Oficiāls apstiprinājums tranzīta pārtraukšanai, jo īpaši Magoņa aizturēšanas dēļ, nav saņemts
Valsts kompānija “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) saņēmusi oficiālu informāciju, ka sliktā sliežu ceļa dēļ virzienā uz Latviju nākamo divu mēnešu laikā plānoti remontdarbi, tāpēc šajā laikposmāā kravu caurlaide mūsu valsts virzienā būs ļoti vāja, ceturtdien žurnālistiem sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Aivars Strakšas.
Viņš piebilda, ka kravas Latvijas virzienā tiks vestas vēl 10 dienas un secinājumus no šāda Krievijas lēmuma katrs varot izdarīt pats, vēsta Latvijas sabiedrisko mediju portāls lsm.lv.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (“Vienotība”) Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” šodien atzina, ka viņš tikko sazinājies ar Krievijas dzelzceļa kompānijas vadītāja pienākumu izpildītāju un viņš ir apstiprinājis sliežu ceļu remontu Latvijas virzienā. Šos darbus plānots sākt augustā un tie risināsies līdz ziemai.
Matīss norādīja, ka augustā īpaši traucējumi kravu pārvadājumos pa dzelzceļu nav gaidāmi, bet no septembra traucējumi kravu plūsmā varētu būt jau ievērojamāki. “Jebkurā gadījumā traucējumi, ierobežojumi [kravu plūsmā pa dzelzceļu] varētu būt,” noteica ministrs. Viņš norādīja, ka dzelzceļa infrastruktūru ir nepieciešams rekonstruēt, un par šiem plāniem ir runāts gadiem.
“Jautājums tikai, kāpēc [tas notiek] tieši tagad un tieši šobrīd?” sacīja satiksmes ministrs, norādot – ja sliežu ceļus tiešām rekonstruēs, tad tas tikai uzlabos dzelzceļa savienojumus ar Latviju un tās ostām. “To mēs redzēsim, kā tas praksē izpaudīsies.”
Latvijas Radio gan vēsta, ka Krievijas plānotais sliežu ceļa remonts LDz ir negaidīts solis. Iespējams, tam ir kāds politisks konteksts, lai gan LDz pārstāvji atturējās no jebkādiem pieņēmumiem par šādām aizdomām.
Jau ziņots, ka Rīgas brīvostas vadītājs Andris Ameriks (”Gods kalpot Rīgai”), kā arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss ceturtdienas rītā paziņoja par neoficiālu informāciju, ka Krievija jau tuvākajā laikā varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu. Gan viņi, gan ”Saskaņas” pārstāvis Eiroparlamentā Andrejs Mamikins pieļāva – dzelzceļa kravu plūsmu no Krievijas un akmeņogļu tranzītu caur Rīgas ostu mazinās vai pat apturēs LDz bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa atstādināšana no amata.Jau vēstīts, ka Magoni aizturēja KNAB aizdomās par liela apmēra kukuļņemšanu.
Premjerministrees Laimdotas Straujumas (“Vienotība”) pārstāve Aiva Rozenberga gan norādīja – Ārlietu ministrija sazinājusies ar Krieviju un tur iespējamība apturēt ogļu kravu plūsmu uz Rīgas ostu ir noliegta.
Komentāri (15)
Gantrijs Tors 14.08.2015. 09.25
Tieši tāpēc arī ir ļoti atbalstāms Rail Baltica projekts – lai dzelzceļa satiksme nesarūk līdz ar kukuļņēmēju arestēšanu.
0
eltae 14.08.2015. 09.47
Jau Padomju laikos braucot uz Maskavu par iebraukšanu Krievijas teritorijā varēja konstatēt pēc dzelceļa sliežu stāvokļa (braukšana atgādināja pārvietošanos kokasu ratos pa sasalušu lauku ceļu). Pēc pēdējām izskanējušajām ziņām visa Krievijas Padomju laikos uzbūvētā ražošanas infrastruktūra nodzīta “līdz ručkām”, un, loģiski, sliežu ceļi nav izņēmums.
0
lno 14.08.2015. 09.22
Interesanti, kuras valsts labā tad strādājis Magonis, ja Krievija šādi reaģē uz viņa aizturēšanu?
0