“Varbūt šķiet, ka šodien ir dramatisks datums, bet es gribētu šo drāmu noņemt,” paudusi Rubesa.
Vienošanās par dzelzceļa “Rail Baltica” projekta finansēšanas un izpildes nosacījumu līgumu ir panākta un šodien trijās Baltijas valstu galvaspilsētās tas tiek parakstīts, šodien Saeimas Eiropas lietu komisijas sēdē Baltijas valstu kopuzņēmuma AS “RB Rail” valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas paziņoto atstāta LETA.
“Varbūt šķiet, ka šodien ir dramatisks datums, bet es gribētu šo drāmu noņemt,” paudusi Rubesa, uzsverot, ka vienošanās ir panākta un šodien notiek tehnisks darbs, lai deviņas Baltijas valstu iestādes līgumu fiziski parakstītu.
Viņa atzinusi, ka vienošanās nenāca viegli, ņemot vērā, katras valsts atšķirīgos likumus un juridiskos procesus. Tā gan neesot tikai Baltijas valstu problēma, tā ir visos Eiropas Savienības starpvalstu projektos.
Rubesa skaidrojusi, ka atbilstoši līgumam “RB Rail” būs centrālā pārvaldītāja loma projektā. Uzņēmums vadīs iepirkumos, nodrošinās projekta īstenošanu, kā arī mārketinga un biznesa aktivitātes.
“Tas ir bagāts darbības lauks,” atzinusi “RB Rail” vadītāja.
Šodien ir nospraustais termiņš, līdz kuram Baltijas valstu deviņām iestādēm jābūt parakstījušām līgumu par projekta “Rail Baltica” finansēšanas un izpildes nosacījumiem.
Šogad 7.septembrī “RB Rail” padomes sēdē Baltijas valstu pārstāvji vienojās par turpmāko iepirkumu modeli un atbildības sadalījumu projekta “Rail Baltica” realizēšanā. Visi projekta iepirkumi tiks dalīti trijās grupās – iepirkumi, kurus organizēs tikai kopuzņēmums, konsolidētie iepirkumi, kurus īstenos kopuzņēmums, un iepirkumi, kurus īstenos nacionālo valstu ieviesējorganizācijas stingrā kopuzņēmuma uzraudzībā.
Satiksmes ministrijā pauda, ka padomes sēde ir būtisks pagrieziens Baltijas valstu sadarbībā, lai turpinātu darbu pie projekta tālākas izstrādes finansējuma saņemšanai. Padomes sēdes laikā tika diskutēts par rīcību saistībā ar “RB Rail” centralizētākiem iepirkumiem, noteikta tās vadošā loma, kā arī pārrunāti Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nacionālo iepirkumu jautājumi, kurus uzrauga “RB Rail” un kas tiek veikti pēc “RB Rail” izstrādātiem iepirkuma principiem.
Iepriekš vēstīts, ka Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers brīdināja – ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus.
Baltijas valstīm domstarpības bija tādos jautājumos kā pievienotās vērtības nodokļa sadale par “Rail Baltica” darbiem, iepirkumu modelis projektā, kā arī “RB Rail” valdes locekļu iecelšana. Patlaban gan domstarpības esot atrisinātas.
Komentāri (17)
traductrice 30.09.2016. 12.18
viena sen gaidīta un pozitīva ziņa!
Latvija būs perifērija un no pārējās Eiropas nošķirta teritorija tikmēr, kamēr tā nebūs savienota ar ceļiem/dzelzceļiem. Burtiski pirms nedēļas atgriezos no “Eiropas apceļošanas” tūres un ar zaļu skaudību noskatījos, ka milzīgā Polija jau IR faktiski iekļāvusies Eiropas standartiem atbilstošā ceļu tīklā. Jaunās maģistrāles vairs neatšķiras no vācu ceļiem. Lietuva intensīvi būvē daudzjoslu via Baltica!
Tikai Latvija, kā parasti, pašapmierināti guļ. Šlesera via Baltica mums jau ir, Tīnūžu “autobānis” arī. Ar to tad nu arī laikam pietiek.
Atliek vien pēdējā cerība – pilnīgi jauna dz/ceļa satiksme, kas ļaus iekļauties Eiropas standartiem atbilstošā tīklā, jo dz/c modernizāciju “po russki” mēs jau baudām visus pēdējos gadus.
3
jurisml_inbox_lv > traductrice 30.09.2016. 17.40
leišu ir 3,5 miljonu uz akuraat tikpat lielu platiibu , es personiigi esmu pietiekami braukaajis pa leišu ceļiem , kaa dienaa taa naktii , nav saliidzinaama taa transporta intensitaate kas ir tur ar muuseejo
0
jurisml_inbox_lv > traductrice 30.09.2016. 16.18
es arii esmu braucis cauri Polijai vairaakas reizes , peedeejo pims meeneša , 90to gadu saakumaa visaa Eiropaa poļiem bija visdrausmiigaakie ceļi, ir ko redzeet kaa viņi attiistiijuši savus autoceļus patiešaam , pirms dažiem gadiem cauri Varšavai dienas laikaa bija gruuti izbraucams , toreiz viņi buuveeja cauri pilseetai aatrgaitas maģistrali , tagad kad braucu , jau braucaam pa jauno autobaani cauri varšavai , nesaliidzinaami aatraak , bet, ja raugaamies no kustiibas intensitaates , tad taa nu nekaadi nav saliidzinaama ar to kas notiek Latvijaa , Polijaa 39 000 000 iedziivotaaju , teritorija 313000 km2, uz visaam maģistraaleem nepaartraukta kustiiba abos virzienos pa divaam joslaam , saliidzinot ar Latvijas 1,9 milj. iedziivotaaju tie meerogi milziigi samazinaas , kaada intensitaate mums uz ceļiem, ar taadu nav nepieciešami autobaaņi , sveedienaas šosejas kaa izmirušas , bet tas nenoziimee ka mums jaabrauc saliidzinot ar poļiem vai leišiem pa bezceļiem , patreiz teju nnobeigta šoseja no Riigas uz Liepaaju , normaali buutu uztaisiijuši vismaz pusotru joslu , lai neveidojas kolonas aiz smagsvaru Fuureem , sevišķi ziemaa , taadas vajadzeetu pavisam maz , uz ventspili , Daugavpili , ‘Viļņas virzienaa , baaņi mums paties nav nepieciešami , bet par dzelzceļu , nu tas mums veel ir vienots ar krievijas impeeriju , neviena tiikla peec Eropas standarta , pa dzelzceļu visos virzienos iet vagoni ar marķeejumu rosijskaja žeļeznaja daroga , pa jauno liiniju varees paarvietot konteinerus pa dzelzceļu , nevis ar daargo praamju transportu ar visu paarkraušanu ostaas , kaapeec ne , to jau sen vajadzeeja izdariit , veel mums ir Latvenergo ar visu krievisko nosaukumu, sasieti ar krievijas tiikliem , arii Gazprom, taakaa saiknes ar krieviju mums veel pastaav
0
traductrice > traductrice 30.09.2016. 17.03
manuprāt ir aplami domāt – vispirms sagaidīsim cilvēku skaita pieaugumu, pēc tam varēsim viņiem piedāvāt ceļu. Vai tad Lietuvā ir milzīgi lielāks iedz. blīvums kā mums? Bet leiši tomēr taisa – nezinu cik joslas būs katrā virzienā, bet stipri paplatina ceļu gan. Līdz ar leišiem Eiropas ceļi aizies līdz mūsu robežai un tad atdursies kā pret sienu. Forša perspektīva.
0
andrejs 30.09.2016. 15.11
Vai tad es apšaubīju Kallasa paternitāti? Nu bet nevar tak būt, ka viens pats Kallass izdomāja, pieņēma, apstiprināja un naudu ar koferiem saveda- kaut kāds monstrs. Varbūt ne tikai Zīle, bet pat Kr.Kariņš savu mazo kuslo pirkstiņu ir pielicis…
to zane – cieši seko Roberta Zīles darbībai? Tas ir labi.
0
MChuzzlewit 30.09.2016. 17.10
un kur pazudusi zemāk citētā šodienas ziņa? Neatbilst vadlīnijām projektā “Sabiedrības izglītošana par RB neapšaubāmo vienreizīgumu”?
Turklāt, modernizējot pašreizējo tīklu, esošo satiksmes struktūru, attīstot jau esošos dzelzceļa mezglus, kā ierosina igauņi, gar degunu garām ies slikti pieskatītie Briseles miljardi. Un to pieļaut mēs nedrīkstam!
***
Igaunijas kultūras darbinieki aicina atteikties no “Rail Baltica” projekta pašreizējā formā
Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūve Igaunijā pašlaik plānotajā veidā ir jāpārtrauc un tā vietā atbilstoši Eiropas standarta platumam jāpārbūvē esošie sliežu ceļi, kas iziet no Tallinas uz dienvidiem, piektdien laikrakstā “Postimees” publicētā rakstā aicinājis 101 Igaunijas kultūras jomas pārstāvis.
“Mēs vēlamies, lai Igaunija arī turpmāk būtu valsts, kurā dzīves telpa veido vienu veselumu. Mēs vēlamies, lai Igaunijai būtu funkcionējoša satiksme ar Eiropu, kas nekaitētu ne Igaunijas cilvēkiem, ne tās dabai un neatstātu novārtā iekšējās dzelzceļa līnijas, kuru modernizācija ir ne mazāk svarīga kā dzelzceļa satiksmes ar citām Eiropas valstīm uzlabošana,” lasāms kultūras darbinieku kopīgajā rakstā.
0