Izdevēji domā, ka avīzes vairāk pērk kioskos, izplatītāji to neapstiprina
Šī gada abonēšanas kampaņā vislabākie rezultāti ir žurnāliem, labi veicies reģionālajiem laikrakstiem, bet ne tik sekmīgi – nacionālajai presei, intervijā Latvijas Radio otrdien atzina Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) izpilddirektors Guntars Līcis.
"Kopumā es esmu priecīgs par šo abonēšanas kampaņu," sacīja LPIA pārstāvis, norādot, ka prognozes par milzīgu kritumu nav attaisnojušās. Viņaprāt, mainās cilvēku ieradumi, proti, daļa no tiem, kuri agrāk abonēja laikrakstus, tagad tos varētu pirkt kioskos. Līdz ar to arī nacionālā prese 2011.gadā varētu saglabāt iepriekšējās pozīcijas.
Preses izplatītāja SIA ''Preses serviss'' mārketinga direktore Inga Samoviča Ir.lv gan to neapstiprina. Lai arī galīgie dati par preses apgrozījumu tirdzniecības vietās tiks apkopoti janvāra beigās, provizoriski vērtējot pagājušo gadu, var secināt, ka nacionālo laikrakstu tirāža un pārdošana kioskos samazinās, Ir.lv sacīja Samoviča.
2011.gadam visvairāk abonētais laikraksts ir "Latvijas Avīze'' ar pielikumu ''Mājas Viesis", starp žurnāliem līderis ir "Ieva". Laikrakstu "Top 5" vēl ierindojas "Latvijas Avīze", "Neatkarīgā Rīta Avīze" ar pielikumiem, "Dienas" "Mājas komplekts" un "Rēzeknes Vēstis". Žurnālu piecinieku veido izdevniecības ''Žurnāls Santa" izdevumi ''Ieva'', "Ievas Stāsti", "Ievas Virtuve", "Ievas Māja" un "Ievas Veselība".
Vienlīdz aktīvi tiek abonēti laikraksti un žurnāli – laikrakstiem noformēti 47%, žurnāliem – 53%. Arī pērn sadalījums bija līdzīgs. Arī abonēšanas perioda izvēle nav daudz mainījusies – šogad vien par 5% pieaudzis abonementu skaits, kas noformēti 10-12 mēnešiem.
Līcis uzsvēra, ka cilvēki Latvijā ''ir lasījuši, lasa un lasīs''. To ietekmē dažādi apstākļi, piemēram, ekonomiskā situācija, tāpēc ir dzirdēts par gadījumiem, kad sešu dzīvokļu kaimiņi abonē vienu izdevumu, savukārt laikrakstus daudzi lasa bibliotēkā.
''Latvijas Pastā'' preses abonēšanas kampaņas laikā 2011.gada sākumam noformēti aptuveni 444 tūkstoši preses izdevumu abonementu. Pieteikumu skaits ir vien nedaudz mazāks nekā 2010.gada sākumā, tāpēc izdevēji secina, ka abonentu paradumi ir nemainīgi – iedzīvotāji, kuri pieraduši preses izdevumus saņemt savās pastkastītēs, arī 2011.gadam ir izvēlējušies abonēt laikrakstus un žurnālus un saņems tos tieši savā dzīves vietā.
No visiem 2011.gada abonentiem 89% (pērn – 89%) ir fiziskas personas, juridiskas – 11%. Lielākā abonēšanas aktivitāte vērojama lauku reģionos, kur noformēti 68% (pērn – 65%) abonementu.
Komentāri (11)
ligakrastina 11.01.2011. 13.22
Tauta atbalsta oligarhu izdevumus ar savu līdzfinansējumu. Aizkustinoši!
0
ligakrastina 11.01.2011. 15.13
Nav jau lielas atšķirības no padomju laikiem, kad cilvēki abonēja “Cīņu” vai “Padomju Jaunatni”, nevis lai ar gudru seju iepazītos ar partijas lēmumiem un izlasītu pareizo viedokli, bet lasītu avīzes pēdējas lapuses. Tagad abonējam Roulendu Dienu vai Aivara Neatkarīgo. Var jau arī saprast “mazo cilvēku”- politiku izlaižam (jo vilšanās ir visos) un lasām kultūras un sporta sadaļas, krāsaino Sestdienu, TV programmu. Bet pats žurnālista darbs nav bez konformisma garoziņas.
0
austrisv 11.01.2011. 15.06
Manuprāt, tauta saprot, kas pasūta mūziku tajos saucamajos nacionālos laikrakstos!!!
Kazjols par dārznieku Dienā!!!
0