Lužkovs: pāragri runāt par atkusni starp Krieviju un Latviju • IR.lv

Lužkovs: pāragri runāt par atkusni starp Krieviju un Latviju

15
Jurijs Lužkovs vēl Maskavas mēra statusā vizītes laikā Rīgā. Foto: Mārtiņš Zilgalvis, F64

Rūpnīcas ''Amo Plant'' projekts Jelgavā bijis saimnieciska, ne politiska aprēķina

Pagaidām runāt par atkusni Krievijas un Latvijas attiecībās ir pāragri, taču klimata maiņa nepieciešama un pie tās jāstrādā, intervijā žurnālam ''SestDiena'' paudis bijušais Maskavas mērs Jurijs Lužkovs, citē biznesa portāls Nozare.lv.

''Protams, jaunāko laiku vēsturē pirmā Latvijas prezidenta vizīte Krievijā rosina cerības,'' intervijā saka Lužkovs. ''Pateikšu galveno – attiecību attīstība un klimata maiņa ir dabiska un nepieciešama. Nedrīkst salikt rokas klēpī un gaidīt, ka viss notiks pats no sevis. Vajag strādāt."

Jau rakstīts, ka bijušais Maskavas Jurijs Lužkovs vēloties glābt automontāžas uzņēmumu "AMO Plant" Jelgavā, tāpēc nav atteicies no nodoma iegūt uzturēšanās atļauju Latvijā. "Kamēr biju pilsētas mērs, Maskava ieguldīja "AMO Plant" rūpnīcā vairāk nekā 30 miljonus dolāru. Uzbūvēta perspektīva rūpnīca, un mans uzdevums ir jau jaunā lomā veicināt tās attīstību. Es vēlos glābt "AMO Plant", jo tā ir skaista rūpnīca," saka Lužkovs.

Viņš pievērsīšoties biznesa projektiem, kas tik ļoti nepieciešami Latvijas valstij. "Ticiet man – kad es pieņēmu lēmumu būvēt Jelgavā automontāžas rūpnīcu, tas nebija uz emocijām balstīts lēmums. Tas bija saimniecisks lēmums, un esmu pārliecināts, ka nāks par labu gan Latvijai, gan Krievijai," saka Lužkovs.

Kā ziņots, uzņēmums "Amo Plant" dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība, AS "AMO ZIL", Jelgavas dome un AS "Ferrus". Kopējais investīciju apjoms pašlaik sasniedz ap 30 miljonus eiro jeb 21 miljonu latu. Rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki. Galvenais ražošanas process – auto izstrādājumu montāža. Par bāzes virzienu izvēlēta autobusu ražošana.

Pēc Lužkova atcelšanas no Krievijas galvaspilsētas vadītāja amata maiņas Maskavas jaunā vadība neesot ieinteresēta saglabāt daļas Jelgavas uzņēmumā "Amo Plant", tāpēc paredzēts meklēt jaunu investoru. Jaunais Maskavas mērs gan paudis gatavību pirkt "Amo Plant" produkciju, ja tā būs konkurētspējīga.

Komentāri (15)

dace_ampermane 05.02.2011. 10.42

Nelietīgajam čekistam protams Rīga ir daudz vilinošāka kā Londona. Londonā tomēr jārunā angliski un Skotlend Jārds jau arī nav Latvijas policija. Tā kā vecais žuliks ar savu sievu to Rīgu tā nopietni izlēmuši.

+12
0
Atbildēt

1

    lebronj2356 > dace_ampermane 05.02.2011. 11.07

    Tomēr labāk nekā matuškā, kur vienu dienu var attapties uz cieta sola, nākamajā jau pie liesas zonas maltītes. Bet nu protams krieviskotajā Latvijā jau siltāk….Par to atkusni gan viņam taisnība, drusku smīns par Zatlēr milzu nepamatoto optimismu, žēl, ka politiķi nesaprot – tagad grūtāki laiki, arī Krievijai un ar kādu labvēlību, kā jau vienmēr, te nav nekāda sakara !

    +4
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 05.02.2011. 11.05

Kartejaa “droshaa biznesa” ilustraacija ar Krieviju. Maskavas meers Luzhkovs uzcelj Jelgavaa ruupniicu, kuras eksistencee vairs nav ieintereseets jaunais Maskavas meers, tacu ieprieksheejais Maskavas meers – Luzhkovs ir veel joprojaam ieintereseets, lai shii ruupniica darbotos, jo taa ir zinaama garantija tam, ka Luzhkovs tomeer sanjems uztureeshanaas atljauju LV.
Vai peec uztureeshanaas atljaujas sanjemshanas Luzhkovam veel buus shii ruupniica nepiecieshama – zinju nav :))

+10
-1
Atbildēt

2

    dro > buchamona 05.02.2011. 11.21

    riņķī apkārt. Lužkovs izmnto kādreizējā Jelgavas rūpnīcas direktora pieredzi – saņēmis pilsonību par īpašiem nopelniem, tas rūpnīcu izšiverēja un aizlaidās:)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 05.02.2011. 11.50

    Cik Lužkovs pozitīvi skan, kā viņš domā par Latviju! Ne vēsts no Kampučijas! Cits cilvēks, cita persona, labdaris! Latvijā tas var nostrādāt. Diez kādēļ Dienai būtu jāskrien viņu intervēt.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 05.02.2011. 11.30

to opis
Jau sen Latvijā būvētu Chrysler vai Mercedes mikriņus, ja pie varas visus šos gadus nebūtu bijuši čekisti, komuņagas un pidari. “Amo Plant” ir tīri politisks projekts, kam ar ekonomiku tik pat daudz kopēja kā Ģinamo ar sportu.

+10
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu