas ik uz soļa. Uzņēmumā netiek veikta izmaksu kontrole, tādēļ radies būtisks pārtēriņš.
Kas uzņemsies atbildību par šo naudas izpumpēšanu, skaidrības nav. Rīgas pagaidu administrācija uzdevusi visām kapitālsabiedrībām sagatavot rīcības plānu auditos konstatēto nepilnību novēršanai, to izdarījis arī RNP. Taču būtisks ir jautājums, vai uzņēmums vispār ilgi vairs pastāvēs, jo 6,1 miljons eiro RNP klientu naudas ir iesaldēts maksātnespējīgajā PNB bankā. «Šobrīd nav pamata uzskatīt, ka nauda tiks atgūta,» norāda auditori un apšauba RNP spēju turpināt saimniecisko darbību.
Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.
Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.
Komentāri (1)
Sskaisle 23.07.2020. 08.29
Atbildību neviens memaz nevar uzņemties, jo esam beztiesiska valsts.
Katru mēnesi es valstoj samaksāju nepilnus 10 eur pvn nodoklī no komunālo pakalpojumu rēķina. Par ko?
Par ko? Kāpēc par ekonomikas ministru iecēla gidu bez izglītības? Pareizi – lai nekas nemainītos –
0