Par Rīgas parādiem un bezmaksas transportu jau sen maksā visa Latvija
“Rīgas ambīcijas uz tērēšanu ir ļoti lielas un atņem naudu, ko varētu ieguldīt algu paaugstināšanā visas valsts mērogā. Kaut vai trolejbusu iepirkums, kas veikts Rīgā, parādīsies valsts kopējā korekciju deficītā,” intervijā laikrakstam “Diena” uzsver finanšu ministrs Andris Vilks (Vienotība).
Finanšu ministrs atzīmē, ka problēmas rada ne jau pamatbudžets, bet ne pārāk efektīva valsts uzņēmumu darbība, piemēram, “airBaltic” un vēl citi uzņēmumi, kas radījuši mīnusus, kā arī veiktā banku restrukturizācija, piedevām problemātiskais faktors esot arī pašvaldību budžets.
“Ir jau labi nodrošināt kādam bezmaksas transportu, tomēr jāņem vērā, ka to kompensē ne jau citi Rīgas nodokļu maksātāji, bet visa valsts,” saka Vilks.
Viņš norāda, ka nevaram atļauties budžetā cita veida tēriņus, no kuriem ieguvēji būtu visi Latvijas iedzīvotāji, to vidū rīdzinieki, jo arī rīdziniekiem interesē lielākas algas un mazāks iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN), ziņo „Nozare.lv”.
Pēc ministra domām, nedrīkstētu būt tā, ka “Rīgas satiksme” dzīvo lielos mīnusos, bet sadarbībā ar pašvaldību tiek piedāvāta neadekvāta politika.
“Tas, uz cik lieliem procentiem Rīga savulaik aizņēmās naudu, lai būvētu daudzdzīvokļu mājas, bija absurds. Tas labi izskatās vienīgi lozungos, bet par to maksā visa Latvija un jau sen,” piebilst Vilks.
Ministrs arī atklāj, ka līdzīgas problēmas ar saimniekošanu novērojamas arī citās pašvaldībās un tieši ar pašvaldību populismu saistītos mīnusus ir visgrūtāk prognozēt, kas arī esot Latvijas budžeta vislielākā problēma.
Jau ziņots, ka “Rīgas satiksme” ir paziņojusi trolejbusu iepirkuma procedūras uzvarētāju – “Škoda Electric”, kas piedāvā trolejbusu “Škoda 27 TR Solaris” piegādi. Iepirkuma procedūras rezultātā tika noteikta maksimāli pieļaujamā iepirkuma summa 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu) par vismaz 125 trolejbusu iegādi, vienlaikus paredzot, ka par šo summu tiks pieprasīti papildus 38 trolejbusi.
Iemesls, kāpēc viena jauna trolejbusa izmaksas ir gandrīz divreiz lielākas nekā pirms četriem gadiem, esot transportlīdzekļu specifikācija, iepriekš skaidroja pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” preses sekretārs Viktors Zaķis.
Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka viens 12 metrus garš “Škoda” trolejbuss iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 000 eiro (344 000 latu), kas ir gandrīz divreiz mazāk nekā šā gada piedāvājumā – viena trolejbusa iegāde izmaksās vairāk nekā 808 000 eiro (568 000 latu).
“”Rīgas satiksmes” trolejbusu iepirkumā cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus garie, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā, – visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150 000 kilometru nobraukumam, kas ir vairāk nekā 2 gadu nobraukums, utt.,” skaidro “Rīgas satiksme”.
Komentāri (20)
buchamona 04.07.2013. 08.44
Tas, ka par Ušakova pašreklāmu un SC pret Latvijas valsti vērsto politiku maksā pati valsts :), tās iedzīvotāji, šis fakts ir sen zināms. Tikai jautājums, kādēļ likumdevējs vēl joprojām nav sakārtojis mūsu valsts pārvaldi tā, lai šādi ” paradoksi” tiktu novērsti. Visai Latvijai nav jāmaksā par Rīgas lumpeņu ” komunismu”, nav jāatbalsta kremlinu pret valsti vērsto politiku.
4
Ansis > buchamona 04.07.2013. 09.24
Un kā tad piedāvāsi “sakārtot”?
Vai tā, ka centralā valdība nosaka visu, ko pašvaldība drīkst darīt? Tad jau sanaks Putina varas vertikāle!
0
Ieva Priedenfelde > buchamona 04.07.2013. 15.18
Riņķī apkārt, tāpēc, ka likumdevējs sastāv no tādiem pašiem kampējiem. Vilks aizmirsa pieminēt Kampara 70 miljonus biodegvielai, OIK un citus jenotu zelta mēslus. Latvijas labējās partijas labprāt nodarbojas ar kreiso lumpenismu, tērējot sabiedrības labumu visādiem brīnumu projektiem, kam nav nekāda sakara ar liberālismu, brīvo tirgu vai labēju ekonomisko politiku, tikai atšķirība no Ušakova lumpenia ir tā, ka ieguvēji no šiem labējo partiju kreisajām lēkmēm ir partijai pietuvinātā plutokrātu kliķe, kamēr Ušakovs daļu naudas velta arī parastajiem Rīgas bauriem. Visa atšķirība.
0
Andis > buchamona 04.07.2013. 12.12
Visvērtīgāk būtu sakārtot kontroli pār pašvaldības uzņēmumiem, t.sk. ne tikai tādiem, kā Rīgas satiksme un pilsētbūvnieks, bet arī brīvostu. Tas lielā mērā visu atrisinātu.
Diez, ir kāds politiskais spēks, kas tajā vispār būtu ieinteresēts?
0
ligakalnina > buchamona 04.07.2013. 10.08
Un kāpēc nevar likumdošanas ceļā kaut vai pieņemt lielākos atļautos budžeta deficīta griestus pašvaldībās?
Ja ES var to izdarīt att. pret suverenām valstīm, kāpēc Latvijas valsts to nevar izdarīt att. uz pašvaldībām?
0
dace_ampermane 04.07.2013. 08.50
un šo vajadzētu kārt pie lielā zvana un klaigāt no rīta lidz vakaram. Tas ir kaut kas tāds ko politiķi izmanto. Vienotība, esiet politiķi jeb neesiet? Lembe par kaut ko tādu runātu līdz apnikumam.
0
ligakalnina 04.07.2013. 09.37
Tiešām smieklīgi – un kam tad ir jāsakārto valsti, lai tā tas nebūtu, kas tad mums ir pie varas – nav, gadījumā, “tiesiskuma koalīcija”?
Kas šo gadu laikā izdarīts, lai to novērstu?
Nožēlojami.
0