Biļešu cenas iepriekšpārdošanā maksās lētāk nekā pie šofera
No 1.maija pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” varētu paaugstināt mikroautobusu biļešu cenas, Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā paziņojis uzņēmuma plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans.
Komisijā nolemts līdz 30.aprīlim saglabāt biļešu cenas esošajā apjomā – iepriekšpārdošanā biļetes braukšanai mikroautobusā maksās 0,70 eiro, bet, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja – viens eiro.
No 1.maija biļešu cena iepriekšpārdošanā, pērkot e-talonu, varētu tikt palielināta līdz 1 eiro, bet pie šofera, tāpat kā tramvajos, trolejbusos un autobusos, būtu jāmaksā 1,20 eiro, iecerējusi “Rīgas mikroautobusu satiksme”.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC), kurš šonedēļ devies atvaļinājumā, mikroblogošanas vietnē “Twitter” par šo ieceri publiskojis lakonisku komentāru, norādot, ka “To viņiem noteikti neviens neļaus!”
Oficiālu iesniegumu par iecerētajām tarifa izmaiņām uzņēmums vēl nav iesniedzis. Ņemot vērā, ka šāds iesniegums Pasažieru komercpārvadājumu komisijā jāiesniedz vismaz mēnesi pirms skatīšanas un pasažieri par izmaiņām jāinformē vismaz 10 dienas pirms to stāšanās spēkā, “Rīgas mikroautobusu satiksmei” attiecīgais iesniegums komisijai jāiesniedz līdz 15.martam.
Boldans gan piebilda, ka uzņēmums par biļešu cenu paaugstināšanu vēl diskutēs. “Dzīve rādīs. Nav izslēgts, ka dārgākas kļūs tikai tās biļetes, kas tiek pirktas par skaidru naudu pie mikroautobusu vadītāja.”
Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka “Rīgas mikroautobusu satiksme” savos transportlīdzekļos vēlas maksimāli veicināt norēķināšanos ar e-talonu, lai samazinātu skaidras naudas apriti un izvairītos no šoferu negodprātīgas rīcības, piesavinoties naudu un neizsniedzot pasažieriem biļetes.
Tāpat elektroniskie norēķini būtiski uzlabo maršrutu izpildes ātrumu, jo šoferiem pieturās nav jāskaita sīknauda un atlikums. Tā varētu būt viena no nozīmīgām priekšrocībām, kas palīdzētu “Rīgas mikroautobusu satiksmei” konkurēt ar tā sauktajiem neregulārajiem pārvadātājiem, kuros par zemākas kvalitātes servisu iespējams norēķināties tikai skaidrā naudā un kuros pasažieriem bieži vien biļetes netiek izsniegtas.
Boldans piebilda, ka kopš 1.janvāra, kad biļetes cena transportlīdzeklī palielināta līdz 1 eiro, strauji audzis pasažieru skaits, kas norēķinās ar iepriekšpārdošanā iegādātajiem e-taloniem, un patlaban elektroniski par braucienu norēķinās jau 60 līdz 70% pasažieru.
Komentāri (24)