Rīgas centrā šovasar iezīmēs rekomendējošas velojoslas • IR.lv

Rīgas centrā šovasar iezīmēs rekomendējošas velojoslas

10
Velosipēdists. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Tas notiks uz Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielas

Uz Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielas Rīgā šovasar tiks iezīmētas rekomendējošas velosipēdu joslas, tomēr jāņem vērā, ka zilajiem simboliem nebūs veloceliņa spēks, – to mērķis ir pievērst uzmanību velosipēdistu klātesamībai satiksmē. Kopumā automašīnām joprojām būs atļauts pa tām gan braukt, gan ielu malās stāvēt un apstāties, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Tālivaldis Vectirāns.

Rīgas domes Satiksmes un transporta līdzekļu komitejā šodien atbalstīts departamenta lūgums par 1756 latu piešķiršanu ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem – zilas krāsas velosimbolu krāsojuma uzklāšanai ar virziena norādi Elizabetes ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Krišjāņa Barona ielai, Dzirnavu ielas posmā no Marijas ielas līdz Tērbatas ielai un Lāčplēša ielas posmā no Aleksandra Čaka ielas līdz Skolas ielai.

Velosimbolu krāsojuma uzklāšana nepieciešama, lai transportlīdzekļu vadītāji redzētu, ka iezīmētā brauktuves daļa ir paredzēta velobraucējiem, un lai velobraucēji brauktu pa šo iezīmēto daļu. Arī velosipēdistiem nebūs pienākuma braukt tieši pa iekrāsotajām joslām – tie, kas par savām prasmēm nejūtas pārliecināti, joprojām varēs izmantot arī gājēju ietves.

Vectirāns uzsvēra, ka ceļu satiksmes noteikumi neparedz “rekomendējošas” velojoslas, savukārt pastāvīgas joslas iezīmēt šajās ielās nav iespējams, jo tad ielas malā nebūs iespējams apstāties, tādējādi tiktu apgrūtināti piegādes jautājumi, savukārt, piemēram, Lāčplēša ielā tas nozīmētu aizliegumu novietot automašīnas ielas malā, kas varētu izraisīt autovadītāju neapmierinātību.

 

Komentāri (10)

silvija_vitina 07.05.2013. 11.01

paldies! ja pa šīm “rekomendējošajām” joslām drīkst braukt un arī STĀVĒT a/mašīnas, tad velobraucējam (“parastajam”) pārvietošanās pa šādu joslu ir praktiski mission impossible. Gribētu redzēt Ušakova un Amerika paraugdemonstrējumu! Viņi jau mums tagad ir visu jauno veloceliņu projektētāji un testētāji.

+3
0
Atbildēt

3

    silvija_vitina > silvija_vitina 07.05.2013. 11.25

    nu nezinu, vai tā ir ĒRTĪBA apbraukt malā (uz rekomendējošā celiņa) stāvošos autiņus. No galvas neatceros, bet manuprāt šajās ielās ir maksas stāvvietas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vegan > silvija_vitina 07.05.2013. 11.16

    Nu nez nez, tieshaam tagad ir tik traki? — Es vairaakus gadus diendienaa braucu visur ar velo, tostarp no centra uz maajaam Juglaa, veelaak Bolderaajaa — un nekad neesmu lietojis trotuaarus. Protams, atsevishkji kretiini atradaas, tachu kopumaa njemot nebija par ko suudzeeties.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    vegan > silvija_vitina 07.05.2013. 12.09

    Ja auto ir noparkots uz braucamaas daljas, es to apbraucu to pa ielas vidu, nevis pa trotuaaru. Protams, pirms tam signalalizeejot pagriezienu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

aija_sturite 07.05.2013. 16.06

RDSD lieliski sanāk simulēt strādāšanu! No otras puses – izdarīt tā, ka nevienu nekas nesatrauc, neaizskar un neapgrūtina – liela māksla!

+2
0
Atbildēt

0

Scipcinskis 07.05.2013. 11.38

Kāda jēga no rekomendējošās velo joslas, ja uz tās drīkst stāvēt automašīnas? Tikai līdzekļu tērēšana. Es saprastu, ja uz Brīvībenes tās joslas savilktu, tad gan tā būtu štelle. Nu bet tagad? Smiekli nāk.

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu