Mums jācenšas kļūt sirdsgudriem • IR.lv

Mums jācenšas kļūt sirdsgudriem

5

 

Uzņēmējdarbībā sociālā atbildība nav saistīta ar lielām naudas summām vai lielu darbinieku skaitu. Uzņēmuma eksistenci tirgū nodrošina tieši sabiedrība – gan darbinieki, gan klienti un piegādātāji -, tādēļ tas ir jānovērtē un jāspēj radīt pievienoto vērtību vietējai kopienai. Mazo uzņēmumu priekšrocība ir tā, ka viņi var labi saskatīt vietējās kopienas vajadzības. 

Joprojām maldīgs ir uzskats, ka sociālā atbildība ir tikai ziedošana un labdarība. Uzņēmums pēc būtības ir bezdvēselisks. Sociā-lā atbildība, iesaistoties kopienas dzīvē, ir veids, kā kļūt cilvēcīgākiem. Var kopienu atbalstīt, sniedzot materiālus vai finansiālus līdzekļus, taču var arī iesaistīties kopienas dzīvē, radot pievienoto vērtību sabiedrībai. Un arī pašiem sev, jo uzņēmums ir daļa no sabiedrības. Tātad katram uzņēmumam jāizvirza sev jautājums – ziedot vai būt vērtīgam vietējās kopienas dalībniekam? Korporatīvā sociālā atbildība, it īpaši mazo uzņēmumu kontekstā, sākas pašam ar sevi. Nav jāmēģina glābt lielo pasauli. Sākumam jāsa-prot, kādas ir darbinieku, viņu ģimenes locekļu, apkārtējo cilvēku un vides vajadzības.

Diemžēl liela daļa organizāciju neizvirza sev mērķus, kas sniegtu atbalstu sabiedrībai. Sabiedrības atbalsta aktivitātēm jābūt mērķtiecīgām, pamatotām un pēctecīgām. Lielas organizācijas ar starptautisku pieredzi kļūst arvien sakārtotākas un mērķtiecīgākas, taču daļa vidējo un mazo uzņēmumu aizraujas ar impulsīvām, neregulārām un gadījuma rakstura atbalsta aktivitātēm.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu