Pēc avārijas Ķegumā atjaunota vilcienu un auto satiksme • IR.lv

Pēc avārijas Ķegumā atjaunota vilcienu un auto satiksme

17
Raitis Plauks, F64

Sadursmes brīdī pirmajā vagonā cilvēku nebija; maz pasažieru bija arī visā vilcienā kopā

Atjaunota vilcienu un autotransporta satiksme, kas bija slēgta pēc otrdienas rītā notikušās pasažieru vilciena un baļķvedēja sadursmes, novēroja aģentūra LETA.

Avārijai uz Ķeguma pārbrauktuves varēja būt daudz smagākas sekas, taču ir paveicies, ka konkrētajā vilciena sastāvā nebija daudz cilvēku, biznesa portālam “Nozare.lv” iepriekš sacīja AS “Pasažieru vilciens” (PV) preses pārstāvis Egons Ālers. Pēc sākotnējās informācijas, pirmajā vagonā, visticamāk, nav bijis neviena cilvēka, kas esot veiksmīga sakritība, sacīja Ālers.

Otrdienas rītā pulksten 6.15 Ķeguma uz dzelzceļa pārbrauktuves elektrovilciens sadūries ar kravas auto, aģentūru BNS informēja “Latvijas Dzelzceļa” sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule.

A/S „Pasažieru vilciens” sabiedrisko attiecību speciālists Egons Ālers aģentūrai BNS apliecināja, ka sadursmē bojāgājušo nav, tāpat neesot arī nopietni cietušo.

Dzelzceļa līnijā Rīga-Lielvārde ir ievērojami apgrūtināta dzelzceļa satiksme un tādēļ iedzīvotāji aicināti izmantot citus transporta veidus. Avārijas dēļ slēgta autosatiksme pa autoceļu Ķegums-Sigulda-Inciems.

Līdz brīdim, kad no bojātiem transporta līdzekļiem atbrīvos sliedes, posms būs slēgts satiksmei. Domājams, ka transporta kustību atjaunos vismaz līdz pulksten 12. Kustība tiek organizēta pēc saraksta elektrovilcieniem no Rīgas līdz Ogrei. No Latgales puses pasažieri var nokļūt līdz Lielvārdes stacijai, kur viņus gaidīs autobusi, lai nogādātu Ogres stacijā, no kurienes varēs turpināt ceļu uz Rīgu.

Starptautiskie vilcieni no Maskavas un Sanktpēterburgas Rīgas Centrālajā stacijā pienāks ar 30 minūšu kavēšanos, jo tiks sūtīti caur Jelgavu.

A/S “Pasažieru vilciens” pārstāvis Andrejs Filipovs LNT raidījumā “900 sekundes” informēja, ka baļķvedējs nezināmu iemeslu dēļ apstājies uz sliedēm. Vilciens braucis ar 90 km/h lielu ātrumu. Redzamība bijusi slikta, jo vilciena gaismas izgaismo 200 metrus. Bet kravas mašīnas vadītājs nav rīkojies saskaņā ar satiksmes noteikumiem – viņam bija jādodas pretim vilcienam un jādod vizuāli brīdinājuma signāli par avāriju. Taču vadītājs vienkārši esot pametis notikuma vietu, informēja Filipovs. Viņš arī informēja, ka pasažieriem jārēķinās ar ļoti būtiskiem satiksmes kavējumiem – vismaz vairāku stundu garumā. Pasažieri tiek aicināti izvēlēties citu transportu.

Tikmēr noskaidrots, ka sadursmē iesaistīts mežsaimniecības uzņēmuma SIA “Stiga RM” baļķvedējs, vēsta aģentūra LETA. Kā pastāstīja no “Stiga RM” baļķvedēju iznomājušās SIA “Stiga AR” valdes locekle Anna Ramoliņa, baļķvedēja vadītājs, kurš ir “Stiga AR” darbinieks, rīkojies pareizi un atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem. Taču, kamēr viņš “skrēja brīdināt vilciena sastāvu, kas tuvojās pārbrauktuvei no Ķeguma puses, no Rīgas tuvojās elektrovilciens. Kaut arī vadītājs paguva doties tam pretī, vilciena vadītājs nebremzēja vai arī nepaguva nobremzēt,” skaidroja Ramoliņa, piebilstot, ka negadījuma apstākļi tiks noskaidroti izmeklēšanā.

Komentāri (17)

wrvinovskis 29.03.2011. 10.20

Cilvēki rādīja savu dabu šajā rītā, palīdzēja citiem, lādēja pilnas mašīnas un steidzās nenokavēt darbus un skolas. Mūsējos arī, Lielvārdē jauns puisis ar Opeli, vienkārši apstājies pie stacijas un uzsaucis: Divi līdz Rīgai!” Pēc tam policists apturējis, ka ātrums tomēr par lielu, bet šajā rītā bez soda, ar aizrādījumu piesargāties izticis. Tā uz viena baļķu vedēja nezkādu iemeslu dēļ radīto katastrofu, citi atbild ar savu savāktību. Vai mēs patiešām tikai nelaimē varam? Barikādes toreiz, vīri Dzirnavu ielā no apkārtējām mājām ātri savāca metālu pa pagalmiem, sametināja, tā it kā katru dienu to vien būtu darījuši.
Tas taču ir tik patīkami- darīt labu un neprasīt, kas man par to būs, naudā var saņemt saskaitāmo pateicību, šī rīta laba darītāji saņēma nesaskaitāmo, kas vēl ilgi mudinās arī citus palīdzēt.

+22
0
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > wrvinovskis 29.03.2011. 12.24

    Prieks, cik nu tāds nelaimē iespējams, gan par aprakstīto, gan to, šoreiz vismaz pirmais koments nav kārtējās žēlabas vai gānīšanās. Paldies.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

piziks 29.03.2011. 10.29

Izskatās un izklausās, ka LDz Fiļipovs steidzīgi samelojies. 1. Kokvedējs uz pārbrauktuves palika automātiskās pārnesumkārbas noblķēšanās/bojājuma dēļ.
2. Kokvedēja vadītājs negadījuma vietu nepameta. Viena virziena vilciena viņam izde vās apturēt. Otra vilciena mašīnists uz brīdinājumiem nereaģēja.
Interesanti, kā turpināsies un ar ko beigsies izmeklēšana.

+5
-1
Atbildēt

3

    wrvinovskis > piziks 29.03.2011. 10.49

    Pārbrauktuve ir pirms stacijas, vilciens no Rīgas puses pirms apstāšanās vienalga bremzē, tad iznāk, ka tikai pašā pēdējā brīdī. Bet skaidrs, ka kaut kā daudz negadījumu ir uz/ap/pie dzelceļa. Cilvēku un tehnikas dēļ. Būs jāceļ biļešu cenas :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    riseba > piziks 29.03.2011. 10.52

    Un tiešām jocīgi ar to paziņoto ātrumu.
    90km/h tā kā nav par lielu, ņemot vērā, ka pārbrauktuve netālu no stacijas?
    Tik tiešām mauc līdz pēdējam un tad pa mēmajiem bremzē?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > piziks 29.03.2011. 10.47

    tieši tādu te versiju šodien dzirdēju pa rādio. viens vilciens no rīgas puses tika apturēts. labi, ka bez cietušajiem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 29.03.2011. 10.42

21. gadsimta tehnoloģijas ļauj nekaveejoties briidinaat katastrofu mediciinas centru par avaariju , mobilie ir visiem šaadu auto vadiitaajiem , signaals buutu tuuliit nonaacis visaas vilcienu kabiinees …tie laiki sen pagaajuši kad ar lupatu bija jaaskrien pretiim elsošai tvaika mašiinai…

+3
-1
Atbildēt

1

    piziks > Janka, Janic 29.03.2011. 10.54

    “Stiga” firmas kokvedējiem nav obligāti jābūt no 21. gadsimta, — jau izteiktas aizdomas, ka pagājšnedēļ no viadukta nokritušais kokvedējs no tās pašas firmas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu