Jelgavā iemūrē kapsulu, atklājot jaunās vagonrūpnīcas būvniecību • IR.lv

Jelgavā iemūrē kapsulu, atklājot jaunās vagonrūpnīcas būvniecību

25
Uzņēmuma "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors Oļegs Sijenko. Foto: Evija Trifanova, LETA

Iecerēts, ka pirmie vagoni no konveijera noripos jau nākamā gada rudenī

Svinīgā ceremonijā, iemūrējot simbolisku kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm un piedaloties Valsts prezidentam Andrim Bērziņam, trešdien tika atklāta “UVZ Baltija” rūpnīcas būvniecība Latvijā.

Valsts prezidents svinīgajā uzrunā pateicās visām projektā iesaistītajām pusēm par sadarbību, kuras rezultātā tapis projekts, kas sekmēs Latvijas un Krievijas sadarbību, ziņo LETA.

“Es ceru, ka Jelgavā varētu būt jauna cukura fabrika, bet labi, ka šī vieta atradusi šādu saimnieku. Es ceru, ka jaunais projekts būs ilgāks nekā Jelgavas cukurfabrika un ne ar tādām beigām,” sacīja Bērziņš, paužot cerību, ka drīz jau varēs runāt par Klusā un Atlantijas okeāna savienošanu caur Latviju.

Pasākumā piedalījās arī Krievijas Federācijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs, Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, koncerna “Uralvagonzavod” ģenerāldirektors Oļegs Sijenko, a/s “UVZ Baltija” padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins un valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.

Plānots, ka no lielākā Krievijas vagonbūves koncerna “Uralvagonzavod” rūpnīcas Jelgavā pirmie vagoni no konveijera noripos jau nākamā gada rudenī, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “UVZ Baltija” valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.

Rūpnīca atradīsies bijušās Jelgavas cukurfabrikas teritorijā, tās būvniecībā un teritorijas labiekārtošanā uzņēmums plāno investēt 14 miljonus latu (20 miljonus eiro). Līdz brīdim, kad rūpnīca varēs reāli sākt piedāvāt sadarbības partneriem pirmos vagonus, vēl jāveic virkne darbu. Paredzēts, ka ražotnes būvniecība noslēgsies 2014.gada rudenī, līdz tam arī Jelgavas pašvaldība apņēmusies sakārtot ar to saistīto infrastruktūru.

“Pēc rūpīgas iespējamo ražošanas vietu, apkārtējās infrastruktūras izpētes, kā arī nekustamo īpašumu tirgus cenu analīzes, mūsuprāt, esam atraduši ideālu būvniecības vietu – Jelgavu. Būtiski ir tas, ka arī pašvaldība ir pretimnākoša un ieinteresēta gan investīciju piesaistē, gan jaunu darba vietu radīšanā,” piebilst Sačiks.

Ar pilnu jaudu vagonbūves rūpnīca sāks darboties 2015.gada sākumā. Ražotnē būvēs un komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī nodrošinās to remontu un apkopi. Gadā plānots uzbūvēt līdz 2000 dažāda veida kravas vagonu.

“Latvijai ir vairākas būtiskas priekšrocības – ģeogrāfiskā dislokācija, likumu sakārtotība, kapitāla drošība, darbaspēka pieejamība un izmaksas. Skatoties uz visu kopumā, secinājām, ka Latvija ir tā vieta, kur attīstīt un veidot biznesu un paplašināt darbību Eiropas Savienībā,” skaidro Sačiks.

Uzņēmums “UVZ Baltija” dibināts 2012.gada jūlijā. Tā apmaksātais pamatkapitāls ir pieci miljoni latu. 100% “UVZ Baltija” akciju pieder koncerna “Uralvagonzavod” kompānijai “UVZ International S.a.r.l.”.

1936.gadā dibinātais “Uralvagonzavod”, kura 100% akciju pieder valsts īpašumu federālajai pārvaldes aģentūrai “Rosimuščestvo”, aptver ražošanas uzņēmumus, zinātniski pētnieciskos institūtus un konstruktoru birojus. “Uralvagonzavod” būvē vilcienu vagonus, ceļu būves mašīnas un kara tehniku. Koncerna apgrozījums 2011.gadā bija trīs miljardi ASV dolāru (aptuveni 1,6 miljardi latu).

 

Komentāri (25)

gundega_heiberga 05.06.2013. 12.42

Latvija strauji kļūst par pasaules vagonbūves līderi ar lielāko vagonrūpnīcu skaitu uz vienu iedzīvotāju. Tāpat, liels gods, ka prezidentam ļauts izrunāt lielkrievu šovinistu impērisko saukli – NO OKEāNA LīDZ OKEāNAM.

+5
-2
Atbildēt

0

Andris 05.06.2013. 12.46

Kautrīgie latviešu žurnālisti nolēma nepieminēt UVZ pilno nosaukumu “Uralvadonzavod imeni F. E. Dzeržinskogo” – tā ir nosaukta par godu čekas dibinātājam un saglabā šo nosaukumu vēl šobaltdien.

+6
-3
Atbildēt

2

mario1 05.06.2013. 12.30

Tad jau Rāviņa kungam Jelgavas krievu otrreizējās okupācijas atceres gadadienās 31. jūlijā ar Krievijas vēstnieku pa kapiem vien būs jādzīvo, godinot atkal kritušos okupantus.

+4
-2
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu