Īstajās kurpēs • IR.lv

Īstajās kurpēs

5
Veikala Apavi 40+ līdzīpašniece Zaiga Brača.
Gunita Nagle

Mazo veikalu īpašnieki ir nevis konkurenti, bet draugi, kuriem spēja sadarboties paplašina klientu loku, atvieglo informācijas apmaiņu un palīdz atrast jaunas biznesa idejas. Pārliecību par to SIA Aseim guva pēc pašu noorganizētā Piparbodīšu maratona, kas notika jau trešo gadu

Līdz pat pirmajam Piparbodīšu maratonam 2011.gada vasarā liela tiesa rīdzinieku nemaz nenojauta, ka Rīgā ir apavu veikals Apavi 40+ gariem vai augumā dižiem cilvēkiem, kuriem ir viņu cienīgas kāju pēdas. Godīgi sakot, nebija nekādas vajadzības zināt. Taču, kad šā veikala īpašnieces Zaiga Brača un Ilona Eizengrauda uzaicināja virkni mazu veikaliņu īpašnieku noorganizēt atraktīvu spēli saviem klientiem, viņas ne tikai uzlaboja savu atpazīstamību. Viņas arī paplašināja klientu loku un ieguva daudz jaunu draugu līdzīgās mazās bodītēs, kam ir tikai viens kases aparāts, pie kura stāv pats īpašnieks, varbūt vēl kāds darbinieks un desmitiem ideju, kā taupīšanu apvienot ar zaļo dzīvesveidu.

Beidzot lielas kurpes!

Zaiga Brača viesus pieņem mazā kabatas izmēra istabā, kas atrodas līdzās nelielajai tirdzniecības zālei. Tā vienlaikus ir gan noliktava, gan viņas un grāmatveža darbavieta. Lai gan te ir liela šaurība, četrām uzņēmuma darbiniecēm vietas pietiek. Zaiga cita starpā pastāsta, ka plaukti, kuros līdz pat griestiem sarindotas kurpju un zeķu kastes, saskrūvēti no veciem sienas skapjiem. Tie izmesti no kādas likvidētas biroja ēkas, un Zaiga nolēmusi likt tos lietā – mazāka slodze atkritumu izgāztuvēm, bet viņai lielāki ietaupījumi. Viņas taupīgums, kas iet rokrokā ar zaļo domāšanu, ir viens no Aseim biznesa pamatprincipiem. Tas arī pavēris ceļu uz atraktīvu pieeju gan mārketinga, gan sadarbības projektiem.

Lielo kurpju veikalu 2010.gada 9.aprīlī atvēra divas draudzenes Zaiga Brača un Ilona Eizengrauda, kuras kopš pusaudžu gadiem mocījās ar savām kājām piemērotu kurpju iegādi. Abām kurpju izmērs ir lielāks par 40., tāpēc bieži vien nācās pirkt nevis sev tīkamus apavus, bet tādus, kādi nu ir veikalā. Visbiežāk modeļi bijuši «cits par citu briesmīgāki». 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu