RVR kā apakšuzņēmējs konkursā piedalīsies ar Spānijas kompāniju
AS “Pasažieru vilciens” (PV) konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pieteicies tikai viens pretendents, trešdien paziņoja kompānijas vadība, vēsta aģentūra LETA.
Tā ir spāņu kompānija “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.” (CAF), kura piesaistījusi “Rīgas vagonbūves rūpnīcu” (RVR) kā apakšuzņēmēju.
Sākotnēji RVR konkursā vēlējās startēt kā ģenerāluzņēmējs, piesaistot franču “Bombardier Transportation” kā apakšuzņēmēju, tomēr konkursa nosacījumu dēļ franči atteicās no dalības tajā. “Bombardier Transportation” tam izvirzīto PV prasību par solidāru atbildību novērtēja kā neadekvātu, jo tā neatbilda šī konkursa sākotnējiem noteikumiem, kā arī konkursu rīkošanas starptautiskajai praksei.
“Rezultātā Latvija ir zaudējusi nopietnu kapitāla un tehnoloģiju investoru. Rīgā netiks uzcelta RVR un “Bombardier Transportation” kopējā rūpnīca. RVR zaudējumi, ko radīja piespiedu atteikšanās no dalības konkursā kopā ar “Bombardier Transportation”, pēc provizoriskiem aprēķiniem, ir apmēram pusmiljons eiro,” skaidro RVR.
Nokļūstot šādā sarežģītā situācijā, RVR pieņēma cita konkursa dalībnieka – spāņu CAF – izteikto sadarbības piedāvājumu, piekrītot kļūt par tā apakšuzņēmēju.
Konkursā, kura norise vērtēta arī Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), PV vēlas iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. To izsludināja 2009.gada decembra sākumā, un 2010.gada septembrī beidzot noslēdzās pirmā kārta, kad tika noteikts pirmais otrās kārtas atlases kārtas beigu termiņš – 17.decembris.
Maija sākumā Šveices dzelzceļa kompānija “Stadler Bussnang AG” (“Stadler”), kas arī piedalījās PV rīkotajā konkursā, ar sūdzību vērsās Eiropas Komisijā (EK), lūdzot sākt pārkāpuma procedūru pret Latviju. “Stadler” vēstulē EK teikts, ka RVR neatbilst konkursa prasībām, un tā būtu jāizslēdz no turpmākās dalības konkursā.
IUB maija sākumā uz laiku apturēja vilcienu iegādes konkursu līdz brīdim, kamēr PV novērsīs nepilnības konkursa nolikumā, uz kurām februārī norādīja RVR, sakot, ka nolikumā nav skaidrs iepirkuma priekšmets.
Komentāri (9)
Anna Gaigule 29.06.2011. 20.12
Ja netraucētu tie maitas Eiropas birokrāti, tādi konkursi, kur nolikumu pielāgo un privāti nosūta vienīgajam, “pareizajam” pretendentam, būtu vairums.
0
Velta Dziļuma 30.06.2011. 13.22
Galīgi nesaprotu, kāpēc RVR, kas pirmkārt ir triju privātpersonu īpašums un otrkārt tur iekšā ir palikušās tikai sienas un jumti, ko visgudrāk būtu nojaukt, tiek sasaistīts ar Latvijas valsts nacionālo rūpniecību utt un utt. un tagad tiek lietas krokodīla asaras par to, ka trīs biznesmeņi paliks bez jahtām un vasarnīcām Monako pludmalēs. Nu lai tak aicina zināmos dzelzceļa brendus savos tukšajos cehos un ražo vilcienus uz nebēdu. Un kāpēc mums RVR nosaukuma vārdā nāktos turpināt braukt pa dzelzceļu vecās padomijas tehnoloģiskās izpratnes vilcienos, ja visa pasaule dzelzceļa izpratnē šim RVR bija pusgadsimtu priekšā jau krievu ziedu laikos. Absurds – par tādu naudu mēs esam pelnījuši pietuvoties Eiropas kvalitātei.
0
Gunārs Nažinskis 29.06.2011. 15.44
Iegāju RVR interneta mājas lapā un atvēru angļu valodā – pilnīgs tukšums – tikai “site under reconstruction”. Nav brīnums, ka potenciālie Rietumu partneri nebija īpaši pretimnākoši. Arī latviski informācijas par šo uzņēmumu visai maz un visai netehniska.
Interesanti, kas ir AS RVR akcionāri?
1
raimonds_bossltd > Gunārs Nažinskis 30.06.2011. 00.03
to Lidumnieks
Čeka un krievu bandīti “Severstaļ”.
Nesaprotu vispār kāds sakars RVR, kas nespēj uzbūvēt mūdienīgus vilcienus, ar dalību konkursā? Vai nopelnīt uz starpniecību, kā Vasjka Meļņiks ar patruļkuģiem, vai Rāvis ar Gudrona dīķuem?
0