Nākamgad varētu nekursēt vilciens Rīga – Liepāja

28

Komentāri (28)

qxamo 03.11.2010. 16.17

Interesanti, pēc cik ilga laika visi pasažieru reisi būs likvidēti un Latvijas DZelzceļam vairs nebūs, no kā iekasēt šo brīnišķo maksājumu par “sliežu un pārējās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu”

0
0
Atbildēt

0

andrisskrastins 03.11.2010. 16.09

Tātad lūdzu man atkārtojiet, lai saprastu – Valgas vilciens nē, Liepājas vilciens nē, drošvien arī uz Krustpili, Daugavpili šo to aiztaisīs…

Par ko?!?

Es kaut kā nesaprotu – kā LDZ notiek lietas. Viņi taču pelna ar kravām? Pelna. Kāpēc šī peļņa neiet sabiedriskā dzelzsceļa attīstībai? Nu kas par murgu?!

Ja ZZS grib kaut kādu respektu no manis gūt, lai sakārto šo bardaku. Tas ir kaut kāds vājprāts!

0
0
Atbildēt

1

    daina_tabuna > andrisskrastins 03.11.2010. 21.38

    Rīga- Ērgļi, Pļaviņas- Žīguri un Krustpils- Jelgava jau ir aizklapēti.
    Rīga- Vecumi noīsināts līdz Gulbenei un iet vairs tikai piektdienās un svētdienās.

    Turklāt ES dzelzceļa satiksme skaitās prioritāra, jo mazāk piesārņo gaisu kā autobusi.

    Baidos, ka te augstāk izskanējusī doma ir pārāk patiesa. Tiek darīts viss iespējamais, lai samazinātu lauku iedzīvotāju skaitu. Pēdējo pāris gadu laikā Latvija ir bijusi 5.- 6. lielākā graudu eksportētāja Eiropā. Tas pie mūsu mazajām platībām, kas ar katru gadu kļūst vēl mazākas. Ir acīmredzams, ka kādam ļoti negribas, lai Latvija būtu lauksaimnieciski spēcīga. Laikos, kas miljards pasaules iedzīvotāju ir badā… Laikos, kad dāņi pērk mūsu labību, lai izmantotu kā kurināmo (jo tas ir lētāk kā koksne, kas pārāk lēnu atjaunojas).

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Blumbergs 03.11.2010. 15.38

Latvija varētu kļūt slavena ar divplatumu vagoniem un divplatumu sliedēm — mūsu sastāviem lai ir lieki riteņi un Latvijā lai ir gan tādas gan tādas sliedes. Kāds platums ir Somijā?

0
0
Atbildēt

0

viestarts_vidins 03.11.2010. 14.58

Turp.:

4)Vilcienu sastāvi ir pārkrāsotas un iekšā nedaudz uzlabotas to 50-60-70 gadu versijas – tātad fiziski, morāli un eko-, ergo -, un un visādi-nomiski novecojuši.
5)Nav dzirdēts par pasažieru pārvadājumu attistības koncepciju – teiksmim pāreju uz Eiropas sliežu platumu, tādejādi būtu liela konkurence vilcienu iepirkumā, apkalpē + pasažieru plūsmās
6) 20.gadu garumā nav elektrificēts neviens dzelzceļa posms – savā laikā vadi Siguldas virzienā bija gandrīz līdz Vangažiem, atlika vien pabeigt līdz Siguldai

+4
0
Atbildēt

1

    Uldis Šneiders > viestarts_vidins 03.11.2010. 15.57

    Piekrītu! Starp citu – neviens jau nav parēķinājis, cik ilgi uz Liepāju & Ventspili brauc autobuss, pa … nu ļoti fragmentāriem ceļiem…. Un vilciens, kur sliežu stāvoklis, ņemot vērā tranzītu uz ostām, ir gana kvalitatīvs!

    0
    0
    Atbildēt

    0

viestarts_vidins 03.11.2010. 14.57

Notiek apzināta reģionālās attīstības norakšana vistiešākajā formā 20 gadu garumā! Turpmāk dažas pa šiem gadiem sakrājušās lietas , kuras pievērsušas manu uzmanību:
1)Kad nāca gaismā Lemberga līgumi ar politiskajām partijām, viens no punktiem bija “nepieļaut pasažieru pārvadājumu subsidēšanu no karavu pārvadājumiem”
2)Kā tikko tika slēgts kāds maršruts, tad ļoti īsā laikā pazūd arī sliežu ceļi un gulšņi (Aloja, Ērgļi u.c. posmi) (domājams lai kādam neienāktu prātā tos atjaunot)
3)Visi maršruti kur notiek tikai pasažieru pārvadājumi ir briesmīgā stāvoklī – tātad būtiski samazināts vilcienu ātrums un visas no tā izrietošās sekas (konkurence ar autobusu satiksmi, cenas utjp.)

+2
0
Atbildēt

4

    andrisskrastins > viestarts_vidins 03.11.2010. 16.14

    “1)Kad nāca gaismā Lemberga līgumi ar politiskajām partijām, viens no punktiem bija “nepieļaut pasažieru pārvadājumu subsidēšanu no karavu pārvadājumiem””

    Lembergs to tiešām ir prasījis?! Viņš ir stulbāks un ļaunāks nekā biju domājis…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Mareks Klavins > viestarts_vidins 03.11.2010. 16.29

    Precīzi nepateikšu, bet tā bija ES regula, kas noteica, ka kravu pārvadājumiem, infrastruktūrai un pasažieru pārvadājumiem jābūt juridiski un finansiāli nošķirtiem.
    Tam ir savs loģisks pamatojums, proti, uzliekot infrastruktūras turētājam un kravu pārvadātājam pasažieru pārvadājumu izmaksu slogu, tiek deformēta tranzīta konkurence. Pasažieru pārvadājumi jānodrošina valsts vai pašvaldības budžeta dotācijai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    viestarts_vidins > viestarts_vidins 03.11.2010. 17.40

    Nu kā Nasing spešal! augstāk rakstija ja Ldz un Ldz Cargo peļņa nekūpētu gaisā un neakumulētos funkcionāru kabatās, tad mums Pasažieru Vilcienam vajadzētu būt diezgan nodrošinātam kantorim! Neviens jau neprasa PV izmaksas pievienot LDz Cargo cenai, bet gan ziedot daļu peļņas un tad būtu godīgi, jo Ldz ir valsts uzņēmums un tā primārai rūpei būtu jābūt valsts pilsoņu labklājībai un valsts attīstībai , nevis Ldz peļņas rādītājiem!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Mareks Klavins > viestarts_vidins 03.11.2010. 18.05

    Un tomēr izveidot šo nabas saiti starp Cargo und PV nebūtu prātīgi. Pieņemsim, ka likumā tiek noteikts, ka Cargo baro PV tādā un tādā apmērā. Bet pienāk diena, kad kautkādu iemeslu pēc kravu plūsma sarūk par 50%. Un pēc tam atkal atjaunojas utt. utjpr. Tad sanāk, ka PV slēgtu un vērtu vaļā savas līnijas katru otro dienu.
    Savukārt noteikt likumā, ka PV saņem tādu un tādu dotāciju tāda un tāda apjoma pasažieru pārvadājumu noteikšanai tādā un tādā laika periodā šķiet loģiskāk.
    Ņemot vērā valsts budžeta kriminālo stāvokli…. skumīgi

    0
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 03.11.2010. 12.22

Ha, par vilciena atcelšanu uz Liepāju sevišķi nevajadzētu uztraukties, jo Šlesers taču ar savu draugu Fliku tika atjaunojis avio satiksmi uz turieni! (Kas laikam nesa prāvus zaudējumus.)

0
0
Atbildēt

1

    ribens > kristaps_drone 03.11.2010. 13.05

    Jā, tikai jau kādus gadus 2 šī avio satiksme uz Liepāju un Ventspili ir slēgta.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Kamīns, #8 03.11.2010. 12.12

Pirekš kam tad mēs taisam pasažieru vilcienu iegādes konkursu, ja tāpat nav naudas?

Var jau būt, ka ļoti tālā ilgtermiņā, pēc kredītu atmaksāšanas, tas būs labs ieguldījums un atvērs atkal slēgtos maršrutus, protams, ja sliedes jau nebūs kāds paspējis noskrūvēt :)

0
0
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 03.11.2010. 11.46

Līdzīgi kā “Šveikā” “Prāta Vētra” dziedāja par dzelzceļiem, es arī cienu šo transporta veidu. Nez kālab šķiet, ka 20 gados tieši dzelzceļš LV ir nīdēts un par to melots un melots. Protams, neviens vairs nespēj pētīt: kā dzelzceļu slēgšana ietekmēja lidostu biznesu virzienā ārzemes, kā tā ietekmēja reģionu attīstību vai – pretēji – degradāciju.
Un tomēr… Nosacīti – bet MUMS piederošais Latvijas Pasts un Pasažieru vilciens MUMS nedos neko… Lielisks VALSTS uzņēmuma darbības piemērs! Cik saprotu – Latvenergo tagad elektrību nepiegādās arī otrdienās un Lattelekom ierobežos sarunas piektdienās…

0
0
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 03.11.2010. 11.19

Vai var atvieglināt vilcienu? Paātrināt kustību? Galu galā investēt un nopirkt kaut kur lietotu sastāvu no Anglijas un šķirties beidzot no tiem padomijas RVR murgiem. Ok, neesot murgi, nu tad lai RVR uztaisa tādus labus vieglus ātrus vilcienus. Vilcienam jābūt 2x ātrākam par auto

0
0
Atbildēt

1

    daina_tabuna > Jānis Blumbergs 03.11.2010. 14.09

    Lētāk sanāks taisīt no nulles pašiem, jo britiem ir šaurās sliedes un visus vagonus tāpat nāktos pārbūvet.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Mārtiņš Lukstiņš 03.11.2010. 10.59

Tā ir, LDz Cargo vajag naudau, lai atbalstītu Riga Dinamo projektu. Situācija amizanti klasiska – viens uzņēmums uzskrūve cenu otram, kurš prasa subsīdijas valstij. Tā arī veidojas paradoksi – ja nemaldos, tad pārējā civilizētajā pasaulē izmaksas dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem salīdzinot ar citiem pārvadājumiem, ir visrentablākās.

+7
0
Atbildēt

0

LAURIS 03.11.2010. 10.38

saimnieki savā zemē

0
0
Atbildēt

0

daina_tabuna 03.11.2010. 10.38

Normāli, loģiski un pat vēlami no ekoloģiskā viedokļa. Visas Latvijas dzelceļa līnijas ir jāelektrificē un tad tāda brēka par dīzeļvilcieniem nebūs. Sākumam varēja aizvilkt vadus līdz Daugavpilij vai vismaz līdz Pļaviņām (Krustpilij), kur varētu izveidot pārsēšanās punktu- tālāk uz Rāznu un Daugpili ar dīzeļniekiem. Un tad ar laiku arī Liepāju un pārējos virzienus.

Bet nu tad, protams, vispirms ir jāatsēdina brēcēji no Zaļo patijas, jo bez jaunas AES to neizdarīt.

+4
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 03.11.2010. 10.30

Tā mēdz būt tikai Latvijā – LDz Cargo apzeltī kabinetus no savas lielās peļņas, bet radniecīgie uzņēmumi Pasažieru vilciens knapi velk dzīvību! FARSS! Peļņa no kravām ir jāiegulda pasažieru pārvadāšanā un infrastruktūrā. Dzelzceļš ir dārgs prieks, bet ātrs un ērts, un svarīgs priekšnoteikums līdzvērtīgai reģionālai attīstībai!

+13
0
Atbildēt

1

    Ilziiiic > Una Grinberga 03.11.2010. 11.25


    tur tak Šlesera impērija un Pasažieru Vilciens nav labāks par LDz. atceramies galēji skandalozo Lindu Baltiņu un to, kā viņa tika iecelta uzņēmuma vadībā. Kredīti uzņēmumam treknajos gados tika ņemti uz nebēdu un kas uz tā fona ar tādu aferisti vadībā notika tolaik, var nojaust.

    a tagad, izrādās, nevienam vairs neesot naudas un vajag, lai visa tauta samet mazliet…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Aldis Valters 03.11.2010. 10.24

Nu kur ta tā var, tā jau kursē tik 2x nedēļā. :(

Vilciens viennozīmīgi ir labāks par autobusu, jo īpaši, ja vecākiem ar maziem bērniem.

+2
0
Atbildēt

0

Ilziiiic 03.11.2010. 10.21

njā, nesen Uģis Magone stāstīja, ka infrastruktūra knapi velkot dzīvību uz LDz labdarības rēķina. patiesībā jau droši, ka uz valsts dotācijas rēķina.
tātad, ja LDz spiests paaugstināt tarifus un Pasažieru vilciens nespēj/negrib maksāt, būs jauni virzieni, kur sliedes noskrūvēs un gulšņus izraks tāpat kā Rīga-Ērigļi virzienā.
ne jau nu LDz subsidēs pasažieru pārvadājumus uz kravu pārvadājumu rēķina.

heh, a paraleli būvēs “transBaltijas” maģistrāli….
tur gan ES līdzfinansējums

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam