VPPP vadītājs: tam būs efekts, ja sabiedriskā transporta joslā izveidos veloceliņu
Valsts policijas Prevencijas pārvaldes (VPPP) priekšnieks Edmunds Zivtiņš pagaidām rezervēti vērtē Rīgas domes ieceri velosipēdistiem atļaut izmantot sabiedriskā transporta braukšanas joslas, vēsta aģentūra BNS.
Zivtiņš uzskata, ka jebkuras aktivitātes, kas vērstas uz velosipēdu lietošanas popularizēšanu, ir atbalstāmas, tomēr, jāsaprot, vai velosipēdu pārvietošanās pa sabiedriskā transporta joslām, kādas tās ir pašlaik, netraucēs sabiedriskajam transportam.
“Velosipēda vadītājam jebkurā gadījumā nepieciešams metrs vai pusotrs. Turklāt drošībā parasti saka, ka velosipēdists jāapbrauc ar tādu trajektoriju, ka viņš apgāžas uz sāniem un ar izstieptu roku. Tādēļ ir jautājums, vai, piemēram, trolejbuss varēs apdzīt un tam nevajadzēs braukt tādā ātrumā, kā velosipēdists,” minēja Zivtiņš.
Viņaprāt, iecerei būs efekts tikai, ja sabiedriskā transporta joslā izveido veloceliņu un transportam velosipēda pārvietošanās netraucē. “Sabiedriskā transporta josla jāpaplašina uz kaut kā rēķina un jāiekrāso, lai velosipēdists zinātu savu teritoriju. Tas ir diskutējams jautājums un [atkarīgs no tā], kādā formātā šī iecere tiek izpildīta,” Zivtiņš norādīja.
Jau vēstīts, ka Rīgas dome iecerējusi vasaras mēnešos eksperimentālā kārtā pa sabiedriskā transporta braukšanas joslām ļaut braukt velosipēdistiem. Ja šī iecere būs veiksmīga, arī turpmāk velosipēdistu sezonā riteņbraucēji drīkstēs izmantot sabiedriskā transporta braukšanas joslas.
Komentāri (14)
mxblack 30.03.2011. 12.38
Es domāju ka Zivtiņam ir taisnība. Mani nekas nav tik ļoti apdraudējis un ignorējis, pārkāpjot jebkādus CSN, kā sabiedriskais transports. Viņi to dara ar nolūku, lai “patriektu” velosipēdistus no Rīgas ielām, jo neuzskata velosipēdu par līdzvērtīgu transportu sev, bet tikai par traucēkli. Es ļoti baidos ka šādi var iet bojā ne viens vien velosipēdists. Attiecībā uz gājēju pāreju šķērsošanu nenokāpjot no divriteņa, vajadzētu piebilst, ka šādi velosipēdists gājēju pāreju drīkst šķērsot tikai pēc apstāšanās un pārliecināšanās ka no abām pusēm ir pietiekoša distance līdz tuvākajam transportam. Bet lai to viņš tiešām izdarītu ir jāapstājas un tad jāturpina braukt ja ir droši. Tā viņu arī labāk pamanīs tuvojošās automašīnas vadītājs un varēs apstāties lai palaistu pāri. Tad šeit cietušo nebūs. Tā divriteņu stumšana ir galīgi bezjēdzīga un to tāpat ļoti daudzi ignorē kā muļķīgu.
0
Liena Rinkuna 30.03.2011. 14.07
Skotijas galvaspilsētā velosipēdisti jau gadiem ilgi brauc pa sabiedriskā transporta joslām (bus lane).
Sistēma darbojas lieliski: pats esmu pieredzējis velobraucējs un katru reizi, braucot ar velosipēdu, priecājos par lielisko risinājumu.
____________
Getting Around Edinburgh by Bike in Edinburgh and Edinburgh Walks
Edinburgh’s a great place to see by bike – but remember some of the hills are pretty steep, so be prepared for a bit of a work out! The city is cycle friendly – at peak times, cyclists are allowed to share the buses’ green lanes in and around the city centre, which means you can keep moving. Edinburgh also has about 50 junctions with advance cycle stop lines.
There’s also an extensive network of traffic free cycle routes in Edinburgh, often running along old railway lines, cycle campaign group Spokes have excellent maps of them; for more info, check out the spokes website.
http://www.edinburgh.org/traveltips/aroundbike/
2
mxblack > Liena Rinkuna 30.03.2011. 15.15
Kamēr šeit sab. transports brauks pēc saviem likumiem, kamēr savstarpējās attiecības veidosies pēc principa kam lielāks tam taisnība, šeit valdīs visatļautība un savstarpējā necieņa. Bet mēs jau pie tā esam tā pieraduši, ka nonākot citā valstī, kurā ir pavisam citas savstarpējās attiecības, kur cilvēki ciena viens otru, tur ne tikai var droši braukt pa sab.transporta joslām, tur arī politiķi ciena savu vēlētaju, tur nevalda cinisms un pretīga visatļatība starp cilvēkiem. Mēs drīzāk dzīvojam kādā Maskavas forštatē, ne Ritumeiropā, spriežot pēc savstarpējām cilveku attiecībā, sevišķi pēc deputātu attieksmes pretm saviem vēlētājiem.
0
Eva Jēkabsone > Liena Rinkuna 05.05.2011. 00.00
Nu jau kādu laiku dzīvojot Francijā, Grenoblē, ik dienas braucu ar velosipēdu un vietās, kur nav speciāls velo celiņš, velobraucējiem ir norāde, ka jābrauc pa sabiedriskā transporta joslu – un viss strādā lieliski, nekad neesmu jutusi, ka autobusam esmu par traucēkli! Bet Latvijā nez kāpēc atbildīgās amatpersonas attaisno un veicina neiecietību, nez kāpēc visus sabiedriskā transporta vadītājus jau automātiski ieliekot neiecietīgo kategorijā. Ticu, ka liela daļa šoferu arī Rīgā spēj sadzīvot ar velosipēdiestiem. Braucot pa Rīgu ar velo, man nav bijušas problēmas ar līdzcilvēkiem – nesakārtotā infrastruktūra gan biežu vien kaitināja.
0
Linis ; Ļoņčiks 30.03.2011. 12.18
Ja riteņbrauceji nedrīkstētu izmantot sabiedriskā transporta joslu, tad tiem būtu jābrauc kreisajā pusē sab. trans. joslai, starp mašīnām?
0