„Pasažieru vilciens” nepieļauj biļešu cenas paaugstināšanu cilvēku maksātspējas dēļ
Ar lielu pompu 2006.gada pavasarī atjaunotais vilcienu maršruts Rīga – Liepāja nākamgad varētu tikt slēgts, trešdien raksta avīze „Diena”. Apdraudēti nākamajā gadā ir arī vēl citi dīzeļvilcienu maršruti. Biļešu cenas nav iecerēts paaugstināt, jo tas samazinātu pasažieru skaitu.
Pasažieru pārvadātājs „Pasažieru vilciens” brīdinājis – ja tiks apstiprināta „Latvijas Dzelzceļa” plānotā maksas paaugstināšana par sliežu un pārējās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un, ja valsts šo sadārdzinājumu nekompensēs, maršrutu var nākties slēgt. Pēc „Pasažieru vilciena” sniegtās informācijas, infrastruktūras maksu pasažieru vilcieniem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai prasīts paaugstināt par 24,4% dīzeļvilcieniem, bet par 19,8% elektrovilcieniem. Ja komisija to akceptēs, „Pasažieru vilciens” būšot spiests slēgt gandrīz visus dīzeļvilcienu maršrutus, vēstīts „Diena”.
Uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers laikrakstam prognozējis, ka dīzeļvilciens Rīga – Valga varētu kursēt dažas reizes dienā, bet tikai līdz Siguldai, bet maršrutā Rīga – Daugavpils tikai vienu reizi dienā. Maksu par infrastruktūras izmantošanu nevarot kompensēt ar biļešu cenām, jo tad tās pieaugtu pat par 50%, ko pasažieri nebūs spējīgi maksāt.
Kā vēsta „Diena”, šobrīd ieņēmumi no biļetēm sedz 40% izdevumu, bet pārējo sedz valsts dotācija, kas pēdējos gados ir bijusi 24 miljonu apmērā. Ja pieņems jauno maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, papildus būtu nepieciešami pieci miljoni latu, taču „Pasažieru vilciena” amatpersonas apšaubījušas, vai krīzes apstākļos var uz to cerēt.
Jāpiemin, ka pirms kāda laika jau tika pārtraukta pasažieru vilcienu kustība maršrutā Rīga – Ventspils.
Komentāri (28)
Una Grinberga 03.11.2010. 10.30
Tā mēdz būt tikai Latvijā – LDz Cargo apzeltī kabinetus no savas lielās peļņas, bet radniecīgie uzņēmumi Pasažieru vilciens knapi velk dzīvību! FARSS! Peļņa no kravām ir jāiegulda pasažieru pārvadāšanā un infrastruktūrā. Dzelzceļš ir dārgs prieks, bet ātrs un ērts, un svarīgs priekšnoteikums līdzvērtīgai reģionālai attīstībai!
1
Ilziiiic > Una Grinberga 03.11.2010. 11.25
–
tur tak Šlesera impērija un Pasažieru Vilciens nav labāks par LDz. atceramies galēji skandalozo Lindu Baltiņu un to, kā viņa tika iecelta uzņēmuma vadībā. Kredīti uzņēmumam treknajos gados tika ņemti uz nebēdu un kas uz tā fona ar tādu aferisti vadībā notika tolaik, var nojaust.
a tagad, izrādās, nevienam vairs neesot naudas un vajag, lai visa tauta samet mazliet…
0
Mārtiņš Lukstiņš 03.11.2010. 10.59
Tā ir, LDz Cargo vajag naudau, lai atbalstītu Riga Dinamo projektu. Situācija amizanti klasiska – viens uzņēmums uzskrūve cenu otram, kurš prasa subsīdijas valstij. Tā arī veidojas paradoksi – ja nemaldos, tad pārējā civilizētajā pasaulē izmaksas dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem salīdzinot ar citiem pārvadājumiem, ir visrentablākās.
0
daina_tabuna 03.11.2010. 10.38
Normāli, loģiski un pat vēlami no ekoloģiskā viedokļa. Visas Latvijas dzelceļa līnijas ir jāelektrificē un tad tāda brēka par dīzeļvilcieniem nebūs. Sākumam varēja aizvilkt vadus līdz Daugavpilij vai vismaz līdz Pļaviņām (Krustpilij), kur varētu izveidot pārsēšanās punktu- tālāk uz Rāznu un Daugpili ar dīzeļniekiem. Un tad ar laiku arī Liepāju un pārējos virzienus.
Bet nu tad, protams, vispirms ir jāatsēdina brēcēji no Zaļo patijas, jo bez jaunas AES to neizdarīt.
0