''Krievijas Dzelzceļa'' vadītājs Jakuņins varētu atstāt amatu • IR.lv

”Krievijas Dzelzceļa” vadītājs Jakuņins varētu atstāt amatu

19
Vladimirs Jakuņins. Foto: Jānis Saliņš, F64

Putina līdzgaitnieks varētu kļūt par Krievijas parlamenta augšpalātas locekli

Viens no ietekmīgākajiem Putina līdzgaitniekiem – Krievijas valsts dzelzceļa kompānijas “Rossijskije žeļeznije dorogi” jeb ”Krievijas Dzelzceļa” vadītājs Vladimirs Jakuņins, iespējams, pametīs līdzšinējo amatu un kļūs par Krievijas parlamenta augšpalātas locekli, vēsta aģentūra LETA, atsaucoties uz radiostacijas “Eho Moskvi” sniegto informāciju.

Kā “Eho Moskvi” pavēstījis avots valdībā, Krievijas prezidents Vladimirs Putins un premjerministrs Dmitrijs Medvedevs par Jakuņina atcelšanu no ”Krievijas Dzelzceļa” vadītāja amata jau esot vienojušies pirms pusgada. Radiostacija izteikusi minējumu, ka visu šo laiku Kremlis meklējis Jakuņinam atbilstīgšu amatu.

Savukārt Latvijas sabierisko mediju portāls lsm.lv ziņo – kāda informēta persona, kas vēlējusies palikt anonīma, aģentūrai “Interfax” pastāstījusi, ka Jakuņins devis rakstisku piekrišanu kandidēt uz Federācijas padomes deputāta no Kaļiņingradas apgabala amatu.

Jakuņins ir viens no tuvākajiem Putina līdzgaitniekiem un nācis no PSRS VDK aprindām. Viņš ir iekļauts ASV sankcijām pakļauto personu sarakstā, taču Eiropas Savienība pēc Latvijas iebildumiem pret Jakuņinu savas sankcijas nav vērsusi. Latvija šo prasību pamatoja ar ”Krievijas dzelzceļa” kā tranzīta nozares sadarbības partnera lielo ietekmi mūsu valsts ekonomikā.

Saskaņā ar “Eho Moskvi” rīcībā esošo informāciju, starp Jakuņina pēcteča kandidātiem ir pašreizējais lidsabiedrības “Aeroflot” direktoru padomes priekšsēdētājs Kirils Androsovs, Putina palīgs Igors Ļevitins, Jakuņina vietnieks Aleksandrs Mišarins, Urālu vagonu rūpnīcas vadītājs Oļegs Sijenko, enerģētikas giganta “Gazprom” vadītājs Aleksejs Millers, vicepremjers Arkādijs Dvorkovičs un transporta ministrs Maksims Sokolovs.

Jakuņina kandidatūru Federācijas padomes deputāta amatam izvirzījis Kaļiņingradas apgabala gubernatora pienākumu izpildītājs Nikolajs Cukanovs, aģentūrai “Interfax” apstiprināja Kaļiņingradas apgabala vēlēšanu komisijas preses sekretārs Vasilijs Rotars. Jakuņins ir RŽD prezidents kopš 2005.gada.

Komentāri (19)

rinķī apkārt 18.08.2015. 09.44

…. Eiropas Savienība pēc Latvijas iebildumiem pret Jakuņinu savas sankcijas nav vērsusi. Latvija šo prasību pamatoja ar ”Krievijas dzelzceļa” kā tranzīta nozares sadarbības partnera lielo ietekmi mūsu valsts ekonomikā. +++ gribētu par šīs prasības izvirzītājiem, LR pilsoņiem un, acīm redzot, vēlētām amatpersonām uzzināt ko vairāk. Kuri tie bija? Kāds atbalsts šādai ” politikai” bija valdošajā koalīcijā utt.

Šis fakts par Jakuņina (Kremļa) interešu lobēšanu ES, tas ir vislielākais kauna traips Latvijai. Citu, līdzīgu nezinu.

+9
-1
Atbildēt

0

traductrice 18.08.2015. 10.35

Šķiet, pusļimona adresāts laikus cenšas nozust no arēnas… kaut kā baigi viss sakrīt. gan magonīša iekrišana, gan pēkšņie remonti, gan jakuņina paziņojums. Izskatās, ka dzelzceļa nozare tiek gatavota jauniem “kadriem” abpus robežām. VDK kadrovomu oficeru ir skaidrs, ka magonīša kanāls ir aizgājis ciet.

Uz kuru pusi šoreiz nosvērsies kauss – uz Rail Baltic vai uz žeļezniji dorogi?

+6
-1
Atbildēt

7

    zanE. > traductrice 18.08.2015. 15.06

    ….salīdzinājums par transporta veidiem Latvijā:

    http://pbs.twimg.com/media/CMS3ZtkUsAAY33V.jpg

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > traductrice 18.08.2015. 11.06

    traductrice

    Uz kuru pusi šoreiz nosvērsies kauss – uz Rail Baltic vai uz žeļezniji dorogi?

    Ņemot vērā to, cik strauji krītas Krievijas ārējo ekonomisko sakaru apjomi, pat Matīss un klusais neatļautos vairs atklāti lobēt jauna dzelzceļa uz Maskavu būvi un Dombrovskis arī vairs nesludinātu, ka abi varianti ir rūpīgi jāizsver. To, ka Krievijas ekonomiskā situācija būtiski pasliktināsies domāt spējīgi cilvēki zināja vēl pāris gadus atpakaļ.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 18.08.2015. 13.51

    tradutrīce – ja viss būtu tik vienkāŗši , tad fūres brauktu tikai līdz Polijai jau tagad un tālāk terminālos formetu konteinerus :) plus tāds sīkums – kravu uz Itāliju no šejienes ir grūtāk atrast kā no Itālijas uz šejieni . Un otra piebilde – cik tad ir kravas no Tallinas ? Slinkums rakāties arhīvos , bet tie cipari ir diezgan necili.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 18.08.2015. 11.11

    Charlie – ko jāsaprot ar jaunu dzelzceļa būvi ? Es iestātos par elektrifikāciju :)

    Bet par Rail Baltic , ja skaitļos , tad planotais apjoms ir 10 mio tonnu gadā , kas ir ņemts diezgan automātiski uzliekot visu tranzītu rietumu virzienā uz dzelzceļa sliedēm, tai skaitā to , ko ved ar autotransportu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > traductrice 18.08.2015. 11.41

    klusais

    Par visa dzelceļa elektrifikāciju un lokālu koģenerācijas staciju, kas izmantototu tikai vietējo kurināmo, būvi katrā mazpilsētā un ciematā arī es esmu. Nevar transportēt elektrību, kas saražota TECII līdz Rēzeknei vai Liepājai. Kad uzbūvēs RailBaltic, būtiski samazināsies autotransporta izmantošana, jo dzelzceļš iznāks lētāk un ātrāk un 1000 km attālumā jau būs rentabls.

    Par pasažieru ērtībām, kad nebūs jālido ar lidmašīnu, pat pirmskolnieks sapratīs.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > traductrice 18.08.2015. 13.27

    Dzelzceļa elektrifikācijai būtu vairāki efekti – pirmkārt mazāka pašizmaksa, otrkārt mazāk izmešu – gan izmešu kvotas , gan faktiski mazāks piesārņojums.

    Par Rail Baltic efektivitāti transporta pārvadājumiem neņemšos spriest , tāpat par pasažieru parvadājumiem . Manuprāt pa gaisu biļetes būs lētākas, ja nebūs vērā ņemamas subsīdijas. Arī ar mašīnu pašizmaksa varētu būt mazāka kā ar fūri uz vilciena platformas :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    traductrice > traductrice 18.08.2015. 13.33

    Arī ar mašīnu pašizmaksa varētu būt mazāka kā ar fūri uz vilciena platformas :)

    Manuprāt, RB ir tas trūkstošais posms, kas nepieciešams, lai fūre (uz platformas) vispār nebūtu vajadzīga, nogādājot preci no Tallinas uz Itālijas dienvidiem, piemeŗam. Fūrētājiem tā, protams, nav laba ziņa.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Charlie Hebdo 18.08.2015. 09.03

Jādomā gan, pazaudēt tik vērtīgu kadru kā Magonis!

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu