Ekonomikas policijai 22 miljonus eiro vērtā projekta pārbaudē nav izdevies iegūt visus dokumentus
Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi kriminālprocesu par AS «Pasažieru vilciens» (PV) 22 miljonus eiro vērto sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projektu, vakar vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums «Panorāma», citē aģentūra LETA.
Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde augustā sāka resorisko pārbaudi par PV projektu, taču oktobrī ierosināts kriminālprocess par noziedzīgu nodarījumu valsts institūciju dienestā un noziedzīgu nodarījumu pret īpašumu, raidījumam «Panorāma» apstiprināja Valsts policijas pārstāvji.
Šāds solis sperts, ņemot vērā, ka resoriskajā pārbaudē nav iespējas iegūt visu nepieciešamo informāciju, piemēram, bankas dokumentus. PV vēl nebija informēts par sākto kriminālprocesu, norādot, ka sadarbība ar Valsts policijas pārstāvjiem notikusi, taču tas bijis resoriskās pārbaudes gaitā.
Kriminālprocesā aizdomās turēto neesot, taču pēc «Panorāmas» vēstītā noprotams, ka vērtēta tiks gan pašreizējās, gan iepriekšējās uzņēmuma valdes, kā arī Satiksmes ministrijas amatpersonu atbildība. Jau rakstīts, ka PV dīzeļvilcienu modernizācijas projektā vairākkārt tika pagarināti termiņi un zaudēta daļa Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma. Tā auditā secināts, ka projekta sagatavošanās fāzē 2013.gadā netika pilnvērtīgi novērtēti visi riski un iepirkuma dokumentācija sagatavota steigā.
«Auditā ir atzīts, ka, neskatoties uz ne pārāk veiksmīgo projekta sākšanas fāzi, turpmākās darbības, ko pasūtītājs un Satiksmes ministrija veica atbilstoši noslēgtajam līgumam, bija saimnieciski pamatotas, savukārt citi risinājumi, ieskaitot projekta apturēšanu, novestu pie ES līdzfinansējuma zaudēšanas, kā rezultātā PV un Satiksmes ministrija tiktu nostādīta izvēles priekšā – apmaksāt modernizāciju no saviem līdzekļiem vai iesaistīties ilgstošā tiesvedībā ar grūti prognozējamu rezultātu,» iepriekš klāstīja PV pārstāvis Egons Ālers.
PV 19.septembrī pieņēma ekspluatācijā pēdējo no sešiem modernizēto dīzeļvilcienu sastāviem, līdz ar to noslēdzās ES Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts. Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz deviņi miljoni bija Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro – valsts līdzfinansējums. PV ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedza 11,6 miljonus eiro, savukārt modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot PV ieguldījumus.
Komentāri (27)
jurisml_inbox_lv 01.11.2016. 10.53
šis projekts jau no paša iesaakuma bija sheemots uz pamatiigu iedzivošanos un ne bez politiķu liidzdaliibas , kaa taas vienmeer pie mums noticis , piemeers Liepājas metalurgs , TEC 2 tagad jau signaali naak no Daugavpils vilcienu remontruupniicas , bet politiskaa atbildiiba neparedz kriminaalatbildiibu ja taa nostraadaa preteeji valsts intereseem , Latvenergo miķelzonu no darba atlaida peec kriminaallietas uzsaakšanas , pie tam par kukuļiem lilos apmeeros , bet vai seed aiz resteem?, nee , jo visas afeeras saakas ar valdošo politiķu sheemaam , viņi taču neparko neatbild un cietumaa nekad veel neviens nav seedeejis , deputaats var 100tim tonnaam zagt diizeļdegvielu , no saeimas pazuud , bet ar visiem galiem , taapat cietumaa neseed neviens kurus padzen VID par zagšanu , dažs vienaa mieraa dziivo aarpus Latvijas, kaa? taapeec ka priekšaa augsta politiska persona , kura to sargaa.
0