Izplatītākie parādnieku tipi – "nabaga pelnrušķīte", "Karlsons", "agresīvais strauss" un "sadarboties gatavais", noskaidrots "Lindorff" un LU pētījumā
"Sadarboties gatavā" tipa cilvēki apzinās problēmsituāciju, kurā nokļuvuši, pieņem to un arī neizvairās no komunikācijas ar parādu atgūšanas uzņēmumu, "agresīvā strausa" tipa parādnieki nevis nespēj, bet gan nevēlas risināt parādu jautājumu, "nabaga pelnrušķīte" no parādu atguvējiem nevairās, taču kavēto maksājumu jautājumu arī nerisina un nespēj uzņemties atbildību, "Karlsona" tipa parādnieki vienmēr esot pārliecināti par savu taisnību un par to viņi ir gatavi cīnīties ar visiem pieejamajiem līdzekļiem – gan atļautiem, gan neatļautiem, secināts uzņēmuma "Lindorff Oy" un Latvijas Universitātes pētījumā, ziņo LETA.
Aptuveni 75% no parādniekiem ar kavētajām saistībām ir tie, kas izvairās no komunikācijas ar parādu piedzinējiem, bet atlikušie 25% mēģina rast risinājumus un savas saistības nokārtot, liecina "Lindorff" pieredze.
Latvijas Universitātes profesors Ivars Austers skaidro, ka cilvēki ir viltus unikalitātes varā, jo ikvienam šķiet, ka viņa problēmas ir kas nebijis, tomēr vienmēr ir bijuši cilvēki, kuri ir nonākuši līdzīgā situācijā un no viņu pieredzes iespējams mācīties, kā situāciju risināt.
"Lindorff" Latvijas filiāles ģenerāldirektors Reinis Kučers uzsver, ka situācijās, kad ir kavēta saistību apmaksa, cilvēkiem ir nepieciešams apzināties reālo situāciju un tai piemēroties, nepieciešamības gadījumā atsakoties arī no tā komforta, pie kā viņi bija pieraduši.
Komentāri (24)
snjuu 28.04.2010. 20.03
Nākošreiz varērtu pētīt bankas… arī būtu interesanti. “automātiskais bezpieturu dzelzsceļš”, “tālredzīgais nogaidītājs”, “iebremzējušais vinnētājs”, “mazais nepiederīgais”, “caurā muca”, “nervozais zvanītājs”, “panikojošais iebaidītājs”, etc.
0
Signija Aizpuriete 29.04.2010. 01.55
Būs pieprasījums (naudīgs mecenāts/ sponsors), lai izpētītu to kredītdevēju politiku ‘treknajos gados’ – būs n-tie piedāvājumi ”papētīt” ?
0