Vairumā aizdomīgo gadījumu medijos publicēti pseidonotikumi bez aktualitātes
Slēptās priekšvēlēšanu reklāmas līderi līdz 19.septembrim apkopotajās publikācijas ir politisko partiju apvienība "Par labu Latviju" (PLL) un "Saskaņas centrs" (SC), uzskata sabiedriskās politikas centra "Providus" pētnieki. PLL iespējamu slēpto reklāmu Latvijas medijos pamanījusies ievietot 192 reizes, SC – 117 reizes, raksta LETA. Savukārt Zaļo un zemnieku savienība publikācijās ar slēptās reklāmas pazīmēm minēta 26 reizes, secinājuši pētnieki.
Aizdomīgo gadījumu priekšatlasei “Providus” nolīdzis mediju monitoringa uzņēmumu. Tālāk slēptās reklāmas pēc septiņiem kritērijiem analizē seši “Providus” projektam piesaistīti cilvēki.
Vairumā gadījumu medijos publicētā iespējamā slēptā reklāma apzīmējama kā pseidonotikums. Piemēram, krievu valodā iznākošie mediji plaši atspoguļojuši Aināra Šlesera (PLL) Centrāltirgus apmeklējumu, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kas veidots, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Pētnieki saskatījuši pārkāpumus "Latvijas Avīzē", kur ZZS reklāmraksti atzīmēti kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms vai noformēts pārprotami. Līdzīgi gadījumi vērojami arī reģionālajos medijos, kur partiju reklāmrakstiem pievienots grūti salasāms uzraksts par reklāmas apmaksātāju, vēsta LETA. Tāpat konstatēts, ka mediji deputāta kandidātu izmanto kā vienīgo vai galveno kāda notikuma komentētāju. Piemēram, krievu valodā iznākošajā laikrakstā "Vesti Segodņa" deputātu kandidāts Ņikita Ņikiforovs (SC) izteicies par augstāko humanitāro izglītību. Rakstā viņš pieteikts kā eksperts un tiesību zinātņu maģistrs.
Septembra sākumā vairāki mediji naski izmantoja bezprecedenta notikumu Latvijas politikā – politiķa publisku sirds kratīšanu, lai taisītu sižetus, kas krietni vairāk atgādināja slēptās reklāmas, nevis objektīvu, žurnālistiski neitrālu notikuma atspoguļojumu, raksta “Providus”.
Komentāri (35)
ievuliitis 20.09.2010. 13.16
Un kas būs ar mazgadīgo pavešanu netiklībā, dalot zēniem brīvbiļetes uz Dinamo spēli apmaiņā pret to, ka tie vicinās plakātus ar ciparu 8 un saukli?
1
AUTOEXEC.BAT > ievuliitis 20.09.2010. 18.36
Nekas, naivie zēni sapratīs, ka tika “izmantoti” tikai tad, kad paaugsies … :)
0
andris902 20.09.2010. 13.26
….PBK Šleseru reklamēs vairāk, jo tā ir kārts uz kuras varētu uzķerties arī latvieši…
…Krievija ir sapratusi, ka vēlēšanu iznākums ietekmēs ģeopolitisko situāciju visā Austrumeiropā….šo ziņu vajadzētu izlasīt katram vēlētājam…
http://www.apollo.lv/portal/news/velesanas2010/articles/214821
3
Elīna Barkovska > andris902 20.09.2010. 14.50
Man jau liekas ka nav tik liels nihilisms, kā spītīgums- SAŅEMIET. Kā rezultātā balsis var tikt izmestas mazpartijām. Bet fakts paliek fakts. Šīs ir atmodas2 velēšanas. Vaiu nu tagad vai ĀMEN>
0
Elīna Barkovska > andris902 20.09.2010. 13.47
Personīgi es vairāk baidos par vēlēšanu rezultātu falsifikāciju, nekā vēlētāju izvēli. PLL ar katru dienu kļust par “Melno bruņinieku”, tātad kritīs Daugavā:)
0
dro > andris902 20.09.2010. 14.01
Pievienojos ar piebildi, ka ne mazāk uztraucošs ir nihilisms – neiešu, jo nav vērts.
0
photocom 20.09.2010. 13.51
Par neslēpto reklāmu vakar dināmo hokejā
smukas bilde bija dienā wē wē
laikam kozjōls ieraudzīja lika – novākt ?
:))
=====
Copy
Pelēkais Vilks 12:37
raiviss 11:33 .
neiebraucu, kāpēc bildē ielikti tie spalvainie locekļi?
=========
Tie nav locekļi, tas ir šķieles simbols – paveca, apvītusi pautu kule – pats loceklis jau izžuvis un nav vairs redzams. Tik kadrējums gan nepareizs – par 90grādiem pagriezts. Šo misēkli vajadzētu labot
====
No sevis tad cik blenžu to tv7 televīzoru
pirmoreiz skatos pats ainars vip ložā
četri pirksti mutē
savs pacans
jaunību atcerās
0