Rīdzinieki bažījas, ka darbi var ieilgt – pēc vēlēšanām darbi pierimuši, trase kā šķēršļu josla
Lai arī īsi pirms pašvaldību vēlēšanām – 28.maijā – līdz Juglai tika palaists 6.maršruta tramvajs, trases malā dzīvojošo rīdzinieku ciešanas tik drīz nebeigsies – remontdarbi 6.maršruta tramvaja posmā no lielveikala “Alfa” līdz galapunktam Juglā turpināsies visu vasaru līdz septembrim, informē pašvaldības SIA „Rīgas satiksme” (RS) pārstāvis Viktors Zaķis.
Pēc pašvaldības vēlēšanām pagājušajā nedēļā trasē strādājošo rosība strauji samazinājusies, novērojuši tuvumā dzīvojošie rīdzinieki. Tas viņus dara bažīgus, ka rekonstrukcija pārāk ieilgs, jo jau vairāk nekā gadu – no pagājušā gada 14.aprīļa – te dzīvojošo dzīves telpa ir ierobežota.
Ir.lv uzzināja, ka ar būvniecības firmu SIA „Binders”, kas ir atbildīga par labiekārtošanas darbiem (asfalta un bruģa, kā arī gājēju ceļa izbūvi), līgums noslēgts līdz decembrim. SIA „Binders” pārstāve Vita Noriņa RS pārstāvja izteikumus, ka darbus plānots pabeigt septembrī, skaidro ar to, ka tas esot vēlamais rezultāts – labu laika apstākļu gadījumā pastāvot iespēja pabeigt darbus arī agrāk.
Ir.lv reportiere kājām nogāja izrakņāto ceļa posmu līdz Juglai. Skats, kas te pavērās, nav iepriecinošs. Vaļējas bedres jaunajā bruģī un pieturvietās, smilšu un būvmateriālu kaudzes, no zemes laukā lienošas caurules un elektrības kabeļi ik uz soļa pavada gājēju tramvaju līnijas dzīvojamo māju pusē. Lielākā daļa ceļa no pieturvietas “Alfa” līdz galapunktam Juglā gājējam jāmēro pa nelīdzeno smilšu un šķembu ceļu, izvairoties no transportlīdzekļiem. Lai piekļūtu ielas malā esošajiem veikaliem vai kioskiem, jābūt akrobātiski veiklam.
Gājēji šajā ceļa posmā izmanto vietām uzklātā „ekobruģa” joslu tieši pie tramvaju līnijas, bet te jāuzmanās, lai virsū neuzbrauc tramvajs – tas, garām traucot, aizņem aptuveni 20 centimetrus bruģētās joslas. Remontdarbu projekta autors Gundars Grubbe Ir.lv pastāstīja, ka bruģētā josla nav paredzēta gājējiem, bet gan mašīnām, lai tās ekstrēmās situācijās cita citu varētu apdzīt.
Tagad gājēji, tramvajam traucot garām, nokāpj no bruģētās joslas, bet, ja tramvajs nav pamanīts un sadzirdēts, neuzmanība kādam var dārgi maksāt. Grubbe stāsta, ka par gājēju drošību remontdarbu teritorijā atbild būvuzņēmējs SIA „Binders”, piebilstot – „jāsaprot, ka būvniecības laikā ir neērtības”.
SIA „Binders” pārstāve Vita Noriņa skaidro, ka gājēju novirzīšanai no bruģa kalpo vadstatņi, tāpat RS šajā posmā nodrošina tramvaju lēnāku kustību, lai palielinātu gājēju drošību. Citu drošības pasākumu, piemēram, norobežojošas lentes vai zīmes ap 90 centimetru plato bruģa strēli nav, jo tas vēl vairāk sašaurinātu ceļu gājējiem.
Līdz septembrim paredzēts izbūvēt Brīvības gatves vietējās joslas brauktuvi (ceļu apmales, granīta šķembu pamatu, asfaltbetona ieliešanu), Brīvības gatves papildjoslu pie Baltezera ielas, gājēju ietves gar ielu un pie pieturvietām (smilts, šķembu pamats, trotuāru apmales, vājredzīgo bruģa segums, asfaltbetons), atbalsta sienu (palisādes), kā arī uzstādīt ceļa aprīkojumu – luksoforus, kabeļus, konsoles, ceļa zīmes, horizontālo marķējumu. Šajā laikā jāpaveic arī apzaļumošanas darbi, Ir.lv stāsta Zaķis.
Trūkst līdzekļu – sašaurina brauktuvi
Projekta autors Grubbe teic, ka rekonstrukcija saskaņota un akceptēta 2009.gadā, taču būvniecības laikā projekts vairākas reizes mainīts līdzekļu trūkuma dēļ. Sākotnēji posmā Šmerlis – Mārkalnes iela brauktuves daļa bijusi plānota sešu metru platumā, arī kanalizācija bijusi jāierīko citādi, tomēr pagaidām izbūvēta tikai 3,5 metrus plata brauktuve, teica Grubbe. Kad Rīgas domes Satiksmes departamentam būs pietiekami daudz līdzekļu, brauktuve tikšot paplatināta līdz sešiem metriem.
Tramvaja kustības posma Ropažu iela – Jugla rekonstrukcijai izlietoti aptuveni 8,5 miljoni latu, Ir.lv informē Zaķis. Viņš skaidro, ka šī nauda tērēta sliežu pārbūvei (to demontāžai, jaunu sliežu iegādei un uzstādīšanai, sliežu pamatnēm, stiprinājumiem), pieturvietām, kontakttīkliem, arī darbinieku algām, tehnikai, melnzemei un citām izmaksām.
6. tramvaja maršruta ilgā pārbūve esot saistīta ar to, ka sliedes bijis nepieciešams pārbīdīt tālāk no ceļa brauktuves daļas pasažieru drošībai, kā arī atjaunot novecojušo sliežu ceļu un elektroapgādes sistēmu.
Šā gada beigās tiks spriests par turpmāko tramvaja maršrutu uzlabošanu pilsētā. Iespējams, ka nākamais tramvaja maršruts, kurā kursēs zemās grīdas tramvajs, būs 4.maršruts uz Imantu. Zaķis pieļauj, ka citos maršrutos uzlabošanas darbi, visticamāk, nenotiks tik ilgi kā posmā Ropažu iela – Jugla.
Līdz 2033.gadam plānots gan pārveidot vecos tramvaja sliežu ceļus, gan veidot jaunus, norādīts SIA „Rīgas satiksme” ilgtermiņa stratēģijā 2012. – 2033. gadam. 6. tramvaja maršrutu ilgtermiņā plānots pagarināt līdz Berģiem, savukārt Imantas sliežu ceļu – līdz lidostai, papildina Zaķis, tomēr sīkāk viņš neko nevar paskaidrot – viss esot atkarīgs no finansējuma. 6. tramvaja maršruta pagarināšanai līdz Berģiem bijis pat detālplānojums, bet ekonomiskā situācija apturējusi jaunās līnijas izbūvi. Varot gadīties arī tā, ka Juglas un Imantas sliežu ceļa pagarināšana nemaz netiek realizēta, beigu beigās ir piesardzīgs RS runasvīrs.
Lai arī Rīgas domei ir vīzija, kā vajadzētu attīstīties sabiedriskā transporta maršrutiem galvaspilsētā, skaidrības par to trūkst tāpēc, ka nav paredzams, vai plāniem būs reāls finansējums no domes dotācijām un SIA „Rīgas satiksme” ieņēmumiem, saka Zaķis. Tagad gan izskatoties, ka iekļauties rekonstrukcijas plānos līdz 2033. gadam neizdosies.
Līdz šim 6. tramvaja maršrutā no 45. vidusskolas līdz Juglai kopumā rekonstruēts sliežu posms 2,65 km garumā, nomainīti kontaktvadi 5,36 km garumā, no jauna uzbūvēti 117 kontakttīkla balsti, izbūvētas 10 pieturvietu paaugstinātas platformas.
Komentāri (10)
silvija_vitina 07.06.2013. 15.18
ja pa šādu ceļu, kurš ir tālu līdz gatavības stadijai, palaiž satiksmi tīri politisku motīvu dēļ (un citādi to nemaz nevar vērtēt, ja notiek 1 dienu pirms vēlēšanām), tad drošība nekādā ziņā nevar būt būvnieku atbildība!
lai jau nu nekas nenotiek… jo dzīvību vai traumu nekompensēs nekāda “politiskā atbildība”. Un tomēr, šeit ir skaidri redzama SC morāle un “rūpes par rīdziniekiem”.
2
lebronj2356 > silvija_vitina 08.06.2013. 15.38
Zini labāk, lai ir satiksme, nevis jābakstās ar siļķmucveidīgiem autobusiem līdz starppieturai un pēctam 10 minūtes jāsēž tramvajā, līdz tas sāk kursēt – fantastiska laika ekonomija…..Neesmu RD un RS fans, bet tas, ka palaida to tramvaju ir pareizi – ne mazums neērtības cilvēkiem, kas dzīvo Juglā tas remonts sagādāja, lai pielabo tagad – īsti nesaprotu par ko ir raksts….
0
Zane Degro > silvija_vitina 07.06.2013. 15.23
Kas ir SC morāle? Šis objekts, iespējams, ir vienīgi kārtējā RD iespēja šantažēt būvniekus un krāpt naivos vēlētājus.
0
peteris_urtans 07.06.2013. 17.03
Iesaku tad pašam paieties pa to posmu un paskatīties. Piemēram, Alfas pietura ir tālu no gatavības, bet tramvajs jau brauc. Kā gan viņi domā tur visu salabot, ja nemitīgi pārvietojas cilvēki? Pa naktīm rukās ar dubulto tarifu!? Var jau būt, bet cik tas ir ekonomiski un loģiski pamatoti! Tas, ka tramvaja līnijas atjaunošana pilnā garumā ir pirmsvēlēsanu solis ir vairāk kā skaidrs, pie kam diezgan bezatbildīgs.
0
Jeļena Upīte 07.06.2013. 20.07
kā pasažieris neteikšu, ka jaunās sliedes būtu līdzenākas par vecajām Ropažu ielā, arī ātrums nav palielinājies, ja nu vienīgi likvidētās Meža skolas pieturas dēļ, bet joprojām ilga stāvēšana pie Mārkalnes un Silciema ielu liksoforiem. Juglā galapunkts arī pilnīgi izvarots, apgriežot tramvaju otrādi. Joprojām nav sakarības starp Brīvības ielas gājēju zaļo gaismu un tramvaja atiešanu – tramvajs uzsāk braukt, kad cilvēki tieši pārgājuši ielai un cer to vēl noķert.
0