Starp atrastajām gleznām ir līdz šim nezināms Šagāla meistardarbs
Starp Minhenē atrastajām gleznām, ko savulaik nolaupījuši nacisti, atrasti līdz šim nezināmi modernisma mākslinieku Marka Šagāla un Oto Diksa darbi, otrdien paziņoja mākslas vēsturniece.
Meike Hofmane sacīja, ka Šagāla gleznai piemīt “īpaši augsta mākslinieciskā un vēsturiskā vērtība”. 20.gadu vidū radītajā gleznā attēlota alegoriska ainiņa. Savukārt Diksa darbs ir 1919.gadā veidots pašportrets, ziņo LETA/AFP.
Mākslas eksperte, kura palīdz izmeklētājiem, preses konferencē Augsburgā demonstrēja atrasto gleznu attēlus.
Jau ziņots, ka policija atradusi 1406 mākslas darbus, pārmeklējot 1956.gadā mirušā mākslas darbu kolekcionāra Hildebranda Gurlita dēla dzīvokli Minhenē, jo Kornēliuss Gurlits tika turēts aizdomās par nodokļu nemaksāšanu. Mākslas darbi, kuri bija paslēpti starp dažādiem krāmiem un vecām mantām, tagad vērti aptuveni miljardu eiro (aptuveni 700 miljonus latu), vēsta “Focus”.
Augsburgas virsprokurors Reinhards Nemecs sacīja, ka atrastas 1285 neierāmētas un 121 ierāmēta glezna un skice, no kurām vecākās ir radītas 16.gadsimtā. To vidū ir gan eļļas gleznas, gan litogrāfijas, kā arī zīmējumi un akvareļi.
Kornēliuss Gurlits, kurš jau pārsniedzis 80 gadu slieksni, dzīvojis savrupu dzīvi, galvenokārt iztiekot ar līdzekļiem, ko ieguvis par dažiem gadu gaitā pārdotiem darbiem. Viņa tēvs ieguva šos mākslas darbus 1930., 1940.gados, kad nacistiskās Vācijas propagandas ministrs Jozefs Gēbelss bija uzticējis viņam gādāt par mākslas darbu eksportu.
Gurlita kolekcijā ir vairāku 20.gadsimta slavenāko mākslinieku darbi, tai skaitā Pablo Piksao, Anrī Matisa un vācu gleznotāju Maksa Bekmana, Emīla Noldes un Maksa Lībermana darbi. Bez šiem slavenajiem māksliniekiem atrasti arī Ogista Renuāra, Gistava Kurbē, Anrī Tulūza de Lotreka darbi.
Lieliski ir vācu ekspresionistu Franca Marka, Emīla Noldes, Augusta Mackes, Maksa Bekmana, Oskara Kokoškas, Karla Šmita-Rotlufa un Ernsta Ludviga Kirhnera darbi.
Izmeklētāji otrdien paziņojuši arī, ka atrasti vecāki mākslas darbi – saskaņā ar prokuratūras teikto, Minhenes dzīvoklī bijuši nobēdzināti itāļu gleznotāja Kanaleto (1697-1768) un pat Albrehta Dīrera (1471-1528) darbi.
Pretēji tam, ka sākotnēji tika ziņots par antisanitārajiem apstākļiem Gurlita dzīvoklī, kur atradušies mākslas darbi, tagad ir skaidrs, ka tie saglabājušies labā stāvoklī, tikai daži bijušinotraipīti, ziņo “Spiegel.de”.
Pirms Otrā pasaules kara un tā laikā nacisti Vācijā un visā Eiropā sagrāba savā īpašumā tūkstošiem mākslas darbu, lielākoties konfiscējot tos ebrejiem vai piespiežot pārdot par nesamērīgi zemu cenu. Tūkstošiem mākslas darbu ir atgriezušies pie saviem īpašniekiem vai to pēctečiem, bet daudzi joprojām nav atradušies.
Komentāri (36)
janis17 05.11.2013. 19.17
Tāpēc, ka nacistu Vācijā nav, visi pēdējie fašisti palikuši krievijā…
7
Inese > janis17 05.11.2013. 19.39
Vācijā nav nacistu? Kurā pasaulē tu dzīvo? Patlaban tur tiesā nacistu slepkavas no NSU (Nationalsozialistische Untergrund), ja kas.
http://www.bz-berlin.de/multimedia/archive/00423/ralf-wohlleben-nsu_42308418.jpg
0
kastadtas > janis17 05.11.2013. 22.44
Par nazistiem Nacionālsociālstus dēvē žīdiem piederoša pasaules prese
jeb Jew-Media. Šādu terminu tie ieborējuši plašā publikas lietošanā, lai tas tiktu lietots kā kaut kas apkaunojošs.
Labi, ka mākslas darbi bija saglabāti un izglābti no krievu laupītājiem.
0
Vineta > janis17 05.11.2013. 19.55
aivarsk
Tāpēc, ka nacistu Vācijā nav, visi pēdējie fašisti palikuši krievijā…
Nejauc staļinistus-rusistus(šovinistus), kā drausmīgāko fašistu paveidu, kādus vien sātans spējis radīt, ar nacistiem(nacionālistiem)
0
Anete > janis17 06.11.2013. 11.36
Dīvaini ka neredzi atšķirību, Vācija šo parādību mēģina izskaust, kamēr no mums uz austrumiem tās esamība tiek ignorēta un pat veicināta: http://www.tvnet.lv/zinas/galleries/arvalstis/16669-krievu_marsa_laika_maskava_izcelas_nekartibas#16669-krievu_marsa_laika_maskava_izcelas_nekartibas?pic=17&_suid=1383730527900036527451839254415.
0
janazakovica > janis17 06.11.2013. 02.15
nemodisies
0
Janka, Janic > janis17 05.11.2013. 19.31
man šis kodiens taa gaaja pie sirds ka pieliku atziniibas ziimi…
0
kastadtas > janis17 05.11.2013. 22.47
Ločmeli, tavus tautiešus leģionārus un latviešu Nacionālos partizānus sakūdītie muļķīši arī sauc par ,,nazistu slepkavām”.
Mēģini atmosties no komas.
0
Jânis Bankoviès 06.11.2013. 08.21
Vispār paradoksāli: entartete Kunst politika versus šādu darbu iekrāšana? Moš lai nākamajām paaudzēm demonstrētu ,kas ir entartete Kunst? ;-)
6
kastadtas > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 09.11
Var saprast, ka tur bijuši ne tikai tā sauktie ,,modernisti” bet arī nopietnāka māksla. Bet ko ar to visu tagad iesāks, tas ir jautājusm, jo uzglabāt mākslu taču ir šausmīgi dārgi: telpas ar speciālu gaisa un temp. kontroli un regulāciju, apsardze un apdrošināšana un citas klapatas, Ļoti, neiespējami dārgs prieks.
0
kastadtas > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 22.02
viņu Holohox rekets ilgst kopš 1945.gada
0
kastadtas > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 22.07
Liekas gan, ka visas šī ,,gleznu nīcināšanas” un grāmatu dedzināšanas ir stipri vien pārspīlētas. Tāpat kā vesela rinda citu lietu no Holohox reketa. Tas, lai rādītu vāciešus kā barbarus bez kultūras un izpratnes par kultūras vērtībām.
0
Anete > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 11.21
Vācijas ebreju kopienas pārstāvis jau zibsnīgām actiņām steidza paziņot, ka gandrīz visi esot piederējuši holokaustā bojāgājušajiem ebrejiem, zin kā, lieks miljards jau kabatu nespiedīs ja glabājas bankā. Domājams tas arī būs bijis par iemeslu, kāpēc šī ziņa ir turēta slepenībā 2 gadus, lai vācu izmeklētāji varētu, bez spiediena ar atgādinājumiem pārinodarījumiem ebrejieem, izpētīt gleznu piederību.
0
Jânis Bankoviès > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 11.30
A kam tad citam, Miku ,vēl var piederēt (atrastās,neatrastās arī kādam malējam dīvainim piederošās, arī Eiropas muzejos pēc 2.p.k. atgrieztās) 2.P.K. no acīm zudušās raritātes piederēt? Kas bija vienīgais 2.P.K. cietējs? ;-)
0
Anete > Jânis Bankoviès 06.11.2013. 15.52
Renār, gleznas pie viņa tēva jau bija nonākušas sākot ar 30-iem gadiem. Visas gleznas pārsvarā pārstāv netīkamos stilus, ko mēgināja likvidēt kā sugu, tas nozīmē gan no muzejiem, gan, protams, arī no civilajiem piederošām kolekcijām. Domā ka muzeji zināja par šī krājuma eksistenci un vienkārši palūdza paglabāt pie sevis, jo nebija kur likt. Grāmatas jau arī nededzināja tikai tās, ko atņēma ebrejiem.
0
kastadtas 06.11.2013. 00.46
varu arī ar tevi draudzēties- nulle! Baidos tikai, ka nemacēšu pietiekoši politiski pareizi izteikties, un tu manu draudzību noraidīsi.
Bet, lai nu kā, kā radās tā saucamā modernā māksla, tā ir labi dokumentēta vēsture. Un kā lietas notika, tas kļūst skaidrs tikai tad, ja nosauc lietas to īstajos vārdos, nevis pēc PC notektā reglamenta.
0