Pirmdien Freibergs savas lielās pieredzes dēļ tika izraudzīts par otro PA valdes locekli demisionējušo vietā
Pirmdien notikusi Privatizācijas aģentūras ārkārtas akcionāru sapulce, kurā par aģentūras valdes priekšsēdētāju ir iecelts Vladimirs Loginovs, bet par valdes locekli – Ģirts Freibergs, aģentūru LETA informēja Ekonomikas ministrijā.
Loginovs līdz šim ir bijis PA Komercdarbības dienesta vadītājs, kā arī investora piesaistes bankai “Citadele” projekta vadītājs.
Savukārt Freibergam ir pieredze darbā finanšu sektorā, tai skaitā divus gadus viņš ir bijis bankas “Citadele” padomes loceklis, kā arī darbojies arī citos finanšu uzņēmumos.
Kā ziņots, pagājušajā ceturtdienā amatu atstāja Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošās PA valdes priekšsēdētājs Ansis Spridzāns un valdes loceklis Guntis Lausks, kuriem pagājušo piektdien būtu bijis jāparaksta līgums par bankas “Citadele” pārdošanu.
Līdz ar to tika sākta divu valdes locekļu meklēšana, jo bez tiem iestādei nav rīcībspējīgas vadības. Piektdien tika izvēlēts viens no valdes locekļiem – līdzšinējais PA Komercdarbības dienesta vadītājs Vladimirs Loginovs, bet šodien kā otrs tika nosaukts kādreizējais bankas “Citadele” padomes loceklis Freibergs.
Jau ziņots, ka par Privatizācijas aģentūras (PA) otro valdes locekli ir izvēlēts kādreizējais bankas “Citadele” padomes loceklis Ģirts Freibergs, pirmdien paziņoja ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (V/RP).
Dombrovskis gan sākotnēji atteicās nosaukt konkrētu vārdu un uzvārdu. Tomēr pēc atkārtotiem jautājumiem apliecināja, ka tas ir Freibergs.
Freibergs šim amatam esot izvēlēts savas lielās pieredzes dēļ. Dombrovskis skaidroja, ka Freibergam ir pieredze gan finanšu jomā, gan arī saistībā ar “Citadeli”. Līdz ar to ministrs uzskata, ka jaunajam PA valdes loceklim būšot nepieciešamas, lielākais, divas dienas, lai izvērtētu līgumu par “Citadeles” pārdošanu pirms tā parakstīšanas.
(papildināta no sākuma)
Komentāri (53)
rinķī apkārt 03.11.2014. 13.34
Vakar noskatījos diskusiju LTV1 saistībā ar Citadeles pārdošanu. Cik nu es ar savu “skatu no malas” sapratu :), Citadele ir pēc iespējas ātrāk jāpārdod un jāpieliek šim tirgums punkts. Arguments, kuru lietoja Elksniņš, proti, nepārdosim banku vispār :), vārdu sakot nepildīsim starptautiskā saistības, kuras LR ir uzņēmusies – tas ir valsts ienaidnieka cienīgs priekšlikums, un vairāk jautājumu šim kungam par šo tēmu nav.
Roberta Zīles pozicija par to, ka vienmēr var visu labāk pārdot utt – piekrītu, bet šis nav tas gadījums, ja izvēle ir tikai starp diviem pircējiem ASV un Krievijas investoriem.
Spridzāna demaršs nevieš uzticību. Piekrītu viedoklim, ja, situācijā, kad banku reāli pērk tikai viens pretendents, kurš zin, ka PA ” kaulēšanās” iespējas ierobežo termiņš pēc kura Citadeli ” nolikvidēs” no ES atsūtīts ” likvidātors” :), tad pircējam nav nekāda stimula maksāt vairāk, jeb parakstīt ar LR vēl labvēlīgāku līguma tekstu, kā tas, kurš tika stādīts cik tur to gadu garumā. Drīzāk jau šāda Spridzāna šķietami pēkšņa ” nolekšana” no līguma vieš neuzticību par šī kunga patiesajiem mērķiem.
Tas komiskākais vakardienas diskusijā bija – šī te, ja pareizi saklausīju, visu zinošā ” Vecrīgas planktona” esamība :) Viss ir konfidenciāls, viss ir noslepenots, bet par visu šis ” Vecrīgas planktons” :) ir lietas kursā :))
16
andrejs > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.42
Vakar kā Citadeles pārstāve uzstājas Rubežas kundze, ceru, ka pareizi rakstu šo uzvārdu. Rietumu latviete ar lielu pieredzi šādu darījumu veikšanā – viņa saka, ka viss ir ok, ASV investori ok :). Ja viss ir ok, tad ok… :))
—————————————
riktīgi neitrāls eksperts tā Rubeža. RA paliek arvien lētticīgāks.
0
v_rostins > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.54
rinķī apkārt
Rietumu latviete ar lielu pieredzi šādu darījumu veikšanā – viņa saka, ka viss ir ok.
________________
Čekas sunīte, WWII, staļinisma un GULAG apoliģēts, kolorado lentenis, VVF arī Rietumu latviete. Atradis kvalitātes zīmi!!!
0
andrejs > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.40
pirms gadiem 15 no amatiem atkāpās divi LatEnergo vadītāji, kad, ja nemaldos, šķēles valdība spieda viņus parakstīt uzņēmumam neizdevīgu un absolūti nevajadzīgu kredītlīgumu. Vēlāk bārdainis par šefu iecēla savu čomaku nu jau plaši pazīstamo Miķelsonu… :)
Spridzāns laikam ir otrs gadījums, kad valsts uzņēmuma vadītājs rīkojas tik vīrišķīgi un ar savu rīcību pievērš sabiedrības uzmanību kārtējai valsts nozagšanai.
0
aivarsk > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.35
rinķī apkārt aivarsk. Vakar nosauca visus bijušos pretendentus uz bankas pirkšanu – liekas viens bija vietējais, pārējie krievi un tie amerikāņi. Viss. Nevajag visur un vienmēr meklēt sazvērestību :), tā var iebraukt grāvī.
——————-
Lieta taču tāda, ka VISUS piecus pretendentus ATLASĪJA. Tas NENOZĪMĒ, ka nebija citu gribētāju un citu variantu!
Kāpēc neizskatīja iespēju banku pārveidot par publisku AS, daļas pārdodot izsolē? Varbūt es arī nopirktu dažas akcijas!
Pēc gada, kad varēs banku pārdot, uzzināsim reālos īpašniekus, kuru interesēs Ripplewood strādā.
0
andrejs > rinķī apkārt 03.11.2014. 16.48
It kā Baiba Rubesa ir ar izcilu (rietumu izpratnē) izglītību biznesa vadībā un milzīgu pieredzi.
—————————-
tiešām?:) cik lasīts, tad vienīgā darbavieta “biznesa vadībā” ir bijusi Statoilā… Nav brīnums, ka valsts īpašumu ir gatava tik lēti pārdot.
p.s. Vai viņu Vienotības politbiznesmeņi kādreiz nebīdīja augstos amatos?
0
Edgars Avotiņš > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.36
Rungainis iekš krustpunktiem šodien pieskārās LB īpašnieka gadījumam:
Dzimis PSRS, Izrēlas pilsonis, Pēdējos 15 gadus nav bijis Krievijā un nav draudzīgi Putinam izteicies, bizness Rietumos. (Krievijā viņš tak skaitās “nozadzis” Sovetskaja Vodka zīmolu)
Vai viņu skaitīt par “krievu”?
Īstenībā varētu būt pat labāks, par nezināmiem Ēģiptes ASV investoriem.
0
Edgars Avotiņš > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.07
riņķī apkārt –
šis ASV investors … tas galvenais menedžeris ir no ASV, bet naudas deveji ir dažādi kriminali tipi no visām Pasules malām (izskanejis ir viens investors no Ēģiptes ar labu kriminālo reputaciju)
Piedevām – tas ir investīciju fonds.
Investīciju fondi nenodarbojas ar banku biznesu. Investīciju fondi lēti pērk un dārgi pārdod (pēc 2-3 gadiem)
Roberts Zīle šodienas Krustpunktos izteicās, ka gadījumos, kad tiešām iet runa par ASV investoru, tas vienmēr ir ASV vēstniecības atbalsts – šoreiz nav. Tā ka Vienotības runas par ASV investoru ir pilnīgas muļķības.
Pareizāk būtu bijis vest sarunas un mainīt vienošanos ar EK par pārdošanu – kā minimums – atlikt līdz “treknākiem” gadiem.
Banka ir labi pelnoša – tiesa gan – viņiem būtu jāpalielina pašu kapitāls. Nezinu, vai kapitāla palielināšanai pietiktu ar pašu nopelnītas peļņas ieskaitīšanu pamatkapitālā.
0
lno > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.22
riņķī apkārt. Nu un kā tev patika PA dotā uzdevuma – lai potenciālie pircēji būtu no rietumiem, izpildījums? Kādēļ Rīgas balzāma īpašniekam tāda pretīmnākšana un beigās tikai 1 kautcik pieņemams pircējs?:)
0
aivarsk > rinķī apkārt 03.11.2014. 13.55
Bankai jau nebija tikai viens pricējs! Visa situācija tika NOVESTA līdz šim absurdam! Atlasīja piecus “baklažānus”, “jūrniekus”, no tiem izvēlējās divus, no kuriem viens ir krievs un otrs izskatās pēc K&K spīdoši noorganizētas operācijas. Pareksieši parakstīs PA vārdā līgumu. Ideja par 5% atpirkt valsts par miljardu izglābto pareksu ir vienkārši ģeniāla!
0
andrejs > rinķī apkārt 03.11.2014. 21.03
to RA.
ja Tu būtu uzņēmuma īpašnieks (šajā gadījumā tie esam mēs – Latvijas nodokļu maksātāji, kas nav aizmukuši uz ārzemēm), kura kapitālā esi ielicis 110 miljonus eiro, uzņēmums sekmīgi darbojas dod peļņu, bet direktori (L. Straujuma, Valdītis Dombrovskis, Dz. Zaķis) ierosina to pārdot par 74 miljoniem. Tu nebūtu tā kā drusku pārsteigts un neapmierināts?
Bet te kkā skan burtiski fanfaras par tik izdevīgu darījumu…
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.34
lno Tas ir jautājums PA valdes priekšsēdētājam, kurš divus, vai trīs gadus gatavoja Citadeles pārdošanu un ” pēdējā mirklī” nokāpa no līguma :) Vakar kā Citadeles pārstāve uzstājas Rubežas kundze, ceru, ka pareizi rakstu šo uzvārdu. Rietumu latviete ar lielu pieredzi šādu darījumu veikšanā – viņa saka, ka viss ir ok, ASV investori ok :). Ja viss ir ok, tad ok… :))
Diva veida mēsli var iznākt – pārdodot Citadeli. 1. Citadeles aktīvs nonāk krievu rokās. 2. Tas, ka ar šādu muļļāšanos mēs tiešām zaudēsim potenciālo investoru uzticību, kā Rubežas kundze teica, ar šādu ” politiku” mēs kļūsim par banānu republiku finanšu pasaulē.
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 03.11.2014. 17.38
andrejs. riktīgi neitrāls eksperts tā Rubeža. RA paliek arvien lētticīgāks. +++ parasti par lētticīgu cilvēku sauc tādu, kurš bez pietiekama pamatojuma, viegli un naivi notic kādai optimistiskai ziņai, bet tas nenozīmē, ka lētticīgi, bez pamatojuma un kļūdaini nav iespējams uzticēties arī kādai nepārbaudītai negatīvai atziņai. :) Lētticība kļust bīstama tad, ja cilvēkam rodas nosliece ticēt LR ienaidnieku apgalvojumiem, ka Latvija ir viena dubļu bedre, kurai visriņķī vien zagļi un laupītāji :)
Kas attiecas uz Citadeli, tad ir jāpieņem esošā situācija – Citadele ir jāpārdod līdz šī gada beigām, pretējā gadījumā šo banku pārdos ES atsūtīts pārstāvis, kurš, protams, ļaunprātīgi nemēģinās radīt zaudējumus Latvijas valstij, taču ir jāsaprot to, ka jebkurai valstij šāds pazemojums izmaksā dārgāk, kā visi Citadeles aktīvi kopā ņemot. Cerēt un argumentēt ar pārliecību, ka ES atkāpsies no prasības Latvijas valstij šo banku pārdot, nu to es nosauktu par lētticību kvadrātā :).
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.12
Edgars Avotiņš ..Pareizāk būtu bijis vest sarunas un mainīt vienošanos ar EK par pārdošanu – kā minimums – atlikt līdz “treknākiem” gadiem….++ tas viss ir vēlmju izteiksmē, ir jābūt arī otrai pusei, kura šādai LR nostājai piekrīt. Pie tam, vakar, liekas, ka tas bija Zīle, kurš teica, ka Latvija praktiski savu limitu ir izsmēlusi, ja runa ir par dažādu līguma punktu izpildes atlikšanu, mīkstināšanu utt.
0
traductrice > rinķī apkārt 03.11.2014. 16.37
Pareizi ir Baiba Rubesa. Kādreiz ilgus gadus vadījusi Latvijas Statoil, viņas tēvs, ja nemaldos, bija augstos amatos VW. Bet tas tā. Katrā ziņā Baiba Rubesa ir ar izcilu (rietumu izpratnē) izglītību biznesa vadībā un milzīgu pieredzi.
Vakar raidījumā Rubesa izteicās, ka darījums ir labs, slikta pat katastrofāla kārtējo reizi ir KOMUNIKĀCIJA. Man nav lielas saprašanas – vai ir izdarīts labākais, ko varēja izdarīt. Bet, ja pie galda vienā pusē sēž Rubesa, bet pretējā galda pusē – Elksniņš, un ja Elksniņs ar putām uz lūpām sauc, ka darījums ir nekam nederīgs un atceļams, tad es sliecos domāt tā, kā domā Rubesa, nevis Elksniņš.
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.08
aivarsk. Vakar nosauca visus bijušos pretendentus uz bankas pirkšanu – liekas viens bija vietējais, pārējie krievi un tie amerikāņi. Viss. Nevajag visur un vienmēr meklēt sazvērestību :), tā var iebraukt grāvī.
Kas attiecas uz vietējo LR banku biznesu. Var jau būt, ka tas ceļ pašapziņu, bet vai tad Latvijai vēl nepietiek rūgtu pieredžu – sākot ar banka Baltija, Rīgas banka, Latvijas Krājbanka, Parex. Droši vien kādu Latvijas nobankrotējušu banku nepieminēju :) Šāds bizness LR pilsoņiem izmaksā par tārgu, lai arī tagad spēles noteikumi itkā ir mainīti, ES pārraudzība utt
0
J.Biotops > rinķī apkārt 03.11.2014. 14.05
Biedra Elksniņa prasība nepārdot banku ir tautai saprotama, pareiza un, galvenais – tālredzīga. Precīzi atbilstoša saimnieka plānam.
Nesen viens vietējās ekonomists mūsdienu Krievijas ekonomisko kārtību raksturoja kā „valsts kapitālismu, kurā valsts ar katru dienu kļūst vairāk, bet kapitālisma – mazāk”. Provincē, kur agri vai vēlu tiks atjaunota tautu draudzība (atdzims ņerušīmaja Rusj) pārņemt saimniecību būs vieglāk, ja tā jau laicīgi būs pienācīgi valstiskota. Ar tiem privātīpašniekiem neko nevar droši nokārtot, daudzus nākas…
Nupat svaigs piemērs – bijusi valstij kārtīga un klausīga banka, (kā vēl pavisam nesen Hipotēku banka, kas labiem ļaudīm deva, cik prasa), pietiktu ar pietiekoši augsta varasvīra norādījumu, un tautai tik mīļais Ģināmo” dabūt naudu, cik tik vajag.
Bet neskumsim velti, drīz ZZS, tikusi pie ekonomikas ministrēšanas, i šo ķezu nokārtos, Elksniņam un co pat jāpūlas nebūs. Tauta varēs atkal laimē diet.
0
dzeris49 03.11.2014. 14.06
20 gadus ilga pieredze atjaunatojā Latvijā ar milzīgiem korupcijas skandāliem, milzīgu politisko korupciju, un valsts nozagšanu, par ko, tā īsti, pat neviens nav sodīts, neļauj uzticēties nevienai pusei, un nevienai šīs valsts institūcijai, sevišķi, jau tam ierēdnim, kura “ķermeņa valoda” parāda, ka viņš laipo, ja vēl kam saglabājas ticība, tad atsevišķiem 4 varas pārstāvjiem.
Bet, konkrētā gadījumā, valdībai, tomēr, lielāka uzticība, labāk jau, lai reiz pārdod, un tad miers, līdz nākamajam skandālam, ilgi jāgaida nebūs, šeit ir Latvija.
1
andrejs > dzeris49 03.11.2014. 15.20
vismaz mēnesi šādu (aizejošo) valdību (un tās vadītāju) parasti dēvē par klibo pīli.
0
zanE. 03.11.2014. 15.23
…vakar bija amizanti skatīties, kā Elksniņš piesauca labo sadarbību ar Nacionālo apvienību…nuja, kopējas intereses un stratēģija, bet glumais Zīle pat iebilst neko nespēja….šodien Robertam cita dziesma, tā teikt – pēc vajadzības….
….tikai skumji, ka Saskaņas centrs atkal izmanto NA muļķīšus, lai visiem rādītu kā kārtējo reizi atraduši “nacionālo saskaņu”….
…to, ka Spridzāns varētu darījumu izgāzt, ja “pareizie” pircēji netiks pie teikšanas – bija jābūt skaidram tajā brīdī, kad viņu iecēla par PA vadītāju….
…jurists, kurš strādājis Parex un ieņēmis Ārējo pakalpojumu līgumu nodaļas vadītāja amatu Parex bankā – ir sprādzienbīstama persona ar taimeri…tagad tas nostrādāja….
…bet bāleliņi tik turpina vāvuļot….
10
andrejs > zanE. 03.11.2014. 16.30
gudri cilvēki parasti cenšas savu īpašumu pārdot dārgi, bet pirkt lēti. Pārgudrie no Vienotības rīkojas pretēji…
0
rinķī apkārt > zanE. 03.11.2014. 15.43
zanE ….vakar bija amizanti skatīties, kā Elksniņš piesauca labo sadarbību ar Nacionālo apvienību…+++ kāpēc Tu zīmē bildi, kāda vakardienas TV diskusijā nebija? Elksniņš piedāvāja sadarbību Zīlem ES kontekstā, bez Zīle to noraidīja, sakot, ka netīro veļu viņš publiski nemazgā, jeb kaut kā tā. Kāpēc Tev tik ļoti gribas sēt ļaunumu pasaulē? Neprecīzas liecības, baumas utt, tas ir pasaules lielākais ļaunums :) Bet, ja par Zīli kā personību – viņš ir viens no gudrākajiem un godājamākajiem LR politiķiem, nav daudz mums tādu rezervē :), kāds ir Roberts Zīle.
0
Ēriks > zanE. 03.11.2014. 19.04
zanE …vakar bija amizanti skatīties, kā Elksniņš piesauca labo sadarbību ar Nacionālo apvienību…nuja, kopējas intereses un stratēģija…
===========
Jā,Vienotībai cita stratēģija -lēti pārdot visu pelnošo īpašumu ASV,lai krievi nedabū…un pēc tam atpūsties Gruzijā.
0
andrejs > zanE. 03.11.2014. 21.05
Kad Valdība sprieda par Citadeles dāvināšanu, Vienotības ministrus palūdz pamest apspriežu telpu, jo neesot pielaides. Bet tam jaunajam Freiberģim laikam pielaide jau ir, jo līgumu jau ir sācis lasīt…) unikāla operativitāte.
0
andrejs > zanE. 03.11.2014. 21.15
jurists, kurš strādājis Parex un ieņēmis Ārējo pakalpojumu līgumu nodaļas vadītāja amatu Parex bankā
——————————
bāc, cik pastulbs arguments. Jaunais PA valdes priekšsēdis Volodja taču arī ir no Parex… :)
0
lno > zanE. 03.11.2014. 19.26
https://www.youtube.com/watch?v=z63uxALxcqc
0
v_rostins > zanE. 04.11.2014. 02.12
Ēriks
Jā,Vienotībai cita stratēģija -lēti pārdot visu pelnošo īpašumu ASV,lai krievi nedabū…
________________
Varbūt lēti pārdots īpašums mazpazīstamam investīciju fondam, lai īpašums tiktu iepriekš sarunātiem krievu bandītiem un čekistiem?
0
zanE. > zanE. 03.11.2014. 15.57
…R.A. …izteiksim bez ļaunuma meklēšanas – noskaties vēlreiz vakardienas ierakstā Elksniņa teikto….
…jā, Zīle teica par netīrās veļas mazgāšanu, taču nenoraidīja NA atbalstu SC darbībām Saeimā, kuras rosināja saskaņieši un NA tiem piebalsoja…
…šodienas Krustpunktos Zīle atkal mēģina laipot…
…noklausies/noskaties abus ierakstus…
….Tava atziņa – “Bet, ja par Zīli kā personību – viņš ir viens no gudrākajiem un godājamākajiem LR politiķiem, nav daudz mums tādu rezervē :), kāds ir Roberts Zīle.”….piedod, izsauc smaidu….
0
dzeris49 > zanE. 03.11.2014. 16.23
Trūka tikai, ka Zīle publiski piekristu sadarbībai ar SC, pietiek, ka viņi sadarbojas, pārsvarā, “pret V” neformāli.
Muldēt Zīle pratis vienmēr, bet, no reālas atbildības un rīcības kratījās vaļā, kā no mēra.
0
dzeris49 > zanE. 03.11.2014. 19.32
Ja NA kopīgi ar SC ir labāks kandidāts, kas maksās vairāk, kāpēc klusējiet?
0