Pamatskolu varēs beigt ar vienu vērtējumu zemāku par 4, bet vidusskolu – tikai sekmīgi
No nākamā gada pamatskolu varēs pabeigt ar vienu vērtējumu, kas zemāks par četrām ballēm, bet vidusskolu, ja visos mācību priekšmetos vai valsts pārbaudes darbos atzīmes būs sekmīgas. Tā paredz ceturtdien Saeimas komisijām izskatīšanai nodotie grozījumi Vispārējās izglītības likumā, vēsta aģentūra LETA.
Patlaban spēkā prasības, ka pamatskolu var absolvēt, ja atestātā ir līdz trīs nepietiekamiem vērtējumiem, bet vidusskolu, ar divām atzīmēm, kas kādā mācību priekšmetā gadā vai valsts pārbaudījumos ir zemākas par četrām ballēm.
Skatīšanai Saeimas komisijās iesniegtas arī izmaiņas izglītības programmās. Tagad izglītības iestāde drīkstēs īstenot arī starptautiski atzītas, Eiropas Savienībā (ES) īstenotas vispārējās vidējās izglītības programmas atbilstoši ES normatīvajiem aktiem un Latvijai saistošiem starptautiskiem nolīgumiem. Tādā veidā mācīšanās netiks traucēta to vecāku bērniem, kas darba dēļ neilgā laikā pārceļo no valsts uz valsti. Viņu bērnu izglītību ārvalstīs nodrošina starptautiskas izglītības programmas.
Grozījumi Vispārējās izglītības likumā paredz arī precizēt speciālās izglītības programmu īstenošanas kārtību, veicinot šo programmu atbilstību bērnu speciālām izglītības vajadzībām, kā arī noteikt valsts un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju kompetenci, sastāvu un izveides kārtību. Grozījumos noteikts vakara (maiņu) vidusskolu pamatuzdevums, noteikta kārtība, kādā tiek organizētas mācību priekšmetu olimpiādes, kā arī veikti citi precizējoši grozījumi.
Komentāri (43)
Krista Vitena 31.03.2011. 12.09
Mēdz teikt, ka katrs ir “skolotājs”, jo visi jau ir skolā gājuši, tāpat kā “dakteris”, jo katrs vismaz vienu reizi ir slimojis…
Derētu godīgs pētījums par skolēnu kvalitāti šajā visu-smēķēšanas un visa-kā-lietošanas laikmetā, kur valda materiālo vērtību kults un vairumā nihilistiska attieksme pret skolotājiem, jo “ja jau esi tik gudrs/-a, ko skolā dari”? Sabiedrība pati to putru iejauca un valdības “zemās pierītes” pirms 20 gadiem sāka rūpīgi rūpēties, lai sevi cienošs un zinošs cilvēks meklētu visus ceļus prom no skolas. Un šķaudīt visiem, kas šobrīd vēl ir skolās, ir visa šī “projekta” nobeigums:(
0
Una Grinberga 31.03.2011. 12.14
Virsraksts pretrunā raksta būtībai – “vērtējuma minimālās prasības” ir paaugstinātas, bet vērtējumu prasības nav stingrākas, jo izmaiņas nekādā veidā nerosina stingrāk likt vērtējumus. Plus, šī ziņa ir gaužām veca!
0
martins_spravniks 01.04.2011. 11.46
Ne gluži par tēmu, bet IZM metodiķiem būtu obligāti 1/2 slodze jāstrādā skolā, kā arī vajadzētu kādam no IZM programmu apstiprinātājiem “pamācīties”, ieskaitot visu testu un kontroldarbu kārtošanu vielas apjomā, kādā no klasēm, lai apjēgtu kas no mācītā varbūt tomēr nav aktuāls un būtisks.
Ir jauki zināt ziedu formulas bioloģijā un iegrimt mūzikas teorijā spēcīgāk par mūzikas skolas audzēkni, bet vai tik plaša programma veicinās tos zināšanu un eksāmenu līmeņus?
1
lindamarisfam > martins_spravniks 01.04.2011. 23.46
Njā! Tas mūzikas kurss ir iespaidīgs. Es ar lielu atvieglojumu konstatēju, ka mans sīkais tiek ar to vielu galā, jo pašam tikai no skata vien iestājās panika. Ja man būtu savā laikā kaut kas tāds jāaptver, tad es pasāktu mukt no skolas, baidos.
Mana sieva, kas ir beigusi savulaik mūziceni un arī tagad mēdz uz klavierēm kaut ko uzplinkšķināt, identificēja to kā vistīrāko mūzicenes kursu. (Teorētisko!)
Varbūt patiešām bija adekvātāk, kad to dēvēja par “Dziedāšanu” un ar to arī šajās nodarbībās nodarbojās. Tolaik gan tam bija zināma gandrīz vai nicinājuma pieskaņa; tas bija dziļi sekundārs priekšmets.
Tomēr, ja ir tik akūta vajadzība celt muzikalitātes līmeni un prestižu tautā caur skolu, tad tam jāmeklē adekvātāki ceļi.
0