Baltijas premjeri vienojas par kopuzņēmumu "Rail Baltica" īstenošanai • IR.lv

Baltijas premjeri vienojas par kopuzņēmumu “Rail Baltica” īstenošanai

18
Igaunijas Ministru prezidents Andruss Ansips (no kreisās), Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un Lietuvas Ministru prezidents Andrjuss Kubiļus. Foto: Edijs Pālens, LETA

Kopuzņēmuma galvenais birojs atradīsies Rīgā

Baltijas valstu premjeri ceturtdien vienojušies izveidot kopuzņēmumu dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanai, ziņo BNS.

Triju premjeru kopīgā preses konferencē pēc tikšanās Tallinā Ministru prezidents Valdis Dombrovskis teica, ka premjeri vienojušies izveidot kopuzņēmumu, lai attīstītu Ziemeļu-Dienvidu dzelzceļa savienojumu.

Dombrovskis sacīja, ka jautājums apspriests ar Eiropas Savienības (ES) transporta komisāru Sīmu Kallasu, kurš piedalījās triju premjeru sanāksmē, un ir ļoti svarīgi tas, ka 85% projekta izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības (ES) budžeta.

Savukārt Igaunijas premjers Andruss Ansips norādīja, ka kopuzņēmuma galvenais birojs atradīsies Rīgā. Ansips arī sacīja, ka Polija ir ļoti ieinteresēta dzelzceļa savienojumā starp Varšavu un Berlīni. “Eiropas Komisija lielā mērā ir ņēmusi vērā Polijas intereses, Polija jau ir iesaistīta šajā projektā,” pastāstīja Igaunijas valdības vadītājs.” “Rail Baltica II” nav iedomājama bez Varšavas-Berlīnes savienojuma,” uzsvēra Ansips.

Jau vēstīts, ka projekts “Rail Baltica” iekļauts vienotajā Eiropas transporta tīklā TEN-T un nākamajā budžeta periodā varēs pretendēt uz līdzfinansējumu no ES jaunās programmas lielu infrastruktūras projektu finansēšanai. Programmā “Savienojot Eiropu” (“Connecting Europe Facility”, CEF) Eiropas Komisija ierosina atvēlēt 50 miljardus eiro (35 miljardus latu) 2014.-2020.gadā ES infrastruktūras projektiem transportā, enerģētikā un informācijas tehnoloģijās. Starp prioritātēm iekļauta arī “Rail Baltica” un dzelzceļa līnijas uzlabošana no Ventspils līdz Krievijas un Baltkrievijas robežām.

“Rail Baltica” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.

 

Komentāri (18)

Juris Millers 11.11.2011. 09.31

Sasodīti labas ziņas – gan kopuzņemums, gan offiss Rīgā, gan 85% procenti. Pēc gadiem 20 lidmašīnas atgriezīsies luksus pakalpojumu līmenī, dēļ degvielas cenu neizbēgamā pieauguma un tam ir jābūt gataviem ar labiem savienojumiem ar Eiropu.

Turklāt uz vilciena var uztaisīt auto pārvadāšanas vagonus (kā Somijā), ko lidmašīnās nevar.

+19
0
Atbildēt

0

FaLcoN 11.11.2011. 09.39

Beidzot, kāda virzība ! Paldies igauņiem un S.Kallasam. Laikam arī zvaigznes būs sastājušās, jo līdz šim Latvijai interesēja tikai Ventspils virziens un Maskava.

+17
0
Atbildēt

2

    dro > FaLcoN 11.11.2011. 12.11

    freifunkLV. Piedod, bet arī Dombrovskis izteicās, ka jāparēķina, kurš virziens ekonomiski izdevīgāks:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > FaLcoN 11.11.2011. 09.54

    Latvijai nekad nav interesējis virziens un Maskavu. Tie ri tikai perkamie politiķi, kas šos un līdžigus projektus bida. tas apts stāsts kas ar gāzes termināli, tec2, visaginas aes utt utt utt.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

liina 11.11.2011. 09.55

Paldies par labām ziņām. Gribas beidzot kā Eiropietim iesēsties vilcienā un aizbraukt uz Vāciju, Franciju vai vēl tālāk. Nevis tikai uz Maskavu pa sliedēm, kuru platums “na h* shire”. Un ļauns prieciņš arī par to, ka mazā oligarhiņa iebildumi netiek ņemti vērā.

+10
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu