Hospitalizēti 17 pasažieri, vienam ir ļoti smagas traumas
Pēc autobusa un kravas automašīnas sadursmes uz Rīgas-Daugavpils šosejas Rīgas slimnīcās hospitalizēti 17 cietušie, no tiem astoņi pieaugušie, deviņi bērni, – LNT raidījumā “900 sekundes” sacīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta direktors Armands Ploriņš. Transporta kustība uz šosejas pie Salaspils varētu būt ierobežota līdz dienas vidum, prognozē policija.
Savukārt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) sniegtā informācija liecina, ka avārijā kopā ir 18 cietušie, tai skaitā arī kravas automašīnas vadītājs, raksta LETA.
Kopā autobusā braukuši 27 pasažieri, hospitalizēti 17. Kā sacīja Ploriņš, bērniem traumas nav smagas, pārsvarā smadzeņu satricinājumi, atslēgas kaulu lūzumi. Ļoti smagas traumas ir vienam pieaugušajam, kurš ievietots Gaiļezera slimnīcā.
Autobuss, kurā atradās 27 Ukrainas pilsoņi, pārsvarā 14 līdz 17 gadus veci, atgriezies no sacensībām Tallinā un devies uz mājām Ļvovā. Sadursme notikusi, braucot virzienā no Rīgas pa autoceļu Rīga-Daugavpils, aiz Salaspils uz apvedceļa Baltezers-Saulkalne uzbrauktuves.
Cietušie nogādāti Rīgas pilsētas medicīnas iestādēs – Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā un Gaiļezera slimnīcā, bet pārējie desmit autobusa pasažieri izmitināti patversmē Salaspilī.
Kā LTV raidījumā “Labrīt, Latvija” sacīja VUGD operatīvais dežurants, pasažieru autobuss pēc sadursmes noripoja nelielā kraujā, taču veiksmīgi palika uz riteņiem, neapgāžoties uz jumta. Bija nepieciešana vairāku cietušo atbrīvošana no avarējušā autobusa.
Notiek avārijas seku likvidēšana, jo notikuma vietā izlijis daudz degvielas un eļļas. Uz laiku slēgta satiksme uz nobrauktuves no apvedceļa Baltezers-Saulkalne uz autoceļu Rīga-Daugavpils, braucot Daugavpils virzienā.
Komentāri (14)
ltvpanorama 24.09.2012. 19.37
Jā jā..padomju laikos i gaiss bij tīrāks, i puķes lētākas , i zeme mīkstāka, lidmašīnas nekrita, dzērāj šoferu nebija (tikai gan tāpēc ka nemēdza par to ziņot esošie 3 TV kanāli un daži pieejamie laikraksti un žurnāls “veselība”) un varēj partijas bonzas, čekisti un stukači un citi kolaboranti paši kost un mellajās volgās rullēt uz medībām mierīgi ..Nu ko, Jūs, varat latviski sakot D..t?.. nezinot lietas apstākļus!!!!???
0
Ilona Auziņa 24.09.2012. 09.35
Žēl, ka netiek minēti avārijas iespējamie iemesli. Tagad varam tikai minēt vai tika pārsniegts drošs braukšanas ātrums, vai vainīgs ir slidenais asfalts un braukšanas ātrums, vai varbūt kāds no vadītājiem brauca noguris un aizmiga braucot, tā izraisot šo avāriju. Bet varbūt kāds timrotiņš, lielā ātrumā apdzenot kādu no šiem transportiem, izraisīja šo avāriju. Visticamāk ka avārija uz nobrauktuves varēja rasties dēļ nepareiza braukšanas ātruma izvēles, jo tur jābūt ceļam ar garu un strauju pagriezienu, kurš vēl ir ar ievērojamu kritumu. Bet tas savukārt var būt par iemeslu viena no iesaistīto transportu nonākšanai pretējā braukšanas joslā. Diemžēl pie mums šādu notikumu iztirzājumi ir valsts noslēpums un te varam tikai minēt kas notika.
2
lauradrr > Ilona Auziņa 24.09.2012. 14.04
Jūsu raksts ir pilns ar minējumiem un pieņēmumiem. Tīrais laika tēriņš tā kaut ko lasīt.
UN kas ir “timrotiņš” un no kuras valodas tas cēlies? Pat ja žargons neprātīgam ceļa braucējam/trakulim, tomēr gribu zināt, kur kā šis vārds ieviests.
Izmeklējos par visādām vārdnīcām un internetu un nekur neatradu atbildi.
0
Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 24.09.2012. 15.05
Slikti meklēji.
0
ivetao2007 24.09.2012. 13.37
Raksta, ka ceļs bijis ar eļļu. Kapēc tā gadījās. Vai kads par to brīdinājis. Vai svaigs asfalst un lapas tāpat nav bīsstamas dragātājiem. Uznākušais lietus padara ceļa putekļus par slidotavu. šoferim ir jāparedz pat vietas kur var pēkšņi izskriet bērni vai rieteņbraucēji. Sežot pie stūres, jāsaprot, ka esi sev un citiem bīstamā verķī.
2
Ilona Auziņa > ivetao2007 24.09.2012. 15.03
Tā tas bija vecajos laikos. Tagad CSDD ir panācis to, ka transporta vadītājs vairs vispār ne par ko neatbild, bet viss tas garais penteris, ko šeit sauc par Ceļu satiksmes noteikumiem, pēc būtības ir tikai priekš tā, lai būtu ko mācīt autoskolā, bet pēc tiesību saņemšanas to mierīgi var izmest atkritumos. Transporta līdzeklis ir apdrošināts un par visu atbild apdrošinātājs. Pie kam, jo ir nopirkta dārgāka polise, jo mazāk ir jāievēro tie CSN. Vēl tikai pietrūkst ka varētu nopirkt arī polises, kuras atļauj braukt alkoholu un narkotiskās vielas lietojušam. Šeit pēc būtības visa tā ievirze par satiksmes drošību un savstarpējām satiksmes dalībnieku attiecībām uz ceļa, ir ievirzīta diametrāli pretējā gultnē, kā piemēram Vācijā, vai Anglijā, bet Ceļu policija uzskata ka viņiem par saņemto algu vispār nav jāstrādā. Bet ja mēģini panākt ka kāds pārkāpējs tiktu brīdināts vai sodīts, tad atpakaļ saņem vēstuli ar visdumjāko tekstu, kurš vainīgo attaisno, bet rakstītāju pataisa par muļķi. To Ceļu policija prot lieliski, tas ir atrakstīties, lai nebūtu nekas jādara. Bet uz ceļa viss ir vienkārši, kam lielāks transporta līdzeklis, tam ir priekšroka. Tāpēc arī ir tā, ka ar velosipēdu šeit braukt, ir loterija uz dzīvību un nāvi. Vari būt pateicīgs Dievam par katru braucienu, no kura ir izdevies atgriezties veselam.
0
Sandris Maziks > ivetao2007 24.09.2012. 22.51
Janka
“Tagad CSDD ir panācis to, ka transporta vadītājs vairs vispār ne par ko neatbild”
Labi, ka neesi CP vai CSDD prieksnieks, tad sadisti Zivtins un Lukstins mums liktos ka engelisi.
0