Infografika: Skolēnu zinātkāri ietekmē skolotāju digitālās prasmes • IR.lv

Infografika: Skolēnu zinātkāri ietekmē skolotāju digitālās prasmes

24
NULL

Latvijas skolotāju pārliecība par savām digitālajām prasmēm ir viena no zemākajām Eiropā, liecina Eiropas Komisijas dati. 

Savukārt “Samsung” veiktā aptauja par mūsdienu tehnoloģiju iespēju ietekmi uz skolēnu zinātkāri un vēlmi mācīties liecina – 83% vecāku uzskata, ka tieši skolotāju digitālās prasmes ietekmē skolēnu zinātkāri.

Vienlaikus 66% uzskata, ka tehnoloģijas skolā var motivēt skolēnu zinātkāri, 56% domā, ka tās varētu labvēlīgi ietekmēt arī skolēnu sekmes.

Aptaujā, kas veikta skolotāju digitālās apmācības programmas “Samsung skola nākotnei” ietvaros, noskaidrots – lai arī vairāk nekā puse vecāku vēlas, ka pie tehnoloģijām pavadītais bērna laiks būtu samērīgs, deviņi no 10 vecākiem un skolēniem piekrīt – tehnoloģijām ir vieta skolā un tās dažādos mācību priekšmetos vajadzētu regulāri lietot.

Pēc pētījuma rezultātiem var secināt, ka tehnoloģiju iespējas ieinteresēt skolēnus mācībām arī vecāki vēl pilnībā nav apzinājuši. Dažādu iespēju, piemēram, videomateriālu, animāciju un sociālo tīklu izmantošanu skolēni kā veidu mācību uzlabošanai min vidēji trīs reizes biežāk nekā viņu vecāki (77% pret 22%).

Skolēnus aizrauj vizuāli uzskatāma mācību viela – visaugstāk viņi novērtējuši prezentācijas, krāsainu attēlu un fotogrāfiju demonstrēšanu stundas laikā. Tomēr tajā pat laikā skolēni atzīst – vislabāk mācību vielu var uztvert, klausoties skolotāja stāstījumā.

Skolēnu un vecāku aptauja veikta šogad oktobrī, aptaujājot 1051 skolēnu un 457 vecākus. Aptauja veikta skolotāju digitālās apmācības programmas “Samsung skola nākotnei” ietvaros.

Programmas mērķis ir veicināt radošas un mūsdienīgas mācības Latvijas skolās. Mācībām var pieteikties ikviena Latvijas skola. Visas Latvijas skolas apmācību programmai var pieteikties līdz 25.novembrim, aizpildot pieteikuma formu interneta mājas lapā šeit

Komentāri (24)

brigita_damme_rtk_lv 15.10.2013. 22.28

Vienas personas zinātkāri ietekmē citas personas neprasme lietās, ko pieprot pirmā persona :) Papētiet vēlreiz…

+3
0
Atbildēt

0

ritvars_kl 15.10.2013. 21.36

Raksts un grafikas tomēr ir vienpusīgas lai neteiktu tendenciozas. “Aizraujošs un interesants” tikai piesaista uzmanību un dod pirmo impulsu tomēr intelekta un personības attīstība prasa daudz vairāk. Vai skolotāja personība nav nozīmīgāks faktors par viņa digitālajām prasmēm? Protams ka “Samsung” ir ieinteresēts izglītības digitalizācijā. Vajadzīgs taču noieta tirgus. Latvijai gan būtu svarīgāk padomāt par savas izglītības kopējo mērķi.

+2
0
Atbildēt

0

piziks 16.10.2013. 09.26

Problēma briest jau sen un Latvijā šīs problēmas nav saasinājumi nav izņēmums, drīzāk Latvija ir saasinājuma poligons. Datoranalfabētisms ir likvidēts, datorspaidīšana — bez sapratnes — ir apgūta jau pirms lasīšanas un rakstīšanas apguves, toties vizualizācijas — attēlu lietojuma — izpratnes analfabētisms turpina progresēt. Turklāt/vissvarīgāk — pieaugošo vidē. Progresē sabiedrības debilizācija ar attēlu, nevis izglītības līmeņa paaugstināšana ar attēlu. Attēla uztveres un izpratnes līmenis turpina kristies paralēli attēlu, ko apmuļķojamajiem uzspiež, skaita pieaugumam. Tās ir sekas arī apmuļķotāju/tirgotāju ofensīvai — galvenais = nopērc, saprast nav obligāti/lai pirktu, saprast nedrīkst. Lai nesaprastu, tiek rūpīgi un neatlaidīgi izplatīta nepatika pret humanitāro izglītību, tīši to noškirot no humanitāro un eksakto tēmu kopapguves optimuma.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu