Raidījums: LDZ vadībai ievērojami paaugstinātas algas • IR.lv

Raidījums: LDZ vadībai ievērojami paaugstinātas algas

88
Uģis Magonis. Foto: Edijs Pālens, LETA

 

Sākot ar šo gadu, krietni pieaugušas a/s “Latvijas dzelzceļš” (LDz) vadības algas, ziņo LTV raidījums “Panorāma”.

“Panorāmas” rīcībā ir ziņas, ka valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” vadībai jau no 12.decembra ir pat vairākkārt palielināts atalgojums, vēsta LETA.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim, kurš līdz šim saņēma aptuveni 2600 latus mēnesī, apstiprināta alga – 8500 latu – arī par prezidenta pienākumu pildīšanu.

Trim valdes locekļiem – Aivaram Strakšam, Edvīnam Bērziņam un Ērikam Šmukstam, kuriem valdē alga ir ap 2400 latu, apstiprināts atalgojums par viceprezidenta pienākumiem – 6800 latu mēnesī.

“Latvijas dzelzceļā” un Satiksmes ministrijā algu palielināšanas faktu apstiprina, bet summas nenosauc. Tāpēc nav īsti skaidrs, vai jaunais atalgojums ir mēneša ienākumu kopējā summa vai pieskaitāma jau minētajām algām valdē.

 

Komentāri (88)

Una Grinberga 05.01.2013. 11.39

Man nebūtu žēl arī 20,000 Ls, ja redzētu, ka cilvēki smagi strādā valsts interesēs un valstij ienes milzīgas naudas summas, bet:
1) LDz varētu ievērojami labāk pelnīt (ja salīdzina ar līdzīgiem uzņēmumiem kaimiņvalstīs);
2) Magonim ir izcili negatīva reputācija ar visiem tiem skandāliem par neētisku (bet legālu) rīcību, izceļot sevi kā “vienlīdzīgāku par visiem citiem”;
3) Ja Magoni nomainītu ar jebkuru citu vadītāju, neviens pat nepamanītu izmaiņas uzņēmuma darbībā. Līdz ar to nav iemesla, kādēļ Magonis var šantažēt valsti par algas palielināšanu!
4) Magonis ar LDz līdzekļiem rīkojas kā ar savu kabatu: uzņēmumi, kas piesūkušies LDz un izsūc naudu (es brīnos, kādēļ vēl nav ierosināta lieta no KNAB!), miljonu piešķiršana Dinamo utt.
5) Magonis nevar sūdzēties par līdzekļu trūkumu: māja, dzīvoklis, kuteris (2008), 2 Mercedes-Benz CL 500 (2009,2010), BMW X6 (2010); uzkrājumi ap LVL 50 tūkst.; un interesantie “ofšora/Krievijas” uzņēmumi, no kuriem saņem dividendes ap EUR 0.5 milj. katru gadu.

+24
-2
Atbildēt

7

    efeja60 > Una Grinberga 05.01.2013. 19.51

    Vajadzētu minimālo algu un procentus no peļņas.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 05.01.2013. 23.06

    @klusais
    Ja mēs pārvadātu par brīvu, tad varētu arī četrkāršot!!!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Una Grinberga 05.01.2013. 21.41

    Na Sp – vai mēs runājam par igauņu pārvadātajām uz pusi mazāk t pa dzelzceļu kā Latvijā ? Es domāju 2011 gadā … ?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Una Grinberga 05.01.2013. 23.13

    NaSp – man nav liela luste brīvdienās rakāties pa cipariem . Mēs nepārvadājam pa brīvu :) LDz ir pelnoša organizācija . Nemeklēšu avotu , bet ir rēķināts , ka katra pārvestā LDz tonna atnes valstī 10 LVL … Pārējo vari piemest pats . Par peļņas normām nerunāšu , man ir savi stāsti ar…
    P.S. Četrkāršot nevarētu , jo diemžēl to neļauj sliežu ceļi :) Patreiz esam tuvu maksimumam… PV atņemtā nauda ļaus nedaudz uzlabot kapicitāti :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Una Grinberga 05.01.2013. 12.09

    NaSp – iesaku vēl paralēli aplūkot LDz rādītājus pēdējo gadu griezumā un salīdzināt ar Lietuvu un Igauniju :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 05.01.2013. 11.44

    Nasing spešal. Labs:)

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 05.01.2013. 13.41

    LDz: apgrozījuma pieaugums +13%, tīrā peļņas norma 4.2% (2011)
    Eesti Raudtee: apgrozījuma pieaugums +10%, tīrā peļņas norma 28.6% (2011) => tik liela mārža mani pārsteidz, bet iespējams, ka tā ir daļa no biznesa (kargo un infrastruktūra šeit nav iekļauta) vai arī valdība citādāk strukturē savstarpējos maksājumus par pakalpojumiem starp dzelzceļa uzņēmumiem
    Lietuvos Geležinkeliai: tīrā peļņas norma 5.8% (2011)

    “Jocīgi”, ka LDz tik maz pelna, ņemot vērā, cik ļoti daudz pūļu LDz vadība velta draudzīgām saitēm ar Krievijas biznesu un politiķiem.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

alexander 05.01.2013. 12.05

Šāds pēkšņs algas palielinājums par 300% liek domāt, ka Magonis no 1. janvāra ir atklājis vismaz ātrvilcienu maršrutā Rīga-Berlīne bez pieturām vai arī savienojis Rīgu dzelzceļa tīklā ar Parīzi, Vīni, Budapeštu, Varšavu, Briseli un Ženēvu.

+21
-3
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > alexander 05.01.2013. 20.53

    ——Kristaps Zaļkalns Tas liek domāt, ka šie kungi ir atklājuši Ameriku!
    ==============================================================================
    Vēlreiz un vēlreiz apstiprinās Dr. sc. soc. LU Filozofijas un socioloģijas institūta vadošās pētnieces Dagmāras Beitneres secinājums:

    ‘ ‘Savā pagājušā gada pētījumā biju spiesta konstatēt, ka esam atgriezušies pie Viduslaikiem raksturīgās gan politiskās, gan ekonomiskās uzvedības.’

    (Arnis Terzens: ‘Paldies globalizācijai’; saruna ar Dagmāru Beitneri / Kabinets/Delfi.lv)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    aijuaiju > alexander 05.01.2013. 18.38

    Tas liek domāt, ka šie kungi ir atklājuši Ameriku!

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

ligakalnina 05.01.2013. 12.03

Neētiska rīcība mums neskaitās nekas nosodāms, izņemot atsevišķus īpatņus, pārējie to vērtē kā “māku dzīvot”.
Un algai mums nav absolūti nekāda sakara ar darba rezultātiem, bet gan ar att. amatpersonas nekaunību un “sakariem”.
Un tās firmiņas un uzņēmumi, kas piesūkušies jebkuram lielam uzņēmumam, tā jau Latvijas klasika, kā nopumpēt naudu “vajadzīgajās” kabatās, diemžēl, arī likumdevējus tas neinteresē, jo arī šis valsts nozagšanas veids mums ir pilnīgi likumīgs.
Principā, protams, lielas algas nav nekas slikts, bet, ja tās atbilst amatpersonas veikumam, un, tomēr, jābūt arī kādam samērīgumam ar minimālo vai vidējo algu valstī, nez vai šis te ir tas neaizvietojamais specs, bez kura tas dzelzceļš iznīks, ja viņam to algu arī nepacels.

+15
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu