Diplomāti: ES vienojusies par jaunām sankcijām pret Krieviju (papild.) • IR.lv

Diplomāti: ES vienojusies par jaunām sankcijām pret Krieviju (papild.)

78
Foto: LETA/EPA

Obama: Jaunu sankciju noteikšana Krievijai būtu labākais veids, kā nodrošināt pamiera ievērošanu Ukrainā

Eiropas Savienība (ES) piektdien ir vienojusies par jaunām ekonomiskām sankcijām pret Krieviju, neraugoties uz pamieru, kas panākts Ukrainas un prokremlisko kaujinieku starpā, pavēstīja diplomāti.

ES diplomāts sacīja, ka “panākta principiāla vienošanās par sankcijām” un ka tās oficiāli tiks ieviestas pirmdien, ziņo LETA/AFP.

Avoti ES diplomātu aprindās iepriekš ziņoja, ka, domājams, tiks noteiktas stingrākas sankcijas pret Krievijas finanšu pakalpojumiem attiecībā uz naftas rūpniecības tehnoloģijām, bruņojumu un “dubultā pielietojuma” precēm, kas var tikt izmantotas kā militāriem, tā civiliem mērķiem.

“Melnajā sarakstā” tiks iekļauti vēl 20 Kremļa tuvākā loka cilvēki, arī aizsardzības ministrs Sergejs Šoigu, ziņoja avoti.

Jaunu sankciju noteikšana Krievijai būtu labākais veids, kā nodrošināt pamiera ievērošanu Ukrainā, piektdien sacīja ASV prezidents Baraks Obama.

Izredzes, ka “sankcijas var tikt atceltas, būtu ticamākais veids, kā nodrošināt, ka [pamiers] tiek īstenots līdz galam”, NATO samita noslēgumā paziņoja Obama.

“Šodien Savienotās Valstis un Eiropa pabeidz darbu pie pasākumiem, lai padziļinātu un paplašinātu mūsu sankcijas,” norādīja prezidents. “Vienīgais iemesls, kāpēc mēs tagad redzam šo pamieru, ir sankcijas, kas jau ir noteiktas, un jaunu sankciju draudi,” viņš uzsvēra. “Eiropieši šobrīd diskutē par viņu sankciju pasākumu galīgo formu.”

Taču jau piektdienas vakarā tika ziņots, ka separātisti turpina šaušanu Doņeckā, savukārt svētdien Ukrainas mediji ziņo, ka izsludinātais pamiers ticis pārtraukts arī pie Mariupoles, kur notikusi intensīva smagās artilērijas apšaude, ziņo “Ukrainskaja pravda”.

Porošenko liek pārtraukt kaujas uguni

Ukrainas prezidents Petro Porošenko Bruņoto spēku Ģenerālštāba priekšniekam licis pārtraukt kaujas darbības Donbasā no piektdienas plkst. 18, ziņo “Ukrainskaja pravda”, atsaucoties uz prezidenta mājas lapā ievietotu informāciju.

„Pamatojoties uz Krievijas prezidenta Vladimira Putina aicinājumu nelikumīgajiem bruņotajiem formējumiem Donbasā apturēt uguni, kā arī trīspusējās sarunu grupas parakstīto protokolu par Ukrainas prezidenta izstrādātā miera plāna īstenošanu, dodu rīkojumu Ukrainas Bruņoto spēku Ģenerālštāba priekšniekam pārtraukt uguni, sākot no 5.septembra plkst. 18,” teikts prezidenta paziņojumā.

Porošenko arī uzdevis ārlietu ministram kopā ar EDSO nodrošināt efektīvu starptautisku kontroli pār uguns pārtraukšanas ievērošanu, jo šim režīmam noteikti jābūt abpusējam.

Tāpat Ukrainas prezidents paziņojis, ka abu pušu apmaiņa ar gūstekņiem varēs notikt sestdien.

Ja pamiers Austrumukrainā tiks ievērots, Eiropas Savienības (ES) sankcijas pret Krieviju var tikt atliktas, piektdien paziņoja Vācijas kanclere Angela Merkele.

Ukrainas valdības un prokremlisko kaujinieku pārstāvji piektdien Minskā parakstījuši vienošanos par pamieru, kas stāsies spēkā plkst.18, pavēstīja oficiālā Kijeva un Donbasa kaujinieku pārstāvji, ziņo LETA.

Jau ziņots, ka Velsā, Lielbritānijā, piektdien turpinājās NATO samits. Tika pieļauts, ka tā laikā Rietumu līderi varētu nākt klajā ar jaunām sankcijām pret Krieviju, ziņo ASV un Lielbritānijas amatpersonas, vēsta LETA.

Amatpersonas ziņo, ka ASV un Eiropas Savienība (ES) gatavojas nākt klajā ar kopējām sankcijām, kas būs vērstas pret Krievijas aizsardzības nozari, valstij piederošajām bankām, enerģētikas sektoru un Krievijas prezidenta Vladimira Putina sabiedrotajiem. Tomēr sankciju piemērošana būs atkarīga no Minskā gaidāmo sarunu rezultātiem, proti, vai tā dēvētās Ukrainas kontaktgrupas sanāksmē izdosies vienoties par pamieru.

Francijas prezidents Fransuā Olands norādīja, ka Eiropas līderi piektdien paziņos par sankcijām un ieviesīs tās, ja Ukrainā netiks panākts progress, bet piebilda, ka “viss būs atkarīgs no turpmākajām stundām”.

LETA jau ziņoja, ka NATO ceturtdien solīja Kijevai 15 miljonus eiro palīdzībai aizsardzība jomā un vairākas dalībvalstis piedāvāja Ukrainu nodrošināt ar “letālām un neletālām” militārām iekārtām, arī augstas precizitātes ieročiem, ceturtdien paziņoja Ukrainas prezidents Petro Porošenko. Kuras valstis nākušas klajā ar šādu piedāvājumu, viņš neatklāja. Sagaidāms, ka šodien alianses līderi apstiprinās plānus par karavīru un militārā ekipējuma izvietošanu Austrumeiropā. Krīze Ukrainā ir dominējošā tēma NATO divu dienu samitā, bet līderiem ir apspriežami arī citi nopietni jautājumi, tostarp islāmistu ekstrēmistu draudi Irākā un Sīrijā un Starptautisko drošības atbalsta spēku operācijas Afganistānā pārejas fāzes noslēgšana un jaunās – apmācības fāzes – sākšana.

(papildināta ar jaunāko informāciju no sākuma)

Komentāri (78)

janis17 05.09.2014. 09.46

Ušakovs: prezidents Putins mums tagad ir labākais, kas varētu būt

http://www.delfi.lv/news/national/politics/usakovs-prezidents-putins-mums-tagad-ir-labakais-kas-varetu-but.d?id=44930364#ixzz3CQAyUQ3V

Galīgi izkūkojies :))))))))

Vai tiešām Latvija ļauj kādam idiotam veidot paralēlo ārpolitiku?

+25
-1
Atbildēt

15

    kristaps_drone > janis17 05.09.2014. 14.11

    Nu nevajag tik primitīvi, pēc no konteksta izrautas frāzes, spriest. Ja ņemtu vērā teiktā kontekstu, tad būtu skaidrs, ka Ušakovam ir taisnība, jo nākamie pēc reitinga krievijā ir komunisti un žirinovskis. Vai tie būtu labāki no Latvijas drošības viedokļa?

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Kristīne > janis17 05.09.2014. 12.59

    “90% krievu IR putinisti”

    ===

    Avots?

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    ILZE > janis17 05.09.2014. 11.15

    Austras koks

    ka nu par saskaņu nebalsos vairāk pat tie latvieši un krievi, kas nav putinisti

    _________________

    Tie, kuri nav puķinisti, ir integrēti cilvēku sabiedrībā un nav vairs krievi.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > janis17 05.09.2014. 16.59

    @zirneklienei …”valstī, kurā > par 80% iedzīvotāju ir krimnaši”

    tur jau tā lieta, ka 80% krievu IR KĻUVUŠI par krimnašistiem, jo tādu poti viņiem ir iedevis vadonis.

    Es pat sapņot neuzdrošinos, cik, piemēram, strādīga tauta varētu būt krievi, ja viņiem būtu iedota “strādīguma” pote. :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > janis17 05.09.2014. 11.53

    …aivarsk… es ceru, Ādolfu Šapiro neesi pilnīgi un galīgi atskaitījis no Latvijai piederīgo saraksta….viņš nav baidījies parakstīt atklātās vēstules Putinam pret Krievijas piekopto agresiju….

    …bet…te būtu vietā jautājums mūsu MM pārstāvjiem – vai kāds ir jautājis Latvijas krievu inteliģences viedokli, par to rakstījis?…

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 05.09.2014. 13.43

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 05.09.2014. 11.33

    Austras koks nu par saskaņu nebalsos vairāk pat tie latvieši un krievi, kas nav putinisti, bet kas it kā redz saskaņu kā kaut kādu samierinātāju (tic tam), kā kaut kādus iespējamus lietu sakārtotājus.

    _____________________________________

    Kāpēc Tu tā domā? 90% krievu IR putinisti, domāju, ka Latvijā vairāk, kā krievijā. Mums te nav neviena Akuņina vai Troicka. Esi dzirdējis kaut VIENU Latvijas krievu izcelsmes inteliģentu, kas PUBLISKI atteiktos no pļutkina politikas? Krievu drāmas teātra aktieri, žurnalisti, publicist, kaut Kosteņecka??? Kāds ir PUBLISKI teicis, ka Latvijas krieviem puķins un viņa politika ir nepieņemama???

    NAV NEVIENA!!!! VISI CER!!!!

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > janis17 05.09.2014. 17.12

    Nav “kļuvuši”, viņi tādi bijuši vismaz kopš Jāņa Briesmīgā laikiem.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Alise > janis17 05.09.2014. 11.12

    Ārkārtas Rīgas Domes vēlēšanas varbūt pat nav nemaz tik slikta doma :)

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    – Esi dzirdējis kaut VIENU Latvijas krievu izcelsmes inteliģentu, kas PUBLISKI atteiktos no pļutkina politikas?

    ———————————————

    Tā ir praktiski visās krievu postPSRS emigrācijās, kur praktiski visi aizbraukušie ir laimes meklētāji svešumā. Vatenis paliek vatenis arī Šveicē – problēma jau nav jaunās mītnes zemes īpatnībās, bet paša subjekta galvā. Intelektuāļu starp viņiem, var teikt, nav un tie kas ir, ir savas izcelsmes zemes angažēti. Troickis, Akuņins un viņiem līdzīgie tomēr savu apzinīgās dzīves daļu ir pavadījuši Krievijā un aizbrauca tikai pēc tam, kad tiem, kuri saprot, kas ar viņu dzimteni notiek, pēc Putina režīma iestāšanās palikt tur kļuva nepanesami ja ne pat bīstami. Starp citu Latvija šiem cilvēkiem tikpat labi varēja kļūt par pagaidu patvēruma vietu un ja godīgi, neatteiktos viņus apmainīt pret parastajiem zoļika un purčika izlaiduma vateņiem.

    Jā, ar Kosteņecku un vel vienu otru Atmodas laika krievu aktīvistu sanāca čiks. Valsts valodas un pilsonības lietu sakārtošanu viņi tomēr nespēja sagremot un iekšējais vatenis izlīda laukā.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > janis17 05.09.2014. 14.28

    Zjuganovs, Žirinovskis vai Rogožins principā nebūtu ne labāki, ne sliktāki par Putinu – darītu tieši to pašu, tikai krietni histēriskākas un agresīvākas retorikas pavadībā. Skaidrs, ka valstī, kurā > par 80% iedzīvotāju ir krimnaši, citi varianti nav iespējami – tur Ušakam taisnība.

    Tik ja saka A, tad jāsaka arī B, t.i. jāatzīst, ka valsts, kurā Putins, raugoties no kaimiņvalstu viedokļa, ir labākais valdnieks no iespējamajiem, nevar būt nekas cits, kā Ļaunuma impērija, bet mēģināt kaut ko “sarunāt” ar absolūto ļaunumu ir galīgi garām – zaudējums būs tā vai tā. Taču to atzīt Nils, kā šīs Ļaunuma impērijas adepts, nevar atļauties.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > janis17 05.09.2014. 09.56

    pēc relatīva 20 gadu miera kropļi un ārprātīgie atkal modē :))

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > janis17 05.09.2014. 10.54

    ušakovs mums tāds vērtīgs katalizators. Svarīgos brīžos viņš pamanās salikt vajadzīgos uzsvarus, lai svārstīgajiem atvieglotu izvēli. Tā tas bijas “valodas referendumā”, pēc tam putlera partijas “jeģinaja rossija” atbalsta izteikšanā, tagad – krievu teroristu atbalstā un putlera slavināšanā.

    Visi šie daudzie uzsvari ir biežāk jāatgādina, jo ušakam patīk tos noskalot ar lielu ūdens daudzumu. Svarīgi ir atcerēties, un tiem, kuriem atmiņa ir īsa, to atgādināt.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    Alise > janis17 05.09.2014. 10.39

    No vienas puses varbūt labi. Tā info ir arī krievu delfos, būs arī krievu presē, visticamāk – tātad abās informatīvajās telpās. Ar šo Ušakovs būs beidzot precīzi pozicionējies, un domāju, ka nu par saskaņu nebalsos vairāk pat tie latvieši un krievi, kas nav putinisti, bet kas it kā redz saskaņu kā kaut kādu samierinātāju (tic tam), kā kaut kādus iespējamus lietu sakārtotājus.

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    Delfos ausaiņa teiktais izrauts no konteksta, lai gan būtību tas nemaina. Noskatījos to lietusTV interviju – var teikt, ka pieklājīga SC reklāma, kur viss būtu labi, ja ausainis nebūtu pieminējis prezidentu. Un arī ja no iespējamajiem Maskavas pahanāta vadītājiem Putins ir visstabilākais likumīgais zaglis, tas nenozīmē, ka valsti jāvada mafijai, kas personīga labuma vārdā bez kautrēšanās un lielā mērogā slepkavo savas un citu valstu pilsoņus. Taču labi, ka Ušakovs beidzot ir skaidri parādījis, kā intereses viņš parstāv. Ceru, ka Latvijas un ES drošības iestādes izdarīs secinājumus un ne tikai izrādīs satraukumu, bet reāli rīkosies. Kā būtu ar ārkārtas Rīgas Domes vēlēšanām?

    +16
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 05.09.2014. 09.47

Noladetie krievi.

Kaut pats esmu krivs

+12
-2
Atbildēt

13

    ILZE > ligakalnina 05.09.2014. 11.19

    dzeris49

    Kaut pats esmu krivs

    _________________

    Tad jau neesi, jo tā kaite nav aids, kas neārstējās (skat S.Meļņikoff http://ipvnews.org/). Vēl tikai atliek atbrīvoties no zvēriskā naida pret nacionālpatriotiem.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > ligakalnina 05.09.2014. 11.35

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ILZE > ligakalnina 05.09.2014. 11.27

    Edgars Avotiņš

    viņam pat prata nevar ienākt, ka ar Krieviju kautkas nav kārtībā.

    _________________

    Nepūt nu! Man bija nesalīdzināmi mazākas iespējas iegūt informāciju, tomēr jau no 16 gadu vecuma mana pārliecība bija, ka “ar psrs nav kautkas kārtībā”

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > ligakalnina 05.09.2014. 11.10

    Krotow, visā visumā piekrītu, bet jūs tomēr fokusējaties tikai uz vienu lietu – vidējo kultūras līmeni. Tā ir būtiska lieta, bet ne vienīgā. Katrā kultūrā, pat pie līdzīga vidējā izglītotības līmeņa, cilvēki mēdz dažādas lietas uztvert dažādi, par būtiskākām uzskatīt citas lietas, nekā mēs. Piemēram, tie paši japāņi – neviens nenoliegs, ka viņu vidējais kultūras līmenis ir augsts, bet domāšana viņiem ir stipri atšķirīga, un viņi mēdz piešķirt būtisku nozīmi lietām, par kurām rietumnieki varbūt pat nedomā. Tā kā kultūras līmenis nav vienīgā lieta, kas atšķir.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 05.09.2014. 12.37

    A no otras puses – esmu ļauns cilvēks.

    Un man patīk, ka krievis jau ignorŗe.http://www.echo.msk.ru/blog/day_photo/1393978-echo/

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Edzs > ligakalnina 05.09.2014. 16.09

    dzeris49

    nu kas tu par krievu. labs cilvēks esi, ne liberasts un ne tolerasts.

    visi te par savu taisnību krītam bet tomēr draugu tev te ir daudz. lai tev laba veselība.

    ja palasīsi komentārus zem tā echo.msk.ru raksta ko piedāvā, tev slikta dūša paliks. labāk tos nelasi.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    ILZE > ligakalnina 05.09.2014. 11.22

    Krotow

    Tur jau tas joks, ka visi krievi nav vienādi.

    ______________

    Sameklē desmit, kuri nav “ģedivojevaļi” un “krimnaš”

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 05.09.2014. 11.45

    Varbūt, izteicos pārāk emocionāli, bet, man tā riebj tie, 90% kas var

    pieciest tādu mēslu, kā Putinu, ka, ja kādu aivainoju, tad atvainojos.

    Kaut, notras puses, diezin vai tādu mērgli varētu pieciest Latvvijā.

    Man nav it nekas ne pret vienu tautību, es taču esmu “liberasts”.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Austras kokam: Arī tā ir taisnība. Taču kulturālie cilvēki (sauksim viņus tā) spēj saprast šīs atšķirības un nojaust, ka ir kaut kas tāds, ko viņi par otras tautas īpatnībām nezina. Un cenšas to saprast un iemācīties. Vai vismaz netaisa no tā problēmas un pieņem otru tādu, kāds viņš ir. Kurpretī tie, kuri to nespēj un negrib saprast, nobīstas no nezināma, tad sāk to nīst un pārvēršas par ksenofobiem. Un uz šo baiļu un naida bāzes aug un izplatās visādi -ismi, baltās/melnās/dzeltenās kustības u.c. sviests. Ja pie valsts varas esošajiem ir mērķis izmantot savus garā apdalītos iedzīvotājus netīras politikas īstenošanai, tie vēl pa virsu uzlaiž propagandu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    “Ir” lasītāji vateņu izpratnē pēc definīcijas ir “liberasti”. Esi sveicināts klubā :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ansis > ligakalnina 05.09.2014. 11.20

    Piekrītu Austraskoks.

    Problema ir masu propagandas līdzekļos.

    Visa problema ir Krievijas Masu propagandas līdzekļos – ierindas krievs, kas mierīgi skatās 1-2 savus iecienītākos kanālus … viņam pat prata nevar ienākt, ka ar Krieviju kautkas nav kārtībā.

    Latvijas variantā šo problēmu nevar īsti atrisināt ar paralēla ziņu kanala krievu valodā – jo cilvēks, kurš skatas savus 1-2 milos kanālus un par Krievijas agresiju pat iedomaties nevar – viņš vienkārši nekad arī neieslēgs to citu kanalu – vēl jo vairāk, ja tur nebūs Krievijas šovi un seriāli par varonīgajiem Krievijas fsbešņikiem.

    No otras puses – es tomēr šad tad izmantoju iespeju, ka tos Krievijas kanalus Latvija var redzēt – lai saprastu – kadā informācijas vidē dzīvo lielais vairums krievu.

    Par Latviju:

    1) vai nu valdībai vai kadai sabiedriskai organizācijai aktīvi jādala bezmaksas virszemes TV dekoderi un jāatpērk no pierobežas analogās antenas.

    2) Krievijas TV kanāli tiešā veidā jāaizliedz, bet varētu saglabāt iespēju, ka Latvijā reģistrēti kanāli retranslē šo kanālu raidījumus, bet pieliekot pēc šiem raidījumiem komentārus un attiecīgi uzņemoties atbildību par Latvijas likumdošanas ievērošanu – respektīvi – brīžos, kad retranslētais raidījums pārāk aizraujas ar kara un naida kurināšanu, tad to ļoti īsā laikā atslēgt.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Tur jau tas joks, ka visi krievi nav vienādi. Tāpat latvieši, ķīnieši, arābi utt. Līdzināšanās notiek mentalitātes un personīgās kultūras līmenī. Vidējā statistiskā iedzīvotāja kultūras līmenis dažādās valstīs un teritorijās atšķiras. Rietumos tas caurmērā ir augsts. Latvijā tas ir tuvāk rietumiem. Krievijā jau stipri zemāks, īpaši ārpus lielajām pilsētām. Tāpēc vidējais statistiskais latvietis labi sapratīsies ar vidējo statistisko rietumeiropieti, bet ar vidējo statistisko Krievijas iedzīvotaju vairs nē. Pie kam šeit nav tādas Gebelsa tipa propagandas masu medijos, kā Krievijā, kas pamatā ietekmē tieši mazizglītotos un citus ar prātu apdalītos, kuri paši nespēj domāt. Par krieviem Latvijā jāatceras, ka pirmkārt visi šie krieviski runājošie nav krievi, otrkārt vietējo vateņu rindas galvenokārt aizpilda no PSRS iekšienes atbraukušie ekonomiskie migranti, atvaļinātie PSRS armijas militāristi un viņu pēcteči. Tie šodien sastāda lielāko nepilsoņu daļu un tie, kuri naturalizējās, ir galvenais LKS un SC elektorāts. Pēc būtības tā publika, kura pēc PSRS izjukšanas varēja mierīgi doties atpakaļ uz mātušku un Latvija no tā nesabruktu. Tapēc tu, Džeri, vari būt mierīgs – tev līdz nolādētībai vēl ir tālu :)

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Alise > ligakalnina 05.09.2014. 10.29

    dzeri, lādēt nevienu nevajag, tāpat nevajag neieredzēt. Praktiskā labuma no tā nekāda :)

    Vajag saprast, ka viņi lielākā daļa ir savādāki. Un it īpaši to vajag paturēt prātā, pieņemot lēmumus attiecībā uz Krieviju. Eiropa un rietumi vispār izdara kļūdu, ka viņi bieži veido attiecības ar citu kultūru pārstāvjiem pieņemot, ka tiem cilvēkiem ir tāda pat domāšana un tāda pati attieksme pret visiem jautājumiem kā pašiem.

    Es gan īsti nesaprotu, kādēļ tā ir, aiz labticības kaut kādas, vai? Jo, piemēram, dārgos specializētos biznesa semināros tajos pašos rietumos māca, kā strādāt un sadarboties ar arābiem, kā ar krieviem, kā ar ķīniešiem, kā tajā pašā Austrumeiropā, kā Zviedrijā, kā Itālijā utt. – atkarībā kurā virzienā gatavojies investēt – māca, kas ir būtiskāk viņiem, kas jāņem vērā, ar ko jārunā, kam un kādi kukuļi jādod (jā, arī to māca) utt. Tas nozīmē, ka viņi faktiski saprot, ka tur domāšana un uztvere ir savādāka. Kādēļ politikā tas netiek ņemts vērā?

    Saprotu, ka cilvēkiem, kas tālu no tā visa – politikas, biznesa, sadarbības ar citām zemēm – to varētu nesaprast, bet politiķiem būtu tā kā jāsaprot.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu