Par Ķīpsalas jahtas ostas apsaimniekotāju pagaidām nav skaidrības
Osta 250 jahtām, kurā varēs piestāt arī B klases burinieki, 1,8 kilometru gara promenāde, kopējās abu projektu izmaksas – 2,4 miljoni latu. Tādu vīziju trešdien Ķīpsalā pie Vanšu tilta rīdziniekiem uzbūra Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR) un Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Jahtu ostu Rīgai zīmīgajā vietā, kur pērn vēl slējās smilšu kalns, iecerēts atklāt 20.jūlijā. To savukārt paziņoja Rīgas brīvostas preses sekretāre Anita Leiškalne.
Lai gan konkurss par šīs pontonu jahtu ostas apsaimniekotājiem, kā noskaidroja Ir.lv, pagaidām nav ticis izsludināts, trešdien topošās jahtu piestātnes apskates laikā kopā ar Rīgas vicemēru un brīvostas pārvaldnieku to aplūkoja arī Latvijas Zēģelētāju savienības (LZS) valdes priekšsēdētājs Ansis Dāle. Sarunā ar Ir.lv Loginovs paziņoja, ka piestātnei nepieciešams apsaimniekotājs, kas attīstītu burāšanas sportu un sniegtu jūrniecības iemaņas interesentiem. Pēc Loginova teiktā, bērniem un jauniešiem šīs aktivitātes būšot bez maksas.
Kad Ir.lv sāka sīkāk interesēties par jahtu ostas apsaimniekotājiem, atklājās, ka pasākuma laikā kā iespējamie apsaimniekotāji piesauktās LZS izpilddirektors un preses sekretāre par šo projektu un savienības iesaistīšanos tajā nav neko dzirdējuši.
Savukārt LZS valdes priekšsēdētājs Ansis Dāle stāstīja, ka piestātne varētu kļūt par lielāko jahtu ostu Baltijas reģionā. Turklāt, tā kā savienībai ir sabiedriskā labuma statuss, ja ostu nodotu LZS pārvaldījumā, no viņiem netiktu iekasēta nomas maksa.
Tikmēr trešdienas pievakarē pēc ostas apskates Rīgas vicemērs Ameriks savā Twitter profilā ierakstīja precizējumu, ka “augustā risināsim sarunas ar Zēģelētāju savienību, kas ir sabiedriskā labuma organizācija, par jahtu ostas apsaimniekošanu”. Arī Leiškalne Ir.lv apstiprināja, ka par ostas pārraudzītājiem lems brīvostas valde neilgi pēc tās nodošanas ekspluatācijā.
Topošā jahtu osta izmaksās vienu miljonu latu, teica Loginovs. Tajā varēs piestāt līdz 250 jahtām. Osta atrodas uz pontoniem, tāpēc tā ir kustīga.
Gar piestātni patlaban tiek iekārtota promenāde, kura būs 1,8 km gara. Tās izmaksas būs 1,4 miljoni latu, un izbūvi plānots pabeigt nākamā gada 31.oktobrī. Projekta darbu vadītājs Andrejs Pavlovs pastāstīja, ka tiek atjaunoti koka pāļi, kas šeit vēl esot no cara Aleksandra II laikiem, vēlāk tiks likti laukakmeņi.
Rīgas vicemērs Ameriks un Loginovs stāstīja, ka Rīgas attīstības plānā iecerēts palielināt brīvostas teritoriju, pagaidām tās robeža sniedzas tikai līdz ūdens malai, zeme krastā tālāk pieder privātīpašniekiem.
Burātāji ir priecīgi par šāda projekta esamību. Ķīpsalas iemītnieks un burātājs Māris Gailis projektu vērtēja kā “ļoti labu un atbilstošu vietai”. Teritoriju varētu labiekārtot un zem Vanšu tilta arī ierīkot autostāvvietu, teica Gailis.
Tomēr viņš norādīja, ka šajā vietā Daugavā ir trīs četri sēkļi, bet ūdens – trīs metrus dziļš. Viņaprāt, lai te varētu piestāt jahtas, ostu vajadzētu padziļināt vismaz līdz četriem metriem.
Arī viens no tehniskajiem konsultantiem burātājs Jānis Grīslis norāda, ka visas jahtas nespēs piestātnē nokļūt. Viņš saka, ka tajā varēs piestāt B klases burinieki, kas ir 40-50 metru gari, taču problēma šajā vietā būs Daugavas dziļums – piemēram, jahtas ar vienu mastu vai ķīli vismaz 4,5 m dziļumā te nevarēs ienākt.
Ar ostas izveidi viņš ir apmierināts: “Beidzot arī Rīgā kaut kas notiek šajā jomā. Jebkura pilsēta par tādu vietu priecātos.” Tomēr Grīslis bija bažīgs, ka piestātni varētu nodot privātīpašniekiem, un piebilda, ka bez LZS kā iespējamie apsaimniekotāji var būt arī Latvijas Jūras Burātāju savienība.
Rīgas brīvostas vecākais būvinženieris Toms Bērziņš Ir.lv teica, ka piestātnes vietā veikta grunts profilēšana, noenkurota pontonu konstrukcija un izrauti laukā pāļi. Vaicāts, vai topošās ostas dziļums atbilst iecerei uzņemt jahtas, Bērziņš norādīja, ka projekts veidots saskaņā ar tā autora SIA “Inženieru birojs “Kurbada tilti”” prasībām un norādījumiem. Nākotnē lielāku jahtu piestāšanas gadījumā ostas dziļumu varēs arī palielināt, sola Bērziņš.
Komentāri (36)
Andris 26.06.2013. 22.15
Ja osta ir paredzēta 250 jahtām, tur jābūt riktīgi lielai ēkai ar dušām un tualetēm. Bet to nez kāpēc nepiemin, tikai pontonus. Pliki pontoni nevienam ceļotājam nav vajadzīgi.
0
oskaar 26.06.2013. 23.39
Diemžēl viss, kas saistās ar deputāta Amerika vārdu, man šķiet saistīts ar korupciju un nodokļu maksātāju naudas piesavināšanos.
Var jau būt, ka es kļūdos, un Amerika kungs ir goda vīrs, kurš nekad nepieļaus kaut kādu nelietderīgu nodokļu maksātāju naudas izšķērdēšanu… Var jau būt.
Par pieminētajām projekta detaļām- man nav saprotams- kas būs “promenāde, kura būs 1,8 km gara”, turklāt “Gar piestātni”. Paskatoties kartē- 1,8 km aptuveni ir viss krasts no Vanšu tilta līdz Ķīpsalas galam. Tad piestātne būs visa Ķīpsala no Vanšu tilta līdz Ķīpsalas galam?
Vēl nesaprotu- kāpēc līdz šim nekad, nekur, neviens publiskajā telpā nav pieminējis šādu skaistu projektu un nav rosinājis tā apspriešanu.
Ja Amerika kungs kaut ko tādu realizēs, savā kabatā no projekta realizācijas neiebāžot ne santīma nodokļu maksātāju naudas, tad varēšu viņam izteikt tikai uzslavas vārdus. Pie nosacījuma, ka Piestātne nebūs zaudējumus nesošs objekts Rīgas budžetam.
Neatkarīgi no tā- vai Ameriks un citi kaut ko iebāzīs savās kabatās vai nē- gribētos saprast- kas šo pāris miljonus vērto jahtu ostu ar promenādi gar M.Gaiļa savulaik celtajām Ģipša fabrikām izmantos?
Vai 250 jahtu vietas būs aizpildītas 10%, 30%, 70% vai 99% :) apjomā.
18
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 02.02
Nu bet nebūs takšu par nodokļu maksātāju piķi, par ko tā satraucās Latviets. Molam piķis netiks ņemts ne no budžeta, ne no kredīta ;)
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 02.14
Bet nauda takšu netiek ņemta ne no RD labās, ne kreisās kabatas, ne vispār no Rīgas budžeta, takšo vari gulēt mierīgi ;)
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 00.56
Vispar jau viss čista par brīvostas, ne RD piķi būs ;)
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 03.37
Un ja tevi šī tēma tik ļoti interesē, lūk arī nolikums:
APSTIPRINĀTS
Rīgas brīvostas pārvaldes
iepirkumu komisijas
2012.gada 14.decembra sēdē
Atklāta iepirkuma procedūra
„Jahtu peldošo piestātņu un to inženierkomunikāciju izbūve”
http://www.rop.lv/lv/media-lv/lejupielades/doc_download/524-nolikums.html
Un vēl tu varētu sabiedriskā kārtā uzņemties šī projekta īstenošanas kontroli, lai aizdomu vai neskaidrību gadījumā varētu sist trauksmes zvanus ;) Mani, piemēram, Amerika ģēlas neinteresē nemaz, esmu vecs onka no laukiem un Rīgā pēdējoreiz, škiet, esmu bijis pirms gadiem 6 ;)
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 03.28
Izskatīsies šitā: ;)
http://www.db.lv/uploads/thumbnails/scale_705x470/article/0039/382994/612802_ORIGINAL_1353579575.jpg.jpg
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 09.15
Зуб даю ;)
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 03.30
Vai šitā ;)
http://www.db.lv/uploads/thumbnails/scale_705x470/article/0039/382994/612793_ORIGINAL_1353579574.jpg.jpg
0
Kârlis Kleins > oskaar 27.06.2013. 10.49
Šeit ir viss – http://www.rop.lv/lv/media-lv/lejupielades/cat_view/60-tenders/156-jahtu-peldoso-piestatnu-un-to-inzenierkonstrukc.html
0
guna_sniedzina > oskaar 28.06.2013. 18.17
@Bet
Pateicoties Lemberga 1994. iestūķētam Ostu likumam, ostas VISPĀR nekādu finanšu plūsmu valstij neatgriež! – jo nav nedz peļņas, nedz peļņas nodokļa! – pēc likuma, visa nauda paliek ostai “ieguldījumiem attīstībā”.
0
sausins > oskaar 27.06.2013. 12.21
Nu super atbildes ” projekts tiek izstrādāts ” ?!?!??!?
Vai tas šobrīd ir gatavs un apstiprināts noteiktā kārtībā ?!??!
Nu nezinu nezinu vai kāds privātais arī šitā dara – vispirms konkurss par cenu nezinot kas tad isti un kā būs jābūvē ??!?!?
0
sausins > oskaar 27.06.2013. 10.28
Viss normāli sakārtots ! Diez vai mēneša laikā kāds ” negatavs” pretendents ir spējīgs iesniegt konkuretspējīgu ” zemākās cenas piedāvājumu”.
Pēc norāditās saites pieejāmā Nolikumā diemzēl nebija norādīto pielikumu, lai precizāk saprastu ” kas lācitim vēderā” !
0
austrisv > oskaar 27.06.2013. 13.05
Mordai tikai viena atbilde, ka līdzekļi netikšot ņemti no nodokļu maksātāju kabatas it kā jau RB maksātu peļņas nodokli. Tātad ne valsts, ne pašvaldība pēc tādiem miljonāriem veltītiem pasākumiem nesaņems arī turpmāk peļņas nodokli budžetos!
Laikam jau miljonāru jahtas pieprasīja sev tās piestātnes. Kā nekā laikam tas bija Abrāmovs vai cits miljardieris, kurš uz krievu vilni ieradās jahtā un tur arī nakšņoja. Kāds brīnums , ja saldais pārītis tagad par nodokļu maksātājiem atņemto naudu būvēs miljardieru jahtām piestātni!
0
oskaar > oskaar 27.06.2013. 02.46
no_comments
Guļu mierīgi. Bet ar bažām :)
Domāju- interesanti- kā izskatīsies Ķīpsalas krastmala, kad tur būs pilns ar jahtām. Droši vien Skaisti.
Bet vēl domāju- vai ir aptuvena nojausma par pieprasījumu pēc tādas piestātnes? Kas būs īpašnieks? Vai projekts atmaksāsies, jeb tā būs tikai naudas izgāšana kaut kāda mistiska projekta ietvaros, kur cienījamais (ne manis) Amerika kungs tikai pierādīs savas spējas īstenot skaistu, ne gluži vairākumam rīdzinieku svarīgu projektu.
Un tad, kad projekts būs realizēts, izrādīsies, ka patiesībā to varēja realizēt par trīsreiz mazāku naudu…
(Kā jau minēju iepriekš- man kaut kā ir maz ticības tam, ka Amerika darbības nav koruptīvas, bet tas ir tikai mans viedoklis, kuram nav absolūti nekādu pierādījumu)
0
ievuliitis > oskaar 27.06.2013. 11.39
Re, kur rakstā ir atbilde uz jūs interesējušiem jautājumiem:
“…Rīgas attīstības plānā iecerēts palielināt brīvostas teritoriju, pagaidām tās robeža sniedzas tikai līdz ūdens malai, zeme krastā tālāk pieder privātīpašniekiem.”
Atslēgas vardI ir “PALIELINĀT” un “PAGAIDĀM”. Interesanti, kā sauc privatīpašniekus?
0
esmeralda_se > oskaar 27.06.2013. 09.04
>>>esmu vecs onka no laukiem un Rīgā pēdējoreiz, škiet, esmu bijis pirms gadiem 6 ;) >>>
Pastāsti arī par sniegbaltīti un septiņiem rūķīšiem, troļļu brigāde:)
0
oskaar > oskaar 27.06.2013. 02.06
>raitis_licitis
Pilnīgi vienalga- vai nauda tiek ņemta no RD labās vai kreisās kabatas.
Mani interesē (gan piestātnes gadījumā, gan citos)- kurās kabatās tā beigu beigās nonāks. :) Kaut kāda daļa noteikti materializēsies tajās piestātnēs, bet vai pēc tam neizrādīsies, ka piestātnes uzbūvētas nejēdzīgi dārgi, nav derīgas kaut cik normālu jahtu apkalpošanai u.t.t.?
Un pēc tam, kad tas viss būs uzbūvēts, kaut kādi naudas ceļu meklētāji zinās pastāstīt, ka starpība materializējusies kādu RD deputātu materiālās labklājības pieaugumā- bet to nav iespējams dokumentāli pierādīt?
Bet arguments “nezog jau cilvēkiem, bet tikai no budžeta” ir brīnišķīgs!
0
esmeralda_se > oskaar 27.06.2013. 01.43
Tava izpratne ir taisni kā kādam manam paziņam, ar ko reiz pasen aizrunājāmies līdz TP biedru slavenajām izdarībām bērnu slimnīcā. Nu tad attaisnojošs arguments bija – “viņi jau nezaga slimnīcai un bērniem, tā nauda jau bija no budžeta…” Tur nu tiešām – no comments.
Lai gan – reiz kāds no Kalvīša laika deputātiem pateica vēl labāk – “no budžeta neko netērēšot, būvei tiks ņemts kredīts” – te arī komentāri lieki.
Kāda starpība, vai tu ņem naudu no labās vai kreisās kabatas?
0
Evija Zauere > oskaar 27.06.2013. 00.49
+1
neatminos neviena projekta – daugavas promenādes, ķīpsalas, jahtu ostas, apspriešanu. viss kaut kā pēkšņi ir sācis notikt, ne ziņas par konkursiem, nekā.
bet ķīpsala mani fascinē. tur 100m attālumā ir “pludmale”, kuras atpūtnieki pavisam noteikti priecāsies par tām nedaudzajām eļļas un degvielas pilītēm, kas neizbēgami nonāks stāvošajā ūdenī.
bet galvenais, ka viss notiek bez kašķa, vai ne? roka roku nomazgā un tauta priecīga sit plaukstas par kārtējo atpūtas vietu, par kuru pati ir pārmaks.., piedodiet, samaksājusi.
0
Timurs Čuntonovs 26.06.2013. 23.04
Noliecu savu mazo galvu dziļā pateicībā caram Aleksa… vai, piedodiet, cara mazdēliņam Vešņako…, vai, piedodiet, jūk man tie vārdi.. Ušakovam, varbūt mazmazdēliņam .. who cares..
0