Nekādu pērienu, tikai burkāni • IR.lv

Nekādu pērienu, tikai burkāni

4
Wunderkraut Rīgas biroja vadītājs Ernests Gabrāns.
Gunita Nagle

Mājaslapu izstrādes uzņēmuma Wunderkraut simbols ir apaļīgs burkāns kā zīme veselīgai pieejai darba procesā. Arī attieksmē pret darbiniekiem uzņēmums īsteno «burkāna politiku» – motivē darbiniekus ar priekšrocībām 

Informācijas tehnoloģiju (IT) jomā uzņēmumiem ir jāsacenšas labāko speciālistu piesaistē – viņus kārdina gan ar labu darba samaksu un finansiāliem labumiem, gan ar vingrošanas zālēm birojā un bezmaksas pusdienām. Izcelties nav viegli. Starptautiskais uzņēmums Wunderkraut, kuram Latvijā ir divi biroji – Valmierā un Rīgā -, šajā cīņā ir gaužām rāms, jo pārliecinājies, ka gudrus programmētājus visvairāk aizrauj iespēja nemitīgi pilnveidoties un sajusties novērtētam.

Samīļošanas politika

Wunderkraut galvenā vērtība ir tā darbinieki, jo viņi rada produktu, ko uzņēmums pārdod, pārliecinoši saka Rīgas biroja vadītājs Ernests Gabrāns. Visos Wunderkraut birojos, kas atrodas deviņās Eiropas valstīs, lielu uzmanību pievērš darbinieku ieinteresētībai. Ja kādā no tiem dzimusi atraktīva ideja, kā uzlabot darba vidi, pārējie to grābj ciet. Teju visos birojos ceturtdienās vadītāji iedrošina strādāt no mājām, ja vien ir tāda vēlme – IT jomā, kur liela daļa darba laika tiek pavadīta pie datora ekrāna, ļoti svarīga ir vides maiņa.

Somijā Ernests ievēroja, ka otrdienas ir augļu dienas, un tagad arī Latvijas birojos šajās dienās stāv kārdinoša augļu plate. Somu kolēģi esot arī izstrādājuši darbinieku virtuālās samīļošanas sistēmu – ja kolēģis izdarījis ko labu, uzņēmuma iekšējā lapā viņš tiek «apskauts». Visbiežāk uzslavētais saņem kādu balvu. Ernests gatavojas šādu motivēšanas sistēmu ieviest arī Latvijā, kur strādā 16 cilvēki. Jau līdz šim Wunderkraut darbinieki balsoja par mēneša darbinieku, kam piešķir nelielu naudas prēmiju, ko iztērēt savā un kolēģu labā, piemēram, pasūtīt picas, kopīgi cept maizi, nopirkt visiem pieejamas grāmatas, krāt naudu biroja dīvānam. Taču Ernests secinājis, ka ne jau tas ir galvenais, ar ko konkurēt iepretim citiem IT uzņēmumiem, piesaistot visdedzīgākos programmētājus, radošākos dizainerus un gudrākos analītiķus. Galvenais ir ļaut viņiem visiem ietekmēt darba procesu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu